Over Vivantio

Vivantio biedt toonaangevende, flexibele software voor servicebeheer die voldoet aan de eisen van alle serviceteams in een organisatie, zonder te duur of groeibeperkend te zijn. Het platform is ideaal voor middelgrote bedrijven en kleinere bedrijven met een groeitraject in een veelheid van sectoren.

Door servicebeheeractiviteiten te centraliseren, kunnen bedrijven de licentiekosten verlagen, de efficiëntie tussen afdelingen verbeteren, kennis delen en managementrapportage centraliseren. Hierdoor kunnen bedrijfseigenaren en afdelingshoofden zich concentreren op de werkelijke kosten van servicelevering en uitstekende dienstverlening meten.


Afbeeldingen

Vivantio Software - 1
Vivantio Software - 2
Vivantio Software - 3
Vivantio Software - 4
Nog 7 andere bekijken
Vivantio-video
Vivantio-video
Vivantio-video
Vivantio Software - 1
Vivantio Software - 2
Vivantio Software - 3
Vivantio Software - 4

Twijfels over Vivantio? Vergelijk met een populair alternatief

Vivantio

4,3 (178)
VS.
Meeste reviews

Beginprijs

US$ 59,00
maand
US$ 20,00
maand

Prijsopties

Gratis versie
Gratis proefversie
Gratis versie
Gratis proefversie

Functies

159
159

Integraties

18
80

Gebruiksgemak

4,2 (178)
4,4 (2.199)

Prijs-kwaliteitverhouding

4,3 (178)
4,5 (2.199)

Klantenservice

4,4 (178)
4,3 (2.199)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Alternatieven

Zoho Desk

4,5
#1 alternatief voor Vivantio
Creëer met Zoho Desk voor elk van je merken SEO-vriendelijke kennisbankartikelen in de cloud voor meerdere merken om de...

Jira

4,4
#2 alternatief voor Vivantio
JIRA is de tracker voor teams die geweldige producten plannen en ontwerpen. Miljoenen teams kiezen voor JIRA om...

Issuetrak

4,6
#3 alternatief voor Vivantio
100% webgebaseerde software voor het bijhouden van problemen die automatisch nieuwe problemen toewijst op basis van je...

TOPdesk

4,4
#4 alternatief voor Vivantio
TOPdesk is een platform voor servicebeheer voor drukke IT-serviceteams die dingen gedaan willen krijgen. TOPdesk zit...

Reviews

Totaalscore

4,3 /5
(178)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,3/5
Functies
4,2/5
Gebruiksgemak
4,2/5
Klantenondersteuning
4,4/5

Heb je Vivantio al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 178 reviews worden weergegeven
Mara Clara Kate
Totaalscore
  • Sector: Outsourcing/Offshoring
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Ease of Use

Beoordeeld op 10-9-2023

Pluspunten

Its user friendly interface, very easy to understand even for beginners

Minpunten

Sometimes it hangs and lags the computer

Harrison
Totaalscore
  • Sector: Telecommunicatie
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 5.0 /10

Easy ticket system

Beoordeeld op 13-9-2023

Its good to use but we have never used another ticket system

Its good to use but we have never used another ticket system

Pluspunten

Easy to use, the company is integrated with it

Minpunten

adding assets cannot be done in bulk, they all have to be added separately

Samantha
Totaalscore
  • Sector: Vastgoed
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 5.0 /10

Initial thoughts

Beoordeeld op 2-2-2017

I have not used customer support and do not know whether this is value for money as I am not...

I have not used customer support and do not know whether this is value for money as I am not involved in procurement. I am an analyst and our team use it to manage our workload. I have to say I don't find it very easy to use when I have to add a customer's service request retrospectively (ie. they have not requested reports via Viva desk but by email for example). Then finding the service request afterwards can be tricky once added. If you save without populating all the fields, just the 'red' compulsory ones, then the case does not save but simply disappears but it doesn't prompt you to fill anything else.

Pluspunten

If customer's use it its a good way of tracking service requests

Minpunten

see previous comments, regarding adding retrospective requests. Also you do not have an Industry for Housing or Property Development on your list. I have previously worked in investment banking and also venture banking but now work for a charitable housing association (wanted to be part of a business with social objectives). Have therefore had to select 'real estate' as this is the nearest but as one of southern England's largest housing associations, we provide homes for more than 67,000 people.

Polly Ann
Totaalscore
  • Sector: Luchtvaart(maatschappijen)
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

Best Part of Vivantio has been the Approval Process

Beoordeeld op 6-4-2021

Pluspunten

Our company uses this software internally. So our employees are our customers, so to speak. I was able to configure the workflows to assign tasks to other employees to provide approval for things such as hardware/software purchases, access to our software systems, new employees, etc. Regular employees do not require a license to perform these approval tasks, which was not the case in the competing software. Also, the Self Service portal turned out so beautiful and useful to our employees. We get really good feedback from users. Customer representatives are very hands on and helpful. I have admin'd other software and while other, more popular software has more documentation, their reps are non-existent.

Minpunten

The set up is very dependent on the Vivantio reps, and the self-help for configuration is not very useful. The reps do a fantastic job of leading the new user through configuration but some people like to do that themselves. I have admin'd other software and while other more popular software has more documentation, their reps are non-existent.

Andy
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Our IT support staff use this software to manage helpdesk calls efficiently, great for all...

Beoordeeld op 15-2-2018

: Vivantio is a great (ITSM) system for helpdesk and support teams, the system itself comes with a...

: Vivantio is a great (ITSM) system for helpdesk and support teams, the system itself comes with a full set of configurable tools, log Incident calls, setting team tasks, problem management/change control/knowledge base, this is a product that fits in for both businesses that practice ITIL and for small businesses. the software itself is very configurable allowing the software to fit in with the business support strategy. users are notified and updated in relation to there logged call keeping the user in the loop. The look of the web interface is great, easy to follow and calls are easy to read. if an incident requires more than one team with the Vivantio system it is possible to easily set other IT support teams a set of subtasks that may be required to complete a solution, so many tasks can be assigned to one incident creating a master call in effect.

Pluspunten

This software offers lot's of functionality, the client management features allows interaction with external and internal clients, calls can be managed easily and end users can track their own updates and call status.

We find that Active Directory / LDAP Integration is most useful making it easy to configure and are able to use our own AD security groups to configure permissions to access ITSM

We are able to manage end users incidents via Incident Management, offers great functionality keeping the user up to date with the progress of their call working towards a remedy, with automatic notifications when the call has been updated with new information

with the Problem Management feature we are able to easily keep records of current workarounds that have been implemented until a more permanent fix has been sourced.

Change Management - We use this for major changes to the network with our network team,

and much more listed below.
Ticket Templates
Automated Ticket Routing
Built in Reports
Service Level Agreements (SLA)
Asset Management / CMDB
Asset Audit Trail
Custom Report Builder
Data Export (PDF, XML, CSV)
Business Rules Engine
Automated Escalation Rules
Self-Service Web Portal
Tasking
Customizable Views
Build-in Interactive Reports
Custom Reports Builder
Service Level Man

Minpunten

some features don't allow multiple close on calls, so if there are lots of tasks closing them in one go can't be done.

5 van 178 worden weergegeven Lees alle reviews

Vivantio - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Vivantio.

Vivantio kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 59,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

Vivantio heeft de volgende typische klanten:

501-1.000, 1.001-5.000

We hebben geen informatie over talen die door Vivantio worden ondersteund

Vivantio ondersteunt de volgende apparaten:

Vivantio kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Azure Active Directory, Azure DevOps Services, Datadog, Gmail, Jira, Lansweeper, Loggly, Microsoft 365, Microsoft Azure, Microsoft Teams, New Relic, Okta, OpsGenie, PagerDuty, Salesforce Platform, Slack, Spiceworks Cloud Help Desk, Twilio

Vivantio biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Vivantio.