
Over Homebase
Homebase is een tool voor personeelsplanning, tijdregistratie en communicatie voor bedrijven en hun werknemers in sectoren zoals de detailhandel, horeca en gezondheid en welzijn. Het platform is gericht op het automatiseren en stroomlijnen van personeelsplanning en tijdregistratie door middel van functies zoals teamkalenders, tijdklokken, automatische meldingen en budgetprognose.
Om gebruikers te helpen bij het opstellen van interactieve en flexibele teamplanningen, biedt Homebase een agendaweergave op basis van een Gantt-diagram met een interface voor slepen en neerzetten. Werkgevers kunnen de planning per rol, periode of medewerker bekijken om er zeker van te zijn dat er geen fouten zijn en dat de kosten kloppen. Nadat het is voltooid kan het schema in de automatische pilootmodus worden gezet zodat het automatisch wordt overgedragen naar de volgende weken of maanden, waarbij rekening wordt gehouden met de beschikbaarheid van het personeel en vakanties. Schema's kunnen binnen de Homebase-app naar werknemers worden verzonden en worden gesynchroniseerd met mobiele agenda's om herinneringen te verzenden.
Met behulp van de tijdregistratietools van Homebase kunnen gebruikers het aantal gewerkte uren bijhouden en integreren met hun salarissysteem voor automatische export van de urenstaten en loonberekening. Met behulp van de tijdklokfunctie kunnen werknemers in- en uitklokken voor ploegendiensten, en ook hun pauzes en overuren bijhouden door met een beveiligde pincode in te loggen vanaf hun mobiele apparaat. Managers ontvangen automatisch meldingen van afwezigheden of vertragingen en kunnen notities schrijven om via het beheerderslogboek andere managers op de hoogte te stellen van incidenten of dagelijkse overzichten.
Met werving via Homebase kun je snel hoogwaardige kandidaten vinden. Je kunt binnen één minuut gratis naar de beste online vacaturebanken plaatsen met directe integraties en vooraf geschreven functiebeschrijvingen.
Prijzen vanaf:
US$ 19,95/maand
- Gratis versie
- Gratis proef
- Abonnement
Top 5 alternatieven voor Homebase
Apparaten
Bedrijfsgrootte
Markten
Canada, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten
Ondersteunde talen
Engels, Spaans
Prijzen vanaf:
US$ 19,95/maand
- Gratis versie
- Gratis proef
- Abonnement
Top 5 alternatieven voor Homebase
Afbeeldingen











Functies
Totaal aantal functies van Homebase: 89
Alternatieven
When I Work

QuickBooks Time

HotSchedules

Square Point of Sale

Reviews
Heb je Homebase al?
Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.
Schrijf een review!
- Sector: Internet
- Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Great system for employee time tracking.
Beoordeeld op 3-1-2019
Great experience! US-based representative whom were very kind, understanding and WILLING AND READY...
Great experience! US-based representative whom were very kind, understanding and WILLING AND READY to resolve any and all issues when I needed to call to resolve the only issue I’ve ever had.
Pluspunten
Homebase is extremely easy to set up employee time clock which happens to be free if your business has a single location and with a single location you may set it up for unlimited employees. For a small business owner where every dollar and cent matters, it’s a no brainer. A business owner may assign or allow the employee to set up their clock in and out code. Also, it may be set to take a photo of the employee during the clock in and out sessions to help or eliminate other employees from clocking in and out for them. Homebase offers an iPad, iPhone and an android app. You may also use your device's browser. We downloaded the app, installed it on an iPad for our employees to clock in and out on. The administrator has 100% access via web browser login. There’s also a feature which allows employees to clock in and out in the field which would geo-tag the location of the clocking activities.
Minpunten
Not a lot a negative things to say. This software is best if you have multiple employees who may have a staggered schedule. Example: an employee opens, then you have a mid day shift, then a closer. You also have many employees that may be out in the field. geo-tag is not the best choice for a single entrepreneur who’s trying to track their time, set up easier ways to do so.

- Sector: Horeca
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10
Good product with too much fluff and mediocre UX
Beoordeeld op 30-11-2020
Overall, we are still with homebase because everyone is now used to it and our system is setup this...
Overall, we are still with homebase because everyone is now used to it and our system is setup this way. Writing this review though, it is certainly about time i checked the timeclock-scheduling-team market again. Because the product is quite slow and features are being added which i don't need.
Pluspunten
We decided to go for Homebase because it mostly resembled what i was doing in as spreadsheet before. The timeclock is rather solid, we have set up a dedicated tablet to clock in and out. This is the main reason i got homebase for my team - so that they would have a schedule and be able to clock in and out. Also nice is the fact that custom national holidays can be setup and automatically be shown in the schedule. The Homebase team has over the years implemented a few nifty features to save me time as an admin.
Next is checking timesheets and correcting them when it comes to payroll - however this is where we stop with using homebase. We don't use any other features.
Minpunten
We don't utilize the payroll feature at all - everything can only be set in dollars. Overall, the software feels like it is made for the US market - not internationally. I have feature requested over a year ago that custom currencies should be implemented and even the way time is displayed (24h instead of am-pm). To no avail. Even from their content marketing strategy it is clear that Homebase is only focusing on the US market, with no interesting content for me as a hotelier on the other side of the world.
It is also sad to see that they have recently started adding a lot of fluff to their product like hiring, instead of making the core experience easier and faster to use. The new timesheets section looks nice, but i am 5 times faster with the old one (which could be faster still). I would love to see much more emphasis on a fast and easy to use product, with lots of features to get my work done quicker. Homebase is a classic example of software which gets better the less i have to use it. I would like to see the product move in this direction.
- Sector: Recreatieve faciliteiten en diensten
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Oh So Convenient!
Beoordeeld op 31-3-2022
Pluspunten
It is so easy to schedule, add time off and availability and it is so nice to have that show up when building a schedule. Just the entire scheduling altogether makes life so much easier. I don't know what I would do without this! We have an outdoor workplace, so it is extremely convenient for myself and employees just to use the app on our phones. The communication features are amazing.
Minpunten
It is much easier to build a schedule on a computer than it is on the app. Maybe make the app more friendly for administrators. It is perfect for employees.
- Sector: Hoger onderwijs
- Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
- Wekelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 3.0 /10
Limited Features with Free Version
Beoordeeld op 29-3-2022
There are many other scheduling software options available that are more integrated with other work...
There are many other scheduling software options available that are more integrated with other work applications. Therefore, after about a year of using Homebase our office shifted to a different program.
Pluspunten
The ease of adding the same shift times for multiple days in a week was a solid feature.
Minpunten
The limitations provided by the free version were not always upfront until after completing a process. At that point, a message would appear asking for the user to upgrade now.
- Sector: Levensmiddelen- en drankenindustrie
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Wekelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Home base has stepped their game up
Beoordeeld op 25-2-2022
Again home base is actually a wonderful starter for like a fast casual restaurant or any other kind...
Again home base is actually a wonderful starter for like a fast casual restaurant or any other kind of business it doesn't just have to be a restaurant you can do it at home business with home base any type of business actually it's that simple and it's inexpensive but the quality is amazing
Pluspunten
The most thing I like about this software was the fact of its multi-function that they can do I can go see exactly who sold a beer and what time and what kind of beer.
Minpunten
The only thing I didn't like in the beginning was when we would go offline it was almost impossible to get back on but nine times up and it was due to our connection not home bases
Overwogen alternatieven
CloverleafRedenen om over te stappen op Homebase
Clover had more expenses that you had to add on that home base already offeredHomebase - Veelgestelde vragen
Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Homebase.V. Welke prijsmodellen heeft Homebase te bieden?
Homebase kent de volgende prijsmodellen:
- Vanaf: US$ 19,95/maand
- Prijsmodel: Gratis versie, Abonnement
- Gratis proef: Beschikbaar
V. Wat zijn de typische gebruikers van Homebase?
Homebase heeft de volgende typische klanten:
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+
V. Welke talen worden door Homebase ondersteund?
Homebase ondersteunt de volgende talen:
Engels, Spaans
V. Biedt Homebase ondersteuning voor mobiele apparaten?
Homebase ondersteunt de volgende apparaten:
Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)
V. Met welke andere apps kan Homebase worden geïntegreerd?
Homebase kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:
ADP Workforce Now, Clover, Gusto, Gusto, Lightspeed, Lightspeed Retail, QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, Revel Systems, Square Payroll, Square Point of Sale, SurePayroll, Toast POS, Upserve, ZipRecruiter, talech, toast CRM
V. Welke mate van ondersteuning heeft Homebase te bieden?
Homebase biedt de volgende ondersteuningsopties:
E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten
Gerelateerde categorieën
Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Homebase.