Stripe

Over Stripe
Stripe is een online betalingsverwerkingstool voor internetbedrijven. De zorgvuldig ontworpen API's en functionaliteit van Stripe helpen gebruikers om het best mogelijke product te creëren voor hun gebruikers, of het nu gaat om het beheren van een abonnementsservice, een on-demand marktplaats, een e-commercewinkel of een crowdfundingplatform.
Stripe stelt gebruikers in staat om klanten op terugkerende basis te factureren, een marktplaats op te zetten of simpelweg betalingen te accepteren met behulp van het volledig geïntegreerde, wereldwijde betalingsplatform. Ontwikkelaars kunnen snel productieklare integraties bouwen met moderne tools, van React-componenten tot realtime webhooks. Door het ontwikkelaarsplatform van Stripe te gebruiken ben je minder tijd kwijt aan het onderhouden van oudere systemen en kun je meer aandacht geven aan de essentiële klant- en productervaring.
Organisaties kunnen alle grote debet- en creditcardbetalingen accepteren in meer dan 135 valuta's. Indien nodig kun je 3D Secure inschakelen voor elke betaling. Stripe ondersteunt meer dan alleen kaarten met behulp van wereldwijde betalingsmethoden die kunnen worden geactiveerd via het dashboard, waaronder ACH-overschrijvingen, Alipay, Bancontact, Giropay en meer.
De elegante abstracties van Stripe vereenvoudigen het toevoegen of wijzigen van factureringsmodellen, inclusief een krachtige interface om eenvoudig nieuwe prijzen te testen en uit te rollen. Gebruikers kunnen klanten eenmalige facturen sturen of automatisch factureren op terugkerende basis. Ga de wereldwijde markt op met ondersteuning voor verschillende betaalmethoden. De facturerings-API van Stripe is eenvoudig te integreren in bestaande websites, mobiele apps of zelfs CRM-systemen. Ontwikkelaars kunnen gebruikmaken van kant-en-klare functionaliteit om snel aan de slag te gaan, of de componeerbare API-bouwstenen gebruiken om volledig op maat gemaakte abonnementlogica en tariefmodellen te ontwerpen.
Gebruikers kunnen abonnementen en facturen maken en beheren en gedetailleerde financiële rapporten bekijken, rechtstreeks vanuit het dashboard. Er kan een onbeperkt aantal teamleden worden toegevoegd en Stripe ondersteunt gedetailleerde rollen en machtigingen om de toegang te beheren.
Connect, de routerings- en uitbetalingsengine van Stripe, houdt automatisch saldi bij, groepeert inkomsten voor uitbetalingen, plant overschrijvingen in met lokale afsluitingstijd en voert mislukte overdrachten opnieuw uit. Gebruikers kunnen ook geavanceerde stromen toevoegen zoals rekeningafschriften, groepsbetalingen en meer. Het uitbetalingssysteem van Connect biedt gebruikers de mogelijkheid om het tijdstip van uitbetaling voor gebruikers te specificeren, en het omvat onmiddellijke uitbetalingen zodat gebruikers binnen enkele minuten geld kunnen ontvangen. Met Connect worden ontvangers sneller betaald en wordt er een einde gemaakt aan fouten en afstemmingswerk.
Afbeeldingen


Twijfels over Stripe?
Vergelijk met een populair alternatief
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
Alternatieven
Mollie

QuickBooks Money

Revolut Business

Pushpay

Reviews
Heb je Stripe al?
Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

- Sector: Muziek
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Wekelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Best payment processing service for any business
Beoordeeld op 18-8-2023
5-Star easy-to-use payment processing service, and any time further detail is needed on a transactio...
5-Star easy-to-use payment processing service, and any time further detail is needed on a transaction to help a customer or resolve an issue, Stripe provides great detail on all transactions making it possible to provide valuable information to customers to resolve issues, and ensure the customer gets what they pay for and the business receives the payment for goods/services as intended.
Pluspunten
The easiest to use, inexpensive fee structure and top-notch fraud prevention - Stripe is hands-down the best payment processing system I have used in my 10+ years leading Customer Support teams. With the exhaustive detail Stripe provides on every transaction, businesses and customers alike usually have an easy and secure experience checking out with Stripe.
Minpunten
Very few cons if any with Stripe. They seem to get things right in most aspects.
Overwogen alternatieven
PayPal Commerce PlatformRedenen om voor Stripe te kiezen
Ease of use, integration with website POS management systems, fees, regions of availabilityRedenen om over te stappen op Stripe
Better overall offering was provided by Stripe- Sector: Computersoftware
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Stripe is decent for small businesses & individuals
Beoordeeld op 28-10-2024
Pluspunten
It’s easy to accept card payments manually using the mobile app.
Minpunten
Fees are high and not all features are available for all users.
Overwogen alternatieven
Square PaymentsRedenen om over te stappen op Stripe
Square could not handle our business growth as chargebacks became a bit more common on our account.- Sector: Gezondheid, wellness en fitness
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Wekelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Business Analyst Stripe Review
Beoordeeld op 17-1-2025
Stripe has been a reliable payment platform with great dashboards and tracking, though fees and...
Stripe has been a reliable payment platform with great dashboards and tracking, though fees and occasional delays in support can be drawbacks
Pluspunten
Stripe's intuitive dashboards and detailed payment tracking make it easy to monitor transactions and gain real-time insights into business performance
Minpunten
Stripe's fees can add up for small businesses, and customer support can be slow at times
- Sector: Horeca
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Wekelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10
Almost Destroyed My Business - Stripe Stole From Us
Beoordeeld op 2-8-2024
We implemented Stripe because of its ease of use but it’s turned out to be a nightmare. It’s as...
We implemented Stripe because of its ease of use but it’s turned out to be a nightmare. It’s as though Stripe decided that we are not a legitimate company and targeted us to prove it at any cost.
Every few weeks we were asked to produce the same previously requested documents. We have never had a single customer dispute yet they unilaterally decided we were high risk and returned recently charged purchases to our clients who have already stayed at our vacation rental.
We went viral with over 5.5 million views of an influencer’s video which caused had a huge uptick in business. I’m not sure if the volume of business caused Stripe to be concerned. They requested a selfie and an upload of the ID they already had on file. After I uploaded the selfie and my US Passport I got a notification that I was now good to go. This was followed by an email two hours later that we were deemed to be too risky and funds would be returned to our clients.
Stripe then took money from our bank account and I assume will be sending it to clients who have already stayed at our property. We are hoping these funds will be returned to us.
In a nutshell, Stripe stole from us - there were no customer complaints. We contacted the customers and are praying they will send thousands of dollars back to us using another method of payment.
Pluspunten
Ease of integration with the company I selected for my property management system.
Minpunten
Countless re-verification requests with no favorable response after sending business registration and several forms of IDs.
Extremely poor customer service with lengthy waiting times for retuned calls.
They made the decision to stop supporting my business without a single customer complaint or request for a refund.
They rejected payments from a lot of international clients based in Canada and the UK. This caused me to lose a lot of bookings.
Overwogen alternatieven
Square PaymentsRedenen om over te stappen op Stripe
Perceived ease and ease of integration to my back end property management system.- Sector: Computersoftware
- Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
- Wekelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10
Frustrating Experience with Stripe Support & Unfair Account Closures
Beoordeeld op 8-11-2024
My experience with Stripe has been incredibly frustrating. My account was suddenly closed due to...
My experience with Stripe has been incredibly frustrating. My account was suddenly closed due to claims of "unauthorized payments," which were factually incorrect. There were only three transactions involved, all of which were authorized by the customers. Despite providing clear explanations and offering to verify with customer communications, my support tickets were automatically closed, and I received no meaningful follow-ups.
Even worse, my customers’ refunds are now at risk due to this account closure, and there has been no assistance or clarity from Stripe's support team. The responses I did receive felt automated and dismissive, offering no real solutions.
This has severely impacted my business and my customers' trust. I urge Stripe to take complaints and customer support issues more seriously. This level of service is simply unacceptable.
Pluspunten
Good technical infrastructure and superior integrations and APIs
Minpunten
Customer support is horrible. "Investigations" are vague automated responses.
Overwogen alternatieven
Square PaymentsRedenen om over te stappen op Stripe
Thought it was easier to use, but the legal issues and unfair treatment from stripe is pushing me away.Stripe - Veelgestelde vragen
Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Stripe.V. Welke prijsmodellen heeft Stripe te bieden?
Stripe kent de volgende prijsmodellen:
- Gratis proef: Niet beschikbaar
V. Wat zijn de typische gebruikers van Stripe?
Stripe heeft de volgende typische klanten:
Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
V. Welke talen worden door Stripe ondersteund?
Stripe ondersteunt de volgende talen:
Bulgaars, Chinees, Deens, Duits, Engels, Estisch, Fins, Grieks, Hongaars, Italiaans, Japans, Lets, Litouws, Maleis, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Roemeens, Russisch, Sloveens, Slowaaks, Spaans, Tsjechisch, Turks, Zweeds
V. Biedt Stripe ondersteuning voor mobiele apparaten?
Stripe ondersteunt de volgende apparaten:
Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)
V. Met welke andere apps kan Stripe worden geïntegreerd?
Stripe kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:
123FormBuilder, ABC Glofox, Accelevents, Accelo, AccountsPortal, Attribution, Avalara, Avaza, Baremetrics, BigCommerce, Bizness Apps, Blinksale, Bookinglayer, Bookwhen, ChargeKeep, Chargebee, ChartMogul, Chatfuel, Cheqbook Accounting, Cloudbeds, Commence, CoreCommerce, CrowdPower, Cyclr, Databox, Docusign, Ecwid, Elorus, Eventcube, Expensify, FormCrafts, FreeAgent, FreshBooks, GoDaddy Website Builder, GovOS, Gravity Forms, Harvest, Hiveage, IFTTT, Intercom, InvoiceSherpa, Invoiced, Involve.me, Jotform, Jumpseller, Keap, Keen IO, Leadpages, LeadsBridge, LearnWorlds, Lendio, LessAccounting, MYFUNDBOX, MakePlans, MemberSpace, Midigator, Nomod, Octobat, Operations Hub, PayDirt Payroll, Payfunnels, Payrexx, Paythen, Pelcro, PushPress, Quaderno, Recurly, RentMy, Rezgo, SecuraCart, Sellfy, Sellsy, Shift4Shop, ShipRush, ShipStation, Shopify, SimpleSpa, Skedda, SkyPrep, Slack, Slemma, Squarespace, Statsbot, Storefront Social, SumAll, SurveySparrow, TalentLMS, Tapfiliate, Ticket Tailor, Trustap, Typeform, UltraCart, Volusion, Wave, WeTravel, Weebly, WildApricot, Wishpond, Woopra, Wufoo, Xero, Xola, Zapier, Zoho Backstage, Zoho Billing, Zoho Books, Zoho Invoice
V. Welke mate van ondersteuning heeft Stripe te bieden?
Stripe biedt de volgende ondersteuningsopties:
E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, 24/7 (contact met medewerker), Chatten
Gerelateerde categorieën
Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Stripe.