TMetric

TMetric

Vriendelijke en eenvoudige urenregistratie voor teams van elke omvang.

4.5/5 (189 review)

TMetric - Overzicht

Wat is TMetric?

TMetric is een urenregistratie-toepassing ontworpen voor freelancers, externe teams, IT-professionals en bedrijven.

Deze service is gemaakt om routine in een workflow te elimineren en samenwerking van externe teams te automatiseren. Het is een ideale oplossing voor teams en individuen die op zoek zijn naar een oplossing voor eenvoudig maar veelzijdig tijd- en teambeheer.

De applicatie van TMetric geeft je de mogelijkheid om je werkdag in een eenvoudige tijdlijn te bekijken, pauzes toe te voegen, taken en projecten aan je team toe te wijzen, projectopbrengsten te meten en je klanten te factureren. De app heeft een eenvoudige integratieoptie in elke workflowomgeving (het kan worden geïntegreerd met meer dan 50 services).

De tijd kan, indien nodig, handmatig worden toegevoegd door de cijfers in te voeren of uren en minuten te selecteren op een klok. Pauzes kunnen ook aan de tijdlijn worden toegevoegd en de totale pauzes voor de dag worden boven de tijdlijn weergegeven. Als gebruikers vergeten de tijd te stoppen, waarschuwt TMetric hen automatisch na een ononderbroken sessie van 10 uur en zal het geen tijd meer volgen totdat een eindtijd handmatig is ingevoerd.

Met TMetric kunnen gebruikers een reeks rapporten genereren, waaronder project-, taak- en teamsamenvattingen, dagelijkse rapporten en gedetailleerde rapporten. Gebruikers kunnen het tijdbereik voor hun rapporten opgeven, met opties voor de huidige en vorige dag, week of maand, alle tijden en aangepaste datumbereiken. Rapporten kunnen ook worden gefilterd op team, project, client, factureerbare status en tags en worden geëxporteerd als PDF- of CSV-bestand. TMetric kan worden geïntegreerd met een reeks hulpmiddelen voor project- en taakbeheer, waaronder Asana, Basecamp, JIRA, Producteev, Todoist, Trello en Wrike, en biedt een desktop-app voor Windows en browserplug-ins voor Chrome, Firefox en Opera.

Het is beschikbaar voor iOS, Android, Windows, MacOS en Linux. Zodat je je uren kunt bijhouden op je computer, zelfs zonder internetverbinding, en daarmee doorgaan op je smartphone. Al je urenregistratiegegevens worden gesynchroniseerd.

TMetric - Overzicht

Prijzen

Vanaf
US$ 4,00/maand

Prijsopties

Gratis proef
Gratis
Abonnement
Prijs-kwaliteitverhouding

TMetric - Functies

Apparaten
Bedrijfsgrootte
K M G
Markten
Azië, Australië, Brazilië, Canada, China en nog 5 andere, Europa, Duitsland, India, Japan, Latijns-Amerika
Ondersteunde talen
Engels

Screenshots

Schermopname van TMetric: Main interface
Schermopname van TMetric: Main interface Schermopname van TMetric: The main window of working hours time-tracking Schermopname van TMetric: Activity Monitoring with screenshots Schermopname van TMetric: Detailed report Schermopname van TMetric: Invoicing Schermopname van TMetric: Project summary report Schermopname van TMetric: Task summary report Schermopname van TMetric: Team summary report Schermopname van TMetric: Reports can be generated to cover a range of time periods, including custom date ranges Schermopname van TMetric: Time Off module

TMetric reviews

TMetric reviews

Totaalscore
4.5
/
5 189 reviews
Uitstekend
108

Zeer goed
68

Gemiddeld
13

Slecht
0

Erg slecht
0

Prijs-kwaliteitverhouding
4.6
Functies
4.4
Gebruiksgemak
4.5
Klantenondersteuning
4.3
93% heeft deze app aanbevolen
Tammi O.

I NEED THIS... and LOVE it

I have used this for a couple of years and have even recommended to my clients that want to hire staff. I have some clients that want to know how every minute is spent and others that are happy as long as I am getting the task done in the time I am allotted, but TMetric takes all of the guesswork out. Regardless of what I am invoicing the client for I can send the report from TMetric so I am aware of exactly how much time to bill each client for.


Vertalen met Google
Jonathan N.

Easy to use and customize time tracking tool


Vertalen met Google
Alexander F.

Manage team members' hours on company projects

It integrates my personal and team workflow considerably well, making it easy to categorize time and keep all project tasks on time.


Vertalen met Google
Geverifieerde reviewer

A review of TMetric by the Creative Director of a Marketing Agency

I've been using it for around a year now and, like I say above, it's mostly fine and easy but with a couple of bugs or areas of badly designed UI or UX.

The page design and colour scheme and UI do feel a little dated and not quite slick enough perhaps?


Vertalen met Google
Marie J.

Great but missing features

Tmetric is very basic, reporting is poor and not configurable. While it tracks time it cannot track resource utilization, project burn, costs (vs price). Tmetric support is responsive however their reply for most of the enhancements is “it doesn’t do that” which means I need to find a product that wants to improve and provide the customer experience we need.


Vertalen met Google
Tammi O.
Sector: Directiekantoor
Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
Vertalen met Google

I NEED THIS... and LOVE it

Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 19-8-2019
Bron van de reviewer: Capterra

I have used this for a couple of years and have even recommended to my clients that want to hire staff. I have some clients that want to know how every minute is spent and others that are happy as long as I am getting the task done in the time I am allotted, but TMetric takes all of the guesswork out. Regardless of what I am invoicing the client for I can send the report from TMetric so I am aware of exactly how much time to bill each client for.

Pluspunten

I like that with the click of a button I can not only switch between clients but also sub projects for each of those clients. At the end of the week I can run a report and pull everything into a spreadsheet and send each client a complete snapshot of how much time was spend on which aspects of their business. There is even an app so if I am not sitting at my desk but doing some work from my tablet or on a call I can still click the button and track every minute.

Minpunten

I have not encountered anything I dislike. I use the free version and have not found its limitations

Vertalen met Google

Antwoord van Devart

Thanks for your trust, Tammi.

Scoreverdeling

Prijs-kwaliteitverhouding
Gebruiksgemak

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 10.0/10

Jonathan N.
Sector: Informatietechnologie en -diensten
Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
Vertalen met Google

Easy to use and customize time tracking tool

Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 19-8-2019
Bron van de reviewer: Capterra

Pluspunten

The relatively unofficial API support for the product is very through; if there isn't a first party support already built in for the tools we use, Browser Extension enabling ZenDesk Support, then we have some flexibility to build up additional solutions to integrate TMetric into our work flow.

It's easy to create a budget for a project that can be assigned to either time or a monetary value.

Time is linear, and cannot overlap; so if you need to go back and change your time because it wasn't tracked properly, you don't need to worry about readjusting all entries to make sure you're not double billing a client.

Minpunten

The project selection tool starts to get slow to load when you have a lot of projects in the system.

The desktop application hasn't always been that reliable (crashes, the window opening) although I still run it in the background to monitor what I'm working on, so I can go back and review it at any time.

Because time doesn't overlap it is relatively easy to accidentally overwrite a days worth of entries if you accidentally meant to make your start time of an entry to 3:00 PM, forgetting to add the "PM", and the system defaults to 3:00 AM, and giving you a quick "are you sure message".

Vertalen met Google

Antwoord van Devart

Thanks for your review. We appreciate your point of view. Both the desktop and web application have become more steady.

Scoreverdeling

Prijs-kwaliteitverhouding
Gebruiksgemak

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 10.0/10

Alexander F.
Sector: Computersoftware
Bedrijfsgrootte: 13-50 werknemers
Vertalen met Google

Manage team members' hours on company projects

Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
Beoordeeld op 29-1-2020
Bron van de reviewer: Capterra

It integrates my personal and team workflow considerably well, making it easy to categorize time and keep all project tasks on time.

Pluspunten

• Integration with several fermenters that we use as Jira and Tello.
• Has the function of exporting to spreadsheets in .csv format.
• Provides mobile application.
• Very good cost benefit.
• It has great usability and option to use tags.
• It makes it much easier to track my team's work.

Minpunten

Occasional failures or loss of service without warning or apparent reason.
The desktop application is a little complicated.
Exporting reports to Google Drive takes a little bit of work.
Navigating through different tasks is a little bad.
At first, I found it difficult to visualize the time that my colleagues took on each project.

Scoreverdeling

Prijs-kwaliteitverhouding
Gebruiksgemak
Klantenondersteuning

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 10.0/10

Geverifieerde reviewer
Sector: Marketing en reclame
Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
Vertalen met Google

A review of TMetric by the Creative Director of a Marketing Agency

Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
Beoordeeld op 26-4-2019
Bron van de reviewer: Capterra

I've been using it for around a year now and, like I say above, it's mostly fine and easy but with a couple of bugs or areas of badly designed UI or UX.

The page design and colour scheme and UI do feel a little dated and not quite slick enough perhaps?

Pluspunten

I like it's simplicity - both in looks and function. Once the browser extension is installed you can time track tasks straight from Asana or manually add the time yourself - both methods are relatively quick to do.

I like that you can view reports of how you've spent your time - on what projects and clients. Very useful for administrators and accountants.

Minpunten

It often crashes, breaks or bugs out, leaving myself and my team unable to track our hours in the software. It only breaks every three weeks or so, but I suppose I did expect it to work ALL the time.

The other thing that is very annoying is when you are manually entering your hours and they start in AM and finish in PM. The slightly-clunky-to-use clock interface does not automatically guess that you meant PM and ruins all the hours you've already entered that morning by setting the last task as finishing at 12.45AM!

The analogue clock face interface used to enter times is a little annoying - it has to be clicked or pressed in the right order and very accurately.

It is easy to accidentally leave a timer tracking - even overnight. Perhaps there could be some way to counter this?

Vertalen met Google

Antwoord van Devart

Thanks for your feedback. We're working hard to meet the users' requirements.

Scoreverdeling

Gebruiksgemak

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 6.0/10

Marie J.
Sector: Informatietechnologie en -diensten
Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
Vertalen met Google

Great but missing features

Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 22-8-2019
Bron van de reviewer: Capterra

Tmetric is very basic, reporting is poor and not configurable. While it tracks time it cannot track resource utilization, project burn, costs (vs price). Tmetric support is responsive however their reply for most of the enhancements is “it doesn’t do that” which means I need to find a product that wants to improve and provide the customer experience we need.

Pluspunten

So I use this for all employees billable or not. It is great for internal usage but it is a lot of work to transfer to an invoice for a customer. On average each employee spends two hours each week. It doesn’t track expenses, car mileage, or receipts on an account so we have to use multiple applications to get one invoice out each week.

I like that I can put in each contract assign the hours to each employee but it doesn’t do burn sheets so again I need another tool.
As for tracking time it’s just okay. It’s great when it work automatically on the computer. It does a great job at tracking idle time but tends to crash when in a project monitoring activity. While all apps crash the issue is you don’t know this one has because it’s hidden until you want to do a different task and then you’ve lost all your tracking. Oh there is a feature to allow customers access but I would never do that without the ability to configure it to show the customer what I want

Minpunten

Reliability and stability are the least favorite things

Vertalen met Google

Antwoord van Devart

Thank you for your time and review. We will further improve our application.

Scoreverdeling

Prijs-kwaliteitverhouding
Gebruiksgemak

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 8.0/10

Gebruikersaanbeveling
8.9/10
Gebaseerd op 189 gebruikersscores
Vergelijk gebruikersaanbevelingen met alternatieven
Vergelijk met alternatieven

Prijzen van TMetric

Prijzen van TMetric

Vanaf
US$ 4,00/maand
Gratis proef
Gratis
Abonnement
Prijs-kwaliteitverhouding
Prijs-kwaliteitverhouding
4.6/5
Gebaseerd op 189 gebruikersscores
Vergelijk scores voor prijs-kwaliteitverhouding met alternatieven
Vergelijk met alternatieven

TMetric - Functies

TMetric - Functies

API
Activiteiten volgen
Activiteitendashboard
Automatische meldingen
Drag & Drop-interface
Gantt-grafieken
Integratie van derden
Meerdere projecten
Priorisering
Prognoses
Projectbeheer
Projecten bijhouden
Projectplanning
Projecttijd bijhouden
Rapportage en statistieken
Roosters
Samenwerkingstools
Taakbeheer
Taken bijhouden
Voortgang bijhouden
Functies
4.4/5
Gebaseerd op 189 gebruikersscores
Vergelijk functiescores met alternatieven
Vergelijk met alternatieven

Categorieën

Video's en instructies

Video's en instructies

TMetric - Veelgestelde vragen

TMetric - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over TMetric.

V. Welke prijsmodellen heeft TMetric te bieden?

TMetric kent de volgende prijsmodellen:

Vanaf: US$ 4,00/maand

Prijsmodel: Gratis, Abonnement

Gratis proef: Beschikbaar

V. Wat zijn de voornaamste functies van TMetric?

We hebben geen informatie over functies van TMetric

V. Wat zijn de typische gebruikers van TMetric?

TMetric heeft de volgende typische klanten:

Freelancers, Middelgroot bedrijf, Non-profit, Klein bedrijf

V. Welke talen worden door TMetric ondersteund?

TMetric ondersteunt de volgende talen:

Engels

V. Welke prijsmodellen heeft TMetric te bieden?

TMetric kent de volgende prijsmodellen:

Gratis, Abonnement

V. Biedt TMetric ondersteuning voor mobiele apparaten?

TMetric ondersteunt de volgende apparaten:

Android, iPhone, iPad

V. Met welke andere apps kan TMetric worden geïntegreerd?

TMetric kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Asana, Assembla, Basecamp, ClickUp, Producteev, Todoist, UserVoice, Zendesk, Zendesk, Zoho CRM

V. Welke mate van ondersteuning heeft TMetric te bieden?

TMetric biedt de volgende ondersteuningsopties:

Veelgestelde vragen, Forum, Kennisbank, Online ondersteuning, Video-instructies