Salesforce Marketing Cloud

Over Salesforce Marketing Cloud

Maak kennis met Salesforce Marketing Cloud, de toonaangevende marketingoplossing om de betrokkenheid van elke consument te vergroten. Gebruik krachtig gegevensbeheer om zowel gegevens van de eerste, tweede en derde partij als offline gegevens te verzamelen, te organiseren en veilig op te slaan om volledige gegevensprofielen voor consumenten te creëren. Geef elke interactie tijdens het traject je eigen merkstijl met behulp van de ingebouwde AI. Betrek vervolgens elke individuele consument op schaal met toonaangevende oplossingen voor e-mail-, mobiel, reclame en sociale media.

Prijzen vanaf:

US$ 1.250,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 28 andere

Ondersteunde talen

Chinees, Chinees, Deens, Duits, Engels en nog 16 andere

Prijzen vanaf:

US$ 1.250,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

Salesforce Marketing Cloud Software - 1
Salesforce Marketing Cloud Software - 2
Salesforce Marketing Cloud Software - 3
Salesforce Marketing Cloud Software - 4
Salesforce Marketing Cloud Software - 5
Salesforce Marketing Cloud Software - 6
Nog 8 andere bekijken
Salesforce Marketing Cloud-video
Salesforce Marketing Cloud-video
Salesforce Marketing Cloud Software - 1
Salesforce Marketing Cloud Software - 2
Salesforce Marketing Cloud Software - 3
Salesforce Marketing Cloud Software - 4
Salesforce Marketing Cloud Software - 5
Salesforce Marketing Cloud Software - 6

Functies

Totaal aantal functies van Salesforce Marketing Cloud: 163

  • A/B-tests
  • AI/machine learning
  • API
  • Aanpasbare CTA's
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Abonneebeheer
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Advertentienetwerkintegratie
  • Afbeeldingenbibliotheek
  • Antwoordbeheer
  • Archiveren en retentie
  • Autoresponders
  • Beheer van audiobestanden
  • Beheer van e-mailcampagnes
  • Beheer van klantervaringen
  • Beheer van meerdere accounts
  • Beheer van salesactiviteit
  • Beheer van verkooppipeline
  • Bestandsbeheer
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Bewaking
  • Bewaking van sociale media
  • Bewerken van afbeeldingen
  • Bonusbeheer
  • CAN-SPAM-compliance
  • CRM
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Campagnesegmentering
  • Campaign tracking
  • Categoriseren/Groeperen
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Concurrentieanalyse
  • Configureerbare workflow
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Contentbibliotheek
  • Conversies bijhouden
  • Customer journey mapping
  • Dashboard
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Documentenclassificatie
  • Doelgroeptargeting
  • Door gebeurtenissen geactiveerde acties
  • Drip -campagnes
  • Dynamische inhoud
  • E-mailbeheer
  • E-mailcontrole
  • E-maildistributie
  • E-mailmarketing
  • E-mails bijhouden
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische formulieren
  • Engagement tracking
  • Filteren
  • Formulierbeheer
  • Geautomatiseerd publiceren
  • Gebruikersbeheer
  • Gedeelde inboxes
  • Gedragsanalyse
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevens vastleggen en overdragen
  • Gegevensherstel
  • Gegevensverzameling via meerdere kanalen
  • Gegevensvisualisatie
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Handtekeningenbeheer
  • Inboxbeheer
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kalenderbeheer
  • Kanaalbeheer
  • Klantenbinding
  • Klantenonderzoeken
  • Klantensegmenten
  • Klantgeschiedenis
  • Klikken bijhouden
  • Lead nurturing
  • Leadkwalificatie
  • Leads beheren
  • Leads vastleggen
  • Leadsegmentering
  • Levensduurbeheer van assets
  • Lijstbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Maatwerk
  • Markeren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingautomatisering
  • Marketingkalender
  • Marketingmanagement
  • Meerdere campagnes
  • Meerdere gebruikersaccounts
  • Merken volgen
  • Merkenbeheer
  • Metadatabeheer
  • Multi-channel attribution
  • Multichannel campagnes
  • Multivariaat testen
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opmerkingen/notities
  • Opties voor contentpublishing
  • Optimalisatie van conversiepercentages
  • Optimalisatie voor mobiel
  • Postplanning
  • Predictieve analyse
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Publicatieplanning
  • ROI-tracking
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime data
  • Realtime rapportage
  • Routering
  • SEO-beheer
  • SMS-marketing
  • Samenwerkingstools
  • Segmentering
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Social advertising
  • Social marketing
  • Sociale promotie
  • Spamblokkering
  • Tekstbewerking
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Tools voor exploratie
  • Transactiegeschiedenis
  • Trefwoorden filteren
  • Verkoopanalyse
  • Versiebeheer
  • Video-ondersteuning
  • Visuele analyse
  • Volgen van gedrag
  • Voor iPad-apparaten
  • Voor marketing en reclame
  • Voor meerdere talen
  • Voor start-ups
  • WYSIWYG-editor
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Wachtrijbeheer
  • Websiteanalyse
  • Websitebeheer
  • Websitebezoekers bijhouden
  • Witte lijst/zwarte lijst
  • Workflowbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Zoeken/filteren
  • Zoekmachinemarketing
  • eCommerce-beheer

Alternatieven

SugarCRM

3,8
#1 alternatief voor Salesforce Marketing Cloud
SugarCRM is een social CRM-tool met volledige automatisering van de verkoop, marketing en ondersteuning, e-mailintegrati...

Salesforce Platform

4,3
#2 alternatief voor Salesforce Marketing Cloud
Salesforce App Cloud is een platform voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede en klantgerichte apps om gegevens op te...

Dotdigital

4,3
#3 alternatief voor Salesforce Marketing Cloud
dotdigital is een platform voor e-mailmarketing en automatisering voor B2B-, B2C- en e-commerce-bedrijven.

Emma by Marigold

4,2
#4 alternatief voor Salesforce Marketing Cloud
Emma is een e-mailmarketingplatform dat is gericht op segmentatie, automatisering en een gebruiksvriendelijke e-mailontw...

Reviews

Totaalscore

4,2 /5
(494)
Prijs-kwaliteitverhouding
3,8/5
Functies
4,3/5
Gebruiksgemak
3,8/5
Klantenondersteuning
3,9/5

Heb je Salesforce Marketing Cloud al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 494 reviews worden weergegeven
Imran
Imran
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Comprehensive Marketing Automation Tool with Powerful Features

Beoordeeld op 23-3-2023

Salesforce Marketing Cloud has been a comprehensive and effective solution for our marketing needs,...

Salesforce Marketing Cloud has been a comprehensive and effective solution for our marketing needs, offering a wide range of features and integrations. The Journey Builder feature, in particular, has allowed us to automate our campaigns and engage with our customers throughout their journey.

Pluspunten

The most likable feature of Salesforce Marketing Cloud is the Journey Builder feature, which allows businesses to automate their marketing campaigns and engage with their customers throughout their journey.

Minpunten

One of the things I dislike about Salesforce Marketing Cloud is the pricing model, which can be quite expensive for small and medium-sized businesses. However, we believe that the platform's features and capabilities justify the cost, especially for larger businesses.

Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Levensmiddelen- en drankenindustrie
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Outstanding software in digital marketing

Beoordeeld op 14-9-2022

My overall experience on this software is brilliant and i personally refer to my colleague to use...

My overall experience on this software is brilliant and i personally refer to my colleague to use it for email marketing.

Pluspunten

It is a brilliant software for email marketing, email automation, social media marketing, leads generation, email management and for effective generation of email.

Minpunten

I didn't find it any features useless. However, it should be updated with new version.

Overwogen alternatieven

SendGrid

Redenen om voor Salesforce Marketing Cloud te kiezen

Because I'm looking for new software with new and extra ordinary features.

Overgestapt van

SendGrid

Redenen om over te stappen op Salesforce Marketing Cloud

Because I find some new and interesting features in Salesforce Marketing Cloud.
Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Financiële dienstverlening
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Wekelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

A huge waste of time

Beoordeeld op 24-4-2020

Working with the support team is extremely painful. We spent hours over multiple weeks showing them...

Working with the support team is extremely painful. We spent hours over multiple weeks showing them our issues over video. Their premium support resources often couldn't figure out how to resolve our issues. It felt like they were just as fed up with this crap tool as we are. Although they didn't say it, I think one of our key employees quit over the frustration of dealing with marketing cloud.

Pluspunten

I don't like anything about this software.

Minpunten

The integration with Salesforce is WAY oversold in the marketing materials. Moving data back and forth between the two products is extremely finicky and prone to breaking. Expect lots of duplication of data and lists that will invariably be out of sync. Managing email opt out lists with two systems of record from the same company is a CAN-SPAM nightmare. The integration's administrative tools can't be accessed in lightning. The customer facing unsubscribe and profile management pages look like shit and can't be branded or customized. They are so old, they still provide customers a warning about using HTML emails with AOL. Your Salesforce users will see email sends and interactions in contact records for some but not all emails sent via marketing cloud. If you try to send to a campaign or report from Salesforce, email personalization won't work. Same thing for transactional emails. You will have to send every single piece of personalization data in the API call to marketing cloud, because MC won't be able to find it on its own, even though it has a list of all these attributes and is supposedly syncing with Salesforce. There is single sign on, but only by request, and provisioning of accounts is not supported. Journeys will break the minute you make the slightest change to them. Trying to split journeys based on Salesforce attributes often just doesn't work. Because it's Salesforce, anything you would actually want to do with this software comes at an additional cost.

Redenen om over te stappen op Salesforce Marketing Cloud

We chose MC over other tools because we were sold a native, deep integration with Salesforce. What we received was hacked together and barely functional. We can't wait to switch to another platform, even though it will result in a lot of rework on our end.
Hollie
Totaalscore
  • Sector: Schoolleiding
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

Needs work, but very helpful!

Beoordeeld op 3-4-2024

Pluspunten

I really like the data and analytics features. The customizable feedback was very helpful for my team.

Minpunten

I felt that some features were not user-friendly and not necessarily conducive to the purpose of the product. Training staff was a bit of a hassle.

Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Telecommunicatie
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Marketing in one platform

Beoordeeld op 7-12-2022

Pluspunten

I liked that this is integrated within the SFDC CRM and i do not have to use a separate platform for managing leads and opportunities with sending email marketing and outreach.

Minpunten

i do not have anything i dislike so far, we constantly use this feature

Overwogen alternatieven

Outreach

Redenen om voor Salesforce Marketing Cloud te kiezen

functionality, price and staying within 1 platform

Overgestapt van

Groove
5 van 494 worden weergegeven Lees alle reviews

Salesforce Marketing Cloud - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Salesforce Marketing Cloud.

Salesforce Marketing Cloud kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 1.250,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Niet beschikbaar

Salesforce Marketing Cloud heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Salesforce Marketing Cloud ondersteunt de volgende talen:

Chinees, Chinees, Deens, Duits, Engels, Fins, Frans, Hongaars, Iers, Indonesisch, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Tsjechisch, Zweeds

Salesforce Marketing Cloud ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Salesforce Marketing Cloud kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Adobe Workfront, LinkedIn for Business, Meta for Business, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Simply Measured, Twitter/X, Vidyard

Salesforce Marketing Cloud biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Salesforce Marketing Cloud.