SuiteCRM
Over SuiteCRM
SuiteCRM is een open source, modulair CRM dat kan worden geconfigureerd voor verkoop-, marketing-, IT- of serviceafdelingen in elke branche, in bedrijven van elke omvang. Het doel van de software is om bedrijven te helpen conversies te stimuleren, de verkoop te verhogen, de bedrijfsworkflows te stroomlijnen en de klantervaring te verbeteren. SuiteCRM geeft gebruikers bruikbaar inzicht in klantgedrag, leads, accounts en meer. Het open source-format van SuiteCRM betekent dat gebruikers de applicatie kunnen schalen en modules en functies kunnen aanpassen aan hun zakelijke behoeften.
Voor verkoop- en marketingteams kan SuiteCRM worden gebruikt om een duidelijk overzicht van leads en kansen te krijgen via aanpasbare en categoriseerbare leadslijsten van waaruit gebruikers toegang hebben tot alle relevante leadinformatie. De leadbeheertools binnen SuiteCRM vergemakkelijken het volgen van bezoekersactiviteit, open en gesloten kansen en verkooptrechters om ervoor te zorgen dat er geen kansen worden gemist. Acties zoals e-mails, follow-ups, levering van marketinginhoud, leadtoewijzing en meer kunnen worden geautomatiseerd door aangepaste bedrijfslogica-workflows te creëren die bepalen of actie moet worden ondernomen op basis van actie van de klant of inactiviteit.
Serviceteams kunnen profiteren van de casemanagement-, communicatie- en zelfservicetools van SuiteCRM om een verbeterde klantondersteuningservaring te creëren. De cases-module kan worden gebruikt om verzoeken en vragen om klantenondersteuning te beheren en gebruikers kunnen alle interacties van klanten registreren, contactgeschiedenis bekijken, sjabloonantwoorden opnemen en meer. SuiteCRM faciliteert ook het creëren van een kennisbank en klantenportaal voor selfservice voor klanten, zodat werknemers meer tijd hebben om aan andere taken te besteden.
Afbeeldingen
Twijfels over SuiteCRM?
Vergelijk met een populair alternatief
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
Alternatieven
Salesforce Sales Cloud
Zoho CRM
HubSpot CRM
Vtiger CRM
Reviews
Heb je SuiteCRM al?
Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.
- Sector: Informatietechnologie en -diensten
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 5.0 /10
Suite CRM for sales tracking
Beoordeeld op 3-10-2022
SuiteCRM is gewoon een degelijke CRM-tool, zonder meer. Lekker no-nonsens.
SuiteCRM is gewoon een degelijke CRM-tool, zonder meer. Lekker no-nonsens.
Pluspunten
No-nonsens, geen franje. De standaardrapporten zijn zeer bruikbaar.
Minpunten
De traagheid is bij momenten een spelbreker, vooral rapporten genereren duurt lang
- Sector: Marketing en reclame
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Simple and Effective
Beoordeeld op 4-9-2019
We work everyday with the CRM (I can't imagine to work without) all the departments: Sales -...
We work everyday with the CRM (I can't imagine to work without) all the departments: Sales - Customer Care - Administration find their info and help to keep the data up to date.
Collecting data a tacking activities help us to create a richer and richer database.
Pluspunten
It's easy to use and to customize. We've adapted to some of our internal processes and at the same time we adapted some processes to the SuiteCRM way.
Has a a lot of features and some new one are released frequently enough.
As an Open Source project is easy to integrate with other platform.
Ii love the "no license" approach because I can't think of a CRM solution not to be used by all the peopple in a company.
Minpunten
Community support is not always very quick, but is part of the game.
Some integrations (Google calendar) are still not completely working well.
Redenen om voor SuiteCRM te kiezen
SugarCRM started to offer licences based packages and reduce the Community Edition supportOvergestapt van
SugarCRMRedenen om over te stappen op SuiteCRM
open source solution and no licences- Sector: Informatietechnologie en -diensten
- Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
- Wekelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10
Drop in Replacement for Similar CRMs with Both Open Source and SaaS Versions
Beoordeeld op 13-12-2019
Contact management, email marketing, calendaring, and integrated phone call followup.
Contact management, email marketing, calendaring, and integrated phone call followup.
Pluspunten
Without going feature by feature I think it's fair to say SuiteCRM is a drop-in replacement for popular open source and SaaS CRM (customer relationship management) applications. I use the open source community version on an in-house server for internal operations. I've also set it up for a young non-profit organization to manage constituent, board and funder relationships. The software is popular enough that it is included in the group of softwares that can be automatically installed on a hosting account. I'm happy that the developers update it on a regular schedule as well as pay close attention to bugs that crop up.
Minpunten
SuiteCRM is not as polished or aesthetically pleasing as some of the others in this space. Feature for feature it's a good alternative but many of the features either lack intuitiveness or depth or ease of use. They feel rushed and would do better with maturation.
Redenen om voor SuiteCRM te kiezen
Very similar to vTiger but open source version is updated more frequently.Overgestapt van
Vtiger CRMRedenen om over te stappen op SuiteCRM
Open source. Can install on own server. Has SaaS option in addition to self-serve. Free community edition.- Sector: Openbare veiligheid
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 5.0 /10
About What You'd Expect From A Free CRM
Beoordeeld op 16-2-2019
I am the admin of Suite CRM for my work place. Our sales team uses this platform to track leads,...
I am the admin of Suite CRM for my work place. Our sales team uses this platform to track leads, opportunities, and to generate quotes and invoices. We have imported our part numbers from Excel. It has allowed us to add custom fields and also allowed us to create custom pdf templates for the quotes. We use Suite CRM every day. We like that it is free and that we can host it in house as opposed to in the cloud. Overall it is easy to use, but not a perfect solution. Only certain fields can be flex related to other fields in other modules, so sometimes certain custom fields do not auto-populate. It does have nice in depth reporting and searching functionality. It has a lot of flexibility to make it work for your own unique business needs. The biggest draw back is lack of support and a ton of bugs in the code of both Suite CRM and the optional modules. A lot of time is spent debugging the platform and we are not programmers so sometimes fixing one bug leads to other bugs or can quickly cripple the system leaving it down for hours while we try to solve the bugs. Because it is such an important part of each call our sales team takes, it is a big deal when the system goes down. Because my main job function is not maintaining the CRM, it also means taking time away from other projects. Overall though; what do you expect for free? We are still satisfied and have been using Suite for several years now because it is free and full of flexible functionalities.
Pluspunten
It's Free
Able To Host It On Your Own Server Instead of In The Cloud
It's Simple To Use
Ability To Create Your Own Modules
Lots Of Other Modules Are Available For Free or Paid In The Community
These Modules Allow You To Do Just About Anything With This CRM
Minpunten
Their Support Is Not Very Good - I Have Posted In Their Forums Seeking Support And Never Heard Back
They Don't Provide Phone Support For The Free Version
There Are A Lot Of Bugs In The Code
Sometimes Updates Fix One Bug and Break Another
You Have To Know Code To Fix All These Bugs
If You Don't Know What You're Doing You Can Mess Up The Code and Cripple The System
- Sector: E-learning
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10
Good option for basic CRM capabilities
Beoordeeld op 23-5-2024
Pluspunten
SuiteCRM is low cost and provides some features that are helpful. This CRM has features like campaigns and the flexibility to modify or add other features.
Minpunten
It is very limited out of the box on what can be done. The Automation engine is very limited and can be hard to use. We have found that it is hard to use at times.
Overwogen alternatieven
HubSpot CRMOvergestapt van
SugarCRMRedenen om over te stappen op SuiteCRM
Cost was the biggest factor and the features that were provided.SuiteCRM - Veelgestelde vragen
Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over SuiteCRM.V. Welke prijsmodellen heeft SuiteCRM te bieden?
SuiteCRM kent de volgende prijsmodellen:
- Prijsmodel: Gratis versie
- Gratis proef: Beschikbaar
V. Wat zijn de typische gebruikers van SuiteCRM?
SuiteCRM heeft de volgende typische klanten:
Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
V. Welke talen worden door SuiteCRM ondersteund?
SuiteCRM ondersteunt de volgende talen:
Chinees, Chinees, Duits, Engels, Frans, Indonesisch, Italiaans, Nederlands, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Thai, Turks
V. Biedt SuiteCRM ondersteuning voor mobiele apparaten?
SuiteCRM ondersteunt de volgende apparaten:
Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)
V. Met welke andere apps kan SuiteCRM worden geïntegreerd?
SuiteCRM kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:
Google Maps, Joomla, Mailchimp, Microsoft Outlook, Salesforce Sales Cloud, WordPress
V. Welke mate van ondersteuning heeft SuiteCRM te bieden?
SuiteCRM biedt de volgende ondersteuningsopties:
E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten
Gerelateerde categorieën
Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor SuiteCRM.