Over Jira

Met JIRA kun je op allerlei manieren op de hoogte blijven. Of je nu liever updates ontvangt via e-mail, chat of door in te checken op je mobiele apparaat, JIRA helpt je graag verder. JIRA helpt je team om de klus te klaren, aan je bureau op onderweg met de nieuwe mobiele interface.

Problemen bevinden zich overal: taken, ideeën en verzoeken verbergen zich in documenten, de hoofden van mensen en diep in je inbox. Gebruik JIRA om de problemen van je team te registreren en te organiseren, prioriteiten te stellen en actie te ondernemen voor de belangrijkste zaken, en op de hoogte te blijven van wat er om je heen gebeurt. JIRA maakt dit alles gemakkelijk, zodat je team minder tijd kwijt is aan het beheer van het werk en meer tijd kan besteden aan het bouwen van geweldige software.

Werk zoals jij dat wilt: jouw proces staat centraal in alles wat je doet. Beperk het werk van je team niet tot de standaardworkflow die is vastgesteld door je projecttracker. JIRA heeft workflows die bij je bestaande processen passen en die je eenvoudig kunt aanpassen naarmate je team verandert. Gebruik de tool die bij je team past, in plaats van je team aan te passen aan de tool.

Productieve, krachtige planning: teams die effectief en efficiënt moeten zijn, kiezen voor JIRA om hen te helpen bij het vastleggen, toewijzen en prioriteren van hun werk. Zorg ervoor dat iedereen in je team precies weet wat er moet gebeuren, zodat het werk vlekkeloos wordt uitgevoerd. En door de kracht van Agile aan JIRA toe te voegen – met de JIRA Agile add-on – kun je zelfs agile sprints plannen!

Werk moeiteloos samen: in elk team is het belangrijk dat mensen eenvoudig informatie kunnen delen en hulp kunnen vragen wanneer dat nodig is. Met de eenvoudige, intuïtieve interface van JIRA kun je samenwerken met teamgenoten en het werk efficiënter uitvoeren. Het wordt nog beter wanneer je de @mentions en toewijzingsfuncties van JIRA combineert met de kracht van Confluence en HipChat.

Zichtbaarheid met de snelheid van het licht: bekijk de zaken die voor jou het belangrijkst zijn, hou toezicht op activiteitenstromen en deel informatie met krachtige dashboards, wallboards en meer. Met JIRA weet je altijd wat er gaande is.

Verzamel, onderhoud en rapporteer: met JIRA Service Desk wordt het JIRA-platform een moderne, flexibele servicedeskervaring die klantaanvragen stroomlijnt en de efficiëntie van je IT-team verhoogt.

Agile projectmanagement: het is tegenwoordig niet genoeg om alleen je werk bij te houden – je moet ook agile zijn. JIRA Agile voegt agile projectmanagement toe aan de kracht van JIRA.


Afbeeldingen

Jira Software - 1
Jira Software - 2
Jira Software - 3
Jira Software - 4
Jira Software - 5
Jira Software - 6
Jira Software - 7
Jira Software - 8
Jira Software - 9
Jira Software - 10
Jira Software - 11
Jira Software - 12
Nog 13 andere bekijken
Jira-video
Jira Software - 1
Jira Software - 2
Jira Software - 3
Jira Software - 4
Jira Software - 5
Jira Software - 6
Jira Software - 7
Jira Software - 8
Jira Software - 9
Jira Software - 10
Jira Software - 11
Jira Software - 12

Twijfels over Jira? Vergelijk met een populair alternatief

Jira

4,4 (13.351)
VS.

Beginprijs

US$ 7,75
maand
US$ 29,00
maand

Prijsopties

Gratis versie
Gratis proefversie
Gratis versie
Gratis proefversie

Functies

158
62

Integraties

20
Geen integraties gevonden

Gebruiksgemak

4,0 (13.351)
4,4 (1.004)

Prijs-kwaliteitverhouding

4,3 (13.351)
4,5 (1.004)

Klantenservice

4,2 (13.351)
4,2 (1.004)

Alternatieven

GitLab

4,6
#1 alternatief voor Jira
GitLab is een geïntegreerd, open source platform voor DevOps levenscyclusbeheer voor software-ontwikkelingsteams om...

Freshdesk

4,5
#2 alternatief voor Jira
Freshdesk is cloudgebaseerde, omnichannel klantenservice software voor bedrijven van elke omvang, met oplossingen die...

Bitrix24

4,2
#3 alternatief voor Jira
Bitrix24 is een gratis cloudgebaseerd en open source platform voor samenwerking dat tools biedt voor CRM, documentbeheer...

Slack

4,7
#4 alternatief voor Jira
Slack is één enkele werkruimte die gebruikers verbindt met de mensen en hulpmiddelen waarmee ze elke dag werken,...

Reviews

Totaalscore

4,4 /5
(13.351)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,3/5
Functies
4,4/5
Gebruiksgemak
4,0/5
Klantenondersteuning
4,2/5

Heb je Jira al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 13.351 reviews worden weergegeven
Sander
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Prima gebruiksvriendelijke software voor Warmteservice

Beoordeeld op 7-5-2021

Ik ben een tevreden gebruiker van jira. Ik werk inmiddels al een aantal jaar met deze software en...

Ik ben een tevreden gebruiker van jira. Ik werk inmiddels al een aantal jaar met deze software en heb daardoor een goed overzicht van werkzaamheden die aan mij worden toegewezen en wat er met welke prioriteit gedaan moet worden.

Pluspunten

Het fijne aan de software is dat je een prima overzicht hebt van de taken die er aan jouw profiel hangen. Je kunt hierdoor makkelijk prioriteiten stellen. Daarnaast is het fijn dat je met meerdere tegelijkertijd in een project kunt werken en altijd de laatste bestanden kunt gebruiken zodat iedereen altijd met hetzelfde bestand kan werken.

Minpunten

Het dashboard op de homepage komt wel wat rommelig over. Je moet goed kijken wat er in welke kolom staat.

Luke
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Best and most true to tradition agile project/product management tool around

Beoordeeld op 9-11-2020

I have a (probably unhealthy) love for Jira and would need a lot of convincing to switch. It's...

I have a (probably unhealthy) love for Jira and would need a lot of convincing to switch. It's interface is genuinely enjoyable to use and it aligns perfectly with agile product management methodologies, natively and in conjunction with its plethora of add-ons.

Pluspunten

Jira is an immensely powerful issue management tool. It's JQL language provides ultimate flexibility to satisfy the needs of all roles on a product/project team. It's easy to use (if agile concepts are familiar to you and semi-intuitive if they're not), easy to deploy (especially if you're using Jira Cloud) and easy to integrate with.

Minpunten

The pricing model for add-ons. You could have a 100 users registered to your Jira instance, have an add-on that is used by a small handful of power users, and still be paying a license fee for all 100 users. Very annoying!

Overwogen alternatieven

Trello, monday.com en Asana

Redenen om voor Jira te kiezen

Basecamp was rudimentary and unable to effectively visualise our cross-company/cross-team workload.

Overgestapt van

Basecamp

Redenen om over te stappen op Jira

Jira was the most aligned with our internal development workflows and flexible enough to work for both technical and non-technical users.
Brandon
Totaalscore
  • Sector: Consumentendiensten
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

A robust application that can be used for everything from task management to software...

Beoordeeld op 2-11-2021

We started using Jira for simple issue tracking for all issue types, from bugs and ideas to...

We started using Jira for simple issue tracking for all issue types, from bugs and ideas to backlogged and in progress tickets. We have since expanded this to track our full development roadmap and to produce documentation within Confluence. We have also taken advantage of the integration with Gitlab and Sentry to help give us a more clear picture of what's going on, even when it isn't happening directly in Jira.

Pluspunten

Jira has a weekly release schedule which means the product is always being improved or changed. This is usually a good thing, although I will admit that sometimes it isn't. Jira is also incredibly functional for a broad range of use cases, from managing a simple to-do list, team task tracking, process automation, to software development. They do a good job of making it user friendly and easy to onboard, especially since they started making drastic UI improvements a little over a year ago.

Minpunten

A consequence of being capable of so much is that it can be hard to configure initially. More specifically, which features you need and which can be disabled. There are a lot of great features but some just complicate the workflow, and it usually takes time to figure this out.

Overwogen alternatieven

Teamwork, Pivotal Tracker, Trello, Basecamp, Wrike en Asana

Redenen om over te stappen op Jira

Jira was either more user-friendly or offered a solution that was geared more towards software development than the other applications. I also like the direct integration with Confluence, even though Confluence itself can be annoying at times.
Matt
Totaalscore
  • Sector: Design en ontwerp
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

A seasoned software product setting the precedent for project management.

Beoordeeld op 9-9-2023

Overall very please with Jira and how well it supports a solid development team. Once the platform...

Overall very please with Jira and how well it supports a solid development team. Once the platform is configured correctly development flows run like clockwork.

Pluspunten

The entire Atlassian ecosystem creates simplicity and ease of use across agile methodology through devops to deployment.

Minpunten

Minor nuances with onboarding and getting up to speed to configure Jira to maximize its potential.

Overwogen alternatieven

ClickUp en Asana

Redenen om voor Jira te kiezen

Development lead recommendation

Overgestapt van

Asana
Michael
Totaalscore
  • Sector: Financiële dienstverlening
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 5.0 /10

JIRA - The monolith everyone uses

Beoordeeld op 15-11-2018

We use JIRA to plan monolithic projects across our organization and communicate with teams in...

We use JIRA to plan monolithic projects across our organization and communicate with teams in multiple time zones and regions. We have a tier 1 tool plugin that allows our tier 1 support to escalate tickets for tier 2 and that is where we perform our work. I work indirectly with our JIRA administrator and project managers to support them while they support the JIRA platform for our organization. I have worked with JIRA in numerous organizations and while I've given it a mediocre score overall, it is a useful and irreplaceable tool overall.

Pluspunten

JIRA is an industry standard tool, due to this it's very well known and a colloquial metaphor for "tickets" in and of itself. JIRA is able to handle monolithic projects and the many related projects with regard to them.
JIRA is very good at allowing and automatically building self-referencing tickets within it's comments and ticket parts, if you put a ticket title into a ticket it will automatically reference the actual ticket with a link. It is also very good at adding to existing tickets with related tasks, sub-tasks, and prioritization. JIRA also is considered in almost every third party tool with a massive volume of software that offers "JIRA plugins" considering it's high stature with the IT community.

Minpunten

JIRA is "the tool" but it's not "a good tool" for every project and company size. JIRA is like other commercial grade products that just aren't designed for simple day to day use. While it opens up nicely and begins to make tons of sense in larger projects, larger organizations, and larger teams it often doesn't show the same beauty with simple projects and day to day ticket tracking.

Additionally, the JQL language is ridiculous follows in the foot steps of many other proprietary languages that are only great for constant users of JIRA. While that's the implied scenario because as mentioned JIRA is "the tool" it's not always the case. When my day is split 20 ways, I have little time to sit down and do more than plug in a JIRA ticket number to get to the issue to investigate, review, get sign off on a fix, and apply.

JIRA is also having what appears to be a lot of difficulties this year staying online with their new data center providers. I don't remember ever having these issues prior to their most recent move.

5 van 13.351 worden weergegeven Lees alle reviews

Jira - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Jira.

Jira kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 7,75/maand
  • Prijsmodel: Gratis versie, Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

Jira heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Jira ondersteunt de volgende talen:

Chinees, Deens, Duits, Engels, Frans, Italiaans, Japans, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Tsjechisch

Jira ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Jira kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Balsamiq, Bitbucket, Confluence, ConnectWise PSA, Dovico, EazyBI Cloud, Flowdock, Get Satisfaction, GitHub, Gliffy, Harvest, HipChat, Hubstaff, JIRA Service Management, Lucidchart, Microsoft Outlook, Salesforce Sales Cloud, Weekdone, Zendesk Suite, Zephyr Enterprise

Jira biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Jira.