Over Iris Works

Iris Works is een beheersysteem voor fotografiestudio's dat is ontworpen om fotografen te helpen bij het stroomlijnen van klant- en studiobeheerprocessen met functies zoals online boeken en plannen, geautomatiseerde workflows, contractbeheer, facturering, beheer van het zoeken naar locaties, vragenlijsten en meer. Als een cloudgebaseerde oplossing biedt Iris Works fotografen de flexibiliteit om hun bedrijf altijd en overal te beheren via elk apparaat met internettoegang.

Iris Works ondersteunt een geïntegreerd planningssysteem waarmee gebruikers klantplanningen snel en gemakkelijk online kunnen boeken en beheren. Klanten kunnen ook hun eigen planningen beheren door een open of beschikbaar tijdsvak in de studiokalender te kiezen. Gebruikers kunnen ervoor kiezen om de hele kalender weer te geven, of slechts een paar geselecteerde opties tegelijk. Iris Works bevat een leadpagina waarmee gebruikers nieuwe leads en contactpersonen van hun website en sociale media-accounts zoals Facebook en Instagram kunnen ophalen en beheren. Iris Works beschikt over geautomatiseerde tools voor vervolgacties die zijn ontworpen om op een efficiënte manier contact te leggen met leads en vervolgacties te ondernemen op basis van hun interesses in diensten.

Geautomatiseerde technologie voor workflowbeheer helpt gebruikers bij het organiseren en beheren van hun studiobeheerprocessen, waardoor gebruikers op één plek contracten, facturen en e-mails kunnen verzenden en ontvangen en takenlijsten met vervaldatums voor klanten kunnen creëren. Met de factuursjablonen van Iris Works kunnen gebruikers online stortingen en slotbetalingen aanvragen en beheren. Klanten kunnen veilig betalen via Square-, PayPal- of Stripe-accounts. Iris Works ondersteunt capaciteiten voor merkenbeheer, waardoor gebruikers hun bedrijf effectief kunnen promoten via merkeigen e-mails, facturen, vragenlijsten, contracten en meer. Andere functies van Iris Works omvatten integratie met ShootProof en Quickbooks Online, plus een uniek scoutingsysteem.

Apparaten

Bedrijfsgrootte

K M G

Markten

Australië, Canada, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Engels

Afbeeldingen

Nog 4 andere bekijken
Schermopname van Iris Works: Schermopname van Iris Works: Schermopname van Iris Works:

Functies

Totaal aantal functies van Iris Works: 21

  • Activiteitendashboard
  • Afspraakplanning
  • Afsprakenbeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Documentbeheer
  • Evenementenbeheer
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Geautomatiseerde planning
  • Inkoop en ontvangst
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantenbeheer
  • Leads beheren
  • Online reserveren
  • Projectbeheer
  • QuickBooks-integratie
  • Reserveringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Takenlijst
  • Workflowbeheer

Alternatieven

Zoho CRM

4,2
#1 alternatief voor Iris Works
Zoho CRM is cloudgebaseerde software voor klantrelatiebeheer die bedrijven van elke omvang helpt deals slimmer, beter...

Housecall Pro

4,7
#2 alternatief voor Iris Works
Housecall Pro is een full-service tool waarmee serviceprofessionals hun hele bedrijf vanaf hun smartphone en gratis...

monday.com

4,6
#3 alternatief voor Iris Works
monday.com is een cloudgebaseerd Work OS, waar teams workflow-apps maken in enkele minuten om hun processen, projecten...

Marketing 360

4,7
#4 alternatief voor Iris Works
Marketing 360 is trusted by over 20,000 small businesses. Business owners use our business growth platform because the...

Reviews

Totaalscore

4,6 /5
(231)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,5/5
Functies
4,2/5
Gebruiksgemak
4,5/5
Klantenondersteuning
4,8/5

Heb je Iris Works al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 231 worden weergegeven
Deirdre L.
Totaalscore
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

I love using Iris. I shopped around at Imaging USA and tried a few different ones out, but...

Beoordeeld op 18-5-2018

Way more streamlined studio management! Invoicing capability, scheduling, client forms, contracts,...

Way more streamlined studio management! Invoicing capability, scheduling, client forms, contracts, etc. Too many to remember.

Pluspunten

It's ease of use. It is incredibly user friendly. I love that I can have client leads automatically entered into my client data base. It saves so much time. I love that they are always updating it and trying to improve it and make it even more amazing than it already is. Their customer support is also very good.

Minpunten

I wish that I could do partial payment options on invoices; that way I don't have to do a new invoice for payment plans, and could just send out a reminder email or something. I also wish they would have an app; I don't know why, but I feel like apps are easier to work with than websites on my phone or tablet, even though it is a responsive website.

Aimee M.
Totaalscore
  • Sector: Fotografie
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Game Changer

Beoordeeld op 9-10-2020

Customer service is always fantastic. They’re always making improvements to the software AND...

Customer service is always fantastic. They’re always making improvements to the software AND adding new partners. Spend the money and take your business to the next level.

Pluspunten

What’s not to like??? I couldn’t function without Iris!!! I can manage my shoot schedule, communications, online galleries & invoicing all in one place. It easily connects to my iCalendar, Shootproof, & Square! Email templates and automated workflows save me so much time.

Minpunten

The only downside is the initial set-up; it does take some time to get all the existing client information entered. That would be a downside to implementing any client management system, not just Iris.

Meghan M.
Totaalscore
  • Sector: Fotografie
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 1.0 /10

I am ready to leave and go to another service.

Beoordeeld op 22-5-2018

Organization of my client information. Automated emails.

Organization of my client information. Automated emails.

Pluspunten

The way my client information is organized and accessible. I like the automated emails. I like the client questionnaires.

Minpunten

*No automated invoicing as part of the workflow. This seems like a no-brainer. If I want a studio software to do all the work for me- invoicing is part of that work!
*The way that inquiries are displayed(hate that I have to "make them a client" in order to unbold them from the clients portal. Inquiries get lost because they are not marked as "answered" in the client portal.
*I hate that I have to create an entire workflow just to send client a contract. If I need to send them a different contract that the one in the normal workflow I have to build an entirely new workflow to send it to them. I hate that I can't send them a workflow with a slightly changed contract. For example- I have a wide variety of mini-session pricing depending on the time of year and type of mini-session. The pricing is really the only thing that changes on the contract. Yet, I have to build an entirely new workflow every time I set up a different mini-session pricing. Why can't I just be allowed to adjust the price in the contract when I go to send a workflow?
*I wish there was an easier way to see what clients have actually completed their workflow without having to individually go in to each client's page and click around. I often have mini-sessions with 14 families in one day. I can see them all on my calendar in the portal but there is no easy way to see all of them in list form and see what contracts and questionnaires have or have not been filled out for the day.
SO MUCH MORE!

Antwoord van Iris Works

Hi Meghan -

I'm sorry to hear your disappointment with our system and our capabilities. I'd like to address a few concerns. You are definitely able to modify a contract, and do not need to create a new workflow in order to send a contract. You can manually send a contract, modifying it before sending.

I completely understand your concern and frustration with no automated invoicing. We are in the process of adding this capability.

And lastly, the frustration you have with not being able to see all completed/not-completed questionnaires and contracts is a shared frustration. Our team is already mapping out a solution to this.

I hope you'll give us a chance to address some of your concerns!

Michael S.
Totaalscore
  • Sector: Fotografie
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

A must have for ANY photographer!

Beoordeeld op 14-1-2019

Bottom line, Iris Works saves me time! Once you get everything set up it makes servicing clients a...

Bottom line, Iris Works saves me time! Once you get everything set up it makes servicing clients a breeze. That's important because I can focus more on creating and less on processes.

Pluspunten

Iris Works takes the hassle out of many of the day to day operations for my business. I like being able to quickly enter clients, send them important information about setting up their shoot and how easy it is for clients to pick a date and book their shoot. Additionally - and most importantly - Iris Works EXCELS at providing stellar customer support and they are keen on listening to feedback and implementing improvements to their offering. Seriously, you simply can't go wrong by choosing Iris Works Software!

Minpunten

If I had to be picky, I'd say that their lead page could use a refresh and be more customizable. Also, applying more customization to forms and invoices overall.

Stephanie B.
Totaalscore
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

I use Iris works for every session I book it makes my life so much easier!

Beoordeeld op 15-5-2018

less thinking more time for family and getting work done such as photographing and editing.

less thinking more time for family and getting work done such as photographing and editing.

Pluspunten

I like that I can keep information about my clients and that I can set it up so that it automatically reminds my clients of their sessions so that i don't have to and I have had less people not show up for their sessions. It makes it easy to keep track of things I need to get done for each session.

Minpunten

the only thing that I don't like is that there isnt an app or anything for it its all on a website I would love it that much more if It was directly on my desktop and phone and easier to access.

5 van 231 worden weergegeven Lees alle reviews

Iris Works - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Iris Works.

Iris Works kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 25,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

We hebben geen informatie over functies van Iris Works

Iris Works heeft de volgende typische klanten:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Iris Works ondersteunt de volgende talen:

Engels

Iris Works ondersteunt de volgende apparaten:

Iris Works kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Square Payments, Stripe

Iris Works biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Telefonische ondersteuning, Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Iris Works.