RetailEdge

4,8 (175)
Schrijf een review!
Verkooppunt en inventarisbeheeroplossing voor detailhandelaren

Over RetailEdge

RetailEdge is een oplossing voor verkooppunten waarmee detailhandelsbedrijven voorraad- en verkooporders kunnen beheren. Belangrijke functies van het platform zijn onder meer streepjescodes scannen, artikelvermelding, klantengeschiedenis volgen, creditcardverwerking, prijsbeheer, facturering, veilige gegevensopslag en distributie van cadeaubonnen.

Met de toepassing RetailEdge kunnen managers de verkoop van goederen volgen, verkoopmarges berekenen, winsten schatten en de prestaties van specifieke artikelen, leveranciers of afdelingen bewaken. Werknemers kunnen RetailEdge gebruiken om klantbelangen bij te houden, tegoeden en geschikte kortingen/promotiecodes op te slaan om de betrokkenheid bij kopers te vergroten. Hiermee kunnen supervisors voorraadniveaus bekijken en nabestellingen genereren om de voorraad op meerdere locaties aan te houden.

RetailEdge biedt API-gebaseerde en externe integraties met Shopify, ShipStation, Locally en Brandify, waarmee eigenaars een online store kunnen opzetten, bestellingen kunnen verwerken en hoeveelheden of kostenaanpassingen kunnen beheren. Winkels kunnen de loyaliteitsprogramma-functie gebruiken om bij elke aankoop tegoeden en spaarpunten aan klanten te geven. Bovendien helpt het werknemers aangepaste bonnen te maken, ID's af te drukken voor kopers en verkoopinformatie te exporteren naar externe bestanden.


Afbeeldingen

RetailEdge Software - 1
RetailEdge Software - 2
RetailEdge Software - 3
Nog 5 andere bekijken
RetailEdge-video
RetailEdge-video
RetailEdge Software - 1
RetailEdge Software - 2
RetailEdge Software - 3

Twijfels over RetailEdge? Vergelijk met een populair alternatief

RetailEdge

4,8 (175)
VS.
Meeste reviews

Beginprijs

US$ 495,00
eenmalig
€ 109,00
maand

Prijsopties

Gratis versie
Gratis proefversie
Gratis versie
Gratis proefversie

Functies

64
110

Integraties

4
58

Gebruiksgemak

4,6 (175)
4,1 (967)

Prijs-kwaliteitverhouding

4,8 (175)
3,9 (967)

Klantenservice

4,8 (175)
4,0 (967)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Alternatieven

Lightspeed Retail

4,1
#1 alternatief voor RetailEdge
Lightspeed is een complete cloudgebaseerde tool voor verkooppunten en voorraadbeheer die gemakkelijk is op te zetten en...

Square Point of Sale

4,6
#2 alternatief voor RetailEdge
Square Point of Sale is een POS-oplossing voor Android- en iOS-apparaten met tools voor het beheer van betalingen,...

Shopify

4,5
#3 alternatief voor RetailEdge
Shopify is een handelsplatform dat verkoop eenvoudig maakt voor iedereen – online, op een winkellocatie en alles...

Vend

4,2
#4 alternatief voor RetailEdge
Vend is krachtige POS-software, voorraadbeheer, e-commerce en klantentrouw voor de detailhandel. Verkoop in de winkel,...

Reviews

Totaalscore

4,8 /5
(175)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,8/5
Functies
4,6/5
Gebruiksgemak
4,6/5
Klantenondersteuning
4,8/5

Heb je RetailEdge al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 175 reviews worden weergegeven
Woody
Totaalscore
  • Sector: Sportartikelen
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Excellent POS software with great inventory control and customer tracking

Beoordeeld op 23-10-2017

Inventory control and customer tracking, custom reports and more!

Inventory control and customer tracking, custom reports and more!

Pluspunten

The inventory control is wonderful! Can track when your shipments were received, cost averaging, qty on hand and more. The inventory control is second to none in my opinion! Customer tracking is great too! Can see when your customer bought items and how much they paid for it. All customizable too, so it really helps to see which products are moving in the different areas of interest or regions where they live. Customer loyalty program is an excellent addition for our customer base and they love it too! AND reports are customizable so you can see just about anything that is going on with your business right in the system.
Before moving to Retail Edge (moved from REGIT after it was discontinued, which we used for almost 10 years), we researched several systems and each had problems or lacked features that we needed. We found Retail Edge and were amazed at all the features listed, and the ability to create custom reports and integrate with certain on-line store platforms. Retail Edge covers everything we needed for our business and gave us plenty of room to grow and expand on the features.
Lastly, but most importantly, the client support is absolute excellent. Really never had any issues, but had numerous questions (and sometimes still do) and those tech guys answer our (sometimes stupid) questions quickly, honestly and most of all they are just very nice guys too! You can't go wrong with using Retail Edge!

Minpunten

Well, not much to put here. I would like to see a report that is ran off the tax settings to make it a little easier for me to see what GOVT or RESALE/WHOLESALE customers have made purchases for my monthly sales tax reports. But we created our own custom report in the system and used one of the custom fields in the customer database to mark those customers, so we actually have this report. Just had to do a little custom settings in the reports.

Cindy
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Local POS service that rocks!!!!!!

Beoordeeld op 20-4-2023

Being able to keep our data on site is reassuring for us. Making daily backups and taking the...

Being able to keep our data on site is reassuring for us. Making daily backups and taking the information off site in case of fire has increased our security level.

Pluspunten

The sales process is easy to do. The screens are simply set out so that you can find what you need when the sale is occurring. The inventory entry process is easy to follow but gets so much easier with increased use of the program. There are options to customize things so that you are "fitting" your business to a software program. Customer service was awesome and helped us quickly troubleshoot some hardware issues that made daily operations cumbersome.

Minpunten

The prompt for the description field after you fill in the stock number is a little annoying. We just manage it by completing the description field first and then scanning the UPC in the stock number field. I wish the inventory stock number field would auto assign the next number.

Antwoord van High Meadow Business Solutions

Hi Cindy,
Thanks for the kind review!! I will submit your suggestion about auto-assigning stock numbers into development.

Jayne
Totaalscore
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning

Some wonderful features but when we had inconsistencies and inaccuracies, the team could not...

Beoordeeld op 10-7-2018

Pluspunten

The reports are very useful. It is helpful with understanding stock, managing stock and the customer base.

Minpunten

inaccuracies and errors in reports that can't be resolved with support help. We found customers with balances that were not accurate and the support team could not resolve the problem.

Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Verzekeringen
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning

Flexible: Can be as complicated or as simple of a system that you want.

Beoordeeld op 23-10-2017

Pluspunten

There are actually a lot of features that I like about this program. The program is "forgiving". If you make a mistake, there are lots of options for fixing your error. Voiding and reissuing a transaction is easy. You can merge items or customers if you accidentally set them up two different ways.

Also, you can use one UPC for many items using their alias feature. So, say you have a bunch of "eaches" - you only have one of that item, but you want to scan the UPC but you don't want to clog up your inventory with all of those one time items, you can add each UPC as an alias and when you scan that UPC, they are all under the same item.

To accept the "exact balance", you can just hit "+" in the payment field and it will take it as the full amount instead of having to type in the amount paid.

Minpunten

They took away the columns for quantity and last action date in Inventory list (unless you export). So, if you pull up the inventory list, you'd have to look at each one individually to see the quantity in stock instead of it being a column you can just view.

Lorraine
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

RetailEdge is the POS to use

Beoordeeld op 18-10-2023

Using RetailEdge to keep track of sales, inventory, and run needed reports. Very positive...

Using RetailEdge to keep track of sales, inventory, and run needed reports. Very positive experience.

Pluspunten

It is easy to add products and / or make changes to existing products. You can run many types of reports to get whatever information you might need at any given time. Tech support is the BEST! (Thanks, Raymond!!!)

Minpunten

So far the biggest issue is adjusting to the newer look when updates hapen - last one moved the product tabs to the side from the top.

Antwoord van High Meadow Business Solutions

Hi Lorraine,
Thank you for the kind words and positive feedback regarding your experience with RetailEdge!

5 van 175 worden weergegeven Lees alle reviews

RetailEdge - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over RetailEdge.

RetailEdge kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 495,00/eenmalig
  • Gratis proef: Beschikbaar

RetailEdge heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

RetailEdge ondersteunt de volgende talen:

Engels

RetailEdge ondersteunt de volgende apparaten:

RetailEdge kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, ShipStation, Shopify

RetailEdge biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor RetailEdge.