Over Userlike

Creëer een naadloos contactkanaal en maak in realtime contact met je klanten.

- Kies hoe een chat moet beginnen. Nodig webbezoekers proactief uit voor een chat of laat je bezoekers beslissen wanneer ze het gesprek beginnen.

- Gebruik vooraf gedefinieerde berichten om snelle antwoorden te geven. Eén operator kan tegelijkertijd met maximaal 10 klanten chatten, maar je kunt dit aantal ook naar beneden aanpassen om de druk te verminderen.

- Sluit een chatbot aan om delen van je ondersteuningsproces te automatiseren en de service-efficiëntie te verhogen.

- Laat je webbezoekers een registratieformulier invullen voordat je een chat begint. Dit is een krachtige manier om waardevolle leads te verzamelen en chats van lage kwaliteit eruit te filteren.

- Klantenservice is een teaminspanning. Daarom biedt Userlike functies om chat in een team te gebruiken. Chats doorsturen tussen operators. Gebruik operator-groepen en skill-based routing om inkomende chats onder de juiste mensen te verspreiden.

- Krijg feedback van gebruikers over de prestaties van je chatservice via chatbeoordelingen. Gebruik de analysefuncties voor een gedetailleerde analyse van je prestatiestatistieken.

- Livechat moet opvallen, maar er toch goed uitzien en verband houden met het ontwerp van je site. Met de ontwerpopties kun je het chatvenster aanpassen aan je merk.

- Integreer Userlike met je favoriete zakelijke tools die je al gebruikt, zoals Slack, Help Scout, Salesforce, Pipedrive, MailChimp etc.

- Zie gedetailleerde klantinformatie. De integratie met Fullcontact trekt beschikbare sociale platformgegevens in de chat als de bezoeker zijn e-mailadres heeft ingevoerd. Met de API kun je ook de inhoud van het winkelwagentje van je bezoeker bekijken.

- Zie wat je bezoeker typt voordat hij het verzendt. Hierdoor kun je sneller met antwoorden komen en verhoog jij je efficiëntie.

- Gebruik de opties voor gegevensprivacy om te voldoen aan de voorschriften van je land. Dit voorkomt het verzamelen van bepaalde soorten gegevens voor een setup die 100% voldoet aan de AVG.

Prijzen vanaf:

€ 90,00/maand

  • Gratis proef
  • Gratis versie
  • Open source
  • Abonnement

Apparaten

Bedrijfsgrootte

K M G

Markten

Australië, Canada, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Deens, Duits, Engels, Fins, Frans en nog 11 andere, Hongaars, Italiaans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Tsjechisch, Turks, Zweeds

Prijzen vanaf:

€ 90,00/maand

  • Gratis proef
  • Gratis versie
  • Open source
  • Abonnement

Afbeeldingen

Website Messenger
Messenger Channels
Custom chat design
Data privacy
Chatbot support
Message Center
Userlike Live Chat
Analytics
Nog 9 andere bekijken
Userlike-video
Userlike-video Userlike-video Userlike-video Schermopname van Userlike: Website Messenger Schermopname van Userlike: Messenger Channels Schermopname van Userlike: Custom chat design Schermopname van Userlike: Data privacy Schermopname van Userlike: Chatbot support Schermopname van Userlike: Message Center Schermopname van Userlike: Userlike Live Chat Schermopname van Userlike: Analytics

Functies

Totaal aantal functies van Userlike: 51

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Analyse van klantenservices
  • Autoresponders
  • Beheer van enquêtes/peilingen
  • Beheer van negatieve feedback
  • Beheer van supporttickets
  • Bestanden delen
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Chatbot
  • Chatten/messaging
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Communicatiebeheer
  • Consumentgericht chatten in realtime
  • Dashboard
  • Doorgave menselijke medewerker
  • E-mailbeheer
  • E-maildistributie
  • Een-op-een berichten
  • Enquêtes en feedback
  • Feedbackbeheer
  • Gegevensverzameling via meerdere kanalen
  • Geotargeting
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenondersteuning
  • Live chatten
  • Mobiele toegang
  • Offline formulier
  • Overdrachten en routering
  • Personalisatie
  • Prestatiemeetwaarden
  • Proactief chatten
  • Rapportage en analyse
  • Realtime chatten
  • Realtime gesprekken
  • Routering
  • Scherm delen
  • Sjabloonbeheer
  • Sms-berichten
  • Ticketbeheer
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Virtuele assistent
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Wachtrijbeheer
  • Websitebezoekers bijhouden
  • Zoeken/filteren

Alternatieven

Zendesk

4,3
#1 alternatief voor Userlike
Zendesk is een cloudgebaseerde oplossing voor klantenservicesoftware die wordt vertrouwd door meer dan 40.000...

Zoho Desk

4,5
#2 alternatief voor Userlike
Zoho Desk is een cloudgebaseerd helpdeskplatform dat is ontworpen om bedrijven van elke omvang te helpen bij het...

LiveAgent

4,7
#3 alternatief voor Userlike
LiveAgent is een webgebaseerde helpdeskoplossing waarmee je supporttickets van meerdere kanalen kunt beheren, waaronder...

Heyday

4,5
#4 alternatief voor Userlike
Heyday is a conversational AI platform designed to help retailers and eCommerce businesses capture leads and enhance...

Reviews

Totaalscore

4,6 /5
(633)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,4/5
Functies
4,5/5
Gebruiksgemak
4,5/5
Klantenondersteuning
4,6/5

Heb je Userlike al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 633 worden weergegeven
Coty T.
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Absolutely wonderful!

Beoordeeld op 12-9-2019

Overall, Userlike has helped us grow as a business by creating a customer relation with each and...

Overall, Userlike has helped us grow as a business by creating a customer relation with each and every customer to help make them feel twice as special as we ever could!

Pluspunten

Userlike is an awesome chat platform! We have started using this after transferring from a different live chat platform that had little to no features. Userlike gives us the options to live chat on Messenger, Whatsapp, and so many more! Userlike also helps build customer relationships by helping remember previous customers and conversations!

Minpunten

There hasn't been one feature that I have not liked by using this platform. Everything has been absolutely wonderful!

Antwoord van Userlike

Thanks for your review! We're happy to hear that you're enjoying Userlike.

Brayan agostinho D.
Totaalscore
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

beautiful real-time chat software developed on web and mobile

Beoordeeld op 24-5-2018

Pluspunten

Userlike is a beautiful real-time chat or live chat software ideal for customer services, where it offers multiple functions in a simple and easy way, making the software easy to use.
You can use Userlike with just a few clicks from your website, ideal for communicating with customers, or where we can also always be updated with the widgets of your browser available in Google Chrome or downloading your mobile application to take it with us anywhere. .
the interface is very comfortable and beautiful, fully customizable and easy to use to make the chats more efficient with predefined texts to chat with several clients at the same time.
The most attractive feature of Userlike is its integration with other applications, ideal for several jobs. such as: Slack, salesfroce, pipedrive ...
It also has enough documentation on its website where we can see everything that this software can do and where the language will not be a problem, since it is developed in several languages.

Minpunten

It would be very difficult to say something negative about this software. It fulfills all its objectives. the only thing is that it offers a free version and a complete test of your program for 14 days, and if you want to hire these full services you must pay, and this service could be expensive for some people.

Pavel A.
Totaalscore
  • Sector: Vrije tijd, reizen en toerisme
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Software that almost ruined our business

Beoordeeld op 1-12-2020

We've been using Userlike since summer 2017, for 3 years overall. We choose it essentially for...

We've been using Userlike since summer 2017, for 3 years overall. We choose it essentially for customisation features (absolutely needed dark theme for the chat widget). Right from the start we were aware about the major technical issue: broken sessions, but at the moment we didn't find an other solution with dark theme chat widget so we accepted this issue. But it was really weird, imagine: the client close the chat widget to continue the navigation or to read something on the page, and when he reopens it - it's a new conversation that starts! But we lived with this because we are a small company and we didn't have much conversations per day.
The major problem came suddenly and imperceptibly: the userlike system stopped to send offline messages to our inbox. All our team, including me the director, didn't notice it, because there are other sources of messages on our site (contact page, "ask question" on products pages). But we stopped to receive the "You've received a new offline message from..." offline emails from userlike chat widget!
So we were in the middle of coronavirus pandemic when we suddenly discovered the loss! 240 messages where not delivered to our inbox since December 2019 to July 2020! Just imagine how many clients we lost!
As the support team explained me - your main e-mail address in the system was marked as "invalid". The system didn't alert us properly (only a little red point under the bell in the admin interface of the main administrator).

Pluspunten

Nice design, widget customisation features

Minpunten

Critical alert system not working properly.
240 off line messages not delivered to our inbox!
Broken chat sessions: every request from the same client creates a new conversation! nonsense!
The system stopped to send offline messages, but continued to send monthly invoices to the same main email [email protected] As a result this contributed to ruin our business among pandemic times (tourism business). Unforgivable loss of clients because of the interface alerts system fault. The system marked the primary email as "invalid" but did not alert as properly so we can fix the issue. A little red dot under the bell icon visible only in the main administrator account was indicating the problem. Me as the admin didn't log in each day in my admin account, and operators didn't have this alert! As a result - more then 240 emails not delivered to our main inbox. However Userlike didn't miss to continue to send us monthly bills to the same email... As compensation they proposed us a free month of subscription (32USD)... But the loss caused by this issue would cost thousands of usd!

Antwoord van Userlike

Hello Pavel,

I'm very sorry to hear about your bad experience. It's especially painful to see this has happened with a long-term customer like you.

I've checked in with our support team about this issue. They explained me that, unfortunately, they were not able to inform you about the problems with your integration for the same reason that the integration did not work: because the email you provided did not work anymore. They had no way to contact you. We are now looking into whether we can improve our notifications for such edge cases.

We of course hope you will give us another shot, but if not, we thank you for your time with us and wish you all the best for the future.

Best regards,

Francesca

Mladen P.
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Great way to be in touch

Beoordeeld op 26-1-2021

This platform helped me to improve my business, increase my sales. Its really easy and fast to...

This platform helped me to improve my business, increase my sales. Its really easy and fast to connect with my customer through live chat. I really suggest to everybody to try it. It will really help to them in their business.

Pluspunten

It is great way to build customer relationship through live chat platform.

Minpunten

It will be nice to have mobile app for IOS and test time should be little bit longer.

Antwoord van Userlike

Hi there,

Thanks for your review! We're happy to hear that you're enjoying Userlike.

Regarding the app, we definitely understand that a mobile app might be helpful for some of our customers.We're planning on building one in the next year! :)

Pratik K.
Totaalscore
  • Sector: Omroepen
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

User friendly | Supports offline messaging | Supports sending custom data for user...

Beoordeeld op 23-2-2017

I have been using Userlike since a few months. It is very user-friendly to use. I am from a...

I have been using Userlike since a few months. It is very user-friendly to use. I am from a software background and found it pretty easy to integrate the APIs, in the application.

Pluspunten

- Identification of users is very accurate. Email, mobile and name are the default keys that help in identifying the keys. You can also store custom data through session.
- APIs are well documented to help set it up
- Support provided by the team is also very good. Just message them and they get back asap.
- The best part, they promote startups!
- If you are offline and if someone needs support and messages through the app, you are notified via email.

Minpunten

- Email received for offline messages, is sometimes delayed, though never missed.
- On closing a chat window, the operator cannot send a message back to the user. So you need to be careful to not close the window until the chat is over. Multiple users chat is supported, though. You can keep switching chats as and when you want.

5 van 633 worden weergegeven Lees alle reviews

Userlike - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Userlike.

Userlike kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: € 90,00/maand
  • Prijsmodel: Gratis, Open source, Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

We hebben geen informatie over functies van Userlike

Userlike heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Userlike ondersteunt de volgende talen:

Deens, Duits, Engels, Fins, Frans, Hongaars, Italiaans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Tsjechisch, Turks, Zweeds

Userlike ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel)

Userlike kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Bigcommerce, Cloudflare, Desk.com, Freshdesk, GitHub, Help Scout, Highrise, HubSpot CRM, Jira, Mailchimp, Pipedrive, PipelineDeals, Salesforce Service Cloud, Slack, SugarCRM, Talkdesk, Trello, UserVoice, Zendesk, Zendesk Sell

Userlike biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Userlike.