Over Intercom

Intercom is een platform voor klantcommunicatie met een reeks geïntegreerde producten voor elk team, inclusief verkoop, marketing, producten en ondersteuning. De producten ondersteunen gerichte communicatie met klanten op je website, in je web- en mobiele apps en via e-mail.

Dit in tegenstelling tot de oude manier waarbij een bedrijf een wirwar van eindpuntoplossingen gebruikt, zoals marketing automation of helpdeskproducten, en elk team in een silo functioneert. Dit maakt het moeilijk voor teams om samen te werken en op elkaar afgestemd te zijn, wat leidt tot een onsamenhangende en zeer onpersoonlijke ervaring voor de klant.

De meest succesvolle bedrijven ter wereld, zoals Atlassian, Shopify en New Relic, gebruiken Intercom om groei te stimuleren via chat, bots en gepersonaliseerde klantcommunicatie.

Apparaten

Bedrijfsgrootte

K M G

Markten

Verenigde Staten van Amerika, Canada, Verenigd Koninkrijk, Australië, Duitsland

Ondersteunde talen

Arabisch, Chinees (Traditioneel), Chinees (Vereenvoudigd), Deens, Duits en nog 17 andere, Engels, Fins, Frans, Hebreeuws, Hongaars, Indonesisch, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Noors, Portugees, Russisch, Spaans, Tjechisch, Turks, Zweeds

Afbeeldingen

Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles
Segment customers in order to target the right groups of people with the right messaging, at the right time
A/B test messages to continually improve performance
Announce new features and products with targeted emails to users
View team performance and plan ahead with Intercom reports
Modern Messenger
Send auto-messages to website visitors
Save commonly used replies
Suggested Articles
Smarter Knowledge Base
Nog 11 andere bekijken
Schermopname van Intercom: Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles Schermopname van Intercom: Segment customers in order to target the right groups of people with the right messaging, at the right time Schermopname van Intercom: A/B test messages to continually improve performance Schermopname van Intercom: Announce new features and products with targeted emails to users Schermopname van Intercom: View team performance and plan ahead with Intercom reports Schermopname van Intercom: Modern Messenger Schermopname van Intercom: Send auto-messages to website visitors Schermopname van Intercom: Save commonly used replies Schermopname van Intercom: Suggested Articles Schermopname van Intercom: Smarter Knowledge Base

Functies

Totaal aantal functies van Intercom: 32

  • @mentions
  • A/B-tests
  • API
  • Activiteiten volgen
  • Beheer van e-mailmarketing
  • Bezoekersbeheer
  • CRM-integratie
  • Chatten
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Contactendatabase
  • Engagementanalyses
  • Gepersonaliseerde profielen
  • Helpdeskbeheer
  • Helpdeskintegratie
  • Inboxbeheer
  • Instant Messaging
  • Integratie van derden
  • Integratie van sociale media
  • Kennisbankbeheer
  • Klantensegmenten
  • Lead nurturing
  • Leads vastleggen
  • Markeren
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Optimalisatie van conversiepercentages
  • Prestatierapporten
  • Realtime meldingen
  • Samenwerkingstools
  • Toestemmingsbeheer
  • Website-integratie
  • Werknemerprofiel
  • eCommerce-integratie

Alternatieven

Mailchimp

4,5
#1 alternatief voor Intercom
MailChimp is een platform voor marketing automation waarmee gebruikers e-mail en reclamecampagnes kunnen opstellen,...

ActiveCampaign

4,6
#2 alternatief voor Intercom
Haal meer rendement uit je marketing- en verkoopprocessen door te upgraden naar een geautomatiseerd platform. Stuur een...

Marketo Engage

4,2
#3 alternatief voor Intercom
Marketo® biedt een compleet platform voor marketingsoftware voor bedrijven van elke omvang met tools voor marketing...

Trustpilot

4,5
#4 alternatief voor Intercom
Trustpilot is een platform voor het beheer van klantbeoordelingen dat online bedrijven helpt om een vertrouwd merk op...

Reviews

Totaalscore

4,5 /5
(749)
Prijs-kwaliteitverhouding
4/5
Functies
4,3/5
Gebruiksgemak
4,4/5
Klantenondersteuning
4,3/5

Heb je Intercom al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 749 worden weergegeven
Liam M.
Totaalscore
  • Sector: Computersoftware
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Wekelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Not Much Competition

Beoordeeld op 1-8-2019

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being...

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.

Pluspunten

From both the administrative and user perspective, the ease of use and just overall depth of what you can create with the product is very impressive. It allows a great amount of customer support to be automated and simplify it's delivery via articles and a knowledge base that'll continually grow.

Although it's not the biggest feature, as a user, I love that it's focused on getting you an answer/resolution the quickest way possible given the same entry method. Type "adding users" in an application with Intercom support will quickly both deliver you articles that can potentially solve your problem or will also quickly deploy a CSM to you to answer it directly in case it was a bit more complex.

Best part though is the feedback cycle, you're typing exactly what you want to know into the application and if no articles return: New Content Topic.

Minpunten

Theres really not much. I've run into situations where it was wrongly applied within other organizations and not properly resourced, giving a less than average experience. But that's not as much specific to Intercom themselves.

Given they are the industry leader, it can come at a premium for a larger organizations.

Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Internet
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 6.0 /10

More than a messaging platform

Beoordeeld op 13-2-2021

We are using Intercom as our main costumer messaging platform in all our ends, from emails to...

We are using Intercom as our main costumer messaging platform in all our ends, from emails to customers to internal communications for our team. Intercom does everything in a neat and easy way.

Pluspunten

In a few words, using Intercom is such a wholesome experience with zero to non competitor in the market who can compete with his top notch features and constant improvements. There is always something new in the works to make it even more useful.

Minpunten

The overall quality of the SaaS is very good, but the price you have to pay for everyone of the features is a bit too much compared to what is offered from the competition, don't get me wrong, being at the top of the list comes with a hefty price tag.

Antwoord van Intercom

Thanks so much for letting us know how Intercom is helping you manage your communications with your customers and teams.

Thanks too for you feedback regarding our pricing and packaging. Our aim is to align the price you pay to the value you see, and it's a difficult one to get this right for every type of business model. I'll make sure to pass your comments on to the right team.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Tasha D.
Totaalscore
  • Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Awful product with terrible support

Beoordeeld op 25-10-2019

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution...

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution to most of the inadequacies of the product. They also rarely listen or read the problem correctly and I would spend a bunch of time trying to implement the solution they provided only to find out it didn't meet any of the criteria I provided. You know its bad when a support tool lacks good support!

Pluspunten

Admin interface is visually appealing. Widget is not.

Minpunten

Lacks basic/rudimentary functionality. Simple things like auto triggering a message at the company level when specific criteria is met is not possible. Tagging system is not easy to use and lacks basic features. Can't customize inboxes as needed. I felt like you product blog was so delightful that your product would be the same but it felt like you weren't living your word. Nothing was easy on this product.

Joan S.
Totaalscore
  • Sector: Mediaproductie
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Profesionalidad

Beoordeeld op 10-2-2021

En general nuestra experiencia con este software es muy buena ya que nos ha permitido ayudar a...

En general nuestra experiencia con este software es muy buena ya que nos ha permitido ayudar a nuestros clientes de una forma profesional y rápida.

Pluspunten

Lo que mas nos ha gustado del software es la profesionalidad con la que ven nuestros clientes la interfaz y la facilidad que tienen de comunicarse con nosotros, además cabe destacar que muchas veces a través de las respuestas configuradas que tenemos muchos clientes encuentran su respuesta sin tener que contactar con un agente.

Minpunten

Lo que menos nos ha gustado por decir algo que es un software que incluye unos planes con un precio muy elevado y podría incluir alguno más asequible para empresas más pequeñas.

Antwoord van Intercom

Thanks for letting us know how Intercom is helping you embrace conversational support and how you're making the most of our automation features too!

I'll make sure your feedback regarding our pricing and packaging get back to the team. We always aim to align the cost you pay with the value you see and it's hard to get that right for every type of business model.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Damola B.
Totaalscore
  • Sector: Internet
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Supercharge Your Customer Interactions

Beoordeeld op 6-10-2020

I am able to deploy a simple interface that helps customers interact with our team while they use...

I am able to deploy a simple interface that helps customers interact with our team while they use our software. The team is also able to get direct notifications on their email, Smartphone apps and Slack (via the Intercom<>Slack integration) and respond promptly to queries.

I am able to deploy product tours to users while they use our software. It helps us scale our support in ways we couldn't get done in the past.

Finally, we are able to assess user actions across various touchpoints and sections of our software. We are also able to gauge our performance with supporting users. i.e. response time, user satisfaction with support interections etc.

All together, Intercom is one of the best decisions we've made as a startup so far!

Pluspunten

I like that users are able to reach us at Mercurie for our flagship product. I also love that we are able tosend them emails triggered by rules set by us. I also love the various apps I can integrate to our company account. It has made interaction with users so much easier and richer.

I almost forgot the in-app tours and the new features they release every month. As a leader in a startup that owns a SaaS solution, I am always inspired by Intercom every time I use it. As a user, I am all to delighted every time I interact with the software.

Minpunten

To be honest, nothing really. Maybe the learning curve that comes with figuring it out at first, but they have a robust help centre and academy that resolves areas where we lack clarity.

Antwoord van Intercom

Thanks for leaving us this review Damola. It's wonderful to hear that Intercom is helping you communicate and interact with your users in such a rich way!

You're right that the learning curve with Intercom can be pretty steep as the tool is so powerful, and our Product Education team are hard at work creating content to help at every step. Make sure to check out our free online Intercom Academy courses, webinars and our new customer community Interconnected, as these are all great ways to continue your learning.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

5 van 749 worden weergegeven Lees alle reviews

Intercom - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Intercom.

Intercom kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 38,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

We hebben geen informatie over functies van Intercom

Intercom heeft de volgende typische klanten:

Klein bedrijf, Grote ondernemingen, Middelgroot bedrijf

Intercom ondersteunt de volgende talen:

Arabisch, Chinees (Traditioneel), Chinees (Vereenvoudigd), Deens, Duits, Engels, Fins, Frans, Hebreeuws, Hongaars, Indonesisch, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Noors, Portugees, Russisch, Spaans, Tjechisch, Turks, Zweeds

Intercom ondersteunt de volgende apparaten:

Android, iPhone, iPad

Intercom kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Azuqua, Bitium, Campaign Monitor, Front, Klipfolio, PARiM, Slack, Stripe, Zapier, Zendesk

Intercom biedt de volgende ondersteuningsopties:

Veelgestelde vragen, Forum, Kennisbank, Online ondersteuning, Video-instructies

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Intercom.