Over NetSuite

NetSuite is 's werelds toonaangevende cloudgebaseerde softwarepakket voor bedrijfsvoering dat speciaal is ontworpen voor de behoeften van snelgroeiende en middelgrote bedrijven. NetSuite helpt bij het automatiseren van bedrijfsactiviteiten, het stroomlijnen van processen, het verlagen van IT-kosten en complexiteit en het verbeteren van realtime overzicht in het hele bedrijf door één complete webgebaseerde software-oplossing voor alle cruciale bedrijfsprocessen. Dit omvat boekhouding/enterprise resource planning (ERP), voorraadbeheer, klantrelatiebeheer (CRM), professional services automation (PSA) en e-commerce.

NetSuite is 's werelds meest gebruikte cloudgebaseerde ERP-oplossing, die wordt gebruikt door meer dan 40.000 organisaties in meer dan 160 landen. NetSuite ERP biedt een moderne, schaalbare oplossing waarmee je alle belangrijke backoffice-activiteiten en financiële bedrijfsprocessen in de cloud kunt uitvoeren. Van uitgebreide mogelijkheden voor financieel beheer, inclusief geavanceerde oplossingen voor omzetbeheer en facturering, tot oplossingen voor het beheer van voorraad, supply chain en magazijn, biedt NetSuite bedrijven van elke omvang, in alle sectoren en in alle delen van de wereld de mogelijkheid om innovatie en groei te ontketenen. Ingebouwde business intelligence met realtime rapportage en analyse voorziet organisaties van één enkele versie van de waarheid en stimuleert een betere, snellere besluitvorming.

De oplossing van NetSuite voor financieel beheer wordt gebruikt door duizenden organisaties in verschillende sectoren om hun boekhoudkundige behoeften te beheren. Deze software versnelt de financiële afsluiting, levert een krachtig kostenbeheer, biedt gestroomlijnd en controleerbaar opbrengstbeheer en garandeert een volledig realtime inzicht in de financiële prestaties van het bedrijf.

Prijzen vanaf:

US$ 499,00/maand

  • Gratis proef
  • Free Version
  • Subscription

Apparaten

Bedrijfsgrootte

K M G

Markten

Australië, Brazilië, Canada, China, Duitsland en nog 5 andere, Verenigd Koninkrijk, India, Japan, Mexico, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels en nog 14 andere, Frans, Indonesisch, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Thai, Tsjechisch, Turks, Zweeds

Prijzen vanaf:

US$ 499,00/maand

  • Gratis proef
  • Free Version
  • Subscription

Afbeeldingen

Role-based KPIs and Dashboards: CFO
Access your business from anywhere, at any time
Role-based KPIs and Dashboards: Controller
Optimized for mobile viewing
Role-based KPIs and Dashboards: Inventory Manager
Nog 6 andere bekijken
NetSuite-video
NetSuite-video
Schermopname van NetSuite: Role-based KPIs and Dashboards: CFO Schermopname van NetSuite: Access your business from anywhere, at any time Schermopname van NetSuite: Role-based KPIs and Dashboards: Controller Schermopname van NetSuite: Optimized for mobile viewing Schermopname van NetSuite: Role-based KPIs and Dashboards: Inventory Manager

Functies

Totaal aantal functies van NetSuite: 306

  • "Wat-als"-scenario's
  • 1099-voorbereiding
  • 3PL-beheer
  • API
  • Aandelenbeheer
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Aanstellen (van personeel)
  • Aantal cycli
  • Accountafstemming
  • Accountancybedrijven
  • Activabeheersysteem voor bedrijven
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocaanvraag
  • Ad-hocanalyse
  • Ad-hocrapportage
  • Administratie
  • Afstemmen van inkooporders
  • Agile-methodiek
  • Assetbeheer
  • Audittrail
  • Automatische facturering
  • Backorderbeheer
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Beheer van fondsenwerving
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van problemen
  • Beheer van productgegevens
  • Beheer van productievoorraad
  • Beheer van retailvoorraad
  • Beheer van sociale media
  • Beheer van speciale bestellingen
  • Beheer van vaste activa
  • Beheer van verkooppipeline
  • Belangrijke prestatie-indicatoren (Key Performance Indicators, KPI's)
  • Belastingbeheer
  • Benchmarking
  • Bestanden delen
  • Bestellingen bijhouden
  • Betaling aan leverancier(s)
  • Btw-beheer
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • CRM
  • Campagnebeheer
  • Capaciteitsbeheer
  • Cashbeheer
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Cheques verwerken
  • Commissiebeheer
  • Communicatiebeheer
  • Compliancebeheer
  • Configureerbare workflow
  • Consolidering/rollup
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Crediteuren
  • Cross-docking
  • Dashboard
  • Dashboards maken
  • Debiteuren
  • Debiteurengrootboek
  • Declaraties
  • Distributiebeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Donaties bijhouden
  • Donorenbeheer
  • Door leveranciers beheerde voorraad
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • EDI
  • ERP
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische geldoverdracht
  • Etikettering
  • Evenementenbeheer
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële analyse
  • Financiële verslaglegging
  • Fondsadministratie
  • Fraudedetectie
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Geautomatiseerde planning
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensbeveiliging
  • Gegevensextractie
  • Gegevensvisualisatie
  • Geïntegreerde bedrijfsvoering
  • Geïntegreerde boekhouding
  • Grootboek
  • HR-beheer
  • Herinneringen
  • Ideeënbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • In- en uitchecken
  • Inkomstenverantwoording
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkoopbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integratie van sociale media
  • Integratiebeheer
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Interne chatintegratie
  • Inventarisatie
  • Itembeheer
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kanaalbeheer
  • Kanban-bord
  • Kasstroombeheer
  • Kitting
  • Klantenaccounts
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Klantenverhalen
  • Klantgeschiedenis
  • Kortingsbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Kwalitatieve analyse
  • Kwaliteitsbeheer
  • Kwaliteitsborging
  • Kwantitatieve analyse
  • Leadkwalificatie
  • Leads beheren
  • Ledendatabase
  • Leveranciersbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Lidmaatschapsbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • M-commerce
  • MES
  • Magazijnbeheer
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingautomatisering
  • Materiaallijsten
  • Materialenbeheer
  • Meerdere projecten
  • Meerdere valuta's
  • Meerdere winkels
  • Microsoft Outlook-integratie
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Multi-afdeling/project
  • Multi-onderneming
  • Multilocatie
  • Nabestellingbeheer
  • Nonprofits
  • Offertes
  • Onderhoudsbeheer
  • Onkosten bijhouden
  • Onkostenbeheer
  • Online betalingen
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opmerkingen/notities
  • Orderbeheer
  • Orderinvoer
  • Orders afhandelen
  • Orderverwerking
  • Payrollbeheer
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personeelsbeheer
  • Plannen
  • Planning voor materiaalvereisten
  • Planningtools
  • Portefeuillebeheer
  • Postorder
  • Predictieve analyse
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Problemen bijhouden
  • Productbeheer
  • Productconfigurator
  • Productidentificatie
  • Productiebeheer
  • Productieplanning
  • Productplanning
  • Prognose
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Projectplanning
  • Projectsjablonen
  • Projecttijd bijhouden
  • Projectworkflow
  • Promotiebeheer
  • Provisiebeheer
  • Publiceren en delen
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van bezettingsgraad
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime analyse
  • Realtime controle
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Realtime synchronisatie
  • Realtime updates
  • Referenties bijhouden
  • Rekeningstelsel
  • Resourceaanvraag
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Retourbeheer
  • Reviewbeheer
  • Risicobeheer
  • Roosterbeheer
  • SEO-beheer
  • SKU- en UPC-codes
  • Sales- en operationsplanning
  • Samenwerkingstools
  • Scenarioplanning
  • Schuldenbeheer
  • Scorekaarten
  • Segmentering
  • Serienummers volgen
  • Sjablonen
  • Slepen en neerzetten
  • Sourcingbeheer
  • Stamgegevensbeheer leveranciers
  • Status bijhouden
  • Strategische planning
  • Streepjescodeherkenning
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Subsidiebeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Territoriumbeheer
  • Terugkerende betalingen
  • Terugkerende orders
  • Test- en kwaliteitscontrole
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Tijdsverloop van openstaande facturen bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Toewijzing en planning van resources
  • Traceerbaarheid
  • Traditionele methodologieën
  • Trainingsbeheer
  • Transactiegeschiedenis
  • Transportbeheer
  • Trend- en probleemindicatoren
  • Uitschrijven van cheques
  • Vaardigheden bijhouden
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • Valutabeheer
  • Veiligheidsbeheer
  • Verkooporders
  • Verkoopprognose
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Vermogensbeheer
  • Versiebheer
  • Vervoersbeheer
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van creditcards
  • Verwerking van overbetaling
  • Verzamelingenbeheer
  • Verzendetiketten
  • Visuele analyse
  • Voor de detailhandel
  • Voor de hotelsector
  • Voor meerdere talen
  • Voor non-profitorganisaties
  • Voor overheidsinstellingen
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraad bijvullen
  • Voorraadauditing
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadbeheersysteem
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorspellen van de vraag
  • Voorstellen genereren
  • Voortgang bijhouden
  • Vrijwilligersbeheer
  • Waarschuwing bij dubbele betaling
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websitebeheer
  • Werkorderbeheer
  • Winkelwagen
  • Winst- en verliesrekening
  • Winstgevendheidsanalyse
  • Wisselkoersen
  • Workflowbeheer
  • Zelfbedieningsrapportage
  • Zelfservice voor werknemers
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren
  • eCommerce-beheer

Alternatieven

Odoo

4,2
#1 alternatief voor NetSuite
Odoo is een volledig geïntegreerd, aanpasbaar, open source pakket van zakelijke toepassingen. Deze alles-in-één...

Acumatica Cloud ERP

4,5
#2 alternatief voor NetSuite
Acumatica Cloud ERP is een geïntegreerde oplossing voor bedrijfsvoering voor middelgrote bedrijven met financiële,...

SAP Business ByDesign

4,2
#3 alternatief voor NetSuite
SAP Business ByDesign is een geïntegreerde oplossing voor bedrijfsmanagement die op abonnementsbasis via de cloud wordt...

QuickBooks Desktop Enterprise

4,5
#4 alternatief voor NetSuite
QuickBooks Enterprise is boekhoudsoftware voor kleine bedrijven die gebruikers realtime toegang biedt tot informatie...

Reviews

Totaalscore

4,1 /5
(739)
Prijs-kwaliteitverhouding
3,7/5
Functies
4,1/5
Gebruiksgemak
3,8/5
Klantenondersteuning
3,6/5

Heb je NetSuite al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 739 worden weergegeven
Alvaro I.
Totaalscore
  • Sector: Internet
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Great ERP

Beoordeeld op 13-7-2018

Help us at a time we were growing the company, so right now we are more efficient and have real...

Help us at a time we were growing the company, so right now we are more efficient and have real time data because of Netsuite.

Pluspunten

- Very Robust and Fully customizable
- Have an API and so connect with third party and other tools you use internally can be definitely doable.
- Multiple currencies, locations and internationalization help you when you have to access in different subsidiaries
- Have great tools for making reports
The support have been great the last 2 or 3 times I used it.

Minpunten

- Sometimes tends to be slow, It seems like that was a problem with the implementation but in general it feel slow.
- The UI looks old, but does what you need.
- The documentation is really heavy and sometimes is hard to find things there.

Jon F.
Totaalscore
  • Sector: Groothandel
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Great Value Cloudbased ERP - Best cloud solution on the market

Beoordeeld op 11-12-2020

Great experience overall. Time to implement took 6 months, but could have completed in 4. We...

Great experience overall. Time to implement took 6 months, but could have completed in 4. We waited longer to get system configured to meet more of our needs. Have maintained our subscription since 2013 and really like the ease of configuration and always being on the latest version and can take advantage of improvements without added cost for the most part. The business intelligence and reporting is excellent and it is easy to expand the use of the software and add new companies as business grows.

Pluspunten

True cloud based subscription ERP solution, have not had to hire any IT staff, robust business intelligence, highly configurable to meet business needs, always on the latest version at no additional cost, extensive partner network, easy to expand as business grows, multi-company, multi-currency, good CRM capabilities and very reasonable price for what you get (less than cost of one good IT person).

Minpunten

Not crazy about NetSuite support cost/value. They offer good support, but their costs are much higher than their partners. We shifted our support to their partner network for scripting and reporting needs after a few years. Also, their pricing can be a bit of a challenge, but is reasonable. They eventually want to get everyone to pay their retail subscription price, however, they deeply discount it initially as many companies can't take advantage of or use all that is available to them in their base ERP offering and the more functionality you commit to the deeper the discount, however, they reduce the discount each year to eventually get to retail. Kind of makes sense, because as you expand your use of their software they eventually want you to pay for the full use, but will start out with deep discounts.

Cody M.
Totaalscore
  • Sector: Online media
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

#1 ERP After Evaluating Many

Beoordeeld op 5-6-2021

Very positive, I personally hope to only use NetSuite going forward, as the new releases continue...

Very positive, I personally hope to only use NetSuite going forward, as the new releases continue to iterate on features and gets better each year.

Pluspunten

I have implemented NetSuite at 2 companies, as well as participated in a redesign. In all cases, the ability to customize to unique business needs, far beyond something like Quickbooks or Microsoft Dynamics, is fantastic. I especially like the ability to connect nearly any software to NetSuite via bundles and APIs. We have integrated most of our softwares such as ADP, Salesforce, Databricks, etc. into NetSuite to form a tight web.

Minpunten

NetSuite is not particularly intuitive for first-time users, and I have seen many companies implement it incorrectly due to just not understanding what to do. Because it is so highly customizable, this can be a downside for companies that become fatigued by too many decisions and possibilities. A company desiring a complete out-of-the-box ERP may be better served elsewhere.

Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Milieudiensten
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning

Too Complicated for Daily Use

Beoordeeld op 9-7-2015

Netsuite was chosen by our company around 9 months ago and has been in use since January 2015....

Netsuite was chosen by our company around 9 months ago and has been in use since January 2015. Implementation was long process and was expensive. Costs include the purchase of main licence, an expensive per-person licence, paying a consulting firm to run the implementation project and having a dedicated in-house employee as "admin" to support the other users.
Netsuite has brought some great changes to our company and improved our record keeping hugely. It has also brought transparency to many of the processes and highlighted bottlenecks.
There are many downsides however, we have run into a plethora of technical problems with logic and programming along the way, while error messages abound (much to the annoyance and over-work of the consultant's team). All of the glitches have been worked out and customer service from the NS themselves has been extremely fast and professional.
Adding to the downsides, Netsuite is probably the LEAST intuitive system I have used since the 90s. It really seems like it is stuck in the past. There are hardly any icons, no drag and drop and navigation is inconsistent. Additionally, as a general manager, I need to extract information and data quickly and easily, but I cannot. Every time I want to extract data I have to go to our in-house admin for her to "write a search" in a logic/language that took her months to learn. Nobody else has time to learn that, so nobody else can do it. To my knowledge, NS has poor graphing capabilities and is very rigid in that I cannot easily change the way data is displayed once it is graphed. Usually, if I want data and I have not got time to wait for the admin to write the search pattern for me, I just export a large amount of data with a predefined/standard search and filter it and graph it with Excel - but this always begs the question, why are we paying through the nose for a program (NS) that is so difficult to use that it forces me to use another program (Excel) to make up for its inadequacies?
I could go on with the downsides of how unusable it is from a manger's point of view - there is a lot to say, but I think you get the picture.
The biggest downfall of Netsuite for me is that it is so hard to use that staff really do not want to use it. This is particularly evident in the sales department. They will only really use it for what they really have to use it for: making quotes, so we lose out. Customer data does not get sufficiently recorded, project details are lacking, contacts are hard to look up, customer account history is never recorded (we can't even find the field to put that in). Other systems we used before, e.g. Zoho CRM, Pipedrive and even Excel, are easy to use and therefore get used by the staff. A system such as Netsuite might have a beautifully coded backend, but if it discourages use through extreme user-unfriendliness, it becomes an almost useless system.

Pluspunten

Solid back end
Keeps excellent and accurate records that are easily audited
Brings transparency to processes

Minpunten

Too difficult to use and therefore staff refrain from using it for all but the most essential tasks
Requires an in-house expert to help run the system
Requires months of repeated training to get staff up to speed
Poor for tracking customer account history
Extremely difficult to extract and graph the data that you need from it
Rigid and hard to change display and parameters of any data displays
Very expensive

Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Telecommunicatie
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Love to hate it.

Beoordeeld op 25-2-2021

We have been able to speed up and automate a lot of processes with our customizations, on top of...

We have been able to speed up and automate a lot of processes with our customizations, on top of what Netsuite includes and with new modules we have developed within Netsuite that integrate with the rest of them. Our instance is a monster now, and we've done it quickly and efficiently thanks to the API.

Pluspunten

Might be biased, since I'm a developer, but the ability to customize the software's functionality and create entirely new modules with a widely used programming language as javascript is really good and something we have taken advantage of, like a lot. Documentation has its flaws but is helpful most times. The learning curve is a bit steep, but nothing that can't be overcome.

Minpunten

I hate the reporting functionality, avoid it if I can. Might be that I don't really understand its uses. I'd rather do saved searches.
Some changes are made that are not included in release notes or in between releases that affect how our customizations work.
Also, too many unexpected error messages and error messages that misrepresent the actual problem. These force us to google for answers.

5 van 739 worden weergegeven Lees alle reviews

NetSuite - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over NetSuite.

NetSuite kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 499,00/maand
  • Gratis proef: Niet beschikbaar

We hebben geen informatie over functies van NetSuite

NetSuite heeft de volgende typische klanten:

51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

NetSuite ondersteunt de volgende talen:

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels, Frans, Indonesisch, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Thai, Tsjechisch, Turks, Zweeds

NetSuite ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

NetSuite kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Ascentis, BambooHR, Bill.com, Boomi, Box, Bronto Marketing Platform, DocuSign, Expensify, FieldAware, Five9, Microsoft Outlook, SAP Concur, UKG Ready

NetSuite biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor NetSuite.