
Over Jobber
Jobber is een cloudgebaseerde oplossing voor buitendienstbeheer die is ontworpen voor kleine en middelgrote bedrijven. Jobber is ontworpen en gebouwd om snel te leren en gemakkelijk te gebruiken, en heeft alle tools en flexibele functies die nodig zijn om het werk gedaan te krijgen.
Jobber is ontworpen voor bedrijven met een buitendienst, zoals loodgieterij, landschapsarchitectuur en gazononderhoud, schoonmaakservice, computerreparatie, HVAC (heating, ventilation en air conditioning, verwarming, ventilatie en airconditioning), ongediertebestrijding elektriciens, klusjesmannen, tapijtreiniging en meer.
Jobber ondersteunt een breed scala aan geplande en niet-geplande werkstromen, met zowel eenmalige als terugkerende contractcapaciteiten. Het planningsrooster en de kaartweergave van Jobber zorgen ervoor dat teams volledig worden toegewezen en efficiënt worden gerouteerd.
Het factureringssysteem van Jobber is nauw geïntegreerd met het planningsplatform en biedt facturering met één klik van een of meer taken met tracking en rapportage waardoor een bedrijf elke keer wordt betaald. Veel gebruikers van Jobber elimineren de extra kosten van een boekhoudsysteem van derden.
Buitendienstbeheerders kunnen unieke klant- en opdrachtdetails in Jobber bijhouden. Van aangepaste velden tot aangepaste taakformulieren tot het toevoegen van notities en bijlagen, teams zijn voorbereid op de taak. Medewerkers hebben toegang tot de informatie die ze nodig hebben wanneer ze deze in het veld nodig hebben, en managers hebben een duidelijk overzicht van elke klant en elk bezoek.
Robuust en toch eenvoudig te gebruiken vanaf elk apparaat. Planning, offertes en facturering helpen bedrijven georganiseerd te blijven en zich te concentreren op het leveren van goed werk. Met toevoegingen en verbeteringen die bijna dagelijks worden aangebracht, is Jobber een actief en krachtig ontwikkeld cloudgebaseerd bedrijfssysteem voor buitendienstbedrijven.
Afbeeldingen





Twijfels over Jobber?
Vergelijk met een populair alternatief
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
Alternatieven
WorkWave Service

QuickBooks Online Advanced

SkyBoss

Knowify

Reviews
Heb je Jobber al?
Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

- Sector: Bouw
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Game changer for Trades businesses
Beoordeeld op 12-12-2019
Support and product development are outstanding, other than dual property owners pretty much every...
Support and product development are outstanding, other than dual property owners pretty much every issue or 'complaint' I've ever had have been addressed via updates, or with simple education. My Jobber mantra is '... it's probably right in front of me...', and odds are if I need a feature, it likely is in fact already there.
In summary, I have stopped recommending Jobber to any of my local competitors, as it has literally become my single most valuable business tool.
Pluspunten
The user experience is second to none, both Client and User. We continually sell jobs away from competitors due to the ease of quote approval alone, and overall convenience and professional appearance are again best-in-class
Minpunten
Would LOVE to have the ability to list [2] property owners' names, first & last, when different. In our [SF Bay Area] more often than not we have homeowner-partners with separate last names, and both want to be included on all paperwork... honestly that's the ONLY complaint I can come up with after two years of daily use!
Antwoord van Jobber Software
Thanks for the review, Eric! So glad to hear things are going well and that overall you're enjoying and getting value from Jobber. We've made a note to our Product Team about your request around having multiple pieces of contact info per client as that value with multiple property owners/managers is totally understandable. It's certainly not off the table for future updates. Cheers!
- Sector: Nutsbedrijven
- Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10
Overall a great program
Beoordeeld op 19-5-2020
Ease of use and quickly putting in jobs. Could do a lot better if their software handled client...
Ease of use and quickly putting in jobs. Could do a lot better if their software handled client credit on account and texting freestyle and dropped their monthly payment to more reasonable price for small business to use.
Pluspunten
Great look and ease of use. Works on all devices.
Minpunten
Compared to other programs like this, The cost for options is quite high. They are pushing more to have credit cards processed through them and have done away with paypal payments. There is only texting of canned messages. My biggest issue. Over all though the $130.00 a month for half way decent options is to high. If you pay a full year in advance then that price goes to 99.00 a month. So charging you 30 more paying by the month is another down fall for this software. To pay in advance for small business it penalizes them. Another downfall is how it handles your clients that over pay or pay in advance by applying credit to their account. I does not handle this very well at all!
Antwoord van Jobber Software
Hi Joel, thank you for your review and this feedback. We'd like to make sure you're getting the most value of your plan so it's more than worth your monthly investment. Please reach out to our Success Team via phone (1-888-721-1115), chat, or email ([email protected]), and we'll do our best to make sure you're getting the most value out of Jobber. We'd also like to collect some additional feedback around what could be more helpful for your business, and do our best to potentially offer some alternative workflows that work best for you and your team. Thank you again for your feedback!
- Sector: Bouw
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10
jobber crashes and looses your info
Beoordeeld op 26-10-2023
not happy I will go back to zoho
not happy I will go back to zoho
Pluspunten
nothing is good about jobber from the crashing software to their smug customer service, I'm not a fan, am very disappointed
Minpunten
crashes, smug customer service, I'm very disappointed in their process
Antwoord van Jobber Software
Hey Mike,
It sounds like we may have missed the mark on this one. We are sorry to hear that you have not had the best experience with the mobile app or our Support Team. We are interested in hearing more about how this affected you, so one of my Representatives will be reaching out. Thank you for taking the time to leave a review.
- Sector: Bouw
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
A CRM built for the needs of home services!
Beoordeeld op 22-7-2022
Overall Jobber is very good. The customer support is friendly and knowledgeable but obviously lack...
Overall Jobber is very good. The customer support is friendly and knowledgeable but obviously lack any real input from customers to the devs.
For the most part, they have wrapped up almost everything, but there are a few rough edges that need to be addressed. That said, I have not found a better CRM for home services.
Pluspunten
Quotes are easy
Collect a deposit
Keep cards on file
Ease of Scheduling
Good mobile app
Minpunten
Unable to give partial returns through Jobber Payments
Need more environmental variables
Better API
More triggers in Zapier
Native texting is lacking in so many ways. Maybe instead of trying to reinvent the wheel, you could partner with a texting/phone/review product like Emitrr.
Redenen om over te stappen op Jobber
Jobber is better suited to sales that don't go through a sales funnel, the scheduling is a breeze, and the customer's experience is seemless.Antwoord van Jobber Software
Hi Michael, thanks for your review!
If there is anything we can do to improve your experience feel free to get in touch with our success team at 1-888-721-1115 Option 2, [email protected], or by live chat.
- Sector: Design en ontwerp
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Jobber fits most needs for service/field type scheduling work
Beoordeeld op 21-6-2022
Great experience and would recommend it for most companies who utilize field/service type staff...
Great experience and would recommend it for most companies who utilize field/service type staff that requires trips to properties. Very easy to use for office staff and mostly easy to use for field staff.
Pluspunten
- Easy to deploy
- Syncs with Quickbooks
- Many views to view work with filtering options
- Ability to limit worker's capabilities
- Ability to allow customers to request work
- Ability to send quotes/invoices (though we used QB for this)
- Scheduling was a breeze
Minpunten
- Phone app was not as intuitive as I liked from a UX/UI standpoint, but we overcame that hurdle
- Recurring jobs can be difficult to delete and when you have many it can cause more harm than good. It is built more for one-off jobs currently in my opinion.
Overwogen alternatieven
Housecall ProRedenen om over te stappen op Jobber
The features fit our needs better and the UX/UI seemed to be better.Antwoord van Jobber Software
Hi Troy! Thank you very much for taking the time to send us a review. We are very happy to hear that Jobber is meeting your business needs. We would also love to hear more about how we could improve Jobber's UX/UI, so please feel free to reach out to our Support team at 1-888-721-1115 opt 2, [email protected] or via our live chat.
Jobber - Veelgestelde vragen
Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Jobber.V. Welke prijsmodellen heeft Jobber te bieden?
Jobber kent de volgende prijsmodellen:
- Vanaf: US$ 19,00/maand
- Prijsmodel: Abonnement
- Gratis proef: Beschikbaar
V. Wat zijn de typische gebruikers van Jobber?
Jobber heeft de volgende typische klanten:
Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50
V. Welke talen worden door Jobber ondersteund?
Jobber ondersteunt de volgende talen:
Engels
V. Biedt Jobber ondersteuning voor mobiele apparaten?
Jobber ondersteunt de volgende apparaten:
Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)
V. Met welke andere apps kan Jobber worden geïntegreerd?
Jobber kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:
Braintree, Fundbox, Google Calendar, Mailchimp, PayPal, Quickbooks Online, Square Point of Sale, Stripe, Zapier, authorize.net
V. Welke mate van ondersteuning heeft Jobber te bieden?
Jobber biedt de volgende ondersteuningsopties:
E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten
Gerelateerde categorieën
Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Jobber.
- Field service software
- Workforce management software
- Afspraken software
- Buitendienstsoftware
- HVAC-software
- Software voor schoonmaakbedrijven
- Elektrotechniek software
- Software voor ongediertebestrijding
- Hoveniers software
- HVAC-calculatiesoftware
- Calculatiesoftware voor loodgieters
- Beveiligingssysteem installatiesoftware
- Software voor klusjesmannen
- Tuinontwerp software
- Software voor loodgieters
- Software voor dakbedekking