Over PM3

PM3 is een cloudgebaseerde project portfolio management (PPM) oplossing, ontworpen door professionals voor professionals. PM3 plant en beheert projecten, programma's en portefeuilles. Functies omvatten: voordelen koppelen aan mijlpalen, ondersteuning voor transformatieprogramma's, dashboards en rapportage.

De cloudgebaseerde app wordt geleverd met een matrixtool voor zakelijke prioriteiten, waarmee managers voorgestelde projecten kunnen bekijken en categoriseren op basis van parameters, zoals waarde, risico en voordelen. De voordelenmodule binnen PM3 helpt teamleiders om projectvoordelen te markeren als terugkerend of niet-terugkerend en om de bijbehorende doelen en budgetten te evalueren.

PM3 wordt geleverd met een functie voor capaciteitsbeheer, waarmee resource-beheerders de knelpunten en ondercapaciteit van individuele personen of soorten resources kunnen begrijpen. PM3 heeft een schone en overzichtelijke interface die het zeer intuïtief maakt. Met PM3 kun je schermen selecteren waar groepen gebruikers toegang toe hebben, zodat ze alleen de schermen en tabbladen zien die ze nodig hebben voor hun rol; dit helpt gebruikers bij de toepassing. Met PM3 kun je beginnen met een beperkte functionaliteitset en vervolgens meer functionaliteit toevoegen als je die nodig hebt. PM3 is geschikt voor bedrijven in sectoren als gezondheidszorg, detailhandel, IT, bouw, horeca en meer.

Prijzen vanaf:

US$ 15,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Andorra, Albanië, Oostenrijk, Australië, Åland , Bosnië en Herzegovina, België, Bulgarije, Belarus, Canada, Zwitserland, Cyprus, Tsjechië, Duitsland, Denemarken, Estland, Spanje, Finland, Faeröer, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Guernsey, Gibraltar, Groenland, Griekenland, Kroatië, Hongarije, Ierland, Isle of Man, IJsland, Italië, Jersey, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Letland, Monaco, Moldavië, Montenegro, Noord-Macedonië, Malta, Nederland, Noorwegen, Nieuw-Zeeland, Polen, Portugal, Roemenië, Servië, Rusland, Zweden, Slovenië, Spitsbergen en Jan Mayen, Slowakije, San Marino, Turkije, Oekraïne, Verenigde Staten, Vaticaanstad

Ondersteunde talen

Engels

Prijzen vanaf:

US$ 15,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

PM3 Software - 1
PM3 Software - 2
PM3 Software - 3
PM3 Software - 4
PM3 Software - 5
PM3 Software - 6
PM3 Software - 7
Nog 8 andere bekijken
PM3-video
PM3 Software - 1
PM3 Software - 2
PM3 Software - 3
PM3 Software - 4
PM3 Software - 5
PM3 Software - 6
PM3 Software - 7

Functies

Totaal aantal functies van PM3: 44

  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Agile-methodiek
  • Beheer van problemen
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • Dashboard
  • Documentbeheer
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Ideeënbeheer
  • Integraties van derden
  • Kanban-bord
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Mijlpalen bijhouden
  • Opmerkingen/notities
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Priorisering
  • Prognoses
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Projectplanning
  • Projectsjablonen
  • Projecttijd bijhouden
  • Projectworkflow
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime updates
  • Resourcebeheer
  • Risicobeheer
  • Samenwerkingstools
  • Slepen en neerzetten
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Traditionele methodologieën
  • Veranderingsbeheer
  • Voortgang bijhouden

Alternatieven

Smartsheet

4,5
#1 alternatief voor PM3
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk waarmee organisaties van elke omvang werk kunnen plannen,...

Planview Projectplace

4,7
#2 alternatief voor PM3
Projectplace stelt teams in staat om hun werk gedaan te krijgen door het combineren van capaciteiten voor gezamenlijk...

Wrike

4,3
#3 alternatief voor PM3
Wrike is een tool voor samenwerking en projectmanagement waarmee gebruikers projecten van begin tot eind kunnen...

monday.com

4,6
#4 alternatief voor PM3
monday.com is een cloudgebaseerd Work OS, waar teams workflow-apps maken in enkele minuten om hun processen, projecten...

Reviews

Totaalscore

4,6 /5
(56)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,7/5
Functies
4,5/5
Gebruiksgemak
4,5/5
Klantenondersteuning
4,9/5

Heb je PM3 al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 56 reviews worden weergegeven
Richard
Totaalscore
  • Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

PM3 in NHS Northumberland

Beoordeeld op 9-6-2022

PM3 has enabled us to move away from our previous PMO processes which were spreadsheet (MS Excel)...

PM3 has enabled us to move away from our previous PMO processes which were spreadsheet (MS Excel) based and cumbersome. PM3 provides us with the 'single version of the truth' in terms of the development and delivery of our operational plan and progress towards achieving our strategic objectives.

PM3 is now the 'golden thread' which runs through all of our operational delivery of projects, change, and major transformation and the flexibility of reporting means that we can generate numerous reports and monitoring documents for operational and strategic delivery groups and corporate decision-making committees with ease and the touch of a button.

The overall experience with PM3 has been excellent and we have quickly built excellent relationships with the team at Bestoutcome who have been very supportive and responsive to our needs.

We look forward to further developing our use of PM3 as the CCG transitions into the North East and North Cumbria Integrated Care System and hope to be able to use the work we have already done as an exemplar to colleagues from other CCGs/ICSs.

Pluspunten

Simplicity, ease of use, interface, flexibility of reporting, innovative approach to management of multiple portfolios. Scalability and the ability to turn on/off various modules to suit the maturity and development of our PMO.

Minpunten

There are no features, of those we currently utilise, that we are unhappy with and we have ample opportunity to discuss developments and improvements with colleagues at PM3.

Iain
Totaalscore
  • Sector: Vervoer/over de weg/per spoor
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Highly configurable and user friendly

Beoordeeld op 9-8-2019

Very positive. The Bestoutcome team have been very supportive through the initial trial to...

Very positive. The Bestoutcome team have been very supportive through the initial trial to implementation and training. Looking forward to building on the current configuration and putting the system to the test fully.

Pluspunten

Easy to get to grips with. Particularly like how you can select which functions you can switch on/off so you can start small and build on that as maturity and familiarity with the system grows.

Minpunten

Although you can configure some fields and change them to what you want, it would be useful if you could create additional fields to be able to capture more variety of information in the system.

Overwogen alternatieven

KeyedIn, monday.com, Wrike en Planview Projectplace

Redenen om over te stappen op PM3

Ability to configure functionality and start small was a key factor. Other products were too large/complex for our set up and culture, and often focussed more on project task management rather than portfolio management.
Christopher
Totaalscore
  • Sector: Schoolleiding
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 6.0 /10

Refinement

Beoordeeld op 17-6-2020

As a business we are still in the very early stages of using the tool. Initial observations are...

As a business we are still in the very early stages of using the tool. Initial observations are that it is excellent on some things and other areas need much more work to make the tool intuitive to use. This can be resolved via more updates I'm sure.
Support via the help desk and via my account managers has been first class and Best Outcome have shown great flexibility around changes in Licence application during the Covid 19 period when our Programme was put on hold.
Management of updates is clear and very thorough with release notes easy to follow.

Pluspunten

The ability to draw a no.of projects together into a Programme and/or Portfolio and to draw in reports form all in selected views.
The ability to hold all major project governance in one place e.g risks/issues/ dependencies.
Reporting flexibility and range across plans/projects/programmes/portfolio
Ease of user control and self configurable access controls

Minpunten

Plans - Gantt Chart usage - This is clunky at best and not intuitive. Convincing users of Microsoft Project to switch to using the tool has been an on going challenge. An easier import function may help resolve this.
Using X to exit the plan. Many users forget and has caused frustrations in plans with joint PM use.
Inconsistency of areas with auto save functionality and those where it requires manual save.

Antwoord van Bestoutcome

We are improving the Gantt chart functionality as a priority and these improvements are due in July 2020. Some screens cannot auto save as they have manadatory fields which could result in spurious errors if auto saved was used. We are trying wherever possible to make all screens auto save.

Iain
Totaalscore
  • Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Procurement, implementation and deployment of PM3 in an NHS environment.

Beoordeeld op 28-6-2022

Great overall first-hand personable support from the whole PM3 team including at [SENSITIVE...

Great overall first-hand personable support from the whole PM3 team including at [SENSITIVE CONTENT]. Responsive and understanding in procurement negotiations. Vastly experienced practitioners on hand to support the implementation of the tool. Flexibility shown with short notice changes in training requirements during deployment.

Data is entered into PM3 once where oversight can then be sought through a suite of over 100 ready to use configurable reports, saving time at all levels from project teams to the PMO to Director level committees and boards.

Project documentation can be uploaded onto the tool, again helping to ensure golden source data and information.

Can be used for Agile projects along with the more traditional waterfall projects.

The PM3 mobile app helps with being able to access information while on the move.

For NHS users:

The partitioning function allow for multiple organisations such as Integrated Care providers (ICP) and Integrated Care Systems to capture appropriate related programmes and projects therefore avoiding duplication of effort and misreporting.

The Cost Improvement Plan (CIP) functionality allows for the planning, capturing, measuring and monitoring of CIP projects and schemes with a suite of reports built specifically for the NHS and financial savings programme.

Pluspunten

The easy-to-use, intuitive and ISO27001 certified (information security) PM3 tool plays an important part in the planning, governance and reporting of portfolios, business change programmes, programmes and projects. The tool provides a valuable golden single source, providing consistency and visibility across the organisation at all levels. It’s obvious that this award-winning tool has been developed by practitioners for practitioners and that the provider understands what success looks like for the client.

Minpunten

Not all parts of the PM3 tool can be configured to local requirements but the benefits of a genuine long-term lasting partnership with the client and access to forums such as the Power User Group means that appropriate changes can be considered for future releases.

Jack
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 5.001-10.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Simple to use, yet powerful to report

Beoordeeld op 4-8-2021

PM3 allows you to manage ever changing portfolios in a fast paced world - I was able to split my...

PM3 allows you to manage ever changing portfolios in a fast paced world - I was able to split my portfolio between Agile and Waterfall depending on my business segments. This often gets overlooked and you are usually forced to choose between the two - not with PM3. It allows you to slice the cake in many different ways.

Pluspunten

The simplicity of the tool allows users to be quickly trained and ensures the speed at which PM3 can be deployed is lightening fast. Don't confuse simplicity with inadequate - the tool is incredibly powerful to plan and manage a complex Portfolio and the reporting modules allow you to extract the data in clear format for Senior Leadership reporting.

Minpunten

I have used many PPM tools and most fail due to highly inefficient methods of doing simple tasks. PM3 is not one of those tools.

Overwogen alternatieven

Smartsheet

Redenen om voor PM3 te kiezen

Better value for money, speed to mobilise and to get a quick handle on project delivery, beautiful reporting and full benefits and financial management.

Redenen om over te stappen op PM3

As above
5 van 56 worden weergegeven Lees alle reviews

PM3 - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over PM3.

PM3 kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 15,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

PM3 heeft de volgende typische klanten:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

PM3 ondersteunt de volgende talen:

Engels

PM3 ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

PM3 kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Jira, Microsoft 365, ServiceNow

PM3 biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor PM3.