Over Salesforce Marketing Cloud

Maak kennis met Salesforce Marketing Cloud, de toonaangevende marketingoplossing om de betrokkenheid van elke consument te vergroten. Gebruik krachtig gegevensbeheer om zowel gegevens van de eerste, tweede en derde partij als offline gegevens te verzamelen, te organiseren en veilig op te slaan om volledige gegevensprofielen voor consumenten te creëren. Geef elke interactie tijdens het traject je eigen merkstijl met behulp van de ingebouwde AI. Betrek vervolgens elke individuele consument op schaal met toonaangevende oplossingen voor e-mail-, mobiel, reclame en sociale media.

Prijzen vanaf:

US$ 4.800,00

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor Salesforce Marketing Cloud

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Oostenrijk, Australië, Brazilië, Canada, China , Duitsland, Verenigd Koninkrijk, India, Japan, Mexico, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels , Fins, Frans, Hongaars, Iers, Indonesisch, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Tsjechisch, Zweeds

Prijzen vanaf:

US$ 4.800,00

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor Salesforce Marketing Cloud

Afbeeldingen

Salesforce Marketing Cloud Software - 1
Salesforce Marketing Cloud Software - 2
Salesforce Marketing Cloud Software - 3
Salesforce Marketing Cloud Software - 4
Salesforce Marketing Cloud Software - 5
Salesforce Marketing Cloud Software - 6
Nog 9 andere bekijken
Salesforce Marketing Cloud-video
Salesforce Marketing Cloud-video
Salesforce Marketing Cloud-video
Salesforce Marketing Cloud Software - 1
Salesforce Marketing Cloud Software - 2
Salesforce Marketing Cloud Software - 3
Salesforce Marketing Cloud Software - 4
Salesforce Marketing Cloud Software - 5
Salesforce Marketing Cloud Software - 6

Functies

Totaal aantal functies van Salesforce Marketing Cloud: 154

  • A/B-tests
  • API
  • Aanpasbare CTA's
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Abonneebeheer
  • Abonnementsbeheer
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Advertentienetwerkintegratie
  • Afbeeldingenbibliotheek
  • Antwoordbeheer
  • Archiveren en retentie
  • Asset Lifecycle Management
  • Autoresponders
  • Beheer van audiobestanden
  • Beheer van e-mailcampagnes
  • Beheer van klantervaringen
  • Beheer van meerdere accounts
  • Beheer van salesactiviteit
  • Beheer van verkooppipeline
  • Bestandsbeheer
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Bewaking
  • Bewerken van afbeeldingen
  • Bonusbeheer
  • CAN SPAM-compliance
  • CRM
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Campagnesegmentering
  • Campaign tracking
  • Categoriseren/Groeperen
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Concurrentieanalyse
  • Configureerbare workflow
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Contentbibliotheek
  • Conversies bijhouden
  • Customer journey mapping
  • Dashboard
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Documentenclassificatie
  • Doelgroeptargeting
  • Door gebeurtenissen geactiveerde acties
  • Drip -campagnes
  • Dynamische inhoud
  • E-mailbeheer
  • E-mailcontrole
  • E-maildistributie
  • E-mailmarketing
  • E-mails bijhouden
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische formulieren
  • Engagement tracking
  • Filteren
  • For iPad Devices
  • Formulierbeheer
  • Geautomatiseerd publiceren
  • Gebruikersbeheer
  • Gedeelde inboxes
  • Gedragsanalyse
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevens vastleggen en overdragen
  • Gegevensherstel
  • Gegevensvisualisatie
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Handtekeningenbeheer
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kalenderbeheer
  • Kanaalbeheer
  • Klantenbinding
  • Klantenonderzoeken
  • Klantensegmenten
  • Klantgeschiedenis
  • Klikken bijhouden
  • Lead nurturing
  • Leadkwalificatie
  • Leads vastleggen
  • Leadsegmentering
  • Lijstbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Maatwerk
  • Markeren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingautomatisering
  • Marketingkalender
  • Meerdere campagnes
  • Merken volgen
  • Metadatabeheer
  • Multi-Channel Attribution
  • Multichannel campagnes
  • Multivariaat testen
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opmerkingen/notities
  • Opties voor contentpublishing
  • Optimalisatie van conversiepercentages
  • Postplanning
  • Predictieve analyse
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Publicatieplanning
  • ROI Tracking
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Routering
  • SEO-beheer
  • SMS Marketing
  • Samenwerkingstools
  • Segmentering
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Social advertising
  • Social marketing
  • Sociale promotie
  • Spamblokkering
  • Tekstbewerking
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Tools voor exploratie
  • Transactiegeschiedenis
  • Trefwoorden filteren
  • Verkoopanalyse
  • Versiebheer
  • Video-ondersteuning
  • Visuele analyse
  • Volgen van gedrag
  • Voor meerdere talen
  • Voor mobiel geoptimaliseerde e-mails
  • WYSIWYG-editor
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Wachtrijbeheer
  • Websiteanalyse
  • Websitebeheer
  • Websitebezoekers bijhouden
  • Witte lijst/zwarte lijst
  • Workflowbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Zoeken/filteren
  • Zoekmachinemarketing
  • eCommerce-beheer

Alternatieven

SendGrid

4,2
#1 alternatief voor Salesforce Marketing Cloud
De cloudgebaseerde e-mailinfrastructuur van SendGrid ontlast bedrijven van de kosten en complexiteit van het onderhouden...

Mailchimp

4,5
#2 alternatief voor Salesforce Marketing Cloud
MailChimp is een platform voor marketing automation waarmee gebruikers e-mail en reclamecampagnes kunnen opstellen,...

Pardot

4,1
#3 alternatief voor Salesforce Marketing Cloud
Pardot van Salesforce is een oplossing voor marketing automation die is ontworpen om de kloof tussen verkoop- en...

ActiveCampaign

4,6
#4 alternatief voor Salesforce Marketing Cloud
Verbonden e-mailmarketing, marketing automation, CRM en accountbeheer voor bedrijven die contact willen maken met...

Reviews

Totaalscore

4,1 /5
(291)
Prijs-kwaliteitverhouding
3,7/5
Functies
4,1/5
Gebruiksgemak
3,6/5
Klantenondersteuning
3,7/5

Heb je Salesforce Marketing Cloud al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 291 reviews worden weergegeven
Robert
Totaalscore
  • Sector: Chemicaliën
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Wekelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Top of class marketing automation and reporting.

Beoordeeld op 5-9-2022

It has been very positive. Before this our marketing was very much email informational marketing....

It has been very positive. Before this our marketing was very much email informational marketing. Sending out new product ifo and links to webinars etc but there was no easy way to link this data to contacts or prospects and no way to have this information readily available to the sales team to generate sales. HAving the power to identiny and categorise supporters and detractors and know who is interested in wjat based on actual data is very powerful.

Pluspunten

The ease of connecting the software to the larger salesforce CRM and using the data from Marketing cloud to educate the sales people about what their customers are interested in is invaluable. The power of linking slaes and marketing together is huge.

Minpunten

there are some things that are not included. It will send out campaings but if you need something like a survey you will need either a landing page ofr some kind of survey software. Saying that they do integrate the leading platfroms quite well.

Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Levensmiddelen- en drankenindustrie
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Outstanding software in digital marketing

Beoordeeld op 14-9-2022

My overall experience on this software is brilliant and i personally refer to my colleague to use...

My overall experience on this software is brilliant and i personally refer to my colleague to use it for email marketing.

Pluspunten

It is a brilliant software for email marketing, email automation, social media marketing, leads generation, email management and for effective generation of email.

Minpunten

I didn't find it any features useless. However, it should be updated with new version.

Overwogen alternatieven

SendGrid

Redenen om voor Salesforce Marketing Cloud te kiezen

Because I'm looking for new software with new and extra ordinary features.

Overgestapt van

SendGrid

Redenen om over te stappen op Salesforce Marketing Cloud

Because I find some new and interesting features in Salesforce Marketing Cloud.
Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Internet
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Terrible product, terrible support

Beoordeeld op 7-7-2018

Pluspunten

The personalization options are pretty cool. But when you use them (with AMPscript) the Journey Builder is pretty much useless as Engagement Splits don't work with them.

Minpunten

Where to start.
- Extremely buggy system. We had multiple issues with the Journey Builder that resulted in a number of our subscribers receiving thousands of emails which put us on the spam list for Gmail.
- The Journey Builder is extremely rigid. You have to create new versions if you want to make even the smallest edit. Then you'll likely need to double check every single step because things break super easily.
When you update emails that are used in Journeys in Content Builder, you need to go into these Journeys and manually update these emails again to make sure the changes take effect. You can try to solve this with Reference Content but then Engagement Splits don't work because it cannot see the URLs. Same goes for using Dynamic Content. Also, current subscribers in the existing version of a journey cannot be placed into the new version of the journey. Lastly, you can only add subscribers to retargeting audiences but NOT REMOVE them from these retargeting audiences. You'll have to create ANOTHER retargeting audience (for which you have to pay extra) to exclude these in e.g. Facebook. Compare that with a cheap tool like ActiveCampaign and you're just amazed how bad Marketing Cloud is. Especially Journey Builder is the worst app I've ever come across.
- The platform is basically not usable without Salesforce CRM. This creates a number of problems, e.g. not being able to simply send a realtime response email when someone fills a form on your website. Also, even though it's the same company, the integration between Salesforce and Marketing Cloud is complex and just basically terrible.
- Cloud Pages Smart Capture forms are useless. It doesn't accept people that are already in the data extension that is connected to a particular Smart Capture form but it does not warn you about this in any way. Also, if you use Salesforce as your DoR you can't use Smart Capture forms but are forced to build custom AMPscript code due the ContactID being created in Salesforce (not possible in Marketing Cloud).
- As I mentioned above, functions don't work well with each other. This because they just bought a bunch of different companies and tried to tie it together. This also makes it very difficult to navigate as some functions overlap while others are completely incompatible. The system is also very slow. Loading times are not rarely over 10 seconds. This makes working with it daily a true torture.

There are numerous other smaller bugs and annoying things that I don't have time for to write down but if I can summerize, if you want your marketing team to be lean, flexible and successful then do yourself a favor and pick any other system.

Ahmed
Totaalscore
  • Sector: Computer- en netwerkbeveiliging
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

One of the best CRM ever

Beoordeeld op 29-8-2022

Salesforce helped us a lot in our work tasks, you can say that he can do all your work tasks,...

Salesforce helped us a lot in our work tasks, you can say that he can do all your work tasks, especially if you work in a team in the field of marketing, customer follow-up, advertising campaigns, customer targeting, data collection, real estate and others
In summary, this program can accomplish large and heavy tasks for your company with many advantages that will make it easier for you to use the program

Pluspunten

Salesforce offers a tons of flexibility. Salesforce allows you to build anything you can imagine.
The CRM can perform some serious heavy lifting and integrates with practically all programs on the market.
Tasks let you keep track of ongoing discussions or tasks with clients and prospects, whilst reporting lets you monitor how your team is performing.

Minpunten

Sometimes it is slow to use
However, that is just how CRMs are, I've looked at many different CRMs available, and Salesforce has so far proven to be the finest.

Walter
Totaalscore
  • Sector: Hoger onderwijs
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Wekelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

SFMC

Beoordeeld op 21-1-2020

This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of...

This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Pluspunten

In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Minpunten

Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

5 van 291 worden weergegeven Lees alle reviews

Salesforce Marketing Cloud - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Salesforce Marketing Cloud.

Salesforce Marketing Cloud kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 4.800,00
  • Gratis proef: Niet beschikbaar

Salesforce Marketing Cloud heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Salesforce Marketing Cloud ondersteunt de volgende talen:

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels, Fins, Frans, Hongaars, Iers, Indonesisch, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Tsjechisch, Zweeds

Salesforce Marketing Cloud ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Salesforce Marketing Cloud kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Adobe Workfront, LinkedIn for Business, Meta for Business, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Simply Measured, Twitter, Vidyard

Salesforce Marketing Cloud biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Salesforce Marketing Cloud.