ManageEngine ServiceDesk Plus

ManageEngine ServiceDesk Plus
Over ManageEngine ServiceDesk Plus
ManageEngine ServiceDesk Plus is helpdesksoftware en een tool voor het beheer van bedrijfsmiddelen voor kleine en middelgrote bedrijven en grote ondernemingen voor het beheren en oplossen van IT-verzoeken. ServiceDesk Plus integreert helpdeskverzoeken en bedrijfsmiddelen zodat gebruikers op een effectieve manier hun IT kunnen beheren. De software helpt gebruikers bij het implementeren van beste ITIL-praktijken en het sneller oplossen van IT-serviceverzoeken.
ServiceDesk Plus is aanpasbare en gemakkelijk te implementeren helpdesksoftware met meer dan 10.000 gebruikers wereldwijd. ServiceDesk Plus is beschikbaar in 23 verschillende talen.
ManageEngine ServiceDesk Plus is een webgebaseerde, eenvoudig te gebruiken toepassing voor de helpdesk en het beheer van bedrijfsmiddelen met veel functies, zoals contractbeheer, inkoop en kennisbeheer. Het heeft ook een versie die geschikt is voor ITIL. Door de functies voor ticketing, volgen van bedrijfsmiddelen, inkoop, servicecatalogus, contractbeheer en kennisbank te integreren in één goedkoop, gebruiksvriendelijk pakket, helpt ServiceDesk Plus gebruikers de productiviteit van hun IT-serviceteam te verbeteren en hun eindgebruikers tevreden te houden.
ServiceDesk Plus biedt eindgebruikers de mogelijkheid om tickets via verschillende kanalen in te dienen. Het automatiseert belangrijke workflowtaken, zoals routering van dossiers, erkenning van de aanvrager, notificatie van technici en afhandeling van SLA-regels. Met de oplossingenmodule kunnen gebruikers best practices en oplossingen voor veelvoorkomende problemen in een online kennisbank documenteren.
ServiceDesk Plus biedt een functie voor het nauwkeurig volgen van de voorraad op Windows- en Linux-werkstations. Het kan ook softwarelicenties volgen en gebruikers informeren over het aantal overmatig gebruikte of onderbenutte licenties binnen hun hele organisatie.
ServiceDesk Plus kan gebruikers helpen een complete productcatalogus bij te houden op basis van het producttype, waarin alle bedrijfsmiddelen van hun organisatie worden vermeld. Het kan inkooporders genereren, deze per e-mail verzenden en de openstaande bestellingen en voltooide aankopen bijhouden. Het biedt ook de invoer van aanvragers en bedrijfsmiddelen uit .csv-bestanden en onderzoek naar de tevredenheid van de gebruikers.
De meest opvallende kenmerken zijn verbeterde Active Directory-integratie, verbeterd aankoopsysteem met goedkeurder, bedrijfsregels voor beter aanvraagbeheer, mogelijkheid om vergelijkbare verzoeken te groeperen en toe te wijzen aan wachtrijen, uitgebreide aangepaste rapporten, aankondigingsborden, uitgebreide lijstweergaven, facturering op basis van tijd die aan verzoek is besteed, HTML-editors voor oplossingen en meldingen, voor ITIL geschikte functionaliteiten, scannen op basis van medewerkers, helpdesk-API, mobiele integratie en meer.
Het beheer van incidenten, problemen en veranderingen en CMDB is geïmplementeerd met alle functionaliteiten.
Afbeeldingen


















Twijfels over ManageEngine ServiceDesk Plus?
Vergelijk met een populair alternatief
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
Alternatieven
TOPdesk

Freshservice

Freshdesk

TeamViewer Remote

Reviews
Heb je ManageEngine ServiceDesk Plus al?
Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

- Sector: Bouw
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10
Great software, could use more features
Beoordeeld op 18-11-2022
It's a great piece of software/service to have, it could do with being more fluid from an administra...
It's a great piece of software/service to have, it could do with being more fluid from an administrators point of view, but it's improving during the time we've been using it.
Pluspunten
Multiple of the applications ManageEngine provide can be integrated with one another (not all at this current time) but this allows a more fluid and easy management of the services.The functionality of adding our assets and having a helpdesk in a single location is convenient and does the job required. There is also a feature on pages which if what you required isn't available in a "features" aspect, you can request it, however it isn't clear on when it will be implemented other than in a future version.
Minpunten
The functionality can be confusing for some features, some configurations need to be done in the admin settings when logically, I think being able to edit them in the current page you're on which the change relates to would be more convenient. Also there isn't a timeline of features being implemented, so it's not clear if the features you may want, are going to happen.
Overwogen alternatieven
ServiceNowRedenen om voor ManageEngine ServiceDesk Plus te kiezen
It didn't have all the functionality or updated UI we were after.Overgestapt van
Spiceworks Cloud Help DeskRedenen om over te stappen op ManageEngine ServiceDesk Plus
Trialed ServiceNow but I found it more updated and had a better UI appearance from both a user's point of view and administrators. The pricing also was a reason.- Sector: Informatietechnologie en -diensten
- Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Organization improvement product : ManageEngine ServiceDesk Plus
Beoordeeld op 7-3-2023
We are really happy with Manageengine servervice desk plus because we get best support and...
We are really happy with Manageengine servervice desk plus because we get best support and succesfully completd our goals with this product.
Pluspunten
This is very useful for formatting reports, as well as best and essential support from the team. For our organization, the alert system and monitoring are the best features.
Minpunten
API ,agent base scning network . scnnig need to efficetive becuase we face network issue

- Sector: Hoger onderwijs
- Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 5.0 /10
Way better Service Desk applications out there
Beoordeeld op 10-10-2018
Pluspunten
When it comes to bare basics, ServiceDesk Plus can get the job done. The sorting by order of attributes is easy enough. Simple ticket resolution is easy enough. Inputting attributes such as location and the nature of the request is easy enough. Picking up unassigned requests is easy. The asset search function is actually quite useful when doing a quick track of company assets.
Minpunten
The search function is nearly useless and if you have a LOT of tickets in the immediate archive, good luck finding it. The inability to search tickets by requester name is non-existent, the inline reply of ticket requests is extremely limited to the point that you might as well simply contact the client directly through your own company email rather than SDP itself.

- Sector: Informatietechnologie en -diensten
- Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
A complete, easy to deploy and use, customizable service management solution
Beoordeeld op 30-1-2022
We implemented it in a hared service center serving more than 40 legal entities, with approximately...
We implemented it in a hared service center serving more than 40 legal entities, with approximately 2,000 workstations/users and about 36 technicians. We gradually implemented it and had the chance to streamline processes and customize the solution for our different companies. Integration with email and AD was a great help in setting up the environment with no additional work.
Pluspunten
It sports a complete set of well-designed and ITIL-oriented functions; it can fit both a small firm and an enterprise - with proper licensing and setup.
Complete, customizable, easy to use, clear to setup, integrated with other Managengine (and 3rd party) solutions.
Minpunten
As per my latest experience (2019) workflow management could be improved; while it's not its primary focus, still it could give great advantages in automating service workflows (eg joiner & leavers).
Redenen om over te stappen op ManageEngine ServiceDesk Plus
Completeness of functions, ITIL orientation, ease of use- Sector: Detailhandel
- Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10
Great product for its money
Beoordeeld op 20-2-2023
Overall this product is really well made and compared to its competitors is really well priced.
Overall this product is really well made and compared to its competitors is really well priced.
Pluspunten
this product is well made and can be used for almost any company size, the best parts is ticket management and change management.
Minpunten
there are some functions inside some processes which are missing such as custom approval workflows in incident management or having the details in Asset management.
Overwogen alternatieven
Spiceworks Cloud Help Desk, SysAid, TOPdesk, Freshdesk en JIRA Service ManagementRedenen om voor ManageEngine ServiceDesk Plus te kiezen
this product was a better fit for the organization.Overgestapt van
Zendesk SuiteManageEngine ServiceDesk Plus - Veelgestelde vragen
Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over ManageEngine ServiceDesk Plus.V. Welke prijsmodellen heeft ManageEngine ServiceDesk Plus te bieden?
ManageEngine ServiceDesk Plus kent de volgende prijsmodellen:
- Vanaf: US$ 16,00/maand
- Prijsmodel: Gratis versie, Abonnement
- Gratis proef: Beschikbaar
V. Wat zijn de typische gebruikers van ManageEngine ServiceDesk Plus?
ManageEngine ServiceDesk Plus heeft de volgende typische klanten:
Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
V. Welke talen worden door ManageEngine ServiceDesk Plus ondersteund?
ManageEngine ServiceDesk Plus ondersteunt de volgende talen:
Arabisch, Chinees, Chinees, Deens, Duits, Engels, Fins, Frans, Italiaans, Japans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Turks, Zweeds
V. Biedt ManageEngine ServiceDesk Plus ondersteuning voor mobiele apparaten?
ManageEngine ServiceDesk Plus ondersteunt de volgende apparaten:
Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)
V. Met welke andere apps kan ManageEngine ServiceDesk Plus worden geïntegreerd?
ManageEngine ServiceDesk Plus kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:
Jira, ManageEngine ADManager Plus, ManageEngine ADSelfService Plus, ManageEngine Analytics Plus, ManageEngine Applications Manager, ManageEngine Endpoint Central, ManageEngine OpManager, ManageEngine Password Manager Pro, Microsoft 365, Microsoft Outlook, Microsoft Teams, Site24x7, Zoho Analytics, Zoho Cliq, Zoho Survey, Zoho Voice
V. Welke mate van ondersteuning heeft ManageEngine ServiceDesk Plus te bieden?
ManageEngine ServiceDesk Plus biedt de volgende ondersteuningsopties:
E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten
Gerelateerde categorieën
Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor ManageEngine ServiceDesk Plus.