Over NetSuite

NetSuite is 's werelds toonaangevende cloudgebaseerde softwarepakket voor bedrijfsvoering dat speciaal is ontworpen voor de behoeften van snelgroeiende en middelgrote bedrijven. NetSuite helpt bij het automatiseren van bedrijfsactiviteiten, het stroomlijnen van processen, het verlagen van IT-kosten en complexiteit en het verbeteren van realtime overzicht in het hele bedrijf door één complete webgebaseerde software-oplossing voor alle cruciale bedrijfsprocessen. Dit omvat boekhouding/enterprise resource planning (ERP), voorraadbeheer, klantrelatiebeheer (CRM), professional services automation (PSA) en e-commerce.

NetSuite is 's werelds meest gebruikte cloudgebaseerde ERP-oplossing, die wordt gebruikt door meer dan 32.000 organisaties in meer dan 160 landen. NetSuite ERP biedt een moderne, schaalbare oplossing waarmee je alle belangrijke backoffice-activiteiten en financiële bedrijfsprocessen in de cloud kunt uitvoeren. Van uitgebreide mogelijkheden voor financieel beheer, inclusief geavanceerde oplossingen voor omzetbeheer en facturering, tot oplossingen voor het beheer van voorraad, supply chain en magazijn, biedt NetSuite bedrijven van elke omvang, in alle sectoren en in alle delen van de wereld de mogelijkheid om innovatie en groei te ontketenen. Ingebouwde business intelligence met realtime rapportage en analyse voorziet organisaties van één enkele versie van de waarheid en stimuleert een betere, snellere besluitvorming.

De oplossing van NetSuite voor financieel beheer wordt gebruikt door duizenden organisaties in verschillende sectoren om hun boekhoudkundige behoeften te beheren. Deze software versnelt de financiële afsluiting, levert een krachtig kostenbeheer, biedt gestroomlijnd en controleerbaar opbrengstbeheer en garandeert een volledig realtime inzicht in de financiële prestaties van het bedrijf.

Prijzen vanaf:

€ 476,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Verenigde Arabische Emiraten, Australië, België, Brazilië, Canada , Zwitserland, China, Duitsland, Spanje, Finland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Hongkong SAR van China, Ierland, Israël, India, Italië, Japan, Mexico, Noorwegen, Filipijnen, Portugal, Saoedi-Arabië, Zweden, Singapore, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels , Frans, Indonesisch, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Thai, Tsjechisch, Turks, Zweeds

Prijzen vanaf:

€ 476,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

NetSuite Software - 1
NetSuite Software - 2
NetSuite Software - 3
NetSuite Software - 4
Nog 5 andere bekijken
NetSuite-video
NetSuite Software - 1
NetSuite Software - 2
NetSuite Software - 3
NetSuite Software - 4

Functies

Totaal aantal functies van NetSuite: 314

  • "Wat-als"-scenario's
  • 1099-voorbereiding
  • 3PL-beheer
  • API
  • Aandelenbeheer
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare regels
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Aanstellen (van personeel)
  • Aantal cycli
  • Accountafstemming
  • Accountancybedrijven
  • Activabeheersysteem voor bedrijven
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocaanvraag
  • Ad-hocanalyse
  • Ad-hocrapportage
  • Administratie
  • Afstemmen van inkooporders
  • Agile-methodiek
  • Audittrail
  • Automatische facturering
  • Backorderbeheer
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Beheer van fondsenwerving
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van problemen
  • Beheer van productgegevens
  • Beheer van productievoorraad
  • Beheer van retailvoorraad
  • Beheer van sociale media
  • Beheer van speciale bestellingen
  • Beheer van vaste activa
  • Beheer van verkooppipeline
  • Belangrijke prestatie-indicatoren (Key Performance Indicators, KPI's)
  • Belastingbeheer
  • Benchmarking
  • Bestanden delen
  • Bestellingen bijhouden
  • Betaling aan leverancier(s)
  • Betalingen verwerken
  • Btw-beheer
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • CRM
  • Campagnebeheer
  • Capaciteitsbeheer
  • Capaciteitsplanning
  • Cashbeheer
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Centrale boekhouding
  • Cheques verwerken
  • Commissiebeheer
  • Communicatiebeheer
  • Compliancebeheer
  • Configureerbare workflow
  • Consolidering/rollup
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Crediteuren
  • Cross-docking
  • Dashboard
  • Dashboards maken
  • Debiteuren
  • Debiteurengrootboek
  • Declaraties
  • Distributiebeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Donaties bijhouden
  • Donorenbeheer
  • Door leveranciers beheerde voorraad
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • EDI
  • ERP
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische geldoverdracht
  • Etikettering
  • Evenementenbeheer
  • Facturen opstellen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële analyse
  • Financiële verslaglegging
  • Fondsadministratie
  • Fraudedetectie
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Geautomatiseerde planning
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensbeheer
  • Gegevensbeveiliging
  • Gegevensextractie
  • Gegevensvisualisatie
  • Gegevensvoorbereiding met zelfservice
  • Geïntegreerde bedrijfsvoering
  • Geïntegreerde boekhouding
  • Grootboek
  • HR-beheer
  • Herinneringen
  • Ideeënbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • In- en uitchecken
  • Incasso
  • Inkomstenverantwoording
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkoopbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integratie van sociale media
  • Integratiebeheer
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Interne chatintegratie
  • Inventarisatie
  • Itembeheer
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kanaalbeheer
  • Kanban-bord
  • Kasstroombeheer
  • Kitting
  • Klantenaccounts
  • Klantenbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Klantenverhalen
  • Klantgeschiedenis
  • Kortingsbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Kwaliteitsbeheer
  • Kwaliteitsborging
  • Leadkwalificatie
  • Leads beheren
  • Ledendatabase
  • Levensduurbeheer van assets
  • Leveranciersbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Lidmaatschapsbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • M-commerce
  • MES
  • Magazijnbeheer
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingautomatisering
  • Materiaallijsten
  • Materialenbeheer
  • Meerdere projecten
  • Meerdere valuta's
  • Meerdere winkels
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele app
  • Mobiele toegang
  • Multi-afdeling/project
  • Multi-onderneming
  • Multilocatie
  • Nabestellingbeheer
  • Nonprofits
  • Offertes
  • Onderhoudsbeheer
  • Onkosten bijhouden
  • Onkostenbeheer
  • Online betalingen
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Orderbeheer
  • Orderinvoer
  • Orders afhandelen
  • Orderverwerking
  • Payrollbeheer
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personeelsbeheer
  • Pipelinebeheer
  • Plannen
  • Planning voor materiaalvereisten
  • Planningtools
  • Portefeuillebeheer
  • Postorder
  • Predictieve analyse
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Productbeheer
  • Productconfigurator
  • Productidentificatie
  • Productiebeheer
  • Productplanning
  • Prognose
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Projectplanning
  • Projectsjablonen
  • Projecttijd bijhouden
  • Projectworkflow
  • Promotiebeheer
  • Provisiebeheer
  • Publiceren en delen
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van bezettingsgraad
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime analyse
  • Realtime controle
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Realtime synchronisatie
  • Realtime updates
  • Referenties bijhouden
  • Rekeningstelsel
  • Resourceaanvraag
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Retourbeheer
  • Reviewbeheer
  • Risicoanalyse
  • Risicobeheer
  • Roosterbeheer
  • SEO-beheer
  • SKU- en UPC-codes
  • Sales- en operationsplanning
  • Samenwerkingstools
  • Scenarioplanning
  • Schuldenbeheer
  • Scorekaarten
  • Segmentering
  • Serienummers volgen
  • Sjablonen
  • Slepen en neerzetten
  • Sourcingbeheer
  • Stamgegevensbeheer leveranciers
  • Status bijhouden
  • Strategische planning
  • Streepjescodeherkenning
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Subsidiebeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Territoriumbeheer
  • Terugkerende betalingen
  • Terugkerende orders
  • Test- en kwaliteitscontrole
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Tijdsverloop van openstaande facturen bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Toewijzing en planning van resources
  • Traceerbaarheid
  • Traditionele methodologieën
  • Trainingsbeheer
  • Transactiegeschiedenis
  • Transportbeheer
  • Trend- en probleemindicatoren
  • Uitgavenbeheer
  • Uitschrijven van cheques
  • Vaardigheden bijhouden
  • Valutabeheer
  • Veiligheidsbeheer
  • Verkooporders
  • Verkoopprognose
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Vermogensbeheer
  • Versiebheer
  • Vervoersbeheer
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van creditcards
  • Verwerking van overbetaling
  • Verzendetiketten
  • Visuele analyse
  • Voor B2B
  • Voor de detailhandel
  • Voor de hotelsector
  • Voor mkb-bedrijven
  • Voor non-profitorganisaties
  • Voor overheidsinstellingen
  • Voor restaurants
  • Voor vastgoed
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraad bijvullen
  • Voorraadauditing
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadbeheersysteem
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorspellen van de vraag
  • Voorstellen genereren
  • Voortgang bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Vrijwilligersbeheer
  • Waarschuwing bij dubbele betaling
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websitebeheer
  • Werkorderbeheer
  • Winkelwagen
  • Winst- en verliesrekening
  • Winstgevendheidsanalyse
  • Workflowbeheer
  • Zelfbedieningsrapportage
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren
  • eCommerce-beheer

Alternatieven

SAP Business ByDesign

4,2
#1 alternatief voor NetSuite
SAP Business ByDesign is een geïntegreerde oplossing voor bedrijfsmanagement die op abonnementsbasis via de cloud wordt...

SAP S/4HANA Cloud

4,3
#2 alternatief voor NetSuite
SAP S/4HANA, de reeks bedrijfsoplossingen van de volgende generatie, ontworpen om ultieme verfijning te bieden op de...

Salesforce Service Cloud

4,4
#3 alternatief voor NetSuite
Ondersteuning van elke klant. Altijd. Overal. Bereik je klanten op elk moment en waar ze ook zijn. Lever service op...

Acumatica Cloud ERP

4,5
#4 alternatief voor NetSuite
Acumatica Cloud ERP is een geïntegreerde oplossing voor bedrijfsvoering voor middelgrote bedrijven met financiële,...

Reviews

Totaalscore

4,1 /5
(1.144)
Prijs-kwaliteitverhouding
3,7/5
Functies
4,1/5
Gebruiksgemak
3,8/5
Klantenondersteuning
3,6/5

Heb je NetSuite al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 1.144 reviews worden weergegeven
Víctor
Totaalscore
  • Sector: Human Resources
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

It is a great ERP but it is not for everyone

Beoordeeld op 14-11-2022

Accounting, Trasury. Reporting (but we ended up doing the reporting outside the ERP)

Accounting, Trasury. Reporting (but we ended up doing the reporting outside the ERP)

Pluspunten

Netsuite has a lot of potential when automating processes. It is a great ERP for big Companies or big startups.

Minpunten

There is not much literature about netsuite or learning material. Because of this, you are trapped with Consultants. Sometimes you might get lucky but sometimes no. I had both experienceThe ERP is complex to implement. It has become popular in the startup world but it´s complexity does not make it ideal for everyone. Yes. the potential is great but you really need to do a good research before jumping to implement this ERP

Overwogen alternatieven

Odoo

Redenen om over te stappen op NetSuite

The potential of Netsuite when growing and to manage several entities from one place

Antwoord van Oracle

Thanks for taking the time to leave a review, Victor! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Joannie
Totaalscore
  • Sector: Computersoftware
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Overall a great accounting software for medium-sized businesses

Beoordeeld op 22-11-2022

Overall switching to NetSuite transformed our Finance team from data entry people to auditors. With...

Overall switching to NetSuite transformed our Finance team from data entry people to auditors. With most menial tasks automated or semi-automated, it freed up more time to audit our data and be more proactive with our accounting in general. Revenue management, which used to be a 100% manual, line-by-line nightmare, is now almost fully automated. Human errors were greatly reduced. Our sales opening process is almost fully automated thanks to the seamless Salesforce integration. Overall we are very satisfied with our switch.

Pluspunten

The Revenue Management feature is amazing, a bit tricky to understand but once you get the hang of it it saves a ton of time.Multi-subsidiary and multi-currency work extremely well. We have 8 different subsidiaries in 3 currencies and it's made our lives so much easier to have them all in one place, with automatic currency conversion and automated end-of-month eliminations.Having automations like monthly postings to our GL, amortization calculations for our numerous IT purchases and monthly subscriptions, and the great reconciliation tool has saved us a ton of time during month's end.Integration with Salesforce was a breeze with an out-of-the-box connector.Support is generally very knowledgeable, problems are quickly fixed and answers quickly answered. There is a great Help tool (SuiteAnswers) where we find an answer to most of our problems, as well as a very active Enhancements Requests database.

Minpunten

Some features lack flexibility, like revenue recognition posting, but there are workarounds.User adoption can be slow because the system is very different from most mainstream systems, with it being so automated.Sales taxes management for Canada isn't totally adapted since they replicated American functionalities with Canadian codes, but there are also workarounds to this.

Overwogen alternatieven

Sage Intacct

Redenen om voor NetSuite te kiezen

We used to keep our accounting in four different software, with subsidiary eliminations being done totally manually. It wasn't scalable anymore and we needed a tool that would allow for more automation and less data entry as well as easier reconciliations between subsidiaries and currencies.

Antwoord van Oracle

Thanks for taking the time to leave a review, Joannie! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Small Retail and Internet Businesses Beware

Beoordeeld op 28-9-2022

On paper things looked good. Two years down the road and I am running the company by gut instinct...

On paper things looked good. Two years down the road and I am running the company by gut instinct and need to overview every order to make certain it is covered. Inventory is a mess. Projections are not available. And COGS are often zero. ACS is a ripoff- most jobs were not completed within a quarter- and we still have hours remaining. Job not done? Too bad. Use ACS for install only and then bite the bullet after the first year. Their hourly charges are ridiculous. I am uncertain if Netsuite even remotely cares about small accounts- this is an 80K program. And it is costing us approx 200K yearly including lost revenue due to inventory, additional staff, and lost productivity. Language has been an issue. Even our quote from netsuite for renewal has needed careful overview. Finally we were instructed by netsuite to hire an outside party to get the jobs done that someone else could do. At $145 per hour. Fingers crossed. Netsuite assumed zero responsibility for anything. So, if you are a small business that is growing and changing reasonably quickly I would strongly urge you to seek another program. The program has kept our company dead in the water. For at least 18 months. My experience with Dynamics, which also has difficulties, was better with high functionality within 12 months. Needless to say, we are signing the contract with Netsuite but will switch once it is expires and we are more prepared. They simply do not provide adequate service to smaller businesses.

Pluspunten

I would assume it would be good if it worked. AS is the only functionality we have are additional integrations. Ones that cost 9K.

Minpunten

Customer service is pretty awful. Jobs simply were not done. It was similar to playing the game telephone. While our rep is sympathetic they have little or no power to do anything.

Overwogen alternatieven

Dynamics 365

Redenen om voor NetSuite te kiezen

We felt it was necessary for growth of the company

Overgestapt van

QuickBooks Online Advanced

Redenen om over te stappen op NetSuite

Previous experience

Antwoord van Oracle

Thank you for taking the time to leave a review. We take our customer feedback very seriously as we strive to improve every aspect of your experience. Please reach out to your Account Manager directly and/or email me at [email protected] so we can connect directly with you on feedback.

Rebecca
Totaalscore
  • Sector: Vervoer/over de weg/per spoor
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

One source of truth

Beoordeeld op 18-11-2022

Our move to Netsuite was very smooth and allowed for us to transition with no downtime. Support has...

Our move to Netsuite was very smooth and allowed for us to transition with no downtime. Support has been outstanding and the ability to customize ourselves has been invaluable as we continue to make it our own.

Pluspunten

NetSuite provided our once disjointed business with one single source of truth. All users now have access to an all around view of our customers making business decisions easier and allowing information to be readily available real time.

Minpunten

The standard inventory module is very standard - while allowing for multiple warehouse locations, item/bin location reporting can be tricky to create without advanced module.

Overwogen alternatieven

Accounting Seed en SAP Business One

Redenen om voor NetSuite te kiezen

Our systems were not integrated which required a lot of duplicate entries and mismatched information. Out teams only had part of the picture.

Redenen om over te stappen op NetSuite

Netsuite could be a single source of truth for us - and met all of our business needs in one package.

Antwoord van Oracle

Thanks for taking the time to leave a review, Rebecca! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Charles
Totaalscore
  • Sector: Administratie
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Limited QuickBooks Journey to Robust NetSuite

Beoordeeld op 22-11-2022

Pluspunten

We have investments in various business arenas (Hospitality, Restaurant, Aviation, Real Estate, Ranches, Home office) and some are intercompany, others are not, but require combined statements. NetSuite allows us to set up the subsidiaries with the proper rollups and consolidation/eliminations, while providing the drilldown process to reconcile any differences, if needed. Moving to NetSuite enabled us to enhance the previous business processes and create process efficiencies/ financial transparencies.

Minpunten

Integration with the previous business processes was difficult, not due to NetSuite, but the lack of standardization/harmonization of data management, Chart of accounts. i have a short list of issues that have been brought to my attention from the users, but these result from the fact we look at 130 plus subsidiaries in one report and the first column with the GL account reference does not freeze, like in an Excel worksheet (solution = download data into a worksheet).

Overwogen alternatieven

Sage Intacct en SAP Business One

Redenen om voor NetSuite te kiezen

needed to have a system that would allow a full consolidation/elimination financial and the process to do this with Quickbooks was an excel worksheet with 130 plus financials, not very efficient.

Redenen om over te stappen op NetSuite

Cost and capabilities of NetSuite

Antwoord van Oracle

Thanks for taking the time to leave a review, Charles! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

5 van 1.144 worden weergegeven Lees alle reviews

NetSuite - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over NetSuite.

NetSuite kent de volgende prijsmodellen:

NetSuite heeft de volgende typische klanten:

11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

NetSuite ondersteunt de volgende talen:

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels, Frans, Indonesisch, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Thai, Tsjechisch, Turks, Zweeds

NetSuite ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

NetSuite kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Ascentis, BambooHR, Bill.com, Boomi, Box, Bronto Marketing Platform, DocuSign, Expensify, FieldAware, Five9, Microsoft Outlook, SAP Concur, UKG Ready

NetSuite biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor NetSuite.