Over Float

Float is de visuele teamplanner voor de moderne teams van tegenwoordig. Het helpt je bij te houden wie er waar en wanneer aan werkt.

Klaar om de spreadsheets te dumpen?

Verminder de chaos in resourceplanning met Float.

Prijzen vanaf:

US$ 7,50/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor Float

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Australië, Bosnië en Herzegovina, België, Brazilië, Canada , Zwitserland, China, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Hongkong SAR van China, India, Italië, Japan, Mexico, Nederland, Noorwegen, Nieuw-Zeeland, Zweden, Oekraïne, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Engels

Prijzen vanaf:

US$ 7,50/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor Float

Afbeeldingen

Float Software - 1
Float Software - 2
Float Software - 3
Float Software - 4
Float Software - 5
Float Software - 6
Float Software - 7
Nog 8 andere bekijken
Float-video
Float Software - 1
Float Software - 2
Float Software - 3
Float Software - 4
Float Software - 5
Float Software - 6
Float Software - 7

Functies

Totaal aantal functies van Float: 110

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteiten van werknemers monitoren
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Agile-methodiek
  • Beheer van display ads
  • Beheer van onderaannemers
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Bewaking
  • Bijhouden van vervaldatums
  • Budget volgen / taakuitgaven
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Capaciteitsbeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Dashboard
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Geautomatiseerde planning
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Geplande distributie
  • Groepsplanning
  • Herinneringen
  • Integratiebeheer
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Kalendersynchronisatie
  • Klantenbeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Kostenschatting
  • Live chatten
  • Markeren
  • Meerdere projecten
  • Messaging
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Online reserveren
  • Online tijdklok
  • Opdrachtenbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Overurenberekening
  • Personeelsbeheer
  • Personeelskalender
  • Personeelsplanning
  • Plannen
  • Planningtools
  • Portefeuillebeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Problemen bijhouden
  • Productiekosten
  • Prognose
  • Prognoses
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Projectplanning
  • Projectplanning
  • Projectprognose
  • Projecttijd bijhouden
  • Projectworkflow
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van bezettingsgraad
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime gegevens
  • Realtime meldingen
  • Realtime planning
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Roosterbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Schattingen
  • Slepen en neerzetten
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Taken bewerken en bijwerken
  • Taken labelen
  • Termijnbewaking
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en aanwezigheid
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Tijdzones bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toewijzing en planning van resources
  • Urenregistratie van werknemers
  • Vaardigheden bijhouden
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • Verlof bijhouden
  • Visualisatie
  • Voor creatieve bureaus
  • Voortgang bijhouden
  • Voortgangsrapporten
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werknemersdatabase
  • Werkprognoses
  • Workflowbeheer
  • Ziekteverlof bijhouden
  • Zoeken/filteren

Alternatieven

Asana

4,5
#0 alternatief voor Float
Asana is een oplossing voor werk- en projectmanagement voor teams. Je kunt alles op één plek organiseren, van bedrijfsdo...

monday.com

4,6
#1 alternatief voor Float
monday.com is een cloudgebaseerd Work OS, waar teams workflow-apps maken in enkele minuten om hun processen, projecten...

Google Sheets

4,7
#2 alternatief voor Float
Google Spreadsheets is een cloudgebaseerd spreadsheetplatform dat is ontworpen om bedrijven van elke omvang te helpen...

Resource Guru

4,6
#3 alternatief voor Float
Resource Guru is een cloudgebaseerde teamagenda. Het is een eenvoudige manier om mensen, apparatuur en andere bedrijfsmi...

Reviews

Totaalscore

4,5 /5
(1.387)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,4/5
Functies
4,2/5
Gebruiksgemak
4,5/5
Klantenondersteuning
4,5/5

Heb je Float al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 1.387 reviews worden weergegeven
Faye
Totaalscore
  • Sector: Fondsenwerving
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Into the future you go with Float

Beoordeeld op 17-1-2019

It has transformed our creative deparment going from excel sheets sent around via email at the end...

It has transformed our creative deparment going from excel sheets sent around via email at the end of the week to everyone having an account and checking their workload for the day. It has also meant I can work closer with the finance department to forecast and see hours burnt.

Pluspunten

Float completely transformed our creative department as it allowed me to be much more reactive with organising the workflow of the floor. Float gave me back so many hours to manage projects. It's very easy to use and a great way to see what projects are booked in with who. We have multiple projects and the colour coding tool for clients is a dream!

Minpunten

The only con I have found with Float is aligning the same projects tasks in one line. For instance Person A could have Project X with 1st development ending on tuesday and 1st comments on wednesday starting 2nd development, if they have another project, say project Y that could be in the same row as 1st development and 2nd development could be a line below making it a bit hard to follow.

Davy
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Excellent tool for team scheduling and follow-ups

Beoordeeld op 2-8-2019

Our company went from 1 to 5 people in the past year. We also have interns or students that are...

Our company went from 1 to 5 people in the past year. We also have interns or students that are only here for a while. We now have a tool that allows us to follow up projects and team schedules in a very clear way without creating big overhead costs. It works fast and efficient for us.

Pluspunten

Easy to use. We can view the schedule of the entire team in one screen and make instant changes if necessary.

Minpunten

When creating tasks, the difference between creating projects and clients can be annoying. Also: provide more colours! ;-)

Overwogen alternatieven

Teamleader en Google Sheets

Redenen om voor Float te kiezen

Google Sheets was becoming to complicated to follow up billable hours, tasks and schedules. Float brought all of those together for our team.

Overgestapt van

Google Sheets

Redenen om over te stappen op Float

Google Sheets was not efficient anymore. Teamleader had too many features for our current needs and would have created more overhead costs.
Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Great for a high level, resource management tool.

Beoordeeld op 2-9-2020

Pluspunten

Its a user friendly tool that makes resource management and managing a team of 40 with varying skillsets, availability, and calendars feasible.

Minpunten

It is not customizable, few api integrations that have worked, no development hope even when communicating with brand reps. You almost are forced to use it as is, off the shelf, or not at all.

Redenen om over te stappen op Float

Cheaper, visually appealing, you can stack by department, skill set, tag, etc. in ways other tools cannot.
Brittany
Totaalscore
  • Sector: Levensmiddelen- en drankenindustrie
  • Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Life saver

Beoordeeld op 2-11-2022

Pluspunten

Float has saved my life a time or two! Either by reminding me about an upcoming appointment I'd forgotten or even by lending me a few bucks for gas to get me through till pay day! Thanks Float!

Minpunten

Not a thing to complain about here THANK YOU FLOAT!

Rawiri
Totaalscore
  • Sector: Computersoftware
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

How Float works for us

Beoordeeld op 18-8-2020

After using the Trial, we found the best way to apply it to our business and implemented quickly...

After using the Trial, we found the best way to apply it to our business and implemented quickly for Live usage. We have been using Float daily since and it has been successful in providing a complete overview of staff workload and availability. It provides clarity for future scheduling.

Pluspunten

* Provides an overview of scheduled work and staff availability for forecasting and scheduling
* Ability to assign consultants to specific projects, while also assigning individual tasks.
* Minimal duplication of work as the system maintains the lifetime of the projects
* Ability to link to Jira tasks
* Easy to schedule timeframes
* Can view based on teams or individuals

Minpunten

Not a lot we didn't like, but it would be great to have;
* Task breakdowns
* Two way Jira linking (Currently only from Jira)
* Pull more data from Jira (Timeframes etc)

Overwogen alternatieven

Todoist en Trello

Redenen om voor Float te kiezen

It didn't provide an overview of staff availability for forecasting purposes

Redenen om over te stappen op Float

It covered some of the basic features of Asana but providing an overview of staff available and scheduled work, which was a higher priority for us.
5 van 1.387 worden weergegeven Lees alle reviews

Float - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Float.

Float kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 7,50/maand
  • Prijsmodel: Gratis versie, Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

Float heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Float ondersteunt de volgende talen:

Engels

Float ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Float kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Asana, Google Calendar, Jira, Microsoft Outlook, Okta, OneLogin, QuickBooks, Slack, Teamwork, Trello, WorkflowMax, Zapier

Float biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Float.