Veelgestelde vragen over reviews
Veelgestelde vragen over de verificatie en publicatie van reviews
Wie bepaalt welke reviews gepubliceerd moeten worden?
Alle reviews worden handmatig onderzocht door ons team van experts in een poging om ervoor te zorgen dat de gepubliceerde reviews afkomstig zijn van geverifieerde bronnen en nuttige inhoud bieden. Alle reviews worden tijdens het verificatieproces op gelijke wijze behandeld, ongeacht de score of leverancier. Tijdens dit proces verifieert het team de identiteit van de reviewer, controleert het of er sprake is van belangenconflicten en evalueert het de review aan de hand van de richtlijnen van onze site. Voor een meer gedetailleerd overzicht, zie onze richtlijnen voor Kwaliteitsborging.
Publiceert uw site negatieve reviews?
Simpel gezegd, ja. Wij behandelen reviews met één ster niet anders dan reviews met vijf sterren. Net als alle online reviewplatforms zijn onze sites bedoeld om een forum te bieden voor eerlijke discussies tussen leveranciers en softwaregebruikers. Door neutraal te blijven, kunnen zij een breed scala aan meningen hosten die softwareklanten helpen om gefundeerde besluiten te nemen. Om deze reden, en ook om ervoor te zorgen dat de toepasselijke wetgeving wordt nageleefd, wijzigen wij de inhoud niet en verwijderen wij geen meningen of verklaringen uit een geldige review. Klik hier voor een gedetailleerd overzicht van ons Kwaliteitsborgingsproces.
Waarom werd een eerder gepubliceerde review na publicatie geblokkeerd?
Het reviewprogramma is voortdurend in ontwikkeling. Terwijl wij onze methoden verbeteren, controleren wij periodiek de eerder gepubliceerde reviews die door ons systeem zijn gemarkeerd. Als een eerdere review niet voldoet aan onze huidige normen of onze huidige richtlijnen, kan deze door ons team worden verwijderd.
Wat gebeurt er als er een frauduleuze review wordt gevonden?
Als een review door ons team frauduleus wordt bevonden, wordt deze van onze site verwijderd. Bovendien kan de reviewer worden verwijderd uit alle outreach-campagnes en/of worden uitgesloten van het plaatsen van toekomstige reviews op onze site. Als blijkt dat een leverancier heeft deelgenomen aan frauduleuze activiteiten, kunnen voor zijn account in de toekomst maatregelen worden opgelegd, zoals een publieke waarschuwing over verdachte activiteiten.
Wat wordt als fraude beschouwd?
GetApp zet zich in om onze bezoekers een onbevooroordeelde reviewcatalogus te bieden met inhoud van andere leden van de community. Hoewel elke reviewer het recht heeft – en aangemoedigd wordt – om zijn eigen mening te delen, is GetApp waakzaam tegen pogingen om anderen te misleiden door middel van de inhoud van hun review. Alle reviews die frauduleus zijn bevonden, worden verwijderd en de indiener van de review kan onderworpen zijn aan bepaalde maatregelen, naar ons goeddunken.
Frauduleuze activiteiten kunnen het volgende omvatten, maar zijn hiertoe niet beperkt.
Pogingen van een leverancier om de reputatie van zichzelf, of van een andere leverancier, te beïnvloeden door:
- het betalen voor de diensten van een derde partij, zoals een marketingbureau, voor het plaatsen van reviews;
- het indienen van reviews van hun eigen product, of van enigerlei software (zoals een product van een concurrent) waarin zij een financieel belang hebben;
- het indienen van reviews namens een bestaande gebruiker, met of zonder zijn of haar toestemming;
- het aanmoedigen van reviews die op basis van valse voorwendselen worden geplaatst;
- gebruikers te ontmoedigen om negatieve feedback te plaatsen;
- een reviewer te intimideren of lastig te vallen met betrekking tot een review in een poging om de verwijdering ervan te forceren.
Leveranciers moeten ook afzien van het beoordelen van een product van een concurrent of het betalen voor reviews die moeten worden ingediend op een account van een concurrent.
Frauduleuze activiteiten kunnen ook pogingen van een reviewer omvatten om de reputatie van een leverancier te schaden, of om beloningen te verkrijgen door middel van valse voorwendselen zoals:
- het schrijven van een review van een softwareproduct zonder feitelijke ervaring met het gebruik van het product;
- het schrijven van een review van een softwareproduct na een verzoek van een concurrent;
- het kopiëren van inhoud van een andere bron, met inbegrip van onze eigen site;
- een derde partij de mogelijkheid bieden om namens u een review te plaatsen.
Een reviewer mag een product waarvoor hij een belangenconflict heeft of waarin hij een financieel belang in het succes ervan heeft, niet beoordelen.
Wat wordt beschouwd als een “slechte” review?
Wij vinden het belangrijk om ons niet alleen op het aantal sterren te concentreren. Ons onderzoek heeft aangetoond dat gebruikers reviews van producten geloofwaardiger vinden als ze verschillende scores hebben. Bovendien geeft een gedetailleerde review, ondanks een “lagere” score, een veel duidelijker beeld van een ervaring dan een review met vijf sterren met weinig details.
Wij moedigen onze leveranciers aan om te reageren op alle reviews van klanten, ongeacht de gegeven score. Wij zijn van mening (en uit onderzoek blijkt) dat de bereidheid van een leverancier om kritische reviews ter discussie te stellen, de geloofwaardigheid vergroot, ontvankelijkheid toont en in het algemeen een positievere indruk van de leverancier en het product wekt.
Kan een review worden ingediend door een concurrent?
Nee. Wanneer ons QA-team de identiteit van elke reviewer verifieert, nemen we maatregelen om ervoor te zorgen dat zij echte personen zijn, en geen oplichters, en (onder andere) vrij zijn van belangenconflicten (van financiële of concurrentiële aard) met de leverancier die zij beoordelen. Zie een overzicht van ons Kwaliteitsborgingsproces voor meer details.
Worden oude reviews verwijderd als de functies van een product zijn bijgewerkt?
Als een review is ingediend voor een versie van het product die actief was en werd ondersteund op het moment dat de review werd ingediend, blijft de review gepubliceerd. Het is een nauwkeurige weergave van de ervaring van de gebruiker op dat moment.
Naarmate een product zich ontwikkelt, is het gebruikelijk om een verschuiving te zien in de aard van de vermelde recensies. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat dit de waarde voor softwareklanten die onze site bezoeken, helpt verhogen. Oudere reviews kunnen een softwareklant helpen om te zien hoe de zaken op de lange termijn zijn veranderd en om het vertrouwen te winnen dat problemen worden aangepakt en updates in de loop van de tijd worden doorgevoerd.
Hoe kan ik een verdachte review melden?
Wij nemen verschillende stappen om ons te beschermen tegen frauduleuze reviews. Wij beschikken over technologie en een team dat zich toelegt op het beheren van reviews. Geen enkel systeem is echter perfect en soms kan een ongepaste review door de mazen van het net glippen. In deze zeldzame gevallen kunt u een review melden door een e-mail te sturen naar [email protected], met zoveel mogelijk informatie over de review en de redenen waarom u vindt dat deze moet worden onderzocht.
Leveranciers kunnen inloggen op hun leveranciersportalen voor instructies voor het melden van een review. Voor meer details over ons proces verwijzen wij u naar onze richtlijnen voor Reviewonderzoek.
Welk bewijs neemt u in beschouwing bij het evalueren van een review die is gemarkeerd voor fraude?
Hoewel onze interne onderzoekprocessen vertrouwelijk zijn en alle beslissingen onderworpen zijn aan onze discretie, hebben wij een aantal belangrijke factoren op een rijtje gezet waarmee wij rekening houden tijdens ons reviewonderzoekproces. Klik hier voor een overzicht van ons onderzoekproces.
Wilt u een bewijs van gebruik bij de evaluatie van een review?
Wij zullen gebruikers om een bewijs van gebruik vragen bij het onderzoeken van reviews, maar dit is niet verplicht. Onze ervaring heeft geleerd dat een “bewijs van gebruik” een belangrijk puzzelstuk is, maar geen betrouwbare bron van bewijs op zich. Het is slechts één aspect van een reeks van overwegingen die wij gebruiken bij de evaluatie van een review. Het vervalsen van een bewijs van gebruik door middel van bewerkte screenshots of foto’s van webzoekopdrachten is een methode die de voorkeur geniet bij mensen die ons systeem willen oplichten. Bovendien is het voor ons QA-team met tienduizenden producten in onze catalogus eenvoudigweg niet haalbaar om een specialist te worden in het verifiëren van bewijzen van gebruik voor alle producten. Bij onze voortdurende inspanningen om alle leveranciers gelijk te behandelen, beschouwen wij “bewijs van gebruik” als een van de vele aspecten die deel uitmaken van ons onderzoek.
Hoe is het mogelijk dat frauduleuze reviews de inspectie doorstaan?
Wij beschikken over technologie en een team dat zich toelegt op het beheren van reviews om ons te beschermen tegen frauduleuze reviews. Elke review wordt handmatig met zorg en aandacht geverifieerd om er zeker van te zijn dat er inhoud van hoge kwaliteit wordt gepubliceerd op onze site. Geen enkel systeem is echter perfect en met tienduizenden reviews die maandelijks worden ingediend, kan een ongepaste review soms door de mazen van het net glippen. In deze gevallen vertrouwen wij op onze leveranciers en onze reviewercommunity om ons te waarschuwen voor mogelijke fraude door een review te “markeren“ voor verdere beoordeling.
Waarom worden sommige reviews vergezeld van een notitie waarin staat dat er een beloning is gegeven om ze te beoordelen?
Wij hebben een “i”-pictogram op onze site geïmplementeerd, dat aangeeft dat de reviewer een beloning aangeboden heeft gekregen voor het achterlaten van zijn review. De goedkeuringsrichtlijnen van de Federal Trade Commission (FTC) vereisen dat onlinebedrijven duidelijk aangeven wanneer een review is ingediend in ruil voor een nominale beloning (hetzij op uitnodiging van de website of van de softwareleverancier). Zie https://www.ftc.gov/tips-advice/business-center/guidance/ftcs-endorsement-guides-what-people-are-asking. Ons beleid vereist dat een dergelijke beloning beschikbaar moet zijn voor alle reviewers die eerlijke reviews indienen, ongeacht de score die zij uiteindelijk geven aan het product dat zij beoordelen.
Controleert GetApp de juistheid van de reviews op feiten?
Ons team heeft honderdduizenden reviews geanalyseerd over de tienduizenden producten die in onze catalogus zijn opgenomen. Het zou voor ons QA-team niet haalbaar zijn om in gelijke mate specialist te worden in alle producten of om evenveel tijd te besteden aan het verifiëren van de details van elke review. In ons streven om alle leveranciers gelijk te behandelen, moeten wij de meningen van onze reviewers dan ook niet op feiten controleren. In plaats daarvan richt ons Kwaliteitsborgingsteam zich op het verifiëren van de identiteit van de reviewers en het waarborgen dat de geplaatste reviews voldoen aan de richtlijnen van onze site. Hier vindt u meer informatie over ons QA-proces en onze Reviewrichtlijnen.
Mag een review in een vreemde taal op uw site worden gepubliceerd?
We accepteren reviews die zijn ingediend in de lokale taal van het land van de Gebruiker. Bovendien bevatten alle reviews in een vreemde taal een vertaalknop waarmee gebruikers ze naar de juiste taal kunnen vertalen.
Zijn video’s of artikels die de inzending van valse reviews promoten geldig?
Onze teams zijn zich bewust van het bestaan van video’s of artikels waarin onze site wordt aangeprezen als een manier om extra inkomsten te genereren, of waarin zelfs wordt aangegeven op welke manier ons systeem gemanipuleerd zou kunnen worden om reviews onder valse voorwendselen in te dienen. Helaas is het voor een site die een beloningsprogramma aanbiedt niet ongebruikelijk om het doelwit van dit soort praktijken te worden. Onze teams houden alle dit soort content actief in de gaten en gebruiken het om onze bestaande methoden voor het opsporen van frauduleuze activiteiten te versterken. We veroordelen het indienen van reviews onder valse voorwendselen en hebben een robuust kwaliteitsborgingsprogramma ontwikkeld om bescherming te bieden tegen fraude met reviews. Elke review die niet voldoet aan onze strikte richtlijnen, of waarbij is vastgesteld dat deze onze richtlijnen schendt, wordt niet gepubliceerd en de account van elke reviewer waarbij is vastgesteld dat deze een valse review heeft ingediend, zal worden geblokkeerd.
Bewerkt uw site de inhoud van de gepubliceerde reviews?
Volgens onze richtlijnen voor reviewers zullen we nooit een bewerking maken die de oorspronkelijke intentie van een review verandert. We kunnen echter eenvoudige bewerkingen aanbrengen om typefouten te corrigeren of niet-standaardtekens te verwijderen. Er kunnen ook bewerkingen worden aangebracht om gevoelige gegevens te verbergen (zoals elders nader beschreven), zoals persoonlijk identificeerbare informatie of besloten contractvoorwaarden die niet voor openbaarmaking bedoeld zijn. De reviewer wordt niet op de hoogte gebracht van deze bewerkingen, die naar eigen goeddunken van onze site worden uitgevoerd.
Moet een reviewer een klant zijn om een review achter te kunnen laten?
Nee. Een reviewer hoeft geen klant te zijn om een review achter te laten - zolang iemand een directe gebruiker van de software is, kan hij een review indienen. Als een reviewer bijvoorbeeld gebruikmaakt van software terwijl hij bij een bedrijf werkt dat een licentie bezit voor deze software, is zijn review geldig ook al wordt hij niet vermeld op contracten of heeft hij geen eigen gebruikersaccount.
Wanneer is de software-ervaring van een reviewer niet acceptabel?
Het is niet aanvaardbaar dat een review is gebaseerd op een gebruikerservaring die wordt beïnvloed door een derde. Een review van een e-commerceplatform op basis van een winkelervaring in een e-commercewinkel van een derde is bijvoorbeeld niet toegestaan, omdat de e-commercewinkel zelf bepalend zou zijn voor de gebruikerservaring.
Het is ook niet aanvaardbaar als een review gebaseerd is op een indirecte ervaring met de software. Reviews moeten worden ingediend door de daadwerkelijke gebruiker van de software en niet door een derde namens de softwaregebruiker. Als bepaalde software bijvoorbeeld wordt gebruikt door collega’s van de reviewer, maar de reviewer zelf geen directe ervaring met het gebruik van de software heeft, mag hij geen review indienen op basis van de ervaring van zijn collega’s.
Welke talen worden ondersteund voor reviews?
Op dit moment ondersteunt de site reviews die zijn ingediend in het Engels, Frans, Duits, Spaans, Nederlands, Portugees en Italiaans. Reviews die in een ondersteunde taal worden ingediend, worden handmatig geëvalueerd door ons Kwaliteitsborgingsteam om naleving van onze Communityrichtlijnen te garanderen. Een review die wordt ingediend in een taal die niet door onze site wordt ondersteund, of in een combinatie van talen, wordt niet verwerkt via ons systeem en komt niet in aanmerking voor huidige of toekomstige publicatie.
Komen reviews die zijn ingediend in een taal die eerder niet werd ondersteund, in aanmerking voor publicatie?
Een review die wordt ingediend in een taal die op het moment van indiening niet door onze sites wordt ondersteund, komt nooit in aanmerking voor publicatie, zelfs als de taal op een later tijdstip wordt ondersteund.
Mag een review in meer dan één taal worden geschreven?
Reviews moeten in één taal worden geschreven en mogen geen combinatie van talen bevatten.
Hoe worden reviews die zijn ingediend in een vreemde (niet-Engelse) taal weergegeven op de site?
Gepubliceerde reviews die zijn ingediend in een niet-Engelse taal die door onze sites wordt ondersteund, worden weergegeven in de taal waarin ze oorspronkelijk zijn ingediend. Daarnaast kunnen reviews die in een andere taal dan het Engels zijn ingediend, hoger worden weergegeven op een lokale versie van onze site waar de taal in kwestie de voertaal is.
Is het QA-proces hetzelfde voor reviews die in een andere taal dan het Engels zijn ingediend?
Alle reviews die via onze sites worden ingediend, ongeacht hun locatie en taal waarin ze worden ingediend, ondergaan hetzelfde kwaliteitsborgingsproces en moeten voldoen aan dezelfde Communityrichtlijnen. Houd er rekening mee dat alleen reviews die in een ondersteunde taal zijn ingediend, in aanmerking komen voor overweging.
Mogen reviews gedeeltelijke of onvolledige titels bevatten?
Hoewel een review niet zal worden uitgeschakeld louter op basis van een onvolledige of gedeeltelijke reviewtitel, moeten alle reviewtitels voldoen aan de criteria die zijn uiteengezet in onze Communityrichtlijnen. Een review die niet voldoet aan de publicatievereisten van de Communityrichtlijnen komt niet in aanmerking voor publicatie.
Mag er een emoji worden gebruikt in een review?
Onze sites bieden geen volledige ondersteuning voor de weergave van emoji’s in de inhoud van reviews. Daarnaast verbieden onze richtlijnen het maskeren van ingediende inhoud als dit maskeren de intentie van een review zou veranderen. Omdat emoji’s vaak worden gebruikt om betekenis over te brengen, kan het verwijderen van een emoji mogelijk de intentie van een review veranderen. Omdat we emoji’s niet kunnen verwijderen zonder mogelijk de inhoud van de review te wijzigen, kunnen we daarom geen enkele review publiceren waarin emoji’s een inhoudelijk bericht overbrengen, of wanneer emoji’s worden gebruikt om een bericht over te brengen dat naar ons eigen goeddunken in strijd is met een van onze gepubliceerde richtlijnen. Een voorbeeld van verboden gebruik is een review die emoji’s gebruikt in plaats van daadwerkelijke tekstinhoud, waarbij de inhoud van de review niet correct zou kunnen worden gelezen als de emoji niet wordt weergegeven. We kunnen ook geen review publiceren die emoji’s gebruikt om aan het minimumaantal tekens te voldoen, of waarbij overmatig gebruik van emoji’s ertoe kan leiden dat een review niet goed op onze site wordt weergegeven, of waarbij de impliciete intentie van een emoji kan worden beschouwd als godslasterlijk of intimiderend van aard. We kunnen naar eigen goeddunken emoji’s verwijderen of vervangen die grammaticale verwarring zouden kunnen veroorzaken, bijvoorbeeld wanneer ze worden gebruikt in plaats van een erkend leesteken.
Mogen concurrenten van de sites van Gartner of Gartner Digital Markets software beoordelen?
Om mogelijke belangenconflicten te voorkomen, publiceren we geen reviews van reviewers die zijn verbonden met concurrenten van Gartner Digital Markets. Onze site behoudt zich het recht voor om de status van concurrent te bepalen.
Veelgestelde vragen voor leveranciers
Hoe kan een leverancier reageren op een review?
Wij staan alle leveranciers toe, en moedigen hen aan, om op een constructieve en respectvolle manier te reageren op reviews die op hun profielpagina’s zijn achtergelaten. Volgens onze richtlijnen moeten de reacties van leveranciers op een review respectvol en constructief zijn en mogen ze geen beledigende, hatelijke, bedreigende of intimiderende inhoud bevatten. Antwoorden die deze richtlijnen schenden of andere informatie bevatten die niet is toegestaan op onze site, zoals links naar externe sites of bronnen en persoonlijk identificeerbare informatie over de reviewer, kunnen worden verwijderd of hun inhoud kan worden gemaskeerd met de volgende tekst [GEVOELIGE INHOUD VERBORGEN].
We zien de mogelijkheid voor leveranciersreacties als een belangrijk aspect van ons reviewprogramma, omdat het de leverancier en de reviewer in staat stelt om een constructieve en respectvolle dialoog aan te gaan die bedoeld is om communicatielijnen te openen en extra context en verduidelijking te bieden. Voor begeleiding bij het opstellen van goed geformuleerde antwoorden kunnen leveranciers hun leveranciersportal bezoeken voor suggesties over het achterlaten van een reactie via ons platform.
Wat moeten wij doen als wij een negatieve review ontvangen?
Wij begrijpen dat een negatieve review kan leiden tot ontsteltenis. Als reviewplatform bieden wij leveranciers de mogelijkheid om misverstanden of problemen te bespreken. De reactie van een leverancier op een negatieve gebruikersbeoordeling kan resulteren in een positieve ervaring voor zowel de leverancier als de reviewer, en geeft voor andere softwareklanten blijk van een geweldige ervaring met de klantenservice. Raadpleeg onze gids voor het omgaan met negatieve reviews.
Worden mijn reacties op reviews naar de reviewer gestuurd?
Wanneer u een reactie op een review via uw leveranciersportal indient, kunt u kiezen voor de optie “Reactie naar reviewer versturen”. U kunt de reactie naar de reviewer sturen, ongeacht of de reviewer heeft besloten om de informatie openbaar te maken.
Worden wij op de hoogte gesteld van een nieuwe review voor mijn product?
Nee, leveranciers ontvangen pas een bericht nadat een review is gepubliceerd door ons team. Om verwarring te voorkomen door spam of reviews die ons QA-proces niet doorstaan, worden er geen kennisgevingen verstuurd bij een ingediende review.
Wij hebben niet gevraagd om deze review op ons profiel te publiceren – waarom is deze op uw site gepubliceerd?
Bezoekers van onze sites zijn vrij om reviews aan ons QA-proces te onderwerpen over welke software dan ook. Als een onbevooroordeeld, door gebruikers aangestuurd reviewplatform vragen wij niet om toestemming van de leverancier voordat een review wordt gepubliceerd. Alle leveranciers worden in dit opzicht gelijk behandeld en kunnen niet weigeren om reviews te ontvangen. Op deze manier genereren onze reviewers waardevolle inhoud die onze andere community van softwareklanten helpt om gefundeerde besluiten te nemen.
Kan een leverancier zijn profiel of productvermelding van uw site laten verwijderen?
Net als alle online reviewplatforms streven wij ernaar om onze gebruikers zo uitgebreid mogelijke overzichten van softwareproducten aan te bieden. Als zodanig bestaat ons beleid er niet in om productvermeldingen van onze sites te verwijderen, tenzij: (i) de productvermelding niet binnen een van de bestaande softwarecategorieën (of “-overzichten”) past; (ii) de leverancier kan aantonen dat het product niet langer actief op de markt wordt gebracht en/of aan het publiek wordt verkocht; of (iii) het fiche of profiel aan onze richtlijnen niet voldoet.
Waarom wordt een in het verleden ingediende review nu pas gepubliceerd?
In het kader van onze voortdurende inspanningen om onze dienstverlening te verbeteren, controleren wij periodiek onze reviewdatabase. En, naarmate wij deze reviews sneller kunnen controleren, vinden wij mogelijk ook reviews uit het verleden die nog steeds volkomen geldige inhoud bevatten die wij nu kunnen publiceren. Deze reviews zullen op datum van indiening worden weergegeven. Aangezien er op dit moment nog geen tijdstempel staat op geverifieerde reviews, behandelen wij deze reviews uit het verleden op dezelfde manier als alle andere geverifieerde reviews die zijn ingediend. Wij publiceren ze precies zoals ze oorspronkelijk werden ingediend.
Wij hebben een review gemeld voor onderzoek, maar deze is niet verwijderd. Kunt u ons vertellen waarom?
Als een review niet is verwijderd na uw onderzoeksverzoek, betekent dit dat ons team tijdens het onderzoek heeft vastgesteld dat de gemarkeerde review in overeenstemming is met de richtlijnen van onze site. Hoewel wij geen verdere details over het onderzoeksproces kunnen verstrekken, kunnen wij bevestigen dat het reviewteam veel tijd en moeite besteedt aan het onderzoeken van elke geëscaleerde review en het evalueren van de review aan de hand van de richtlijnen van onze site.
De reviews op ons profiel vermelden functies die wij niet langer aanbieden – kunnen wij die reviews verwijderen?
Een review kan niet simpelweg worden verwijderd omdat deze verwijst naar functies die niet langer actief worden ondersteund. Als de review geldig was op het moment van indiening, is het een weerspiegeling van de ervaring van de gebruiker met die software op dat moment. Hoewel het waarschijnlijker is dat recente reviews de meest recente reeks mogelijkheden en relevante ervaringen van een product weerspiegelen, is het belangrijk voor onze klanten om in overweging te nemen hoe de reviews over een leverancier in de loop van de tijd zijn geëvolueerd naarmate de software zich ontwikkelde.
Deelt uw site de contactgegevens van een reviewer met een leverancier?
Onze site deelt bij een indiening in geen geval de door de reviewer verstrekte persoonlijke contactgegevens met een leverancier, hoewel bepaalde niet-persoonlijke informatie, zoals naam en bedrijf, mogelijk parallel aan een review openbaar wordt weergegeven als belangrijke context voor de gebruikers van onze site (behalve in het geval waarin reviewers ervoor hebben gekozen om een “anonieme” review in te dienen).
Zou er als leverancier bij de evaluatie rekening worden gehouden met enig bewijs dat wij samen met een review leveren?
Ja, wij houden bij het onderzoeken van een gemarkeerde review rekening met alle informatie. Wij kunnen echter niet optreden als tussenpersoon tussen leveranciers en reviewers. Als onbevooroordeeld reviewplatform kunnen wij geen besluiten nemen op basis van interacties die buiten onze site plaatsvonden tussen een leverancier en een reviewer. Aangezien wij niet in staat zijn om privé-communicatie te valideren, zoals e-mailuitwisselingen of telefoongesprekken die plaatsvinden buiten onze site, kan deze onbetrouwbaar zijn. Daarom beschouwen wij externe communicatie als een van de vele aspecten die deel uitmaken van ons onderzoek. Meer details over ons onderzoeksproces vindt u hier.
Wij kennen deze reviewer niet. Wij geloven niet dat hij een gebruiker van onze software is. Hoe kon hij een review achterlaten?
Hoewel wij begrijpen dat leveranciers hun gebruikersbestand kennen, zijn er veel geldige gevallen waarin een leverancier de reviewer niet kent, gebaseerd op de informatie die samen met een review is verstrekt. Dit omvat, maar is niet beperkt tot:
- Kopers van software kunnen meerdere tools evalueren voordat ze software aanschaffen. Wij geloven dat deze evaluatieve ervaringen in een “proof of concept” of met proefversies geldige ervaringen zijn om te delen met onze gebruikerscommunity.
- Softwareaccounts kunnen worden gedeeld door meerdere gebruikers of businessunits binnen één enkel bedrijf. De reviewer is mogelijk niet de eigenaar van de account, of is voor de leverancier mogelijk onbekend.
- Leveranciercontracten kunnen ondertekend zijn onder een bedrijfsnaam, niet door een persoon.
- Reviewers kunnen van functie veranderen en de software bij een vorig bedrijf hebben gebruikt.
- Gebruikers kunnen zich aanmelden onder een andere naam dan die gebruikt in een contract. Bijvoorbeeld, “Bob” in plaats van “Robert”, of het gebruik van een meisjesnaam.
- Een gebruiker voert mogelijk een alternatieve naam voor zijn huidige bedrijf in, zoals initialen of een verkorte naam, of een moeder- of zusterbedrijf, in plaats van de naam waaronder een contract is ondertekend.
- Reviewers kunnen inloggen met LinkedIn en ervoor kiezen om anoniem te blijven. Deze gebruikers zijn gevalideerd door ons Reviewteam, maar in hun review zal geen identificerende informatie worden getoond. Lees meer over anonieme reviews.
Als neutraal inhoudsplatform vertrouwen wij op onze reviewers om accurate en eerlijke informatie te verstrekken over hun software-ervaringen. Elke gebruiker van een software heeft een geldige ervaring om te delen – een reviewer is niet verplicht om de eigenaar van de account te zijn of om in direct contact te hebben gestaan met de leverancier.
Zie ook: Wilt u een bewijs van gebruik bij de evaluatie van een review?
Wij hebben meerdere reviews voor ons product ontvangen van reviewers die bij hetzelfde bedrijf werken. Is dit toegestaan?
Ja, er zijn geen beperkingen met betrekking tot het aantal reviewers van hetzelfde bedrijf dat een bepaald product mag beoordelen. Aangezien collega’s hetzelfde product vaak op verschillende manieren gebruiken, zijn wij van mening dat het verstrekken van deze verschillende inzichten een waardevolle dienst verleent aan onze community. Het is reviewers echter verboden om binnen een korte periode meer dan één review van een product te schrijven.
Mogen leveranciers een review vragen in ruil voor een beloning?
Leveranciers mogen hun klanten om een review vragen en hen daarvoor nominale beloningen aanbieden. GetApp verstuurt ook regelmatig e-mailcampagnes waarin om een softwarereview wordt gevraagd in ruil voor een beloning.
-
Deze beloningen moeten worden aangeboden aan alle reviewers, ongeacht of ze een positieve of negatieve review achterlaten.
-
Voor leveranciers waarvan wordt vastgesteld dat ze met behulp van beloningen de inhoud van een review beïnvloeden, zal de review worden verwijderd.
-
Leveranciers zijn verplicht om GetApp op de hoogte te stellen als ze reviews inwinnen in ruil voor een beloning.
Zie onze richtlijnenrubriek Over reviews met beloningen.
Waarom werden sommige van onze gebruikers gemaild door uw site over reviews?
De meeste van onze reviews komen van gebruikers die reviews direct op onze site plaatsen of als reactie op onze interne reviewcampagnes (die zijn gericht op onze eigen database van leden van de site). Gebruikers worden vrijwillig toegevoegd aan onze database als ze reviews op onze site achterlaten, zich aanmelden voor onze mailinglijsten of onze interne verkoopteams bellen. Bij het bezoeken van onze site of bij het reageren op onze reviewcampagnes, zijn gebruikers vrij om de software te bekijken die ze wensen. Wij kunnen deze gebruikers dan van tijd tot tijd een e-mail sturen over reviews op basis van hun eerdere interactie met een van onze sites.
Mag een leverancier contact opnemen met een reviewer om hem te vragen zijn review van het profiel van de leverancier te verwijderen?
Wij moedigen uitwisselingen tussen leveranciers en reviewers aan via ons mechanisme voor het reageren op reviews. Leveranciers mogen geen contact opnemen met een reviewer, hetzij direct of indirect, met als doel een review te laten verwijderen of bewerken. GetApp tolereert GEEN bedreigingen of intimidaties jegens onze reviewers en hanteert een nultolerantiebeleid ten aanzien van dergelijke bedreigingen of intimidaties. Als wij een melding ontvangen dat een leverancier een reviewer heeft benaderd om een review te laten verwijderen/bewerken, of die reviewer op enigerlei wijze lastigvalt, raden wij de reviewer aan onmiddellijk contact op te nemen met onze site door een e-mail te sturen naar [email protected]. Op basis van de resultaten van ons onderzoek kan de overtredende leverancier worden onderworpen aan bepaalde maatregelen.
Waarom is het leveranciers verboden om reviews in te dienen namens hun klanten?
Hoewel het mogelijk niet de bedoeling was om fraude te plegen, hebben wij, wanneer een derde partij een review indient namens een reviewer, geen enkele mogelijkheid om vast te stellen of de inhoud werd ingediend met toestemming van de reviewer of dat de oorspronkelijke inhoud op enigerlei wijze is gewijzigd. Wanneer wij een klantreview identificeren die door een leverancier is ingediend, zullen wij de review blokkeren. De oorspronkelijke reviewer wordt aangemoedigd om, na een dergelijke blokkering, op persoonlijke titel onmiddellijk een review in te dienen op onze site.
Behandelt u reviews voor producten van betalende leveranciers anders dan reviews voor producten van niet-betalende leveranciers?
Alle reviews voor alle leveranciers in alle overzichten zijn onderworpen aan hetzelfde Kwaliteitsborgingsproces, ongeacht of ze een betalende klant zijn of niet. Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat ons reviewteam volledig onbevooroordeeld is en niet op basis van omzet is gemotiveerd. Dit is een van de belangrijkste redenen waarom het reviewteam gescheiden is van de verkoop- en marketingteams.
Waarom worden leveranciers die hebben deelgenomen aan frauduleuze reviews niet van uw site geweerd?
Wij zijn van mening dat het aanbieden van een volledige catalogus van software in verschillende categorieën belangrijker is voor onze gebruikers dan het verwijderen van een fiche. In plaats daarvan proberen wij leveranciers op andere manieren te bestraffen voor frauduleuze activiteiten, zoals het markeren van hun profiel wegens fraude als waarschuwing aan kopers van software. Op deze manier leveren wij waardevolle informatie aan softwareklanten, die niet duidelijk zou zijn als wij het profiel gewoon uit onze catalogus zouden verwijderen.
Voor onze softwarepagina is een strafmaatregel opgelegd, wat kunnen wij doen?
In het geval dat uw softwarepagina een maatregel weergeeft en u niet zeker weet waarom, neem dan contact op met het reviewteam via uw leveranciersportal voor een korte samenvatting van de activiteit die tot de ingestelde maatregelen heeft geleid, samen met extra details over de maatregel.
Wat moeten wij doen als iemand ons chanteert door te dreigen met een negatieve review?
Wij faciliteren geen arbitrage. Wij zijn geen bemiddelaars en kunnen ons niet mengen in geschillen tussen onze reviewers en leveranciers. Als u het gevoel hebt dat u wordt lastiggevallen of bedreigd, raden wij u aan contact op te nemen met de toepasselijke wetshandhaving.
Als een negatieve review niet voldoet aan onze richtlijnen, markeer de review dan voor onderzoek via de leveranciersportal. Ons team zal het onderzoek overeenkomstig onze standaard onderzoeksprocedures uitvoeren.
Wat is het “Reviews as a Service”-programma?
Het gratis Reviews as a Service-programma helpt leveranciers bij het verzamelen van reviews voor hun productvermelding door GetApp in staat te stellen hun klanten een e-mail te sturen met het verzoek om een softwarereview in ruil voor een nominale beloning. De verzamelde reviews worden weergegeven in het Gartner Digital Markets-netwerk: GetApp, Capterra en Software Advice, zoals verder beschreven in ons Privacybeleid. U kunt meer informatie verkrijgen over het RaaS-programma door met een accountmanager te spreken of hier te klikken.
Hoe worden reviews gesorteerd op de productpagina’s?
Reviews worden standaard gesorteerd op “Meest nuttige” voor softwarekopers. Dit proces wordt aangestuurd door ons eigen algoritme dat rekening houdt met de uitgebreidheid en de kwaliteit van de review, de recentheid van de ervaring en andere factoren. Omdat wij een neutraal reviewplatform zijn, wordt er in de rangschikking “Meest nuttige” geen rekening gehouden met het aantal sterren van de review en er bestaat momenteel geen stemmechanisme waarmee bezoekers van de site de rangschikking kunnen beïnvloeden. Dit standaard sorteeralgoritme wordt op de hele site toegepast op elk productprofiel voor elke leverancier. Gebruikers van de site kunnen ervoor kiezen om op andere criteria te sorteren, zoals de “Meest recente” of “Hoogste beoordeling”.
Waarom is er een vertraging tussen de indieningsdatum en de melding van publicatie?
Wanneer een review wordt ingediend, gaat deze door ons QA-proces, dat wordt uitgevoerd door een speciaal team dat ervoor zorgt dat de gepubliceerde reviews aan onze richtlijnen voldoen. We streven ernaar om reviews binnen enkele werkdagen na indiening te publiceren, hoewel in drukke tijden de vertraging wat langer kan zijn. Leveranciers worden vervolgens op de hoogte gebracht wanneer een review wordt gepubliceerd.
Kan een leverancier zich afmelden voor deelname aan het reviewprogramma?
Als neutraal reviewplatform streven we ernaar om onze gebruikers van een zo uitgebreid mogelijke overzicht van reviews te voorzien. Daarom staat ons beleid leveranciers niet toe om zich voor ons reviewprogramma af te melden. Ongeacht of leveranciers er al dan niet voor kiezen om deel te nemen aan het verzamelen van reviews, publiceren wij reviews die we ontvangen over elk product dat in onze catalogi staat vermeld, zolang het ons QA-proces doorstaat en aan onze richtlijnen voldoet.
Worden wederverkopers vermeld op uw site en kunnen wederverkopers reageren op reviews?
Genereren van leads: we staan geautoriseerde wederverkopers toe om deel te nemen aan onze programma’s voor het genereren van leads. Als het moederbedrijf echter belangstelling toont voor het genereren van leads voor hun product, heeft het moederbedrijf voorrang en wordt de wederverkoper geblokkeerd.
Productoverzichten: omdat productoverzichten zijn gereserveerd voor de bedrijven die eigenaar zijn van de producten, vermelden we in productoverzichten geen wederverkopers, integrators, consultants en andere partners.
Reviews: wederverkopers of partners die zich hebben aangemeld voor een profiel kunnen reageren op reviews, mits ze in hun antwoord aangeven dat ze een wederverkoper of partner zijn van het bedrijf dat eigenaar van het product is.
Mag in een review een concurrent van ons product worden genoemd?
Ja, in een review mag een concurrent worden genoemd van het product dat wordt beoordeeld, zolang de verwijzing is bedoeld om waarde toe te voegen aan de review en er niet op gericht is om de concurrent opzettelijk te promoten of in diskrediet te brengen. Reviews kunnen een vermelding bevatten van alternatieve producten die zijn overwogen of gebruikt vóór of na het gebruik van het product dat wordt beoordeeld. Deze aanvullende informatie kan helpen om een review in de juiste context te plaatsen en kan de softwarekopers waardevolle informatie verschaffen.
Waarom zijn eerder gepubliceerde reviews uit ons profiel verwijderd?
Onze teams hebben een extreem krachtig QA-proces ontwikkeld, maar we begrijpen dat er met de tienduizenden reviews die elke maand worden ingediend af en toe reviews voorbij zullen glippen die in strijd zijn met onze richtlijnen. Vanwege onze voortdurende inspanningen om onze service te verbeteren, controleren onze teams regelmatig onze database van reviews. Deze audits helpen om reviews te vinden die niet voldoen aan onze richtlijnen, maar die we in eerste instantie nog niet hadden geïdentificeerd. Wanneer blijkt dat een review om welke reden dan ook onze richtlijnen overtreedt, moet deze worden geblokkeerd, zelfs als wij de review oorspronkelijk hebben gepubliceerd. Als blijkt dat reviewers misleidende reviews hebben ingediend, blokkeren we hun accounts en verwijderen we al hun voorgaande reviews van producten. Daarom kan een audit af en toe van invloed zijn op het aantal gepubliceerde reviews van verschillende niet-verwante producten. We wijzen u erop dat we geen informatie verstrekken over beslissingen met betrekking tot het verwijderen van een review, of over ons onderzoeksproces.
We verwachten een review maar deze is niet gepubliceerd. Mogen we de status weten?
Het is niet ons beleid om statusupdates te verstrekken over content die bij onze site is ingediend. Als een verwachte review nog niet is gepubliceerd (bijvoorbeeld een review die is ingediend via ons eviews as a Service-programma), dan zijn er drie mogelijke redenen:
i) de review is nog niet verwerkt door ons QA-team;
ii) de review voldeed niet aan een of meer van onze Communityrichtlijnen en is geblokkeerd;
iii) ons team was niet in staat om de reviewer te valideren. Ongeacht de reden of de benodigde tijd voor het voltooien van ons QA-proces, moet u weten dat elke review die bij onze site wordt ingediend door ons Kwaliteitsborgingsteam wordt onderzocht op basis van een strikte reeks van universeel toegepaste richtlijnen en indieningscriteria. Als neutraal reviewplatform moeten we onze methoden op gelijke wijze en onbevooroordeeld op alle leveranciers toepassen en mogen we geen discussie aangaan over de beslissingen die over een review zijn genomen.
Wordt er een melding verzonden als een review is geblokkeerd?
Als een review niet wordt gepubliceerd omdat onze teams de identiteit van een reviewer niet konden bevestigen (essentieel voor ons QA-proces), sturen we de reviewer een e-mail met het verzoek om aanvullende informatie te verstrekken die kan helpen om vast te stellen wie hij/zij is. Een gebruiker die in antwoord op dit verzoek nauwkeurige informatie verstrekt, vergroot de kans dat ons team tijdens ons QA-proces zijn/haar identiteit kan verifiëren. In gevallen waarbij een review is geblokkeerd omdat deze onze Communityrichtlijnen heeft geschonden, sturen we echter geen bericht naar de reviewer of leverancier, omdat we hebben ontdekt dat dit personen die onze richtlijnen willen schenden, stimuleert om onze richtlijnen nogmaals te schenden. Hoewel we beseffen dat er gevallen zijn waarin de reviewer niet van plan was om onze richtlijnen te schenden, hebben we helaas geen andere keuze dan opzettelijke en onopzettelijke schendingen op gelijke wijze te behandelen.
Kan een negatieve review worden verwijderd als ons team de problemen van de reviewer heeft opgelost?
Nee. Bij het indienen van een review verklaart een reviewer dat zijn verklaring een eerlijke weerspiegeling van zijn ervaring is. Als de review gebaseerd was op een slechte ervaring, een buiten gebruik gestelde productfunctie, of zelfs een miscommunicatie of misverstand door de reviewer, is het toch een weerspiegeling van de ervaring van die gebruiker met die software, zelfs als het probleem in een later stadium is opgelost. Naarmate een product zich ontwikkelt, is er vaak een verschuiving te zien in de aard van de geplaatste reviews. Wij zijn van mening dat het opnemen van deze geschiedenis helpt om de waarde te verhogen voor softwarekopers die onze site bezoeken, omdat ze zo beter kunnen begrijpen hoe een product zich in de loop van de tijd heeft ontwikkeld.
Kunnen we een negatieve review laten verwijderen als ons contract een clausule bevat die zwartmaking verbiedt?
Nee. Een review kan niet worden verwijderd enkel omdat een contract een clausule bevat die zwartmaking verbiedt. Dit is niet alleen omdat leveranciers hierdoor de algemene beoordeling van hun product zouden kunnen beïnvloeden, maar ook omdat het op grond van federale wetgeving niet toegestaan is om clausules in klantencontracten op te nemen die zwartmaking verbieden. Het is belangrijk dat onze klanten een onbevooroordeelde indruk van een product krijgen en elke leverancier waarbij wordt vastgesteld dat hij een dergelijk contract afdwingt, kan sancties opgelegd krijgen op zijn account.
Hoeveel reviews voor een product zijn er toegestaan per reviewer?
Om te voorkomen dat één enkele reviewer de reviews van een product overmatig beïnvloedt, is op elk moment slechts één review per reviewer voor hetzelfde product toegestaan.
Mogen we op ons eigen initiatief onze gebruikers om reviews vragen?
Ja, leveranciers mogen buiten onze programma’s om ook hun gebruikersbestand om reviews vragen, mits onze Communityrichtlijnen worden nageleefd. Bij het vragen om reviews worden leveranciers aangemoedigd om gebruik te maken van de links “Share Your Review Form” (“Uw Reviewformulier delen”), die worden verstrekt in het gedeelte “Reviews” van het e-leveranciersportal. Door deze links te gebruiken kunt u er zeker van zijn dat ons systeem de juiste brontoeschrijving toepast.
Alle leveranciers die op eigen initiatief om reviews vragen in ruil voor een incentive, moeten de link voor “Incentivized Review Form” (“Formulier voor review met incentive”) gebruiken die beschikbaar is in hun e-leveranciersportal. De FTC vereist dat alle reviews die worden ingediend als reactie op het aanbieden van een incentive aangeven dat er een dergelijk aanbod is gedaan. Door de link “Formulier voor review met incentive” te gebruiken kunt u er zeker van zijn dat ons systeem voor elke gepubliceerde review de juiste informatie toepast. Houd er rekening mee dat elke review waarvan blijkt dat deze is ontvangen als reactie op een niet bekendgenmaakt aanbod voor een incentive, moet worden geblokkeerd op onze site omdat deze in strijd is met onze Communityrichtlijnen en de voorschriften van de FTC.
Een review vermeldt prijsgegevens - kunnen we die review laten verwijderen?
We onderschrijven geen prijzen die door een reviewer wordt geplaatst en vertrouwen erop dat reviewers nauwkeurige, openbaar beschikbare informatie indienen. Volgens onze Reviewrichtlijnen mogen reviews echter geen wettelijke overeenkomsten schenden en een review die vertrouwelijke prijsgegevens openbaar maakt, moet onder onze aandacht worden gebracht. Als een review wordt betwist vanwege prijskwesties zullen onze teams onderzoeken of de prijsinformatie afkomstig is van een openbaar beschikbare, gevalideerde bron. Prijsinformatie die niet openbaar is, kan worden verwijderd als in strijd zijnde met onze Communityrichtlijnen, omdat dit zou worden beschouwd als privé-informatie. Wij kunnen naar eigen goeddunken: i) de gevoelige informatie verbergen voor openbare weergave, of ii) de review volledig blokkeren.
Waarom toont deze review [GEVOELIGE INHOUD VERBORGEN]?
Als er gevoelige informatie staat in een review of in een reactie van een leverancier op een review, verbergen we deze informatie voor openbare weergave. Gevoelige informatie kan bestaan uit, maar is niet beperkt tot:
Persoonlijk identificeerbare gegevens. Informatie, zoals e-mailadressen, fysieke adressen, telefoonnummers, namen of andere gegevens die kunnen helpen bij het identificeren van een persoon.
Specifieke contractvoorwaarden. Contracten tussen twee partijen bevatten vaak gevoelige informatie die niet openbaar mag worden gemaakt, zoals prijsgegevens, accountservicegegevens of andere voorwaarden.
Informatie die naar ons oordeel schade zou kunnen toebrengen aan een reviewer, leverancier of een andere persoon. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, links naar een website of een externe URL, verwijzing naar niet-gefundeerde juridische zaken of grof taalgebruik. In dergelijke gevallen wordt de volgende tekst [GEVOELIGE INHOUD VERBORGEN] weergegeven in plaats van de oorspronkelijke tekst. Houd er rekening mee dat we de inhoud die we hebben gemaskeerd niet kunnen delen, omdat een dergelijk delen in strijd zou kunnen zijn met het Privacybeleid van onze site.
NB: We bewerken nooit een review, of een reactie van een leverancier op een review, op een manier die de oorspronkelijke betekenis en intentie zou veranderen. Als een review zodanig is geformuleerd dat het maskeren van gevoelige informatie de intentie van de review zou veranderen, wordt vastgesteld dat de review of reactie niet aan onze Communityrichtlijnen voldoet en wordt deze uitgeschakeld. In alle gevallen worden deze bewerkingen uitgevoerd naar goeddunken van onze site zonder kennisgeving aan de reviewer of reageerder.
Hoe lang duurt het om een review te verwerken?
Reviews die zijn verkregen via onze leveranciersprogramma’s, zoals Reviews as a Service, of die zijn ingediend via de goedgekeurde links die beschikbaar zijn in het leveranciersportal, worden over het algemeen binnen vijf (5) werkdagen verwerkt. Het kan tot twee (2) weken duren om reviews te verwerken die elders zijn verkregen, of die extra onderzoekstijd vereisen. Als het ten minste twee (2) weken geleden is sinds de verwachte indieningsdatum, is het redelijk om aan te nemen dat de review ofwel niet is ingediend bij ons programma of niet voldoet aan onze criteria voor publicatie.
Deze review is te vaag of te algemeen, kan hij worden verwijderd?
De vraag of een review te vaag of algemeen is, is een subjectieve bepaling van de kwaliteit van de inhoud die wij niet kunnen maken, omdat we de inhoud van de review zelf niet evalueren. Hoewel we een review niet uitschakelen louter op basis van de inhoud ervan, zorgen we er wel voor dat alle reviews voldoen aan de criteria die in onze Communityrichtlijnen staan beschreven. Reviews die naar ons eigen goeddunken niet voldoen aan deze Communityrichtlijnen zullen niet in aanmerking komen voor publicatie.
Wie is de eigenaar van de reviews op onze profielpagina’s?
Reviews worden ingediend door bezoekers van de site (reviewers) die eigenaar van de review blijven als auteur. Als onderdeel van het proces voor het indienen van reviews verlenen reviewers ons een brede licentie om de reviews te gebruiken in de normale gang van zaken van onze activiteiten, in overeenstemming met onze vastgestelde Communityrichtlijnen.
Welke details over reviews kunt u delen met leveranciers?
Omdat we alle mogelijke maatregelen nemen om de privacy van onze reviewers te beschermen, delen we in de regel geen details over individuele reviews. Details die onze teams kunnen delen met betrekking tot individuele reviews zijn beperkt tot die welke openbaar of via het leveranciersportal kunnen worden verkregen. We kunnen ook algemene informatie verstrekken met betrekking tot de algemene status van een account, zoals het bevestigen dat het productprofiel geen technische problemen heeft of dat reviews worden verwerkt in overeenstemming met de vastgestelde procedures. We delen geen niet-openbare informatie, zoals details over niet-gepubliceerde reviews, bevestiging van het indienen van een review of enige informatie over een individuele reviewer, buiten wat er openbaar wordt gedeeld. Bovendien bieden we geen samenvattende statistieken met betrekking tot de reviews die voor een product zijn ingediend, met uitzondering van de reviews die via een aanbod of programma van een leverancier worden aangeboden.
Kan een leverancier te weten komen waarom een review niet wordt weergegeven?
Nee, we bieden geen updates over de status van individuele reviews en ook geen details met betrekking tot beslissingen om inhoud al dan niet op onze site te publiceren. We fungeren als een neutrale platformaanbieder en evalueren alle inhoud op basis van een objectieve reeks criteria. Daarom kunnen we geen subjectieve discussie aangaan over hoe deze beleidsregels worden toegepast. Bovendien worden reviews ingediend door bezoekers van de site (reviewers) die de auteursrechten van de review behouden. Omdat we alle mogelijke maatregelen nemen om de privacy van onze reviewers te beschermen, zullen we geen bevestiging over het indienen van een review geven, geen communicatie delen die mogelijk heeft plaatsgevonden tussen de auteur van een review en ons team of de redenering achter een beslissing over een review bekendmaken.
Worden leveranciers op de hoogte gebracht wanneer een gepubliceerde review wordt uitgeschakeld?
Nee, we sturen geen kennisgeving naar reviewers of leveranciers wanneer een gepubliceerde review wordt uitgeschakeld. Als onderdeel van ons voortdurende Kwaliteitsborgingsproces wordt een eerder gepubliceerde review uitgeschakeld als we ontdekken dat deze niet voldoet aan onze gepubliceerde Communityrichtlijnen. We fungeren als een neutrale platformaanbieder en evalueren alle inhoud op basis van een objectieve reeks criteria. Daarom kunnen we geen subjectieve discussie aangaan over hoe deze beleidsregels worden toegepast, en sturen we geen meldingen over uitgeschakelde reviews.
Kan een leverancier helpen bij het publiceren van een review?
Hoewel we geen details over individuele reviews kunnen bekendmaken en geen openbare discussie aangaan over de toepassing van onze Communityrichtlijnen, kunnen leveranciers die op zoek zijn naar reviews die ze niet gepubliceerd zien, vragen indienen bij [email protected], samen met alle informatie over de verwachte reviewers waarmee onze teams een onderzoek zou kunnen uitvoeren. Ons team zal deze informatie gebruiken om de account van een leverancier te onderzoeken, en, als de reviews in kwestie zijn ingediend bij onze site, ervoor te zorgen dat ze zijn of zullen worden verwerkt zoals beschreven in onze Communityrichtlijnen.
Mogen we reviews die op ons softwareprofiel zijn geplaatst publiceren op onze website en/of marketingmateriaal?
Leveranciers mogen gebruik maken van de inhoud van reviews zolang dit gebruik in overeenstemming is met het beleid van Gartner inzake auteursrechten en citaten. Overtredingen van dit beleid kunnen leiden tot sancties, zoals het weergeven van een waarschuwing voor kopers op een profielpagina, of het ondernemen van juridische stappen door Gartner.
We hebben klantreviews verzameld tijdens een conferentie of evenement. Komen deze in aanmerking voor publicatie?
Evenementen en conferenties zijn een uitstekende gelegenheid om reviews te genereren en deze reviews komen in aanmerking voor publicatie, mits ze door de reviewer worden ingediend en voldoen aan onze gepubliceerde Communityrichtlijnen. Leveranciers moeten onze teams op de hoogte stellen voorafgaand aan een evenement waar om reviews zal worden gevraagd, zodat onze teams informatie kunnen verstrekken over ‘beste praktijken’ voor het verzamelen van reviews en de juiste links kunnen bieden voor toeschrijving en evaluatie. We raden u aan contact op te nemen met uw vertegenwoordiger voor reviews voor meer informatie over de Gartner-dienst voor het verzamelen van reviews tijdens evenementen, die kan helpen bij dit proces.
Mogen leveranciers gebruikmaken van freelancesites of vergelijkbare diensten om reviews voor ons product te genereren?
Leveranciers mogen geen gebruik maken van sites of diensten die de voltooiing van taken vergemakkelijken in ruil voor een beloning (financieel of op een andere manier), of enige andere methode die wordt gebruikt om een hoog volume van niet-geverifieerde leads naar een specifieke software te sturen. Een “niet-geverifieerde lead” wordt gedefinieerd als verkeer waarbij er geen aanzienlijk bewijs bestaat dat het de kwalificaties heeft die nodig zijn om een eerlijke mening over het gebruik van een specifiek softwareproduct in te dienen. Hoewel we erkennen dat het mogelijk is dat een gekwalificeerde reviewer via een dergelijke dienst wordt uitgenodigd, heeft de ervaring aangetoond dat de overgrote meerderheid van de leads die via deze diensten worden verzonden, niet gekwalificeerd zijn. Vanwege de slechte kwaliteit van het verkeer dat via deze sites of diensten wordt verzonden, wordt elke review waarvan blijkt dat het - direct of indirect - via deze methoden is verstuurd, door ons team verwijderd.
Mogen leveranciers reviewers screenen voordat ze hen naar ons reviewformulier sturen?
Om in aanmerking te komen voor deelname aan ons reviewprogramma moeten leveranciers feedback vragen van hun gehele gebruikers-/klantenbestand (gedefinieerd als alle actieve gebruikers van hun software) en mogen ze potentiële reviewers niet selectief screenen op basis van een gewenst kenmerk of een eerder gedeelde mening. Door dit te doen zou een leverancier zijn/haar reviews actief manipuleren om een gewenst profiel te bereiken, wat een directe overtreding is van de goedkeuringsrichtlijnen uitgegeven door de Federal Trade Commission (FTC). Bij het vragen om reviews van hun gebruikersbestand mogen leveranciers bijvoorbeeld geen gebruikers uitsluiten die een negatieve mening hebben geuit over hun software, of die niet voldoen aan een bepaald persoonlijk of professioneel profiel.
Een leverancier mag een objectieve reeks kwalificatiecriteria toepassen op een campagne voor het verzamelen van reviews, op voorwaarde dat dergelijke criteria geen invloed hebben op de intentie of de inhoud van de review, en op voorwaarde dat alle actieve gebruikers die aan deze kwalificaties voldoen, gelijke kansen krijgen om een review in te dienen. Een leverancier kan bijvoorbeeld wachten met het aanvragen van reviews van zijn gebruikers totdat er een bepaalde periode is verstreken sinds ze de software zijn gaan gebruiken. Alle gebruikers die aan deze kwalificatie voldoen, moeten echter de mogelijkheid krijgen om een review achter te laten, ongeacht of deze positief of negatief is, en ongeacht een eventuele mening die ze eerder hebben geuit, of hun persoonlijke of professionele achtergrond.
Een review die in strijd is met de bovenstaande richtlijnen is een overtreding van onze richtlijnen voor leveranciers en kan door ons team worden verwijderd.
Mag een leverancier gebruikmaken van videoreviews van mensen over onze software op onze website en/of marketingkanalen?
Op dit moment mogen leveranciers geen gebruikmaken van (het sublicentiëren van) de inhoud van videoreviews.
Is er een disclaimer die leveranciers moeten toevoegen aan verzoeken om reviews?
Ja, leveranciers moeten juridische disclaimers toevoegen aan alle verzoeken om reviews op onze site.
Het volgende moet worden opgenomen in elke e-mail of blogbericht:
*Om in aanmerking te komen voor deelname, moet uw review voldoen aan deze Communityrichtlijnen.
Als een verzoek om een review als incentive een nominale beloning bevat, moeten leveranciers ook de volgende alinea toevoegen:
LET OP: Ter ondersteuning van de voortdurende inspanningen van Gartner om te zorgen voor een rechtvaardig en wettelijk conform reviewprogramma, bieden we geen incentive aan: i) reviewers die werknemer zijn van - of gelieerd zijn aan - het bedrijf dat wordt beoordeeld, of een directe concurrent; ii) reviewers die werknemer, functionaris, bestuurder of agent zijn van Gartner, Inc., haar dochterondernemingen en gelieerde bedrijven en hun directe families; iii) reviewers die werknemer zijn van de overheid en de publieke sector; iv) reviewers van wie het bedrijfsbeleid het aanvaarden van geschenken in het kader van zakelijke transacties verbiedt; en v) reviewers die personen zijn (of namens hen handelen) die onderworpen zijn aan, woonachtig zijn in landen, of in dienst zijn van organisaties die staan vermeld op de sanctielijst van het Office of Foreign Assets Control van het Amerikaanse ministerie van Financiën.
**Zelfs als u onder een van de bovenstaande categorieën valt, kunt u een niet-beloonde reviewrechtstreeks op de site indienen door naar onze profielpagina te gaan op GetApp.
Het volgende kan worden opgenomen in elk verzoek op sociale media of andere bestemmingspagina’s:
*Om in aanmerking te komen voor deelname, moet uw review voldoen aan deze Communityrichtlijnen.
Als een verzoek om een review als incentive een nominale beloning bevat, moeten leveranciers ook de volgende alinea toevoegen:
LET OP: Ter ondersteuning van de voortdurende inspanningen van Gartner om te zorgen voor een rechtvaardig en wettelijk conform reviewprogramma, bieden we geen incentive aan bepaalde categorieën van personen. Controleer of u in aanmerking komt voordat u een review indient.
**Zelfs als u onder een van de bovenstaande categorieën valt, kunt u een niet-beloonde review rechtstreeks op de site indienen door naar onze profielpagina te gaan op GetApp.
Wat zijn waarschuwingen voor kopers?
Een waarschuwing voor kopers is een banner die bovenaan de productprofielpagina van een leverancier wordt geplaatst en die softwareklanten erop wijst dat er verdacht gedrag is vastgesteld in verband met deze leverancier, en dat dit gedrag (i) twijfel kan veroorzaken over de waarheidsgetrouwheid van de reviews die zijn ingediend over de diensten van de leverancier, of (ii) zich kan manifesteren in andere bedrieglijke activiteiten op onze site.
Nadat de schending van ons beleid door een leverancier is vastgesteld en bevestigd, zullen wij een zichtbare waarschuwing voor kopers op de betreffende productprofielpagina(’s) van de overtredende leverancier plaatsen, en zullen we vervolgens het account van de leverancier gedurende een periode van 90 dagen controleren. Na deze periode zullen onze teams het/de profiel(en) van de leverancier beoordelen en bepalen of de waarschuwing voor kopers actief blijft op de productprofielpagina(’s) van de leverancier, of wordt verwijderd. Ernstige en aanhoudende overtredingen kunnen aanleiding geven tot aanvullende actie, waaronder zonder beperking, verwijdering van de toegang tot de productprofielpagina’s van de leverancier, verlenging(en) van de periode voor de waarschuwing voor kopers, verwijzing naar de bevoegde regelgevende autoriteiten of juridische stappen.
Hoe worden de waarschuwingen voor kopers gepubliceerd en gehandhaafd?
Wanneer er een overtreding van onze site- of leveranciersbeleidslijnen of manipulatie van ons reviewsysteem is vastgesteld en bevestigd, zullen we alle reviews die verband houden met deze activiteit verwijderen en via e-mail een waarschuwing naar de leverancier sturen met het verzoek om alle dergelijke overtredingen zo snel mogelijk of binnen een periode van vijf (5) werkdagen te beëindigen, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet. Als de overtredende activiteit niet wordt beëindigd, of als de leverancier niet in staat is om bewijs te leveren waarvan wij, naar eigen goeddunken, van mening zijn dat het de verdenking over de activiteit wegneemt, zullen we alle aanvullende reviews die verband houden met deze activiteit uitschakelen en een definitieve kennisgeving sturen met het verzoek om deze activiteit te beëindigen. Als de overtredingen aanhouden, zullen we een zichtbare “Waarschuwing voor kopers” plaatsen op de productprofielpagina(’s) van de leverancier. Een leverancier met een “Waarschuwing voor kopers” komt tevens niet meer in aanmerking voor op reviews gebaseerde prijzen en/of badges.
Een “Waarschuwing voor kopers” dient als kennisgeving aan softwareklanten om aan te geven dat de leverancier betrokken is geweest bij frauduleuze activiteiten op onze sites, en blijft van kracht totdat we vaststellen dat de leverancier zijn niet-naleving naar tevredenheid heeft opgelost. Ernstige en aanhoudende overtredingen kunnen aanleiding geven tot aanvullende actie, waaronder zonder beperking, verwijdering van de toegang tot de productprofielpagina’s van de leverancier, verlenging(en) van de periode voor de waarschuwing voor kopers, verwijzing naar de bevoegde regelgevende autoriteiten of juridische stappen.
Mag een leverancier protest aantekenen tegen een “Waarschuwing voor kopers”?
Ja. Een leverancier kan op elk gewenst moment na de oorspronkelijke waarschuwing, maar voordat de waarschuwing voor kopers wordt gepubliceerd, bewijs indienen om het toepassen van een waarschuwing te betwisten. Omdat we niet in staat zijn om privécommunicatie te valideren, inclusief e-mailuitwisselingen en telefoongesprekken die buiten onze site plaatsvinden tussen een leverancier en een reviewer, moet bewijs dat ter overweging wordt ingediend objectief van aard zijn en onafhankelijk kunnen worden gevalideerd. Elk bewijs dat door een leverancier wordt verstrekt, wordt beschouwd als een van de vele factoren in ons onderzoek.
Nadat er een waarschuwing voor kopers op het account van een leverancier is toegepast, moet alle communicatie die de waarschuwing voor kopers aanvecht via de ombudsman worden afgehandeld. Een leverancier mag alleen een rechtstreeks beroep doen op de ombudsman en moet argumenten en bewijsmateriaal verstrekken die nog niet eerder ter overweging zijn ingediend.
Heeft een waarschuwing voor kopers effect op aan reviews gerelateerde producten?
Ja. Het uitgeven van een waarschuwing voor kopers leidt ertoe dat de leverancier wordt verwijderd uit elk product van Gartner dat reviews toont. Nadat een waarschuwing is opgeheven, komt een leverancier weer in aanmerking voor toekomstige overweging op basis van de verdienste van de reviews die aan hun productprofiel zijn gekoppeld.
Kunnen we vertrouwen op de reviews van een leverancier met een gepubliceerde “Waarschuwing voor kopers”?
Voorafgaand aan het uitgeven van een “Waarschuwing voor kopers” zullen onze teams corrigerende maatregelen nemen om alle inhoud te verwijderen die in strijd is met de richtlijnen van onze site. Alle reviews die op de productprofielpagina van een leverancier blijven staan nadat er een “Waarschuwing voor kopers” is uitgegeven, zijn nauwkeurig gecontroleerd door ons deskundige Kwaliteitsborgingsteam. Omdat de account van de leverancier door diens handelen echter onder verdenking is geplaatst, adviseren wij kopers om niet blind op reviews van een gemarkeerde leverancier te vertrouwen bij het nemen van een geïnformeerde aankoopbeslissing voor software.
Wat is een reviewfragment?
Reviewfragmenten zijn directe citaten die zijn samengesteld uit door gebruikers ingediende reviews die zijn gepubliceerd op een productprofiel (zie: “Hoe worden reviewfragmenten geselecteerd?”. Fragmenten bieden softwareklanten een eenvoudig te begrijpen samenvatting van de “pluspunten” en “minpunten” uit door gebruikers ingediende reviews voor een snel overzicht. Deze kunnen worden weergegeven op plaatsen waar een overzichtsweergave van de hoogtepunten van reviews vereist is, zoals de profielpagina voor productreviews of productvergelijkingspagina’s.
Fragmenten worden in gelijke mate getoond voor alle producten die voldoen aan de minimale vereisten voor het genereren van fragmenten. Als neutraal reviewplatform bewerkt of creëert onze site geen inhoud die voor fragmentweergave is geselecteerd. De meningen die worden geuit in geselecteerde reviewfragmenten zijn die van de reviewers en niet van GetApp, en we onderschrijven geen van de meningen die in een fragment worden geuit.
Hoe worden reviewfragmenten geselecteerd?
De selectie van fragmenten wordt aangestuurd door ons eigen algoritme dat op basis van een analyse van de gepubliceerde reviews van een product relevante en invloedrijke “fragmenten” in de inhoud identificeert. Fragmenten worden vervolgens op basis van sentimentanalyse geclassificeerd als geschikt voor “pluspunten” of “minpunten”.
Het fragmentalgoritme wordt gelijkmatig toegepast op alle producten op onze site die in aanmerking komen voor het weergeven van reviewfragmenten.
Wanneer komt een product in aanmerking voor weergave van reviewfragmenten?
Reviewfragmenten worden gegenereerd uit de inhoud van gepubliceerde reviews. Om een hoog niveau van nauwkeurigheid te garanderen, heeft ons systeem een robuuste verzameling reviews nodig, waaruit fragmenten kunnen worden gekozen. Fragmenten worden pas op een productprofiel gepubliceerd nadat ons systeem heeft bepaald dat er voldoende reviews beschikbaar zijn om een evenwichtige set van zowel positieve als negatieve fragmenten te genereren.
Nieuwe reviews die aan een productprofiel worden toegevoegd, kunnen worden gebruikt om aan de vereisten voor fragmenten te voldoen, maar omdat niet alle reviews inhoud bevatten die geschikt is om een fragment te genereren, is de geschiktheid voor een fragment niet alleen gebaseerd op het aantal reviews. Als er momenteel geen fragmenten op uw productprofiel worden weergegeven, betekent dit dat er extra reviews nodig zijn, en we kunnen u in dit geval alleen maar adviseren om nieuwe reviews te werven om zo de diversiteit te verhogen van de inhoud waaruit onze fragmentendienst kan kiezen.
Hoeveel reviewfragmenten kunnen er op ons profiel worden weergegeven?
Bij alle producten die voldoen aan de vereisten voor fragmentselectie zullen maximaal vier (4) “pluspunten” en vier (4) “minpunten” worden weergeven. Ons systeem probeert voor elk sentiment een evenwichtig aantal fragmenten weer te geven. Soms kan een profiel echter minder fragmenten van een van beide sentimenten weergeven, afhankelijk van de beschikbaarheid van relevante fragmentinhoud.
Kunnen we voorkomen dat er op ons profiel fragmenten worden weergeven?
Omdat de weergave van reviewfragmenten een functie is die overal op onze site wordt toegepast, kunnen leveranciers zich niet afmelden voor deze functie, enkel om te voorkomen dat er fragmenten op hun productprofielpagina’s worden weergegeven. Leveranciers kunnen echter wel degelijk individuele fragmenten betwisten waarvan ze denken dat deze niet voldoen aan onze criteria voor weergave.
Kunnen we een fragment verwijderen of vervangen door een ander fragment?
Net als bij de reviews waaruit ze worden verkregen, kunnen fragmenten niet worden verwijderd op basis van subjectieve bezwaren met betrekking tot hun inhoud. Fragmenten kunnen alleen in de volgende situaties in aanmerking worden genomen voor vervanging door een ander fragment: (i) indien inhoud onterecht als een “pluspunt” of een “minpunt” is geïdentificeerd, (ii) indien het fragment een niet-ondersteunde productfunctie vermeldt, (iii) indien het fragment geen productfunctie vermeldt die momenteel wel aanwezig is, of (iv) indien het fragment op een andere manier in strijd is met onze Communityrichtlijnen.
Elke leverancier of bezoeker van de site kan een reviewfragment markeren voor onderzoek door een e-mail te sturen naar [email protected]. Als er wordt vastgesteld dat het fragment niet aan onze criteria voor weergave voldoet, wordt het gemarkeerde fragment tijdens de volgende geplande systeemvernieuwing vervangen door ons systeem.
Waarom hebben wij besloten om fragmenten weer te geven op onze site?
Reviews zijn een uitstekende bron van eerlijke feedback voor softwareklanten. Reviewfragmenten versimpelen die feedback door softwarekopers eenvoudig te begrijpen inhoud uit de verschillende reviews van een product te tonen, die ze snel kunnen raadplegen tijdens het zoeken naar een product.
Mogen leveranciers reviewfragmenten hergebruiken voor weergave op hun eigen site?
Ja, een leverancier mag individuele reviewopmerkingen over zijn/haar eigen bedrijf of zijn producten citeren, en een fragment geldt als een individuele reviewopmerking. Net als bij de reviews waaruit fragmenten afkomstig zijn, moet het gebruik van fragmenten voldoen aan het beleid van Gartner inzake auteursrechten en citaten voor uittreksels van Gartner Digital Markets.
Mogen leveranciers hun eigen gebruikers om reviews vragen?
Ja, leveranciers mogen hun eigen gebruikers om reviews vragen. Alle ontvangen reviews waarbij een beloning is aangeboden moeten echter als zodanig worden bekendgemaakt, zodat onze site de juiste toekenning kan toepassen. Het niet bekendmaken van een beloningscampagne misleidt softwareklanten met betrekking tot de bron van de reviewen is daarmee een overtreding van zowel de FTC-richtlijnen als onze Communityrichtlijnen. Als er, zoals beschreven in onze richtlijnen, wordt vastgesteld dat een review is ingediend als reactie op een niet-bekendgemaakt aanbod van een beloning, zal onze site naar eigen goeddunken ofwel i) met terugwerkende kracht de juiste toekenning op onze site toepassen, of ii) de review(s) volledig verwijderen. Wij kunnen naar eigen goeddunken sancties toepassen op de account van elke leverancier die, als gevolg van het niet openbaar maken van een reviewcampagne op basis van beloningen, in overtreding van onze richtlijnen blijkt te zijn.
Hoe kunnen leveranciers hun reviewcampagnes op de juiste manier bekendmaken?
Alle leveranciers kunnen op onze site de benodigde links vinden in het gedeelte “Reviews” van hun leveranciersportal. Er worden twee verschillende links aangeboden: 1) een link die moet worden gebruikt om reviews te vragen zonder dat daarbij een beloning wordt aangeboden, en 2) een link die moet worden gebruikt als er naar aanleiding van een review een beloning wordt aangeboden. Het gebruik van de links is de eenvoudigste en aanbevolen manier om beloningsaanbiedingen bekend te maken. Als de link echter niet kan worden gevonden of anderszins niet beschikbaar is, moet de leverancier contact opnemen met het Compliance-team op [email protected]. In deze mail moeten gegevens vermeld worden, aan de hand waarvan ons team de reviews kan identificeren die in het kader van de campagne zijn ingediend.
Kan een leverancier met terugwerkende kracht bekendmaken dat er een beloning is aangeboden?
Ja, we moedigen alle leveranciers aan om contact op te nemen met ons team op [email protected] en ons te verwittigen over eventuele niet-bekendgemaakte reviews die zijn ingediend als reactie op een aanbod van een beloning. Het bekendmaken van een beloningscampagne zal niet leiden tot het uitschakelen van de review, en stelt ons team in staat om de juiste toekenning toe te passen op de reviews en aan de FTC-richtlijnen te blijven voldoen.
NB: We adviseren leveranciers om VOOR de lancering van hun campagne aan ons bekend te maken welke reviews in ruil voor een beloning zijn ingediend. Anders hebben we op grond van onze gepubliceerde richtlijnen geen andere keuze dan deze reviews waarvan we achteraf ontdekken dat ze zonder de juiste kennisgeving zijn gestimuleerd door een beloning, ofwel uit te schakelen of als betaalde reviews te vermelden.
Veelgestelde vragen voor reviewers
Waarom ontvang ik e-mails van GetApp na het indienen van een review?
Gebruikers die een review op onze site indienen, kunnen in de toekomst communicatie van ons te ontvangen met betrekking tot de ingediende review. Elke gebruiker die deze marketing kennisgevingen niet wenst te ontvangen, kan ervoor kiezen om zich af te melden van ons e-mailprogramma door te klikken op de link “afmelden” die in deze e-mails is opgenomen. Raadpleeg onze sitevoorwaarden voor meer informatie.
Ik heb een review achtergelaten, maar heb geen cadeaubon ontvangen! Waarom niet?
Voor reviewers die een review hebben ingediend als onderdeel van een beloningsprogramma, gelieve een aantal belangrijke punten in gedachten te houden:
- Alleen gepubliceerde reviews komen in aanmerking voor een beloning. Als een review niet aan onze richtlijnen voldoet en niet is gepubliceerd, komt de reviewer niet in aanmerking voor een beloning voor die review. Wij moedigen die reviewer echter wel aan om reviews in te dienen in toekomstige campagnes voor reviews met beloningen, waarvoor ze nog steeds in aanmerking komen.
- Cadeaubonnen worden automatisch door ons systeem op gezette tijden afgehandeld. Om fouten tot een minimum te beperken, handelt ons systeem op gezette tijden automatisch cadeaubonnen af.
- Zorg ervoor dat de link in de e-mail waarop u hebt gereageerd een beloningsaanbod bevatte. Alleen reviews die worden ingediend na het klikken op een link voor beloningen in een e-mail, komen in aanmerking voor een beloning. Deze links bevatten traceerinformatie die ons in staat stelt om de beloning te koppelen aan de ingediende review. Als u niet op een link in de campagne-e-mail hebt geklikt, weet ons systeem niet dat u de review hebt verlaten.
- Wij konden uw identiteit niet verifiëren. Als wij aanvullende informatie van u nodig hadden, zouden wij mogelijk contact met u opgenomen hebben voor aanvullende informatie, gedurende welke periode zowel de publicatie van uw review als de beloning zijn uitgesteld. Het beantwoorden van ons verzoek stelt ons eventueel in staat om de review te publiceren en u uw cadeaubon te verstrekken.
- Er is niet op de bevestigingslink van de cadeaubon geklikt. Om er zeker van te zijn dat onze cadeaubonnen alleen naar geldige e-mails worden gestuurd, sturen wij een bevestigingsmail met een link die moet worden aangeklikt voordat de eigenlijke cadeaubon wordt verzonden.
- De review werd ingediend nadat de beloning was verlopen of nadat de uitbetalingslimieten waren bereikt. Sommige van onze programma’s bieden slechts een beperkt aantal cadeaubonnen aan of hebben een aanbod dat na een bepaalde periode vervalt. Reviews die worden ingediend nadat de drempelwaarden zijn bereikt, komen niet in aanmerking voor een cadeaubon.
Controleer in alle gevallen nogmaals uw Spam- en Prullenbakaccounts op onze cadeaubonaanbiedingen voordat u contact opneemt met ons supportteam.
Een opmerking over fraude. Cadeauboncodes zijn uniek en mogen alleen worden gebruikt door personen die toegang hebben tot de e-mail waar de bonnen oorspronkelijk naartoe zijn gestuurd. Houd er rekening mee dat wij het saldo van de cadeaubon kunnen bijhouden en kunnen vaststellen of een cadeaubon is ingewisseld en gebruikt. Onwettelijke verzoeken om een beloning, evenals frauduleuze activiteiten die verband houden met het achterlaten van reviews in ruil voor een beloning, kunnen leiden tot uitsluiting van ons beloningsprogramma voor reviews.
Waarom is mijn review niet gepubliceerd?
Uw ingediende review wordt mogelijk niet weergegeven omdat: i) deze nog wacht op beoordeling door ons team; ii) de review niet voldoet aan een of meer van onze Reviewrichtlijnen; of iii) de review op een andere manier niet in aanmerking komt voor publicatie (bijvoorbeeld als de review is ingediend in een niet-ondersteunde taal).
NB: Om de integriteit van ons reviewprogramma te beschermen, worden reviews uitgeschakeld als we er niet zeker van zijn dat we de identiteit van de reviewer hebben geverifieerd. In deze gevallen zullen we contact opnemen met reviewers en om aanvullende informatie vragen. Het reageren op deze e-mails biedt geen garantie, maar als u ons nuttige informatie verstrekt kan dit helpen bij ons onderzoek en mogelijk leiden tot publicatie van uw review.
Er zijn enkele bewerkingen op mijn review uitgevoerd. Kunt u mij vertellen waarom?
In overeenstemming met ons beleid voor reviewers zullen wij een review, zolang deze aan onze richtlijnen voldoet, nooit op een manier bewerken die de oorspronkelijke bedoeling zou veranderen. Wij voeren echter mogelijke eenvoudige bewerkingen uit om typefouten te corrigeren of atypische tekens te verwijderen. De reviewer wordt niet op de hoogte gesteld van deze bewerkingen, die naar eigen goeddunken van GetApp worden uitgevoerd.
Waarom is mijn gepubliceerde review verwijderd?
Onze teams hebben een extreem krachtig QA-proces opgebouwd, maar we begrijpen dat er met de tienduizenden reviews die elke maand worden ingediend af en toe reviews voorbij zullen glippen die in strijd zijn met onze richtlijnen. Vanwege onze voortdurende inspanningen om onze service te verbeteren, controleren onze teams regelmatig onze database van reviews. Deze audits helpen om reviews te vinden die niet aan onze richtlijnen voldoen, maar die we in eerste instantie nog niet hadden geïdentificeerd. Wanneer blijkt dat een review om welke reden dan ook onze richtlijnen overtreedt, moet deze worden geblokkeerd, zelfs als wij de review oorspronkelijk hebben gepubliceerd. Audits worden uitgevoerd in onze volledige database van reviews en hebben dezelfde invloed op alle reviewers.
Ik heb een review ingediend, maar kreeg te horen dat de review niet aan de richtlijnen van de site voldeed en niet zal worden gepubliceerd. Wat nu?
Als een review niet door ons QA-proces komt of door ons team is geïdentificeerd als niet in overeenstemming met onze Communityrichtlijnen, zal de review niet worden gepubliceerd. Reviews die niet worden gepubliceerd, komen niet in aanmerking voor een beloning, zelfs niet als ze worden ingediend als reactie op een beloningsaanbod. Gebruikers kunnen een andere review indienen die voldoet aan onze richtlijnen.
Zijn reviewers aansprakelijk voor het achterlaten van frauduleuze reviews?
In het kort gezegd, is dat mogelijk. Als voorwaarde voor het indienen van een review, wordt u in de gelegenheid gesteld om kennis te nemen vande richtlijnen van onze website en daarmee in te stemmen, en dient u te bevestigen dat alle ingediende inhoud voldoet aan onze richtlijnen. Onze site heeft het recht om maatregelen te treffen of juridische stappen te ondernemen tegen elke reviewer die een review met frauduleuze of misleidende informatie indient. Bovendien nemen veel jurisdicties in en buiten de Verenigde Staten de inhoud van reviews zeer serieus en zijn reviewers vervolgd voor het plaatsen van frauduleuze inhoud. In 2009, werd een minnelijke schikking getroffen door de New Yorkse procureur-generaal Andrew Cuomo, waarin een bedrijf dat valse reviews plaatste, ermee instemde om een boete van 300.000 dollar te betalen.
Landen buiten de VS, zoals het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië en Duitsland, hebben ook strenge wetten over herzieningsfraude, zoals gedicteerd door de EU-richtlijn inzake oneerlijke handelspraktijken.
Mag ik een review achterlaten voor een product op basis van een demo die ik heb bekeken?
Wij zijn van mening dat softwarereviews gebaseerd moeten zijn op de daadwerkelijke ervaringen tijdens het gebruik van een product. Het bekijken van een productdemo is niet hetzelfde als het gebruiken van een product in de praktijk en daarom schakelt ons team reviews uit als blijkt dat deze gebaseerd zijn op het bekijken van een productdemo. Het bekijken van een demo wordt echter niet op dezelfde manier behandeld als het evalueren van een product tijdens een gratis proefperiode. Het gebruiken aan een gratis proefversie betekent dat er praktische ervaring met een product is. Als u tijdens een gratis proefperiode gebruik hebt gemaakt van bepaalde software mag u een review schrijven over deze software, maar moet u op het reviewformulier aangeven dat u een gratis proefversie hebt gebruikt.
Waarom werd mijn review gemarkeerd voor onderzoek?
Reviews kunnen als mogelijk frauduleus worden gemarkeerd door de leverancier, door andere reviewers of tijdens onze interne audits van onze database van reviews. Op een dergelijk moment kunnen we vragen om meer informatie, zoals een bewijs van gebruik, om beter in te kunnen schatten of de review in kwestie aan onze richtlijnen voldoet. Als blijkt dat een review in strijd met onze richtlijnen is, wordt deze verwijderd. Raadpleeg het overzicht van ons onderzoeksproces voor meer informatie.
Mag ik een review achterlaten voor een product op basis van een gratis proefversie?
Kopers van software evalueren vaak meerdere tools voordat ze uiteindelijk software aanschaffen. Wij zijn van mening dat deze beoordelende ervaringen tijdens het testen van een concept of het gebruik van een proefversie geldige ervaringen zijn om met onze gebruikersgemeenschap te delen. Als u een gratis proefversie van software hebt gebruikt, mag u een review over deze software schrijven, maar moet u aangeven dat u een gratis proefversie hebt gebruikt door “Gratis proefversie” te selecteren op het formulier voor het indienen van een review.
Waarom heb ik een melding ontvangen dat mijn reviewaccount is opgeschort?
Wij zetten ons in om kopers van software en leveranciers met elkaar te verbinden door de grootste en meest betrouwbare bron van softwarereviews te zijn. Om dit te bereiken worden alle reviews handmatig beoordeeld door een speciaal Kwaliteitsborgingsteam. Alles dat in de richting wijst van fraude met een review leidt tot het blokkeren van de betrokken review. Van gebruikers, van wie blijkt dat ze fraude hebben gepleegd, kan de account worden geblokkeerd, waarbij de bijbehorende reviews worden verwijderd voor alle producten en zij mogen ook in de toekomst geen reviews meer indienen. Als uw reviews als frauduleus zijn gemarkeerd, kunt u hierover een melding ontvangen. We begrijpen dat u het wellicht niet eens bent met onze beslissing, maar besef dat we alles zeer zorgvuldig afwegen voordat we de account van een gebruiker markeren en afsluiten. We adviseren u om onze richtlijnen te raadplegen, zodat u meer inzicht krijgt in de criteria waarop we onze beslissingen baseren.
Kan ik protesteren tegen een review?
Onze site streeft ernaar om een neutrale positie ten opzichte van reviews in te nemen en alleen de reviews uit te schakelen die niet aan onze Communityrichtlijnenvoldoen. Als u denkt dat uw review aan onze Communityrichtlijnen voldoet en onterecht is geblokkeerd, kunt u een verzoek indienen bij ons Compliance-team via [email protected]. Het Compliance-team is belast met het handhaven van onze richtlijnen en zal de status van de review onderzoeken om te verzekeren dat de juiste beslissing is genomen. Houd er rekening mee dat we geen informatie delen over onze beslissingen die de basis vormen voor het verwijderen van een review, omdat onze systemen veel gegevens verzamelen die als bedrijfseigendom worden beschouwd.
Wordt er een melding verzonden als een review is geblokkeerd?
Als een review niet wordt gepubliceerd omdat onze teams de identiteit van een reviewer niet konden bevestigen (essentieel voor ons QA-proces), sturen we de reviewer een e-mail met het verzoek om aanvullende informatie te verstrekken die kan helpen om vast te stellen wie hij/zij is. Een gebruiker die in antwoord op dit verzoek nauwkeurige informatie verstrekt, vergroot de kans dat ons team tijdens ons QA-proces zijn/haar identiteit kan verifiëren. In gevallen waarbij een review is geblokkeerd omdat deze onze Communityrichtlijnen heeft geschonden, sturen we echter geen melding naar de reviewer of leverancier. Hoewel we beseffen dat er gevallen zijn waarin de reviewer niet van plan was om onze richtlijnen te schenden, hebben we helaas geen andere keuze dan opzettelijke en onopzettelijke schendingen op gelijke wijze te behandelen.
Hoe kan ik mijn eigen review bewerken?
Ons team kan eenvoudige bewerkingen uitvoeren, zoals typefouten- of spellingscorrecties, als de oorspronkelijke reviewer een verzoek stuurt naar [email protected]. Het verzoek moet worden verzonden vanaf het e-mailadres dat is gebruikt om de oorspronkelijke review in te dienen, aangezien alleen de eigenlijke reviewer het recht heeft om ons de opdracht te geven zijn/haar review te bewerken.
Wij kunnen de inhoud van een eerder gepubliceerde review niet op een andere manier bewerken. In plaats daarvan kunnen reviewers bestaande recensies te allen tijde vervangen door een nieuwe review in te dienen voor een product dat zij eerder hebben beoordeeld. De bijgewerkte review zal dan opnieuw worden beoordeeld door ons QA-team. Er wordt slechts één enkele review toegestaan per reviewer voor hetzelfde product op een bepaald moment, en als deze is gepubliceerd zal de nieuwe review het origineel vervangen.
Als het minder dan zes (6) maanden geleden is dat de review werd ingediend, dan kunt u ons team hiervan op de hoogte stellen via [email protected] om er zeker van te zijn dat ons team de recensie op de juiste manier behandelt. Als u geen contact opneemt met ons team, zal de nieuwe inzending worden uitgeschakeld. Houd er rekening mee dat beoordelingen die binnen een periode van zes (6) maanden voor hetzelfde product zijn ingediend, worden beschouwd als bewerkingen en niet in aanmerking komen voor een eventueel incentive aanbod voor de reviewer.
Hoe kan ik mijn eigen review verwijderen?
Om de verwijdering van een review aan te vragen kan elke reviewer ons een e-mail sturen naar [email protected], waarin wordt uitgelegd welke review hij/zij wil verwijderen en wat de reden voor een dergelijke verwijdering is (voor onze administratie). Het verzoek moet worden verzonden vanaf het e-mailadres dat is gebruikt om de oorspronkelijke review in te dienen, aangezien alleen de eigenlijke reviewer het recht heeft om ons te vragen zijn/haar review te verwijderen.
Zodra we een bestaande review uitschakelen, heeft een reviewer altijd de mogelijkheid om een nieuwe review voor het product in te dienen voor evaluatie door ons QA-team. Als het minder dan zes (6) maanden geleden is dat de review werd ingediend, dan kunt u ons team op de hoogte stellen van de nieuwe inzending via [email protected] om er zeker van te zijn dat ons team de review op de juiste manier behandelt. Als u geen contact opneemt met ons team, zal de nieuwe inzending worden uitgeschakeld. Houd er rekening mee dat reviews die binnen een periode van zes (6) maanden voor hetzelfde product zijn ingediend, worden beschouwd als bewerkingen en komen niet in aanmerking voor een eventueel incentive aanbod voor de reviewer.
Hoe vaak mag ik mijn review bijwerken of bewerken?
U kunt op elk gewenst moment een kleine aanpassing van een bestaande review aanvragen of een nieuwe review indienen om een bestaande review te vervangen (zie: “Hoe kan ik mijn eigen review bewerken of verwijderen?”). Houd er rekening mee dat reviews voor hetzelfde product die binnen een periode van zes (6) maanden zijn ingediend als wijzigingen worden beschouwd en daarom niet in aanmerking komen voor een aanbod van een incentive dat de reviewer mogelijk heeft ontvangen.
Hoeveel reviews voor een product zijn er toegestaan per reviewer?
Om te voorkomen dat één enkele reviewer de reviews van een product overmatig beïnvloedt, is op elk moment slechts één review per reviewer voor hetzelfde product toegestaan.
Mag ik meer dan één review voor hetzelfde product indienen?
We begrijpen dat ervaringen met software in de loop van de tijd kunnen veranderen en wij zijn van mening dat een bijgewerkte review een nieuw perspectief kan bieden. Op ieder moment mag er voor elk product echter slechts één enkele review van een individuele reviewer worden gepubliceerd en we hanteren de richtlijn dat er ten minste zes maanden voorbij moeten gaan voordat er een nieuwe review voor hetzelfde product kan worden aanvaard.
Als u een bestaande review wilt bewerken, vindt u hier meer informatie.
Waarom is mijn review bewerkt en toont deze nu [GEVOELIGE INHOUD VERBORGEN]?
Als een review gevoelige informatie bevat, zullen we deze informatie verbergen om te voorkomen dat deze openbaar zichtbaar is. Gevoelige informatie kan bestaan uit, maar is niet beperkt tot:
Persoonlijk identificeerbare gegevens: Gegevens die kunnen helpen bij het identificeren van een persoon, zoals e-mailadressen, fysieke adressen, telefoonnummers, namen of andere gegevens.
Vertrouwelijke contractvoorwaarden: Contracten tussen twee partijen bevatten vaak gevoelige informatie die niet bedoeld is om openbaar te worden gemaakt, zoals prijsinformatie, accountservicegegevens of andere voorwaarden.
Potentieel schadelijke informatie: Alle andere informatie waarvan wij naar eigen goeddunken bepalen dat deze nadelig zou kunnen zijn voor de belangen van een reviewer, leverancier of een andere persoon.
In dergelijke gevallen wordt de tekst [GEVOELIGE INHOUD VERBORGEN] weergegeven in plaats van de oorspronkelijke tekst.
NB: we bewerken nooit een review op een manier die de oorspronkelijke intentie zou veranderen. Als een review zodanig is geformuleerd dat het verbergen van gevoelige informatie de intentie van de review zou veranderen, dan voldoet de review niet aan onze Communityrichtlijnen en wordt deze niet gepubliceerd. In geen geval wordt de reviewer op de hoogte gesteld van deze bewerkingen, die naar eigen goeddunken van GetApp worden gemaakt.
Welke inhoud wordt beschouwd als “gevoelige informatie”?
Gevoelige informatie kan bestaan uit, maar is niet beperkt tot:
Persoonlijk identificeerbare gegevens: Gegevens die kunnen helpen bij het identificeren van een persoon, zoals e-mailadressen, fysieke adressen, telefoonnummers, namen of andere gegevens.
Vertrouwelijke contractvoorwaarden: Contracten tussen twee partijen bevatten vaak gevoelige informatie die niet bedoeld is om openbaar te worden gemaakt, zoals prijsinformatie, accountservicegegevens of andere voorwaarden.
Potentieel schadelijke informatie: Alle andere informatie waarvan wij naar eigen goeddunken bepalen dat deze nadelig zou kunnen zijn voor de belangen van een reviewer, leverancier of een andere persoon.
In dergelijke gevallen wordt de tekst [GEVOELIGE INHOUD VERBORGEN] weergegeven in plaats van de oorspronkelijke tekst. (Lees verder)
Wat zijn waarschuwingen voor kopers?
Een waarschuwing voor kopers is een banner die bovenaan de productprofielpagina van een leverancier wordt geplaatst en die softwareklanten erop wijst dat er verdacht gedrag is vastgesteld in verband met deze leverancier, en dat dit gedrag (i) twijfel kan veroorzaken over de waarheidsgetrouwheid van de reviews die zijn ingediend over de diensten van de leverancier, of (ii) zich kan manifesteren in andere bedrieglijke activiteiten op onze site.
Nadat de schending van ons beleid door een leverancier is vastgesteld en bevestigd, zullen wij een zichtbare waarschuwing voor kopers op de betreffende productprofielpagina(’s) van de overtredende leverancier plaatsen, en zullen we vervolgens het account van de leverancier gedurende een periode van 90 dagen controleren. Na deze periode zullen onze teams het/de profiel(en) van de leverancier beoordelen en bepalen of de waarschuwing voor kopers actief blijft op de productprofielpagina(’s) van de leverancier, of wordt verwijderd. Ernstige en aanhoudende overtredingen kunnen aanleiding geven tot aanvullende actie, waaronder zonder beperking, verwijdering van de toegang tot de productprofielpagina’s van de leverancier, verlenging(en) van de periode voor de waarschuwing voor kopers, verwijzing naar de bevoegde regelgevende autoriteiten of juridische stappen.
Hoe worden de waarschuwingen voor kopers gepubliceerd en gehandhaafd?
Wanneer er een overtreding van onze site- of leveranciersbeleidslijnen of manipulatie van ons reviewsysteem is vastgesteld en bevestigd, zullen we alle reviews die verband houden met deze activiteit verwijderen en via e-mail een waarschuwing naar de leverancier sturen met het verzoek om alle dergelijke overtredingen zo snel mogelijk of binnen een periode van vijf (5) werkdagen te beëindigen, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet. Als de overtredende activiteit niet wordt beëindigd, of als de leverancier niet in staat is om bewijs te leveren waarvan wij, naar eigen goeddunken, van mening zijn dat het de verdenking over de activiteit wegneemt, zullen we alle aanvullende reviews die verband houden met deze activiteit uitschakelen en een definitieve kennisgeving sturen met het verzoek om deze activiteit te beëindigen. Als de overtredingen aanhouden, zullen we een zichtbare “Waarschuwing voor kopers” plaatsen op de productprofielpagina(’s) van de leverancier. Een leverancier met een “Waarschuwing voor kopers” komt tevens niet meer in aanmerking voor op reviews gebaseerde prijzen en/of badges.
Een “Waarschuwing voor kopers” dient als kennisgeving aan softwareklanten om aan te geven dat de leverancier betrokken is geweest bij frauduleuze activiteiten op onze sites, en blijft van kracht totdat we vaststellen dat de leverancier zijn niet-naleving naar tevredenheid heeft opgelost. Ernstige en aanhoudende overtredingen kunnen aanleiding geven tot aanvullende actie, waaronder zonder beperking, verwijdering van de toegang tot de productprofielpagina’s van de leverancier, verlenging(en) van de periode voor de waarschuwing voor kopers, verwijzing naar de bevoegde regelgevende autoriteiten of juridische stappen.
Waar kan ik meer informatie vinden over incentives voor reviews?
Als u een review hebt ingediend als reactie op het aanbod van een incentive via onze site, kunt u meer informatie over het in aanmerking komen voor en ontvangen van incentives vinden in de veelgestelde vragen over ons incentiveprogramma.
Waar kan het publiek de inhoud van mijn review bekijken?
Gepubliceerde reviews kunnen openbaar worden weergegeven: i) op de profielpagina van de beoordeelde software; ii) in samengevatte vorm op verschillende plekken op onze site, zoals de secties “fragmenten” en “productvergelijking” van softwareprofielpagina’s op toepasselijke sites; en iii) door middel van toepassingen voor het delen van reviews die door onze site worden gehost en die worden gebruikt om de inhoud van reviews weer te geven op sites van derde partijen. Raadpleeg onze algemene gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over het eigendom en de gebruiksrechten van inhoud.
Hoelang duurt het voordat mijn review wordt gepubliceerd?
Elke review die op onze site wordt ingediend, wordt handmatig beoordeeld door ons Kwaliteitsborgingsteam om ervoor te zorgen dat gepubliceerde reviews voldoen aan de richtlijnen van onze site. Hoewel de QA-teams hard werken, kan het tot twee (2) weken duren om een review te verwerken. Als het meer dan twee (2) weken geleden is sinds u een review hebt ingediend, kunt u ervan uitgaan dat of onze QA-teams uw identiteit niet konden valideren, of dat uw review niet voldeed aan onze criteria voor publicatie.
Komen sommige reviewers niet in aanmerking om een incentive voor hun reviews te ontvangen?
Ja, er zijn bepaalde reviewers aan wie geen incentives mogen worden verstrekt als reactie op een aanbod, omdat dit in strijd is met de wet en/of het bedrijfsbeleid dat geschenken binnen het kader van een zakelijke transactie verbiedt. Lees onze voorwaarden om in aanmerking te komen zorgvuldig door voordat u een review achterlaat.
Hoe kan ik zien of mijn review is gepubliceerd?
Alleen gepubliceerde reviews komen in aanmerking voor een cadeaubon.
De eenvoudigste manier om te zien of uw review(s) is/zijn gepubliceerd, is om naar de profielpagina te gaan voor het product dat u hebt beoordeeld op onze site en te zien of uw review(s) wordt/worden weergegeven. Als het minder dan een week geleden is sinds u uw review hebt ingediend, houd er dan rekening mee dat het langer dan een week kan duren voordat een ingediende review voldoende tijd heeft gehad om goed te worden gescreend.
Gemiddeld duurt het maximaal vijf werkdagen voordat een review wordt geverifieerd en gepubliceerd. Deze tijd kan echter worden verlengd als er op basis van ons QA-proces aanvullend onderzoek is vereist om een weloverwogen beslissing te kunnen nemen. Als het meer dan drie weken geleden is sinds u uw review hebt ingediend, is het waarschijnlijk dat de review het QA-proces niet heeft doorstaan en niet zal worden gepubliceerd.
Komt mijn review in aanmerking voor een cadeaubon?
Als u een review hebt ingediend, maar nog geen cadeaubon hebt ontvangen, lees dan de volgende lijst door om te zien waarom uw review mogelijk niet in aanmerking komt voor een cadeaubon:
-
Alleen gepubliceerde reviews komen in aanmerking voor een cadeaubon. Als een review niet aan onze richtlijnen voldeed en niet is gepubliceerd, komt de reviewer niet in aanmerking voor een incentive voor die review. We moedigen die reviewer echter wel aan om reviews in te dienen bij toekomstige campagnes voor reviews met incentive die ze ontvangen.
-
Zorg ervoor dat de link waarop u hebt gereageerd een aanbod van een incentive bevatte. Alleen reviews die worden ingediend nadat u op een aanbod van een incentive hebt geklikt, komen in aanmerking voor een incentive. U moet op de link van de incentive klikken om in aanmerking te komen voor een cadeaubon.
-
We konden uw identiteit niet verifiëren. Als we aanvullende informatie van u nodig hadden, hebben we mogelijk via e-mail contact met u opgenomen. Als u reageert op ons verzoek kunnen wij de review mogelijk publiceren en u een cadeaubon verstrekken. Uw reageren is echter geen garantie voor publicatie, omdat de review nog steeds ons gedetailleerde QA-proces moet doorstaan.
-
Er is niet geklikt op de bevestigingslink voor een cadeaubon. Sommige campagnes vereisen een e-mailbevestiging voordat de cadeaubon wordt verzonden. Als u een bevestigingsmail hebt ontvangen, moet u deze bevestigen door op de link te klikken voordat er een cadeaubon wordt verzonden.
-
De review is ingediend na de deadline van de campagne of nadat de maximumlimieten zijn bereikt. Sommige campagnes bieden een beperkt aantal beschikbare cadeaubonnen of hebben een aanbieding die na een bepaalde periode vervalt. Reviews die worden ingediend nadat het maximale aantal is bereikt, komen niet in aanmerking voor een cadeaubon.
-
Het maximale aantal cadeaubonnen is bereikt. Sommige campagnes hebben een uitbetalingslimiet van tien (10) reviews per campagne en/of per persoon. Als u meer dan het maximale aantal in aanmerking komende gepubliceerde reviews voor een campagne hebt, komen alleen de gepubliceerde reviews die voldoen aan deze limieten in aanmerking voor de incentive van een cadeaubon. De limiet wordt meegedeeld in de ontvangen e-mailcampagnes.
-
Het aanbod van de incentive is niet afkomstig van GetApp. Soms kunnen leveranciers onafhankelijk van onze site aanbiedingen voor incentives sturen. Deze aanbiedingen kunnen wij niet honoreren en u moet als u vragen hebt rechtstreeks contact opnemen met de leverancier.
-
Uw cadeaubon is naar uw spam- of prullenbakmap gegaan. Controleer voordat u contact opneemt met ons ondersteuningsteam altijd eerst uw spam- en prullenbakmappen voor een e-mail van [email protected] met het aanbod van uw cadeaubon.
Als u hebt ontdekt dat uw review is gepubliceerd en het is minstens drie (3) weken na de publicatiedatum, en uw review kwalificeert voor een cadeaubon op basis van de bovenstaande criteria, neem dan contact op met ons Compliance team (instructies kunt u hier vinden).
Een opmerking over fraude. Cadeauboncodes zijn uniek en mogen alleen worden gebruikt door degenen die toegang hebben tot het e-mailadres waarnaar de cadeaubon oorspronkelijk is verzonden. Houd er rekening mee dat wij het saldo van een cadeaubon kunnen bijhouden en kunnen vaststellen of een cadeaubon is verzilverd en gebruikt. Onrechtmatige verzoeken om een incentive, evenals alle frauduleuze activiteiten met betrekking tot het achterlaten van reviews in ruil voor een incentive, kunnen leiden tot verwijdering uit ons incentiveprogramma voor reviews.
Komen sommige reviewers niet in aanmerking om een incentive voor hun reviews te ontvangen?
Ja, er zijn bepaalde reviewers aan wie geen incentives mogen worden verstrekt als reactie op een aanbod, omdat dit in strijd is met de wet en/of het bedrijfsbeleid dat geschenken binnen het kader van een zakelijke transactie verbiedt. Lees onze voorwaarden om in aanmerking te komen zorgvuldig door voordat u een review achterlaat.
Hoelang duurt het om een cadeaubon te ontvangen?
Als u een review hebt ingediend als reactie op een aanbod van een incentive, moet u weten dat cadeaubonnen automatisch door het systeem worden verwerkt op basis van een regelmatig schema. Doorgaans worden cadeaubonnen verzonden binnen drie weken nadat een in aanmerking komende review is gepubliceerd. Als het langer dan drie weken geleden is, controleer dan uw inbox en spammap voor een e-mail van [email protected].
Houd er rekening mee dat het indienen van een review geen garantie biedt voor het ontvangen van een cadeaubon. Alleen reviews die door ons Kwaliteitsborgingsprogramma zijn gekomen, voldoen aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor de campagne en op onze sites zijn gepubliceerd, komen in aanmerking voor een incentive.
Vervallen de incentives die zijn verdiend voor gepubliceerde reviews?
Ja, niet-opgeëiste incentives vervallen na dertig (30) dagen. Als uw review in aanmerking komt voor een incentive, ontvangt u een e-mail met instructies over hoe u de beloning kunt inwisselen nadat de review is gepubliceerd. Incentives die niet binnen dertig (30) dagen na ontvangst van deze e-mail zijn geclaimd, zijn niet langer geldig en kunnen niet worden verzilverd of ingeruild. Vervallen incentives blijven ter referentie zichtbaar in het gedeelte “vervallen cadeaubon” van de bestemmingspagina van uw cadeaubonnen.
Waarom kunnen cadeaubonnen niet sneller worden verzonden?
We weten dat u uw cadeaubon graag wilt ontvangen. Er zijn echter veel factoren betrokken bij het reviewproces voordat cadeaubonnen worden verzonden, en dit kan tot drie (3) weken duren.
Een review moet ons QA-proces doorstaan. Nadat een review is ingediend, moet de review ons Kwaliteitsborgingsproces ondergaan om ervoor te zorgen dat we de reviewer kunnen valideren en dat de review voldoet aan de richtlijnen van onze site. Dit proces duurt doorgaans minder dan een week, maar deze tijd kan worden verlengd als er op basis van ons proces extra onderzoek nodig is.
Cadeaubonnen worden per e-mail verzonden op basis van de datum van publicatie, niet de datum van indiening. Alleen reviews die voldoen aan onze criteria voor publicatie en de deelnamevoorwaarden voor de campagne worden toegevoegd aan ons systeem voor het verwerken van cadeaubonnen. De datum waarop een review wordt gepubliceerd, bepaalt wanneer deze in de wachtrij wordt gezet om door het systeem verwerkt te worden.
Hoe kan ik een ontbrekende cadeaubon melden?
Als u hebt gereageerd op ons aanbod van een incentive, controleer dan het volgende voordat u contact opneemt met het ondersteuningsteam over een cadeaubon:
-
Zorg ervoor dat uw review(s) is/zijn gepubliceerd. Ga hiervoor naar de profielpagina’s van de producten die u hebt beoordeeld om er zeker van te zijn dat uw review(s) is/zijn gepubliceerd. Reviews die niet worden gepubliceerd of na publicatie worden uitgeschakeld, komen niet in aanmerking voor cadeaubonnen.
-
Zorg ervoor dat het minstens drie (3) weken na de publicatiedatum is. Het kan minstens drie weken na publicatie duren voordat u een cadeaubon ontvangt.
-
Controleer of uw review door ons is verzonden en in aanmerking komt voor een incentive. Bekijk onze veelgestelde vragen over de voorwaarden voor incentives.
Als u na het lezen van onze veelgestelde vragen van mening bent dat uw review in aanmerking komt voor een cadeaubon, neem dan contact op met ons nalevingsteam via [email protected] met de volgende informatie om een ondersteuningsticket te openen:
-
E-mailadres waarmee de review is ingediend; We houden de e-mailadressen bij die worden opgegeven wanneer een review wordt ingediend. Als u deze informatie verstrekt, kunnen wij uw review sneller vinden.
-
Details over de campagne die u hebt ontvangen. Als u de details vermeldt over de incentivecampagne die u hebt ontvangen, kunnen wij de situatie veel sneller oplossen. U kunt alle e-mails met een aanbod van een incentive naar ons doorsturen, samen met uw vragen.
Gemiddeld duurt het tot vijf werkdagen om een compliance-probleem op te lossen. Dit kan echter langer duren als er aanvullend onderzoek is vereist om een weloverwogen beslissing te nemen. U kunt er zeker van zijn dat alle vragen worden beantwoord in de volgorde waarin ze worden ontvangen, en uw vraag wordt zo snel mogelijk beantwoord.
Waarom ontvang ik een verzoek om meer informatie over mijn identiteit?
Soms is ons team niet in staat een review te publiceren, omdat ze de identiteit van de reviewer die de review indient niet kunnen valideren op basis van de verstrekte informatie. Het overtuigend kunnen identificeren van een reviewer is een cruciaal onderdeel van ons QA-proces. Daarom willen we fraude voorkomen door stappen te ondernemen om de identiteit van elke reviewer te verifiëren. We proberen ook te bevestigen dat de reviewer geen belangenconflicten heeft (bijv. dat hij/zij een werknemer of concurrent van het bedrijf van het product is) en dat de inhoud van de review voldoet aan andere richtlijnen voor publicatie.
Houd er rekening mee dat het reageren met aanvullende informatie geen garantie biedt dat de review wordt gepubliceerd. Nadat de aanvullende gegevens zijn ontvangen, moet de review (net als alle reviews) nog steeds het Kwaliteitsborgingsproces ondergaan. Alle reviews worden handmatig door ons team onderzocht om ervoor te zorgen dat gepubliceerde reviews afkomstig zijn van geverifieerde bronnen en voldoen aan de richtlijnen van onze site.
Waarom ontvang ik een verzoek voor een bewijs van gebruik?
Af en toe kan een review tijdens een interne audit of door een van onze leveranciers worden gemarkeerd voor verder onderzoek. In deze gevallen kunnen we contact opnemen met de reviewer om extra bewijs te vragen dat hij/zij inderdaad een gebruiker van het beoordeelde product is. Hoewel het niet is vereist voor publicatie, kan het verstrekken van een geldig bewijs ons helpen om een weloverwogen beslissing te nemen over de status van een review. Door bewijs te leveren, helpt u ons ervoor te zorgen dat onze catalogus van reviews zo nauwkeurig mogelijk is.
Waar kan ik meer informatie vinden over het reviewprogramma?
We raden u aan om meer informatie over ons programma te vinden op de volgende locaties:
- Communityrichtlijnen;
- Kwaliteitsborgingsproces;
- Tips voor het schrijven van een goede review;
- Publicatierichtlijnen;
- Veelgestelde vragen voor reviewers;
- Veelgestelde vragen over verificatie en publicatie.
Welke opties voor cadeaubonnen zijn beschikbaar voor reviewers buiten de Verenigde Staten?
Op dit moment is de cadeaubon van Mastercard International de enige cadeaubonoptie die kan worden gebruikt voor aankopen buiten de Verenigde Staten. De cadeaubonoptie van Amazon werkt bijvoorbeeld alleen op de in de VS gevestigde site voor Amazon.com en niet op een internationale versie van de Amazon-site. Als alternatief kunnen internationale reviewers ervoor kiezen om hun incentive te doneren aan een van de aangeboden opties voor liefdadigheidsinstellingen.
Vervallen de incentives die zijn verdiend voor gepubliceerde reviews?
Ja, niet-opgeëiste incentives vervallen na dertig (30) dagen. Als uw review in aanmerking komt voor een incentive, ontvangt u een e-mail met instructies over hoe u uw incentive kunt claimen nadat de review is gepubliceerd. Incentives die niet binnen dertig (30) dagen na ontvangst van deze e-mail door reviewers zijn geclaimd, zijn niet langer geldig en kunnen niet worden verzilverd of ingeruild. Vervallen incentives blijven ter referentie zichtbaar in het gedeelte “vervallen cadeaubon” van de bestemmingspagina van uw cadeaubonnen.
Laatste update: april 2021