Over Sendcloud

Sendcloud is verzendsoftware die is ontworpen om e-commercebedrijven te helpen bij het afhandelen en stroomlijnen van afrekenprocessen, het volgen van leveringen en het retourneren van bestellingen op een gecentraliseerd platform. Beheerders kunnen workflows en regels configureren, waardoor ze automatisch de vereiste verzendmethode aan elke bestelling kunnen toewijzen op basis van de verpakkingsvoorkeuren van de klant.

Met Sendcloud kunnen organisaties verzendetiketten afdrukken met een barcodescanner en CN22-formulieren genereren voor inklaring. Managers kunnen de status van geleverde bestellingen volgen met details zoals de naam van de klant, het land, het bestelnummer, de verwerkingsstatus en de geselecteerde vervoerder. Het stelt gebruikers ook in staat om marketingactiviteiten te verbeteren door Instagram-berichten of banneradvertenties toe te voegen aan de merkeigen trackingpagina.

Sendcloud biedt een API waarmee bedrijven het platform kunnen integreren met verschillende toepassingen van derden, zoals Shopify, Magento, WooCommerce, PrestaShop en meer. Het biedt ook een dashboard waarmee gebruikers een overzicht krijgen van de totale retourzendingen, zendingen per vervoerder en per land via bruikbare analyse.

Prijzen vanaf:

€ 40,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Curaçao, Oostenrijk, België, Duitsland, Spanje , Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Italië, Nederland

Ondersteunde talen

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands , Spaans

Prijzen vanaf:

€ 40,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

Sendcloud Software - 1
Sendcloud Software - 2
Sendcloud Software - 3
Sendcloud Software - 4
Nog 5 andere bekijken
Sendcloud-video
Sendcloud Software - 1
Sendcloud Software - 2
Sendcloud Software - 3
Sendcloud Software - 4

Functies

Totaal aantal functies van Sendcloud: 32

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Activiteitendashboard
  • Analyse van verkooptrends
  • Berekening van verzendkosten
  • Bestellingen bijhouden
  • Documentbeheer
  • Etiketten drukken
  • Etikettering
  • Integratie van vervoerservices
  • Integraties van derden
  • Klantendatabase
  • Levering volgen
  • Magazijnbeheer
  • Pakketten volgen
  • Pakketvervoer
  • Prijs- en margebeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime gegevens
  • Retourbeheer
  • Status bijhouden
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Transport bijhouden
  • Vervoer over land
  • Vervoersbeheer
  • Verzendetiketten
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren
  • eCommerce-beheer

Alternatieven

Shippo

4,9
#1 alternatief voor Sendcloud
Shippo is een webgebaseerde verzendoplossing voor e-commerce met meerdere vervoerders die gebruikers in staat stelt...

Stamps.com

4,3
#2 alternatief voor Sendcloud
Stamps.com is een online oplossing voor het inkopen van portokosten en afdrukken van verzendlabels die is ontworpen...

ShipStation

4,7
#3 alternatief voor Sendcloud
ShipStation helpt e-commerce-verkopers moeiteloos orders van meerdere verkoopkanalen (zoals eBay, Amazon, Magento en...

Easyship

4,2
#4 alternatief voor Sendcloud
Easyship is een cloudgebaseerd alles-in-één verzendplatform waarmee e-commerce-bedrijven binnenlandse en internationale...

Reviews

Totaalscore

4,4 /5
(79)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,2/5
Functies
4,4/5
Gebruiksgemak
4,6/5
Klantenondersteuning
4,3/5

Heb je Sendcloud al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 79 reviews worden weergegeven
Jordi
Totaalscore
  • Sector: Consumentengoederen
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Zeer slechte klantenservice

Beoordeeld op 17-9-2022

Probeer al 3 maanden een case opgelost te krijgen m.b.t instabox pickup kosten die worden berekend...

Probeer al 3 maanden een case opgelost te krijgen m.b.t instabox pickup kosten die worden berekend terwijl we hier niet om hebben gevraagd. Klantenservice is heel slecht wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Pluspunten

Probeer al 3 maanden een case opgelost te krijgen m.b.t instabox pickup kosten die worden berekend terwijl we hier niet om hebben gevraagd. Klantenservice is heel slecht wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Minpunten

Probeer al 3 maanden een case opgelost te krijgen m.b.t instabox pickup kosten die worden berekend terwijl we hier niet om hebben gevraagd. Klantenservice is heel slecht wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Ben
Totaalscore
  • Sector: Groothandel
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 1.0 /10

Slecht

Beoordeeld op 31-3-2022

Ruim 2 jaar ervaring met SendCloud, mijn ervaring was in het begin goed: de service was goed en...

Ruim 2 jaar ervaring met SendCloud, mijn ervaring was in het begin goed: de service was goed en problemen werden goed verwerkt. Sinds eind 2021 en 2022 werd het slechter en slechter.

Pluspunten

Goed werkend portaal: het portaal werkt handig en je kunt er eenvoudig met meerdere pakketdiensten verzenden.

Minpunten

Zeer slechte service: wanneer bijvoorbeeld melding wordt gemaakt van een pakket wat niet is aangeboden wordt een ticket aangemaakt, vervolgens neemt afhandeling van dit ticket vaak ruim 10 dagen in beslag en is terugkoppeling erg slecht. Begin 2022 werd zelfs een teamevenement binnen SendCloud gehouden, waarbij de klantenservice niet telefonisch of per mail bereikbaar was voor de hele dag.

Zeer slechte retouren: pakketten die retour komen, worden door SendCloud afgehandeld, deze blijven vaak meer dan 10 dagen op een depot hangen.
Zeer slechte facturatie: pakketten die niet aangeboden worden door de pakketdiensten worden, na melding hiervan, nog steeds gefactureerd en zelfs de onterechte retouren worden nog afgerekend.

Antwoord van Sendcloud

Hi Ben, wat vervelend om te horen dat de service niet zoals verwacht was. Wij kunnen ons voorstellen dat het frustrerend is om tegen meerdere punten aan te lopen.

'Het verwerken van een ticket duurt te lang'- Wij streven altijd naar een reactietijd van 1 a 2 werkdagen. Bij het onderzoeken van een pakket varieert het per vervoerder hoe snel wij een antwoord krijgen. Zo kan het inderdaad zijn dat het langer kan duurt dan je van ons gewend bent.

'Retours blijven 10 dagen op een depot' Kun je een e-mail sturen naar [email protected], zodat we dit kunnen oppakken?

'Ontevreden over facturatie' - Met het annuleringstermijn van 42 dagen krijg je je geld terug. Voor onterechte retouren kun je ook een credit ontvangen, moet je alleen nog even een melding maken!

'Niemand was aanwezig door het teamevent' - Teamevents melden wij van tevoren. Als het dagelijkse support team afwezig is, is er altijd iemand aanwezig voor urgente berichten.

Met vriendelijke groet,
Het Sendcloud team

Pierre
Totaalscore
  • Sector: Automotive
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Support is ver te zoeken, problemen oplossen ook!

Beoordeeld op 24-11-2020

Telefonisch totaal niet bereikbaar.
Wij vinden het te belachelijk voor woorden dat alles over mail...

Telefonisch totaal niet bereikbaar.
Wij vinden het te belachelijk voor woorden dat alles over mail moet worden besproken.
De support is een afschuifsysteem voor problemen die niet opgelost willen worden!
Als er bijkomende kosten voor de klant worden gemaakt, wil Sendcloud daar niet in tegemoet komen.
Alles wordt afgeschoven op de vervoerders. Zelf wordt geen verantwoordelijkheid genomen!
Onze samenwerking eindigt per direct!

Pluspunten

Als alles naar behoren werkt, is de keuze van vervoerders makkelijk.

Minpunten

Moeilijk te bereiken en telefonisch al helemaal niet bereikbaar! Support niet naar behoren.

Antwoord van Sendcloud

Goedemiddag Pierre,

Wat vervelend om te horen dat je de samenwerking stop wilt zetten. Dat vinden we uiteraard erg jammer! We zijn direct even gaan kijken naar de betreffende case. Voor zover wij kunnen zien is alles netjes afgehandeld; alle via Sendcloud gemaakte kosten worden namelijk gecrediteerd.

Onze collega van Customer Service is verder in jullie case gedoken en heeft afgelopen dinsdag contact opgenomen met je collega. Hieruit bleek dat de communicatie over de mail helaas niet volledig duidelijk was voor jullie. We hebben de case opnieuw toegelicht en samen gezocht naar een oplossing. Hopelijk kunnen we in het vervolg alsnog de samenwerking naar tevredenheid voortzetten! Namens ons excuses voor de ontstane verwarring.

- Senna

Celine
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Dagelijks Gratis proef lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Snel en efficiënt verzenden met Sendcloud

Beoordeeld op 28-8-2020

Pluspunten

Voor de opstart van mijn webshop was ik op zoek naar een app om verzendingen zo makkelijk mogelijk te maken. En Sendcloud was zeker en vast de beste optie. Het verzendplatform was in no-time gelinkt aan mijn webshop, verzendlabels kunnen zeer snel worden aangemaakt en ik kan alle zendingen heel makkelijk opvolgen. Een echte aanrader voor elke webshopeigenaar.

Minpunten

Het aanbod van alle verschillende verzendopties is zeer goed, maar als je start is het soms wat zoeken naar wat best bij je bedrijf past. Gelukkig kon ik met mijn vragen terecht bij het Customer Support team die mij telkens heel goed (en snel) konden helpen.

Antwoord van Sendcloud

Hi Celine,

Thanks for the review, we're happy to hear you like our shipping platform and customer support!

--

Kris

Jeannnine
Totaalscore
  • Sector: Sport
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 5.0 /10

Geen support en addertjes onder het gras

Beoordeeld op 18-5-2022

Pluspunten

Meer of min gemakkelijk te integreren maar is maar begin van de (lijdens?)weg

Minpunten

Voor het afstellen naar persoonlijke instellingen is de support 0,0. Je wordt telkens doorverwezen naar een handleiding.
Waar ik nog op het minst over te spreken ben is mijn ervaring met de eilandtoeslag. Het systeem weet maar al te goed naar waar het pakje moet. Sendcloud houdt rekening met het land maar niet met de uiteindelijke bestemming waardoor je nog een toeslag krijgt of zure appel. Een van de redenen waarvoor je overstapt, is een automatisering naar informatie over de zending voor je klant alsook het sneller verwerken van orders. Uiteindelijk kan je niet sneller werken daar je iedere keer moet nakijken of je pakje niet onder de vele uitzonderingen valt.

Antwoord van Sendcloud

Hi,

Wat vervelend om te horen dat je een toeslag hebt ontvangen voor je zending naar een afgelegen gebied.

Afhankelijk per vervoerder kan het wel eens voorkomen dat je een toeslag afgelegen gebied ontvangt. De vervoerder bepaalt wanneer zij een postcode classificeren als afgelegen gebied. Aangezien deze gebieden variabel zijn, kunnen we dit niet direct in het panel op voorhand tonen. Mocht er echter twijfel zijn of een postcode een afgelegen gebied is, kun je dit op ons helpcenter terugvinden. De documentatie die hier te vinden is wordt altijd up to date gehouden door de betreffende vervoerder.

Wij begrijpen deze frustratie, vandaar dat wij alle voorwaarden voor transport en toeslagen zo transparant mogelijk omschreven hebben in ons helpcenter. Omdat wij begrijpen dat toeslagen ontzettend vervelend zijn, zijn wij intern aan het uitzoeken hoe we dit nog beter in het panel kunnen ondersteunen zodat je altijd verzekerd bent van de voordeligste verzendoptie.

- Senna

5 van 79 worden weergegeven Lees alle reviews

Sendcloud - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Sendcloud.

Sendcloud kent de volgende prijsmodellen:

Sendcloud heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Sendcloud ondersteunt de volgende talen:

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands, Spaans

Sendcloud ondersteunt de volgende apparaten:

Sendcloud kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Adobe Commerce, BigCommerce, Lightspeed Retail, Online Auction System, Plentymarkets, PrestaShop, ShipHero, Shopify, Shopify POS, Shopify Plus, Shopware, Wix, WooCommerce

Sendcloud biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Sendcloud.