Over Buildertrend

Buildertrend biedt geavanceerde, cloudgebaseerde software voor projectmanagement. Met bijna 1 miljoen gebruikers over de hele wereld geeft Buildertrend de bouwsector een betere manier om te bouwen. De software van Buildertrend helpt bouwprofessionals bij het creëren van meer projecten en vermindert vertragingen, elimineert communicatiefouten en verhoogt de klanttevredenheid. De functies staan klaar om om elk aspect van het bouwproces te stroomlijnen : van functies voor het begroten, plannen en wijzigen van werkorders tot tools voor klantcommunicatie en documentbeheer.

Elke klant heeft een speciale Buildertrend coach om een gepersonaliseerde, onbeperkte trainingservaring te leveren. Klanten hebben ook onbeperkte toegang tot branding en webdiensten, educatieve webinars, livechat-ondersteuning en een uitgebreid online helpcentrum. Voor meer leren, en als je liever hebt dat hun team naar je toe komt en zij aan zij met jouw bedrijf werkt, biedt het bedrijf ook Buildertrend University op hun hoofdkantoor voor een meeslepende leerervaring of advies ter plaatse.

Buildertrend integreert met andere oplossingen zoals QuickBooks, Xero en essentiële tools voor de start.

Prijzen vanaf:

US$ 99,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor Buildertrend

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Engels

Prijzen vanaf:

US$ 99,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor Buildertrend

Afbeeldingen

Buildertrend Software - 1
Buildertrend Software - 2
Buildertrend Software - 3
Buildertrend Software - 4
Nog 5 andere bekijken
Buildertrend-video
Buildertrend Software - 1
Buildertrend Software - 2
Buildertrend Software - 3
Buildertrend Software - 4

Functies

Totaal aantal functies van Buildertrend: 105

  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Activiteiten volgen
  • Afspraakplanning
  • Beheer van onderaannemers
  • Beheer van problemen
  • Beheer van verkooppipeline
  • Beheer van wijzigingsorders
  • Bestanden delen
  • Biedingsbeheer
  • Budget volgen / taakuitgaven
  • Budgetbeheer
  • Budgetcontrole
  • CRM
  • Commercieel
  • Communicatiebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailmarketing
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Financiële analyse
  • Foto's vastleggen
  • GPS
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Garanties bijhouden
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Informatieverzoeken en aanvragen
  • Inkooporderbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Integratie in de administratie
  • Kalenderbeheer
  • Klanten volgen
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Klantenportal
  • Kosten bijhouden
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Kostenschatting
  • Leads beheren
  • Leveranciersbeheer
  • Meerdere gebruikersaccounts
  • Meerdere projecten
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele app
  • Mobiele toegang
  • Mobiele waarschuwingen
  • Offertes
  • Onderhoudsplanning
  • Onkosten bijhouden
  • Opnieuw plannen
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personeelskalender
  • Plannen
  • Portefeuillebeheer
  • Productiekosten
  • Prognoses
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectfacturering
  • Projectplanning
  • Projectplanning
  • Projectprognose
  • Projectsjablonen
  • Projecttijd bijhouden
  • Projectworkflow
  • QuickBooks-integratie
  • Rapportage van incidenten
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime controle
  • Realtime updates
  • Resourcebeheer
  • Risicobeheer
  • Roosterbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Schattingen
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Vergunningenbeheer
  • Verzendbeheer
  • Voor de AEC-sector
  • Voorstellen genereren
  • Voortgang bijhouden
  • Voortgangsrapporten
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Wat-als-analyse
  • Werk bijhouden
  • Werkorderbeheer
  • Woning
  • Workflowbeheer

Alternatieven

Method CRM

4,2
#0 alternatief voor Buildertrend
Methode is een eersteklas CRM voor kleine bedrijven die QuickBooks gebruiken. QuickBooks-gebruikers geven Method 5...

eSUB

4,4
#1 alternatief voor Buildertrend
eSUB standaardiseert het projectmanagement en zet een documentatiesysteem op voor onderaannemers op basis van beste...

RedTeam Flex

4,2
#2 alternatief voor Buildertrend
RedTeam is een compleet platform voor commercieel projectmanagement, bouwfinanciën en documentbeheer. RedTeam biedt...

Salesforce Sales Cloud

4,4
#3 alternatief voor Buildertrend
Heb je de oplossingen voor kleine bedrijven van Salesforce al gezien? Sales Cloud is een aanpasbaar CRM-platform dat...

Reviews

Totaalscore

4,5 /5
(1.587)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,3/5
Functies
4,3/5
Gebruiksgemak
4,3/5
Klantenondersteuning
4,7/5

Heb je Buildertrend al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 1.587 reviews worden weergegeven
Jack
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Welcome into the 21st Century

Beoordeeld op 17-2-2020

9/10, I haven't had any major problems with the software. Theres not too many glitches, and like I...

9/10, I haven't had any major problems with the software. Theres not too many glitches, and like I said prior if you put the effort into it, it is 100% worth it. No question. Not only that but you have a great support team to back you up, whether you're a techy or not they can really shed some light.

Pluspunten

Phenomenal Software, it should replace everything that a construction company uses. I get that some dont like moving forward to tech, but once you actually put the work into BT to use it, it makes everything so much faster and coordination is top-notch. The fact we can give homeowners access to see whats going on construction wise saves us time and stress. We generally dont need to communicate basic things to them, they can see it for themselves!

Minpunten

The selections software is still a little bit limited, takes hours of work. Some sort of master template to feed everything would be amazing if it could be implemented in the future. Also the loading glitch, and how I have to "click X" to search another property. Can make going through several properties fast to a chore since it has to refresh so many times.

Antwoord van Buildertrend

Jack, thank you so much for your review and feedback! We appreciate you taking the time to do this. And I'll be sure to pass your feedback along to our Product team.

Jen
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

There are a lot of kinks that need worked out

Beoordeeld op 20-6-2019

Job costing has been more accurate than using spreadsheets (As long as people bring me receipts and...

Job costing has been more accurate than using spreadsheets (As long as people bring me receipts and clock in to the correct job, which has been a challenge). Customer communication has improved, and thus, customer satisfaction has improved.

Pluspunten

I like the sense of security it provides to our customers since they can log in and see how their job is doing.

Minpunten

It does everything, but it doesn't do everything WELL. For instance, it does time tracking and GPS tracking.... but it only tells us where our guys are when they clock in and out. It doesn't give us a map of where they went the whole time like T-sheets did, so we have no way of knowing if someone went to the job site, clocked in and then left. It sync's to Quickbooks for payroll, but not correctly. It sends over all of the guys time as Regular time. I have to manually input their hours if I want to pay them for their overtime. It has this Buildertrend Flat Rate Code that nobody can edit or delete and it causes a lot of problems for us. The list goes on..... Whenever I ask them if they can help, I'm told, "Well it doesn't have that feature." Then I ask if they can put in a tech request, but they go on telling me how I should do it online, it will be more effective. That's not right. They should be able to put in a tech request for me and have it be just as effective as if I did it online.

Rick
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 3.0 /10

Feedback on current satisfaction with BT

Beoordeeld op 14-6-2019

We are trying to run most of our construction business on BT, and use many parts of it, however the...

We are trying to run most of our construction business on BT, and use many parts of it, however the more we use the more we find things that are not very flexible, and of course if I can't resolve an issue when it arises it costs me much more time to deal with it once you folks are back working...

Pluspunten

It does seem to have considerable functionality... some of which has been very helpful to us

Minpunten

Where to start. Response time is slow, even when I am connected to fibre. Some of the functionality is hard to use.. For example we are using the leads features, but it seems like we need many clicks to get a decent summary of a lead.... The window where activity is stored is very small...and does not seem expandable... so we can only see 2 or 3 lines of the data at a time....ie no ability to enlarge the window.
Next, I have enrolled in the credit card payments...and was helped initially by a BT specialist....but then was handed off to Wepay. After 2 weeks the account is still not set up. WePay regularly send emails asking me to submit documents I have already submitted.... I do and then the send another email asking for the same documents.... I reply asking to talk to someone...but no one seems interested in talking...only sending confusing emails.....
The hours of the help line seem very limited... As I try to grow my business I need to do considerable admin work after a shift has gone home...but so has buildertrend. Folks on the help line do work hard to resolve issues, but are often not available...for example.... the whole support team seems to be required for the same regular internal meetings... In an ideal world the customer would not have to wait so long for help.

Doug
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 6.0 /10

Good

Beoordeeld op 28-10-2022

ok

ok

Pluspunten

seemed easy to learn and preform basic tasks

Minpunten

seemed like some holes and glitches in the system, would stall out and have to log out to get back into it

Greg
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Great Organizational tool !

Beoordeeld op 18-6-2019

I love being able to track all purchases and labor against the original proposal. It allows you to...

I love being able to track all purchases and labor against the original proposal. It allows you to learn where you are making money, and where you are losing, so you can adjust from one project to the next. In this way, you can fine tune pricing to be as competitive as possible in the marketplace.

Pluspunten

I like the level of customization available in the software, it allows me to detail my proposals, and make them look the way I want, so they stand out from the competition.
Also love the financials feature, and the schedule, so the client always knows what the project balance is, and what is happening next.

Minpunten

To fully utilize the software, there is a lot of data to be entered and updated regularly on a large project, which can take a fair bit of time.

Overwogen alternatieven

Sage 300 Construction and Real Estate

Redenen om over te stappen op Buildertrend

I liked the format and tools better in Buildertrend, and was impressed at how responsive the Buildertrend development team was to changes and updates.
5 van 1.587 worden weergegeven Lees alle reviews

Buildertrend - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Buildertrend.

Buildertrend kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 99,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Niet beschikbaar

Buildertrend heeft de volgende typische klanten:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Buildertrend ondersteunt de volgende talen:

Engels

Buildertrend ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Buildertrend kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Dropbox Business, Gmail, Google Calendar, Google Maps, Meta for Business, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Twitter, WordPress, Xero

Buildertrend biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Buildertrend.