Kantata

4,2 (619)
Schrijf een review!
Projectmanagement, resourceplanning en PSA-software

Over Kantata

Mavenlink is een SaaS (Software-as-a-Service, software als dienst) projectbezorgsysteem dat zakelijke best practices automatiseert voor creatieve en professionele dienstverleners. Met één platform om de volledige klantlevenscyclus van voorstel tot facturering te beheren, kunnen gebruikers bedrijfsresultaten verbeteren en mensen, projecten en winst succesvol beheren en schalen.

De enige bron van waarheid. Mavenlink centraliseert projectmanagement, projectboekhouding en aangepaste rapportage in een oplossing die bekend staat als PSA (Professional Services Automation, professionele dienstenautomatisering). De cloud-toepassing van Mavenlink biedt een enkele werkruimte voor leidinggevenden, projectmanagers, teammedewerkers en contractresources. Dit omvat krachtige functies voor samenwerking, het delen van bestanden, het bijhouden van uren en kosten, het indelen van bronnen en meer.

Verschuif de hendels die de prestaties beïnvloeden: Mavenlink helpt organisaties de bezettingsgraad te optimaliseren, de marges te verbeteren, de inning van contanten te versnellen en toekomstige werkzaamheden en inkomsten nauwkeurig te voorspellen. De optionele professionele BI-laag (Business Intelligence, bedrijfsintelligentie), Mavenlink Insights, biedt door experts gebouwde dashboards en aangepaste rapportage voor de gezondheid en winstgevendheid van het project. Met Mavenlink Insights kunnen organisaties onbeperkt aangepaste rapporten opstellen met slechts een paar klikken, met de mogelijkheid om belangrijke bedrijfsstatistieken te bekijken door middel van specifieke drill-downs.

Maak verbindingen tussen bedrijfssystemen om teams en processen samen te brengen: dankzij strategische integratie met toonaangevende CRM- en boekhoudoplossingen (inclusief Salesforce, Intacct en QuickBooks), kunnen klanten met Mavenlink een uniform platform bouwen voor het plannen, leveren en herkennen van inkomsten met betrekking tot de levering van services gedurende hun hele zakelijke levenscyclus.

Ontworpen door services-experts voor services-experts: tot de klanten die Mavenlink gebruiken, behoren consulting bureaus, marketingbureaus, IT-diensten en andere professionele dienstverleners. Typische klanten zijn groeiende bedrijven die een softwareoplossing nodig hebben om de klantvraag succesvol te beheren met maximale geschaalde winstgevendheid. Klanten die Mavenlink gebruiken, bevinden zich in meer dan 100 landen bij zowel openbare als particuliere bedrijven.


Afbeeldingen

Kantata Software - 1
Kantata Software - 2
Kantata Software - 3
Kantata Software - 4
Kantata Software - 5
Kantata Software - 6
Kantata Software - 7
Nog 9 andere bekijken
Kantata-video
Kantata-video
Kantata Software - 1
Kantata Software - 2
Kantata Software - 3
Kantata Software - 4
Kantata Software - 5
Kantata Software - 6
Kantata Software - 7

Twijfels over Kantata? Vergelijk met een populair alternatief

Kantata

4,2 (619)
VS.
Meeste reviews

Beginprijs

Geen prijsinformatie gevonden
US$ 5,00
maand

Prijsopties

Gratis versie
Gratis proefversie
Gratis versie
Gratis proefversie

Functies

136
151

Integraties

20
33

Gebruiksgemak

4,0 (619)
4,2 (759)

Prijs-kwaliteitverhouding

4,0 (619)
4,4 (759)

Klantenservice

4,2 (619)
4,2 (759)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Alternatieven

Zoho Projects

4,5
#1 alternatief voor Kantata
Met Zoho Projects kun je projecten plannen met mijlpalen, taken en projecten volgen met Gantt-diagrammen, tijd...

Timesheets.com

4,7
#2 alternatief voor Kantata
Met deze webgebaseerde software voor urenregistratie kunnen werknemers de tijd voor facturering en de uurtijd voor...

Harvest

4,6
#3 alternatief voor Kantata
Harvest is gebruiksvriendelijke online software voor urenregistratie waarmee je cruciale vragen over de tijd en de...

ClickTime

4,6
#4 alternatief voor Kantata
ClickTime maakt het eenvoudig om tijd en budgetten van medewerkers te plannen, te volgen en te beheren.

Reviews

Totaalscore

4,2 /5
(619)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,0/5
Functies
4,0/5
Gebruiksgemak
4,0/5
Klantenondersteuning
4,2/5

Heb je Kantata al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 619 reviews worden weergegeven
Jessica
Jessica
Totaalscore
  • Sector: Computersoftware
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Wekelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Kantata has transformed project and cost management

Beoordeeld op 14-2-2023

Using Kantata , we finally have a way to track the time and effort put in by our engineers across...

Using Kantata , we finally have a way to track the time and effort put in by our engineers across all of the projects they're working on. We were able to respond to questions from our leaders much more quickly, which helped us avoid certain personnel problems.

Pluspunten

Kantata has revolutionized our approach to budgeting and task management. The opportunity to centralize all of our initiatives in one place and provide individualized reports that tracked our development in relation to our key performance indicators is something we are really grateful for. We also take pleasure in learning where we may be under- or over-allocating our engineers, so that we may swiftly adjust our course.

Minpunten

As far as we can tell, employing Kantata does not come with any major drawbacks. Reports are not sorted alphabetically or numerically, however these are minor issues.

Denise
Denise
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

It's a fantastic time and task management system

Beoordeeld op 14-6-2022

Mavenlink sits directly on our Salesforce platform, and it has been great for our business to have...

Mavenlink sits directly on our Salesforce platform, and it has been great for our business to have a more comprehensive perspective from Pre-Sales through project close-out ever since we implemented the product about three years ago with the help of Mavenlink's amazing support. From the perspective of Resource Management, I find everything about Mavenlink to be extremely well executed.

Pluspunten

My preferred time management application is extremely feature-rich, allowing for extensive customization of how time and money are spent. Mavenlink is a great addition to our corporate finance tools since it provides us with a new way to examine data and monitor progress on several fronts simultaneously. For me, it's a plus that Mavenlink is always working to enhance its platform and provide new educational resources for its users.

Minpunten

I haven't utilized many goods or features, but it would be helpful to have a consolidated dashboard where I can observe how everything is interacting with one another.

Brendan
Totaalscore
  • Sector: Managementconsulting
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 5.0 /10

Good system but some frustrating issues

Beoordeeld op 22-9-2020

Useful overall, but the more time I spend with it the more I realize it is missing some key...

Useful overall, but the more time I spend with it the more I realize it is missing some key functionality that would save a lot of time. It's much more difficult to update a project in Mavenlink than past systems I've used, and I think there are some beneficial tweaks that could be made

Pluspunten

From an ease of use standpoint, time entry and project creation is fairly straightforward. It's also nice to have access to so many reporting features, although I imagine that's even more valued by the leadership team rather than staff.

Minpunten

Three major issues stand out to me and my colleagues:

1- the software is very slow at times, and the more time I spend making edits to a project the longer it takes. In some cases, the lag is so bad that a task that should take 10 minutes ends up taking 30 since I wait so long for the system respond. The more tasks and individuals assigned to a project, the worse it is. Customer service suggested I delete my cache, but this was a temporary and fairly ineffective solution

2- It'd be great to have a simple place where I can see exactly how many hours a team member has on a project. Right now, we can only see time assigned to individual tasks, and then need to calculate the total manually

3- When tasks get extended or shortened, it'd be great to have a way to have Mavenlink automatically distribute time accordingly. For example, if I have 1 hour assigned for a 1-week long task, it'd be nice if I could automatically change this to 30min/week if that task were extended to being 2 weeks long. I know time can move automatically if the gantt is updated, but that only works if the task stays the same duration and hasn't started yet. Other systems offer this feature

Christine
Christine
Totaalscore
  • Sector: Marktonderzoek
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

New user, smooth implementation

Beoordeeld op 31-1-2022

The technical consultant support during the implementation was fantastic. Our POC was great about...

The technical consultant support during the implementation was fantastic. Our POC was great about helping us stay on track with all that needed to be tackled as well providing us in the moment or chasing down answers we needed to keep things moving. Adoption within the organization has been successful - a mix of the training support we got from ML and our own custom support. But the intuitiveness of the tool helped the adoption be smooth. Now we are just starting to reap the benefits of the visibility, insights and better overall management of our work.

Pluspunten

We are new to having a PSA and PM tool. So it was great to go from each department having their own spreadsheets to one point of truth and full visibility across the project. But as well - all the in built finance management and integrations we setup has streamlined so many additional administrative elements of managing our work. And the real time visibility to project performance (timelines and finances) is great.

Minpunten

Navigating some of the integrations has been a little longer than I would have hoped for the roll-out. The support to get things implemented was not as timely as we would have hoped.

Overwogen alternatieven

BigTime

Redenen om over te stappen op Kantata

It not only met our needs but excelled compared to others. It has additional functionality we can grow into as we evolve and advance.
Mike
Mike
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Awesome platform that's only getting better

Beoordeeld op 31-10-2019

Overall, using Mavenlink has been great - it has made a very positive impact on day-to-day...

Overall, using Mavenlink has been great - it has made a very positive impact on day-to-day functions as a business. I would recommend it highly to agencies for its flexibility and extensive functionality to manage resources and projects.

Pluspunten

The reporting functionality Mavenlink offers is extensive and has enabled us to get much better visibility to our project, program, portfolio and resourcing data.

Which in turn has allowed us to set/adjust our KPI/KRIs and better inform business decisions with the data we have available.

In using Mavenlink how it's meant to be used, not only have we improved our business practices but our PMO has gained valuable insight into important aspects of the business that were previously siloed.

The fact that Mavenlink actually continues to improve its platform based on user feedback is a massive plus, as new functionality becomes available to better utilize the platform.

Minpunten

There are some small (very small in most cases) problems we have with some functionality i.e. the naming/categorization of metrics in the reporting suite could be clearer, when approving/rejecting timesheets, adding a comment to a specific entry would be preferable, rather than the comment being published to all entries.

Overwogen alternatieven

WorkflowMax en Adobe Workfront

Redenen om voor Kantata te kiezen

Budgetary reasons mainly but we also needed a platform that would allow us to manage resources more efficiently as well.

Overgestapt van

Adobe Workfront

Redenen om over te stappen op Kantata

Fitted to our budget and offered functionality we saw as essential to resource management.
5 van 619 worden weergegeven Lees alle reviews

Kantata - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Kantata.

Kantata kent de volgende prijsmodellen:

  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

Kantata heeft de volgende typische klanten:

51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Kantata ondersteunt de volgende talen:

Engels

Kantata ondersteunt de volgende apparaten:

Kantata kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Dynamics 365, Expensify, Gmail, Google Calendar, Google Drive, Google Workspace, HubSpot CRM, Jira, Microsoft 365, NetSuite, PayPal, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, SAP Concur, Sage Intacct, Salesforce Sales Cloud, Slack, Workday HCM, Xero, Zapier

Kantata biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Kantata.