Over Brandfolder

Brandfolder is een cloudgebaseerde SaaS die beheer van DMA (digital asset management, digitale middelen en identiteit) biedt voor merkbewuste bedrijven tot op ondernemingsniveau. Schaalbare tariefplannen variëren van het aanbieden van een "basis" publiekgerichte opslagplaats voor het opslaan en delen van merkmiddelen, tot premium- en ondernemingspakketten waaraan privacycontroles, gebruikersrechten, aangepaste branding, deskundige onboarding met middelencontrole, videotranscodering in meerdere indelingen en meer zijn toegevoegd. Het platform is ontworpen met het doel om merken te ondersteunen bij het verbeteren van de organisatie, bij consistentie en bij efficiëntie met betrekking tot digitale middelen, waarbij belangrijk is dat promotiemateriaal binnen één samenhangende ruimte kan worden opgeslagen en bewerkt. Marketingmateriaal zoals logo's, afbeeldingen, lettertypen, brochures, visitekaartjes, jingles, video's en zelfs bedrijfskleuren worden naast elkaar opgeslagen in gemakkelijk doorzoekbare weergavelagen en automatisch getagd voor snel intelligent zoeken.

Door elk exemplaar van een gewijzigd digitaal middel met één klik bij te werken, ondersteunt Brandfolder ook gebruikerswerkstromen en bestandsvereisten met automatische conversies of het aanpassen van het formaat. Bovendien ondersteunt het platform interne en externe distributie via verschillende deelmethoden, waaronder het kopiëren of e-mailen van URL-downloadkoppelingen. Brandfolder (ondernemingsversie) volgt waar deze koppelingen naartoe gaan en hoe ze daar worden gebruikt en bundelt vervolgens inzichten en analysemogelijkheden om de prestatiegegevens van middelen en gebruikers te visualiseren. De integratie met bestaande creatieve apps en marketingtools is uitbreidbaar dankzij de RESTful API van Brandfolder en bevat connectiviteit met Adobe InDesign-server voor het bewerken van live, inline sjablonen, terwijl extra productfuncties speciale, door experts geleide klantenondersteuning omvatten.

Prijzen vanaf:

Niet door leverancier verstrekt

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor Brandfolder

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Australië, Canada, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Engels

Prijzen vanaf:

Niet door leverancier verstrekt

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor Brandfolder

Afbeeldingen

Brandfolder Software - 1
Brandfolder Software - 2
Brandfolder Software - 3
Brandfolder Software - 4
Brandfolder Software - 5
Brandfolder Software - 6
Brandfolder Software - 7
Brandfolder Software - 8
Brandfolder Software - 9
Nog 18 andere bekijken
Brandfolder-video
Brandfolder-video
Brandfolder-video
Brandfolder-video
Brandfolder-video
Brandfolder-video
Brandfolder-video
Brandfolder-video
Brandfolder-video
Brandfolder Software - 1
Brandfolder Software - 2
Brandfolder Software - 3
Brandfolder Software - 4
Brandfolder Software - 5
Brandfolder Software - 6
Brandfolder Software - 7
Brandfolder Software - 8
Brandfolder Software - 9

Functies

Totaal aantal functies van Brandfolder: 45

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Activiteiten volgen
  • Archiveren en retentie
  • Asset Lifecycle Management
  • Assetbibliotheek
  • Assetcategorisering
  • Assets delen
  • Auditbeheer
  • Beheer van digitale assets
  • Bestanden delen
  • Bestandsbeheer
  • Bestandsconversie
  • Bestandsoverdracht
  • CRM
  • Contentbibliotheek
  • Documentbeheer
  • Documenten capture
  • Documenten opslaan
  • Eenmalige aanmelding
  • For Small Businesses
  • Fulfillmentdistributie
  • Integraties van derden
  • Kunstbeheer
  • Markeren
  • Merkrichtlijnen
  • Metadatabeheer
  • Offline toegang
  • Ondersteuning voor meerdere indelingen
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opties voor contentpublishing
  • Projectbeheer
  • ROI Tracking
  • Rapportage en analyse
  • Samenwerkingstools
  • Sjabloonbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Veranderingsbeheer
  • Versiebheer
  • Video-ondersteuning
  • Visuele analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Zoeken/filteren

Alternatieven

Bynder

4,4
#1 alternatief voor Brandfolder
Bynder is een intuïtieve cloudgebaseerde oplossing voor het beheer van digitale bedrijfsmiddelen voor marketingprofessio...

Canto

4,5
#2 alternatief voor Brandfolder
Met de Canto-oplossing voor beheer van digitale bedrijfsmiddelen kunnen bedrijven merkmiddelen op meerdere kanalen en...

Widen Collective

4,4
#3 alternatief voor Brandfolder
The Widen Collective brengt je digitale middelen samen in één schaalbare oplossing. Krijg inzicht in, toegang tot en...

Webdam

4,4
#4 alternatief voor Brandfolder
Webdam is een volledig webgebaseerde en gehoste oplossing voor het beheer van digitale middelen. De DAM-software biedt...

Reviews

Totaalscore

4,7 /5
(428)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,6/5
Functies
4,5/5
Gebruiksgemak
4,6/5
Klantenondersteuning
4,7/5

Heb je Brandfolder al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 428 reviews worden weergegeven
Brett
Totaalscore
  • Sector: Financiële dienstverlening
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Robust, versatile and easy-to-use platform

Beoordeeld op 19-9-2022

This platform has benefited our company in optimizing our workflow and digitizing high value...

This platform has benefited our company in optimizing our workflow and digitizing high value information. It generates great efficiency and improves productivity for our company. It has increased the value of our company by having all the information gathered in one place, using standard workflows for all processes.

Pluspunten

It's easy to use. Importing and exporting documents is easy. It allows you to upload many documents at the same time. It is really useful in the office to process a large number of documents every day. Designing and implementing the workflow is easy as it is done through an intuitive graphical interface. The mobile application is amazing, it can be accessed from anywhere and anytime. It has a robust security system that keeps the impost and created files protected.

Minpunten

The initial setup can be a bit complicated, but after configuring it, it is really easy to use.

Ali
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Single source and easy way to managing all digital assets

Beoordeeld op 25-2-2021

All content and files related to our brand are in one place available to our team and business...

All content and files related to our brand are in one place available to our team and business partners, and with intelligent image and file search systems, let's imagine you have Google Images in control of your files. The ability to share files and determine the level of access is very useful, and it is possible to use the files in all applications and Softwares that we use daily, both offline and online. Superb Cloud-based Digital Asset Management platform with great integration without the learning need, because it’s super easy to use.

Pluspunten

The ability to search for images and select similar photo works very smartly and excellent. Also, file sharing is useful for our team with the possibility of creating an access level, and the ability to use files in all tools, platforms, and software works great for us, this is superb integration capability when you are at real project understanding how it’s useful in reality.

Minpunten

The structure of folders and tags can be more intelligent than a method with artificial intelligence and logic, and currently does not match the other features of a cloud-based platform, and may require a more modern design. There are many ideas for managing smart tags and smart folders that I am sure the Brandfolder development team will achieve in the future.

Overwogen alternatieven

MerlinOne en IntelligenceBank

Redenen om voor Brandfolder te kiezen

The speed and smart search of similar images in our digital assets are very important to us that this software is ahead of the competitors.

Redenen om over te stappen op Brandfolder

Managing and searching files in the cloud is very fast and categorizing and working with it does not require separate training and everyone on the team can use it.
Todd
Totaalscore
  • Sector: Consumentengoederen
  • Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Did not deliver on pitch

Beoordeeld op 11-7-2022

We are now several months into our role out and very frustrated. We spent time in the demo...

We are now several months into our role out and very frustrated. We spent time in the demo enviroment to ensure we had the capabilities required. Now that we are in our live environment we keep trying to follow our SOP and find that features demo'd were not included. Each step we take feels like we encounter a road block.

Pluspunten

I like the search capability, clean design, and unlimited free guest users.

Minpunten

Cumbersome pricing and confusing demo sales practice. What we demoed was not what we got.

Overwogen alternatieven

Bynder en Canto

Redenen om over te stappen op Brandfolder

Unlimited guest users. Great sales presentation.
Jessica
Totaalscore
  • Sector: Computersoftware
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Wekelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Makes it easy to share files with co-workers and clients

Beoordeeld op 5-6-2022

The lockout imposed by covid prompted us to shift our focus to remote consultation. Using Brandfolde...

The lockout imposed by covid prompted us to shift our focus to remote consultation. Using Brandfolder, we were able to give our customers big files quickly and easily. Using the Guest Uploads functionality, we can aggregate assets from our network so that we may all benefit from their contributions. Using this tool, our partners may upload huge files without having to send them over email.

Pluspunten

The ability to tag assets makes them more discoverable, and that's something I'd want to see more of. In addition, I like the ease with which I can share any Brandfolder item with another user without them having to form an account. If you're looking for a tool that's straightforward to learn and use, this is the one. Sharing files with clients and coworkers has never been easier.

Minpunten

I can honestly say that Brandfolder has no drawbacks for me. Brandfolder has never let me down, and I've never had any issues with it in the past.

Robin
Totaalscore
  • Sector: Levensmiddelen- en drankenindustrie
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Review from the pizza industry

Beoordeeld op 20-4-2021

My overall experience with Brand Folder has been great! We use it for two of our brands and...

My overall experience with Brand Folder has been great! We use it for two of our brands and everyone in-house is happy with it. We cut email management down a ton with franchisees going to Brand Folder first as a reference. Saves me ton of time packing and sending files to print vs. other products with very long upload times. Ease of use is huge for our group of users and we have no complaints about Brand Folder.

Pluspunten

This product works perfect for us both in house and for our franchises. Helps me cut email management time back and forth down a ton. Great resource for franchises and vendors to visit first before taking up more time in-house. The ease of use goes unmatched by other software.

Minpunten

Wish our users could get auto generated updated when new items are available. Right now I create an email for them every quarter but I am always uploading new material.

5 van 428 worden weergegeven Lees alle reviews

Brandfolder - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Brandfolder.

Brandfolder kent de volgende prijsmodellen:

  • Gratis proef: Beschikbaar

Brandfolder heeft de volgende typische klanten:

11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Brandfolder ondersteunt de volgende talen:

Engels

Brandfolder ondersteunt de volgende apparaten:

Brandfolder kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe Workfront, Box, CI HUB, Canva, Contentful, Contentstack, Dropbox Business, Drupal, Gelato Globe, Gmail, Google Analytics 360, Highspot, HubSpot Marketing Hub, Jira, Marketo Engage, Microsoft 365, Microsoft SharePoint, Okta, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Sketch, Slack, Templafy, Trello, WordPress, Wrike, Zapier

Brandfolder biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Brandfolder.