Over Homebase

Homebase is een tool voor personeelsplanning, tijdregistratie en communicatie voor bedrijven en hun werknemers in sectoren zoals de detailhandel, horeca en gezondheid en welzijn. Het platform is gericht op het automatiseren en stroomlijnen van personeelsplanning en tijdregistratie door middel van functies zoals teamkalenders, tijdklokken, automatische meldingen en budgetprognose.

Om gebruikers te helpen bij het opstellen van interactieve en flexibele teamplanningen, biedt Homebase een agendaweergave op basis van een Gantt-diagram met een interface voor slepen en neerzetten. Werkgevers kunnen de planning per rol, periode of medewerker bekijken om er zeker van te zijn dat er geen fouten zijn en dat de kosten kloppen. Nadat het is voltooid kan het schema in de automatische pilootmodus worden gezet zodat het automatisch wordt overgedragen naar de volgende weken of maanden, waarbij rekening wordt gehouden met de beschikbaarheid van het personeel en vakanties. Schema's kunnen binnen de Homebase-app naar werknemers worden verzonden en worden gesynchroniseerd met mobiele agenda's om herinneringen te verzenden.

Met behulp van de tijdregistratietools van Homebase kunnen gebruikers het aantal gewerkte uren bijhouden en integreren met hun salarissysteem voor automatische export van de urenstaten en loonberekening. Met behulp van de tijdklokfunctie kunnen werknemers in- en uitklokken voor ploegendiensten, en ook hun pauzes en overuren bijhouden door met een beveiligde pincode in te loggen vanaf hun mobiele apparaat. Managers ontvangen automatisch meldingen van afwezigheden of vertragingen en kunnen notities schrijven om via het beheerderslogboek andere managers op de hoogte te stellen van incidenten of dagelijkse overzichten.

Met werving via Homebase kun je snel hoogwaardige kandidaten vinden. Je kunt binnen één minuut gratis naar de beste online vacaturebanken plaatsen met directe integraties en vooraf geschreven functiebeschrijvingen.


Afbeeldingen

Homebase Software - 1
Homebase Software - 2
Homebase Software - 3
Homebase Software - 4
Homebase Software - 5
Homebase Software - 6
Homebase Software - 7
Homebase Software - 8
Homebase Software - 9
Homebase Software - 10
Homebase Software - 11
Nog 16 andere bekijken
Homebase-video
Homebase-video
Homebase-video
Homebase-video
Homebase-video
Homebase Software - 1
Homebase Software - 2
Homebase Software - 3
Homebase Software - 4
Homebase Software - 5
Homebase Software - 6
Homebase Software - 7
Homebase Software - 8
Homebase Software - 9
Homebase Software - 10
Homebase Software - 11

Twijfels over Homebase? Vergelijk met een populair alternatief

Beginprijs

US$ 14,00
maand
Geen prijsinformatie gevonden

Prijsopties

Gratis versie
Gratis proefversie
Gratis versie
Gratis proefversie

Functies

87
62

Integraties

17
42

Gebruiksgemak

4,6 (993)
4,4 (202)

Prijs-kwaliteitverhouding

4,5 (993)
4,2 (202)

Klantenservice

4,5 (993)
4,4 (202)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Alternatieven

Lightspeed Restaurant

4,4
#1 alternatief voor Homebase
Lightspeed Restaurant is een cloudgebaseerd POS voor restaurants. Het platform biedt functies zoals verkoopregistratie,...

Clockify

4,7
#2 alternatief voor Homebase
Clockify is volledig gratis software voor urenregistratie. Het is eenvoudig, gemakkelijk te gebruiken en geschikt voor...

Marketing 360

4,6
#3 alternatief voor Homebase
Marketing 360 wordt vertrouwd door meer dan 20.000 kleine bedrijven. Bedrijfseigenaren gebruiken dit platform voor...

QuickBooks Desktop Enterprise

4,5
#4 alternatief voor Homebase
QuickBooks Enterprise is boekhoudsoftware voor kleine bedrijven die gebruikers realtime toegang biedt tot informatie...

Reviews

Totaalscore

4,6 /5
(993)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,5/5
Functies
4,5/5
Gebruiksgemak
4,6/5
Klantenondersteuning
4,5/5

Heb je Homebase al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 993 reviews worden weergegeven
Marcus
Marcus
Totaalscore
  • Sector: Levensmiddelen- en drankenindustrie
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Wekelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Excellent Scheduling Software for Restaurants/Bars

Beoordeeld op 16-5-2022

This is great way to track hospitality staff for clocking in and out, as well as recording some key...

This is great way to track hospitality staff for clocking in and out, as well as recording some key data for payroll processing even if you do payroll outside of Homebase.

Pluspunten

This makes scheduling our bar staff extremely easy and helps to track other payroll accounting data like start dates, hours, etc. It also helps to communicate with staff and provides a good source of applicants from a tailored database of hospitality industry applicants.

Minpunten

It could have more features for team communication and collaboration. The dashboard navigation is pretty straightforward but could be improved.

Jeff
Totaalscore
  • Sector: Medische apparatuur
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Easy to use, set-up, maintain, interface and adjust.

Beoordeeld op 3-12-2020

Exceptional. Set it and forget it.

Exceptional. Set it and forget it.

Pluspunten

The interface/importing with QuickBooks Online. Easy to add time and track PTO, holidays, OT and more. Customization for our business hours was perfect. The cost is lowest I have found for the amount of features. T-Sheets in QBO is too pricey for us. Also the remote clock-in features and mobile app is a big hit with employees.

Minpunten

Importation of hours into QBO Payroll needs to be adjusted and checked, but having HomeBase open after importing employee time cards makes it simple. Just match 1 to 1 and your good. Also the initial holiday set-up can be a bit tricky but HB customer service is excellent and guided us through it.

Overwogen alternatieven

QuickBooks Time

Redenen om voor Homebase te kiezen

Epicor was cumbersome and tricky for HR. That was a longtime ago.

Overgestapt van

Epicor Advanced MES

Redenen om over te stappen op Homebase

Price and Features. Paid Time Off (PTO) feature. Mobile App for remote use
Justin
Justin
Totaalscore
  • Sector: Evenementenbureaus
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

I regret purchasing Homebase

Beoordeeld op 13-12-2023

We are on the essentials plan. We have 45 employees. some of those employees are able to do more...

We are on the essentials plan. We have 45 employees. some of those employees are able to do more than 1 job. some of those jobs are a higher paying position (like bartender vs busboy)

When you hire a bartender at $15 per hour, if that bartender picks up a job as a busboy at $10 per hour - the software won't allow you have that bartender get paid at $10 unless you upgrade to their "plus" plan.

What was not explained was why this just became an issue in december 2023 and was not an issue when we onboarded all employees in september.

for that reason - i will not be renewing and will be sourcing a new sofrware. if i'm going to pay a higher cost, it wont be for the lack of customer service i've recieved to date.

i'll gladly update this review if the team can fix my issue but based on the customer service response i've seen so far...i dont see that happening without me making some noise.

Pluspunten

The price was better than our old provider, wheniwork but maybe it turns out that you get what you pay for?

Minpunten

Customer service is very limited in what they are willing to say or do and you dont have a rep or salesperson other than when they first try to take your money and get you to sign up. I've sent messages for support or attempted to call or email my old rep that signed me up that went unanswered. When they have been answered - its been covered in technical jargon instead of a simple "yes you can do that by doing this or no, thats not available on your plan.

Bobbie
Totaalscore
  • Sector: Medische praktijk
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

FREE Scheduling / Messaging

Beoordeeld op 28-11-2023

Have been blessed with the ability to utilize a free app that allows me to schedule crew members &...

Have been blessed with the ability to utilize a free app that allows me to schedule crew members & allows them to message each other if schedules need to change. Our volunteer ambulance agency also frequently holds training for other departments, meaning that I can add crew members/roles while I have students & then can remove them once classes are completed. Other apps that I have used had caps on the number of persons allowed to be added & even after deleting a person they still counted on the total number, meaning I couldn't add anybody else.

Pluspunten

Allows volunteer ambulance team members to communicate & monitor schedule on the go. If an emergency happens we can communicate with each other remotely.

Minpunten

Messages are at times delayed. I don't "blame" Homebase due to the quality of our cell service in our area has been poor the past few months.

Peter
Totaalscore
  • Sector: Voedselproductie
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Excellent for Restaurants, Hourly Employees

Beoordeeld op 25-11-2020

I've used this as an employee, then as a business owner for about the last 7 years. It's really a...

I've used this as an employee, then as a business owner for about the last 7 years. It's really a no brainer if you need a time tracking tool, and it has been upgraded consistently over the years to add more features. The hiring tool is surprisingly solid as well, and helps to market positions quite well.

Pluspunten

I've used this for so long now it is hard to imagine what I'd do without it. We began using it as a simple time clock, and it has slowly become our go to for hiring, time tracking, time off, and employee messaging. If you have a mostly hourly workforce it is super simple to setup, and as your business grows it has helpful and intuitive tools to make your life easier. Their support in my experience can be a bit disorganized, but they always get the job done and are easy to work with.

Minpunten

Not as helpful for salaried employees as it is for hourly employees in my experience. The lower tiers lack some of the onboarding functionality and digital form filing I'd like it to have, but I think this may have been added recently.

Overwogen alternatieven

BambooHR

Redenen om over te stappen op Homebase

Homebase wins handily over BambooHR when it comes to hourly employees, and the value and ease of use it brings to busy workplaces.
5 van 993 worden weergegeven Lees alle reviews

Homebase - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Homebase.

Homebase kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 14,00/maand
  • Prijsmodel: Gratis versie, Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

Homebase heeft de volgende typische klanten:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Homebase ondersteunt de volgende talen:

Engels, Spaans

Homebase ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Homebase kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

ADP Workforce Now, Clover, Gusto, Gusto, Lightspeed, Lightspeed Retail, QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, Revel Systems, Square Payroll, Square Point of Sale, SurePayroll, Toast POS, Upserve, ZipRecruiter, talech, toast CRM

Homebase biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Homebase.