Dropon
Over Dropon
Bespaar tijd en geld door je bezorgactiviteiten te optimaliseren met het Delivery Management Platform van Dropon. Met onze uitgebreide oplossing kan je je last mile delivery-processen stroomlijnen en uitzonderlijke klantenservice bieden.
Met Dropon kun je:
1. De leveringsefficiëntie verhogen door routes te optimaliseren. Dit zorgt ervoor dat je chauffeurs de snelste en meest efficiënte routes nemen, wat leidt tot een besparing van brandstof en tijd.
2. De voortgang van je leveringen en chauffeurs in real-time volgen, waardoor je volledig inzicht krijgt in je activiteiten.
3. Stuur geautomatiseerde meldingen uit, zodat je klanten bij elke stap op de hoogte blijven.
4. Verbeter de traceerbaarheid. Registreer eenvoudig proof of delivery (POD): neem een foto of registreer een notitie of handtekening. Volg welke chauffeur de levering deed en zelfs bij welke temperatuur de levering plaatsvond.
Van orderbevestiging tot updates over de bezorging, wij helpen je een naadloze klantreis te leveren. Sluit je aan bij de vele bedrijven die al profiteren van Dropon's Delivery Management Platform en zie het verschil dat het kan maken in je activiteiten.
Prijzen vanaf:
€ 549,00/maand
- Gratis versie
- Gratis proef
- Abonnement
Voornaamste voordelen van Dropon
- Optimaliseer leveringsroutes voor meer efficiëntie en bespaar tijd en brandstofkosten
- Bespaar op brandstof en rijtijd, wat leidt tot minder CO2-uitstoot
- Importeer je stops via API, via een spreadsheet of door ze handmatig toe te voegen
- Voeg verschillende parameters toe die belangrijk zijn voor je specifieke processen, zoals klantspecifieke levertijden en servicetijden
- Stuur je routes eenvoudig door naar je chauffeurs
- Volg leveringen en chauffeurs in real-time voor volledig inzicht in de activiteiten
- Pas gemakkelijk aan last-minute wijzigingen aan
- Stuur geautomatiseerde meldingen om klanten tijdens het hele leveringsproces op de hoogte te houden
- Verbeter de traceerbaarheid door eenvoudig bewijs van levering te registreren, notities, handtekeningen en foto's vast te leggen en de chauffeur en de bezorgtemperatuur te volgen.
- Krijg snel inzicht in je leveringsactiviteiten met Dropon, zowel voor planning vooraf, voor live follow-up als voor algemene evaluaties.
- Verbeter de ervaring voor je chauffeurs door gebruik te maken van de super intuïtieve en gratis mobiele app met ingebouwde navigatie.
Ben je actief in de boodschappen-, foodservice-, pakketten-, meubel-, field service- of farmaciesector? Dan kunnen wij je leverprocessen optimaliseren!
Klanten
- Freelancers
- Kleine bedrijven (2-50)
- Middelgrote bedrijven (51-500)
- Grote ondernemingen (500 en meer)
Implementatie
- Cloudgebaseerd
- On-premise
Ondersteunde talen
Engels, Frans, Nederlands
Prijzen vanaf:
€ 549,00/maand
- Gratis versie
- Gratis proef
- Abonnement
Afbeeldingen
Functies
Totaal aantal functies van Dropon: 89
Alternatieven
Track-POD
Dispatch Science
Elite EXTRA
eLogii
Reviews
Heb je Dropon al?
Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.
- Sector: Vervoer/over de weg/per spoor
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
All in one Delivery software
Beoordeeld op 17-4-2023
Pluspunten
-Makkelijk en overzichtelijk user interface-Algemeen makkelijk te gebruiken functies-Werkt snel
Minpunten
-standaard plug- in integraties met verschillende (veel gebruikte) platformen
Antwoord van Dropon
Thank you for your feedback, Jasdeep!
- Sector: Automotive
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Gebruiksvriendelijk & effectief
Beoordeeld op 17-7-2024
Wij gebruiken sinds ongeveer drie jaar het besturingsprogramma van Dropon in onze firma.
Het...
Wij gebruiken sinds ongeveer drie jaar het besturingsprogramma van Dropon in onze firma.
Het programma is gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. Om zoveel mogelijk uit Dropon te halen, is een korte workshop aan te raden. Deze workshop kan door de mensen van Dropon zelf worden aangeboden. Na de workshop kun je eenvoudig aan de slag met het verwerken van de specifieke behoeften van jouw firma.
Ik raad iedereen die twijfelt zeker aan om de stap te zetten en te ervaren wat dit besturingsprogramma te bieden heeft.
Pluspunten
Het programma is gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. Je kunt er gemakkelijk de data of informatie die je nodig hebt opzoeken en eruit halen.
Minpunten
Het opzoeken en nakijken van de foto's bij levering is gemakkelijk. Alleen als je meerdere leveringen moet controleren, brengt dit veel muisklikken met zich mee.
Antwoord van Dropon
Dankjewel voor deze mooie woorden Willem!
- Sector: Vervoer/over de weg/per spoor
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
aanbeveling Dropon
Beoordeeld op 26-3-2024
Zeer tevreden! Zeer goede beslissing geweest.
Heel veel tijdswinst gecreëerd waardoor we minder...
Zeer tevreden! Zeer goede beslissing geweest.
Heel veel tijdswinst gecreëerd waardoor we minder persoon nodig hebben
Pluspunten
routeoptimalisatie en het maken van de ritten manueel.
Zeer gebruiksvriendelijk
Minpunten
Omdat wij van in nichemarkt zitten , namelijk luchtvaarttransport is het niet makkelijk om de info van de software van de luchthaven om te zetten naar Dropon
Antwoord van Dropon
Bedankt voor je feedback Sven! Blij te horen dat jullie zoveel tijdswinst gecreëerd hebben.
- Sector: Informatietechnologie en -diensten
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Prima routeplanner software
Beoordeeld op 7-8-2024
Zeer positief. Lost de verwachtingen in (efficiëntere routeplanning). Zowel bij opstart als nadien...
Zeer positief. Lost de verwachtingen in (efficiëntere routeplanning). Zowel bij opstart als nadien werden we telkens zeer goed en snel geholpen bij vragen.
Pluspunten
Efficiëntie in routeplanning, Overzicht & transparantie voor routes, communicatie naar chauffeurs toe.
Minpunten
Bij de opstart of nieuwe gebruikers niet supergemakkelijk om intuïtief ermee van start te gaan.
Antwoord van Dropon
Dankjewel voor deze mooie woorden Yannick!
- Sector: Vervoer/over de weg/per spoor
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
DROPON samenwerking met VETERINARY SERVICES & LOGISTICS
Beoordeeld op 17-4-2023
Pluspunten
Sinds we bij Veterinary Services & Logistics met DROPON werken hebben we:* meer controle over de leveringen dmv foto's bij aflevering* correcte data aangaande leveruren* makkelijk traceren van chauffeurs door live tracking* snelle feedback naar klanten toe over levertijden indien gewenst* inplannen van nieuwe klanten op route wordt zeer makkelijk doordat je de gegevens hebt van klanten die in de buurt liggen. Hierdoor kan ik aan onze vertegenwoordigers de correcte informatie geven wanneer men me vraagt wanneer bijvoorbeeld het verwachte leveruur voor een nieuwe klant gaat zijn.* rapportage naar het management is eenvoudig: gemiddeld aantal stops per route, aantal gereden km's, tijd die de chauffeur over het traject doet... Hierdoor kan ik alle kosten verantwoorden naar het management toe.* aanpassingen aangaande masterdata die nodig is bij bijvoorbeeld het invoegen van nieuwe chauffeurs, nieuwe klanten, nieuwe wagens etc. wordt zeer snel behandeld door het DROPON team.* er bestaat de mogelijkheid om ons ERP systeem rechtstreeks te linken met DROPON, maar zover zijn we nog niet gegaan. Voorlopig wordt er een export (excel spreadsheet bijvoorbeeld) genomen uit ons ERP systeem (S4H) met de nodige data en deze worden dan via mail naar DROPON gestuurd en alzo opgeladen in DROPON. * elke chauffeur heeft op zijn smartphone de gebruikersapplicatie met zijn persoonlijke login.* elke kaaimeester en ikzelf hebben op onze PC de bestuurdersapplicatie.
Minpunten
* buiten het mobiele netwerk dat soms niet mee wil werken, hebben we eigenlijk geen problemen met DROPON, en zelfs hieraan kan DROPON zelf niets veranderen. Dus eigenlijk geen nadelen :-)
Antwoord van Dropon
Thank you so much for this valuable feedback Ken! :)
Dropon - Veelgestelde vragen
Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Dropon.V. Welke prijsmodellen heeft Dropon te bieden?
Dropon kent de volgende prijsmodellen:
- Vanaf: € 549,00/maand Prijsmodellen bekijken
- Prijsmodel: Abonnement
- Gratis proef: Beschikbaar
V. Wat zijn de typische gebruikers van Dropon?
Dropon heeft de volgende typische klanten:
Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500
V. Welke talen worden door Dropon ondersteund?
Dropon ondersteunt de volgende talen:
Engels, Frans, Nederlands
V. Biedt Dropon ondersteuning voor mobiele apparaten?
Dropon ondersteunt de volgende apparaten:
Android (mobiel), iPhone (mobiel)
V. Met welke andere apps kan Dropon worden geïntegreerd?
Dropon kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:
365Appz, Despatch Cloud, Dynamics 365 Business Central, Odoo, Salesforce Starter, Shopify, WooCommerce, Zapier
V. Welke mate van ondersteuning heeft Dropon te bieden?
Dropon biedt de volgende ondersteuningsopties:
E-mail/helpdesk, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten
Gerelateerde categorieën
Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Dropon.