SAP CRM - Overzicht

Wat is SAP CRM?

SAP CRM On Demand biedt een reeks tools om tegemoet te komen aan de behoeften van verkoop-, marketing- en klantenservice-medewerkers, evenals managers en bedrijfseigenaren. Het Interaction Center binnen de CRM biedt een platform voor het beheren van klantcommunicatie via meerdere kanalen. Alle klantinteracties, van telefoon en e-mail tot sociale media en live chat kunnen worden gevolgd, beheerd en geëvalueerd. Taken en datums kunnen worden geprioriteerd, follow-ups kunnen worden gepland en teamverkoop ondersteund, met behulp van de CRM.

Dankzij geïntegreerd kennisbeheer en op regels gebaseerd e-mailbeheer kunnen vertegenwoordigers problemen sneller oplossen binnen de CRM. Met de functies voor marketing en verkoopanalyse, in combinatie met de rapportagetools in SAP CRM, kunnen marketing- en verkoopafdelingen hun campagnestrategie verfijnen. Stem teams af op bedrijfs- en teamdoelstellingen door prestaties te analyseren en inspanningen te coördineren met bellijsten, agentscripts en promotiecampagnes.

Creëer en voer marketingcampagnes uit met behulp van gegevens die zijn verzameld via SAP CRM On Demand. Marketingcampagnes kunnen wereldwijd, regionaal of lokaal worden uitgevoerd. Campagneprestaties kunnen in realtime worden gevolgd en op scenario's gebaseerde campagnes kunnen worden geïmplementeerd. Met de pijplijnmanagementtools van SAP CRM kunnen verkopers leads efficiënter kwalificeren en gebruikmaken van mogelijkheden voor cross-selling en up-selling. Verkoopmedewerkers kunnen de SAP ERP-integratie gebruiken om verkooporders, offertes en contracten te beheren en zo deals efficiënter te verwerken en af te sluiten.

SAP CRM - Overzicht

Prijzen

Vanaf
N/A

Prijsopties

Gratis proef
Abonnement
Prijs-kwaliteitverhouding

SAP CRM - Functies

Apparaten
Bedrijfsgrootte
K M G
Markten
Verenigde Staten van Amerika, Canada, Verenigd Koninkrijk, Australië, China en nog 3 andere, India, Japan, Duitsland
Ondersteunde talen
Engels

Media

Task and schedule overview in SAP CRM On Demand
HR data in SAP CRM
Corporate accpunt view in SAP CRM On Demand
Account activity overview in SAP CRM On Demand
SAP CRM-video Schermopname van SAP CRM: Task and schedule overview in SAP CRM On Demand Schermopname van SAP CRM: HR data in SAP CRM Schermopname van SAP CRM: Corporate accpunt view in SAP CRM On Demand Schermopname van SAP CRM: Account activity overview in SAP CRM On Demand

SAP CRM reviews

SAP CRM reviews

Totaalscore
4,2
/
5
Uitstekend
92

Zeer goed
71

Gemiddeld
25

Slecht
6

Erg slecht
5

Prijs-kwaliteitverhouding
3,9
Functies
4,2
Gebruiksgemak
3,8
Klantenondersteuning
4,1
82% heeft deze app aanbevolen
Arvind kumar A.

Easy to learn and work with, yet most powerful Java based eCommerce platform


Vertalen met Google
Scott M.

Inventory management at its best


Vertalen met Google
Geverifieerde reviewer

Very Compatible to user

Very much satisfied.


Vertalen met Google
Aneesh B.

An end to end solution with seamless integration capabilities


Vertalen met Google
Logan M.

A hearty program to organize details

Helpful but exhaustive.


Vertalen met Google
Arvind kumar A.
Sector: Vrije tijd, reizen en toerisme
Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
Vertalen naar het Nederlands
Vertalen naar het Nederlands

Easy to learn and work with, yet most powerful Java based eCommerce platform

Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 17-12-2019
Bron van de reviewer: Capterra

Pluspunten

1. SAP Hybris is based on Spring framework. Because Spring is the most widely used framework in Java fraternity, finding developers and architects who can be quickly made productive on the Hybris platform is much easier as compared to that on other platforms. Moreover, there are strong SAP Hybris communities at answers.sap.com and stackoverflow.com.

2. SAP Hybris has been consistently at the top position as rated by Gartner and ForresterWave. The selection criteria for these two agencies have been most respected for many years.

3. The business tooling is very extensive and business users find the merchandising tools quite intuitive. Hybris SmartEdit (which is a tool enabling the business users to make changes to the website content as intuitive as editing a live site and previewing it on multiple devices before publishing the changes to the live site) is the only tool of its kind provided by any Java-based eCommerce platforms.

4. SAP Hybris sticks to releases as per the roadmap published well in advance. At the same time, SAP Hybris comes up with the required patches (e.g. security patches) immediately when they are deemed critical for businesses.

5. The documentation is quite rich and there are more than one sites (e.g. help.hybris.com, wiki.hybris.com, www.sap.com/cxworks etc.) where relevant help is available.

6. The licensing is very flexible.

7. There are many deployment options e.g. on-premise, on SAP cloud infrastructure, on a public cloud infrastructure.

Minpunten

1. The CMS and personalization still have some room for improvement.

2. SAP needs to campaign for SAP Hybris as AWS does for its cloud. After having worked with many different eCommerce platforms (including the top three), I can say that it is the best platform. Yet, because of the lack of proper campaign many customers, are not aware of its strengths and the array of features.

Scoreverdeling

Prijs-kwaliteitverhouding
Gebruiksgemak
Klantenondersteuning

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 10.0/10

Scott M.
Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
Vertalen naar het Nederlands
Vertalen naar het Nederlands

Inventory management at its best

Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 31-7-2020
Bron van de reviewer: Capterra

Pluspunten

Once you have the correct access and TCodes SAP is a powerful beast. I use SAP daily to keep an eye on inventory locations and my team is able to refurbish service equipment using SAPs processes as well keep their time and materials used for said work.

Minpunten

SAP isn't the prettiest software as I know that might sway someone one way or the other but if you are looking for a powerful tool then it is the industry leader. It is also very clicky and the learning curve to the software is a long one but once you do your tasks a few times you won't need your notes much.

Scoreverdeling

Gebruiksgemak

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 10.0/10

Geverifieerde reviewer
Sector: Financiële dienstverlening
Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
Vertalen naar het Nederlands
Vertalen naar het Nederlands

Very Compatible to user

Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 21-12-2020
Bron van de reviewer: Capterra

Very much satisfied.

Pluspunten

SAP CRM 7 hosted on web. That is most interesting thing.

Minpunten

Sometime it run little slow as it is hosed on web so speed should be improved

Scoreverdeling

Prijs-kwaliteitverhouding
Gebruiksgemak
Klantenondersteuning

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 7.0/10

Aneesh B.
Sector: Detailhandel
Vertalen naar het Nederlands
Vertalen naar het Nederlands

An end to end solution with seamless integration capabilities

Beoordeeld op 19-6-2015
Bron van de reviewer: SoftwareAdvice

Pluspunten

SAP CRM is a very robust product and SAP has done well over the past decade to cater to the CRM needs of customers across industries. The best part of SAP CRM is that it not only integrates seamlessly with other SAP softwares but also with various non-SAP softwares providing options to enterprises to keep using certain legacy systems at the same time. CRM solutions in general are very customer centric and SAP has done exceptionally well over the past few releases to come up with advanced features like Social Media Integration to capture market vibe in a more structured and organized fashion. While some of the core CRM modules keep getting better with frequent bug fixes, focus has been on adding new features to cater to industry specific needs. Another important aspect of this software is its ever improving UI. Since CRM 7.0 there has been considerable change in the UI which I should say is extremely friendly now. For customer who want to deploy SAP CRM solution faster, SAP provides them with Rapid Deployment Solution which reduces the implementation time and cost drastically. SAP CRM Best Practices are now successfully used across industries as a proven tool to successfully run business. SAP CRM on HANA platform has made data retrieval a very quick and hassle free affair. SAP also has a great community of developers and professionals who help to share ideas and answer questions when it comes to configuring and customizing their solutions. Another important thing is that for customers who do not want to invest in huge IT infrastructure , SAP CRM comes as an on demand (cloud) solution with most of the features from its on premise version.

Minpunten

SAP CRM releases newer version at a relatively slower rate than most of its competitors. Configurations in SAP CRM backend still remains pretty complex and require highly skilled and experienced professionals to do so. Though SAP CRM can be used as a standalone product but the usability is drastically reduced when SAP ERP is not implemented. Standalone SAP CRM analytics is very basic in its present form and cannot cater to customer need without complex customization.Lastly, lets face it, SAP solutions are still heavily priced compared to other vendors and quite understandably SAP CRM consultants are pretty expensive to hire.

Scoreverdeling

Gebruiksgemak
Klantenondersteuning

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 9.0/10

Logan M.
Sector: Bouw
Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
Vertalen naar het Nederlands
Vertalen naar het Nederlands

A hearty program to organize details

Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
Beoordeeld op 15-4-2019
Bron van de reviewer: Capterra

Helpful but exhaustive.

Pluspunten

SAP gives the user the ability to organize multiple operations and is transparently available to anyone in the company to view and edit if need be. Helpful for large companies to create and organize portfolios for individual transactions.

Minpunten

I found SAP to be a steep learning curve as there are many steps to do just one thing. It is not very creative and can be more of an exhaustive step in the job process than a streamlined step. It communicates with multiple internal parts so one change in one part may affect another so being highly detail oriented is recommended for this program.

Scoreverdeling

Prijs-kwaliteitverhouding
Gebruiksgemak
Klantenondersteuning

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 6.0/10

Gebruikersaanbeveling
7,9/10
Gebaseerd op 199 gebruikersscores
Vergelijk gebruikersaanbevelingen met alternatieven
Vergelijk met alternatieven

Prijzen van SAP CRM

Prijzen van SAP CRM

Vanaf
N/A
Gratis proef
Abonnement
Prijs-kwaliteitverhouding
Prijs-kwaliteitverhouding
3,9/5
Gebaseerd op 199 gebruikersscores
Vergelijk scores voor prijs-kwaliteitverhouding met alternatieven
Vergelijk met alternatieven

SAP CRM - Functies

SAP CRM - Functies

API
Aangepaste velden
Aanpasbare branding
Aanpasbare rapportage
Aanpasbare sjablonen
Activiteiten volgen
Activiteitendashboard
Automatische meldingen
Contactenbeheer
E-mailintegratie
Elektronische betalingen
Enquêtes en feedback
Gegevens importeren en exporteren
Herinneringen
Integratie van derden
Integratie van sociale media
Kalenderbeheer
Klantendatabase
Rapportage en statistieken
Realtime gegevens
Functies
4,2/5
Gebaseerd op 199 gebruikersscores
Vergelijk functiescores met alternatieven
Vergelijk met alternatieven

Categorieën

SAP CRM - Veelgestelde vragen

SAP CRM - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over SAP CRM.

V. Welke prijsmodellen heeft SAP CRM te bieden?

SAP CRM kent de volgende prijsmodellen:

Prijsmodel: Abonnement

Gratis proef: Niet beschikbaar

V. Wat zijn de voornaamste functies van SAP CRM?

We hebben geen informatie over functies van SAP CRM

V. Wat zijn de typische gebruikers van SAP CRM?

SAP CRM heeft de volgende typische klanten:

Klein bedrijf, Grote ondernemingen, Freelancers, Middelgroot bedrijf

V. Welke talen worden door SAP CRM ondersteund?

SAP CRM ondersteunt de volgende talen:

Engels

V. Biedt SAP CRM ondersteuning voor mobiele apparaten?

We hebben geen informatie over apparaten die door SAP CRM worden ondersteund

V. Met welke andere apps kan SAP CRM worden geïntegreerd?

SAP CRM kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

AnytimeCollect, FileHold, Genius Project, KeyedIn, Marketo Engage, Mendix, Mule ESB, Neudesic Pulse, Sofon Guided Solutions, Vocalcom

V. Welke mate van ondersteuning heeft SAP CRM te bieden?

We hebben geen informatie over de ondersteuningsopties van SAP CRM