Over Vend

Vend is het enige POS-systeem voor succes in de detailhandel, van 1 winkel tot 100+. Het wordt gebruikt door detailhandelaren van alle soorten en maten om de ultieme klantervaring te creëren en verkoop, voorraad, klanten en meer te beheren.

Het is snel, intuïtief en werkt op elk apparaat, zodat jij je kunt concentreren op het tevredenstellen van je klanten en niet op je technologie. Of je nu op een Mac, pc of iPad werkt, het responsieve verkoopscherm van Vend werkt goed en ziet er geweldig uit. Vend werkt offline, zodat je zelfs als het internet uitvalt, kunt doorgaan met verkopen. Vend hersynchroniseert automatisch je verkopen zodra je weer online bent.

Vend werkt met een breed scala aan hardware. Steek simpelweg een netwerkbonnetjesprinter in het stopcontact, sluit een barcodescanner aan en je bent klaar. Het kan zelfs werken met printers, kassaladen en streepjescodescanners die je al bezit.

*NIEUW* Klanten kunnen bij hun winkel inchecken op hun mobiele telefoon en betalen met hun PayPal-account. Bereik meer dan 100 miljoen PayPal-gebruikers en leer je klanten beter kennen.

Begin vandaag nog met een gratis 30-daagse proefversie van Vend. Geen creditcard vereist. Geen verplichtingen.

Prijzen vanaf:

US$ 69,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Australië, Canada, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Engels

Prijzen vanaf:

US$ 69,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

Vend Software - 1
Vend Software - 2
Vend Software - 3
Vend Software - 4
Vend Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Vend-video
Vend Software - 1
Vend Software - 2
Vend Software - 3
Vend Software - 4
Vend Software - 5

Functies

Totaal aantal functies van Vend: 41

  • API
  • Afbetalingsbeheer
  • Beheer van cadeaubonnen
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Bestellingen automatiseren
  • CRM
  • E-mailmarketing
  • Elektronische handtekening
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkooporderbeheer
  • Itembeheer
  • Klantenaccounts
  • Klantendatabase
  • Kortingsbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Magazijnbeheer
  • Multilocatie
  • Nabestellingbeheer
  • Orderbeheer
  • Personeelsbeheer
  • Prijsbeheer
  • Productidentificatie
  • Prognose
  • Rapportage en analyse
  • Retail POS
  • Retourbeheer
  • Retouren bijhouden
  • SKU- en UPC-codes
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Touchscreen
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Zoeken/filteren
  • eCommerce-beheer

Alternatieven

Toast POS

4,1
#1 alternatief voor Vend
Toast POS-oplossing is een cloudgebaseerd restaurantbeheerplatform voor restauranteigenaren om personeels- en operatione...

Square Payroll

4,7
#2 alternatief voor Vend
Square Payroll is een cloudgebaseerde oplossing voor de Verenigde Staten die federale en staatsbelastingen afhandelt,...

Revel Systems

3,7
#3 alternatief voor Vend
Revel iPad-verkooppuntsysteem voor restaurants, bars, winkels, restaurants met snelle service en ondernemingen. Dit...

TouchBistro

4,0
#4 alternatief voor Vend
Het iPad-verkooppuntsysteem (POS) van TouchBistro is ontworpen voor en door restaurantpersoneel om 24/7 deskundige...

Reviews

Totaalscore

4,2 /5
(222)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,1/5
Functies
4,0/5
Gebruiksgemak
4,3/5
Klantenondersteuning
4,1/5

Heb je Vend al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 222 reviews worden weergegeven
Daniel
Totaalscore
  • Sector: Levensmiddelen- en drankenindustrie
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

After 2 Years Working with Vend, We are extremely satisfied. It has added value to our...

Beoordeeld op 5-6-2018

Vend is a POS Platform that has helped us run our business smoothly. We love the ease of configurati...

Vend is a POS Platform that has helped us run our business smoothly. We love the ease of configuration and customization that is available. Looking forward to our growth expansion, we have concluded that we have made a right selection for a POS platform. It is a basically a Plug & Play installation for a new site with minor issues for a start up new store once you have your business running under Vend.

Pluspunten

Pros:
Intuitive interface. Most of our users are able to adapt in a few days.
Reporting Structure is Good.
We can replicate a site basically in few minutes.
Only Online Software that actually complied with Regulatory Fiscal requirements with no additional customization.
Cons:
Which it could have more apps available for integration(Mobile Apps) and hospitality configurations. .
Lack of Business Intelligence Interfaces.

Minpunten

Lack of application Integration with third parties. Even though I find Vend very functional, I would like to see vend have payments gateways integrated in our region or country (Honduras, Central America).

Antwoord van Vend

Hey Daniel, appreciate you taking the time to leave a review of Vend. Great to hear that you are extremely satisfied with using Vend and that it's added value to your business. That is the type of feedback we love to hear from retailers! If you have any integration suggestions that you'd like to see please reach out to our team and let us know - your feedback is valuable to us. Best, Lucia (Vend's Community Manager)

Abdulrahman
Totaalscore
  • Sector: Cosmetica
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Perfect App

Beoordeeld op 12-9-2021

Amazing Experience with more than 2 years with a lot of updates and perfect customer service.

Amazing Experience with more than 2 years with a lot of updates and perfect customer service.

Pluspunten

The software easy to use, anyone can use it even a person not educated, I had 2 salesman in my shop the was using it for 2 years and more.
The monthly report very accurate and helpful for our company to easy calculate our monthly income statement.
Tracking our COGS anytime so we can control our purchases.
the inventory stock tracking perfect.
Option with no tax good for our country because we don't have a taxes.
Tracking my sales anywhere online by my phone a good features.

Minpunten

The monthly subscription fees little expensive specially for the small businesses/Home Businesses. So I recommend to have a plan customized for a small business with a low price kind of support them.
Adding Arabic Language maybe will be a good idea and catching new users.

Overwogen alternatieven

Square Payroll en Toast POS

Redenen om over te stappen op Vend

The features we need not found in the other software's
Andre
Totaalscore
  • Sector: Automotive
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Excellent & Simplified POS Software

Beoordeeld op 25-8-2022

The change to Vend works out very well according to an expense point of view. We've saved huge...

The change to Vend works out very well according to an expense point of view. We've saved huge number of rands in POS equipment, support and consultancy expenses

Pluspunten

It's really so natural to utilize, and preparing new colleagues requires just minutes, as the plan of the framework is instinctive and very thoroughly examined

Minpunten

VEND has a hearty contribution of elements and functionalities; however very much like any other software, there's no "great" answer for all organizations. To begin, Vend is certainly not an across the board POS arrangement. Since it's appropriate for retail organizations, it doesn't have fundamental elements for organizations in the food business to deal with their tasks, for example, endlessly table side requesting, custom menu and floor plans, and full-administration or quick relaxed administration.

Tony
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

A good start-up POS software solution through to multiple site or franchise-sized businesses.

Beoordeeld op 11-10-2017

Suitable for start up to multiple site smaller businesses.

Suitable for start up to multiple site smaller businesses.

Pluspunten

Video and text tutorials are first rate to help start new staff and keep up with areas of growth, like how to do a store credit or introducing gift cards.
Updates to features are added regularly.
The front screen is easily understood and the ability to add preset SKU buttons to the screen or folders on the screen is easy. The adaptability of what we have as a cafe sell screen versus the boutique shop versus our department stores sell screens
PC, iPad or mobile device usability.

Minpunten

The customer needs to know how to do a product family tree and then set the Types and Tags correctly so that the reporting functions can give data that is segregated correctly.
The Lay-by function acts differently than other software functions. (Sales are not added to the date it is paid off, maybe 2 months later, which means completed sales are understated during the Lay-by period)
There is no method for importing costs within the system. Costs have to added together outside (cost of good, freight, charges, fuel surcharge, import duties, etc.) and then migrated with the receiving function.
We found that our iPad's slow down considerably and we are constantly restarting them, trying to look for and run updates, checking for errored sales, running them through the App Store rather than from the App icon on the desktop.
The sales ledger cannot export for analysis a full days trading with 300 sale transactions.
Reports export as .csv files but won't export well to .xml Need to use Open Office spreadsheet for best and most reliable file integrity.
The Price Book function is limited to two or more identical SKU's (2 of same chocolate block) not product categories (2 types of chocolate block)

Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 5.0 /10

Vend used to be the best, but now it's Lightspeed X

Beoordeeld op 15-7-2022

The more they iterate on the software, the more they remove useful features. Combined with how much...

The more they iterate on the software, the more they remove useful features. Combined with how much they cost, there is a stronger choice out there (php pos)

Pluspunten

This is the most bulletproof POS for the money. Everything that works, works better than other platforms.

Minpunten

They kept raining the price of the pos until they were sold to Lightspeed. Lightspeed is making changes so quickly that their own documentation is pretty worthless. Vendors they work with will call you with sales calls.

I also don't like the continued removal of features (sorting by qty, eccomerce, sales ledger)

5 van 222 worden weergegeven Lees alle reviews

Vend - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Vend.

Vend kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 69,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

Vend heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Vend ondersteunt de volgende talen:

Engels

Vend ondersteunt de volgende apparaten:

iPad (mobiel)

Vend kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Deputy, Quickbooks Online, Timely, Xero

Vend biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Vend.