Over Preno

Preno is een oplossing voor hotelbeheer die dagelijkse administratietaken automatiseert en stroomlijnt, waardoor operators hun receptie en backoffice efficiënt kunnen runnen. Het platform kan worden gebruikt door verschillende accommodatiebedrijven, zoals resorts, bed and breakfasts, vakantiewoningen, boetiekhotels, villa's, lodges en appartementen met hoteldiensten.

De functies van Preno zijn onder andere eenvoudig boekingsbeheer met intuïtieve in- en uitcheckprocessen. Je kunt op het startrooster slepen en neerzetten om boekingen te verplaatsen en gedetailleerde gastprofielen en informatie over medewerkers aanmaken en opslaan. Hierdoor kun je tijd besparen op de administratie en elke keer een naadloze en gepersonaliseerde gastervaring bieden. Het factureren van een gast of medewerker kan ook eenvoudig vanuit Preno.

Preno kan daarnaast worden geïntegreerd met betalingsgateways, zodat je veilig creditcards kunt opslaan en belasten vanuit de app. Je kunt ook factureren aan de kamer met de integratie met Kounta POS, zodat je de maaltijdrekeningen van gasten rechtstreeks in rekening kan brengen op hun kamer.

Dankzij de integratie van Preno met toonaangevende kanaalbeheerders kunnen exploitanten van accommodaties hun kamers distribueren via online reisbureaus zoals Booking.com en Expedia. Boekingen die via deze kanaalbeheerders binnenkomen, worden automatisch in het Preno-rooster opgenomen, en met de realtime beschikbaarheidssynchronisatie behoren dubbele boekingen tot het verleden.

Het rapportagetabblad biedt inzichtelijke realtime rapporten, zodat je altijd de juiste zakelijke beslissingen kunt nemen. Je kunt zelfs doelen instellen om te zien hoe je er deze maand voor staat.

De uitmuntende integratie van Preno met Xero zorgt voor gestroomlijnde boekhoudprocessen. Dit platform maakt het gemakkelijk om betalingen die in Preno zijn ontvangen door te sturen en deze in kaart te brengen bij de gewenste accounts in Xero. De afstemming wordt eenvoudiger dankzij de functionaliteit van Preno en Xero, waarmee je tijd kunt besparen en de nauwkeurigheid kunt verhogen.

Prijzen vanaf:

NZ$ 89,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Apparaten

Bedrijfsgrootte

K M G

Markten

Australië, Verenigd Koninkrijk, Nieuw-Zeeland

Ondersteunde talen

Engels

Prijzen vanaf:

NZ$ 89,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

Preno Software - 1
Preno Software - 2
Preno Software - 3
Preno Software - 4
Preno Software - 5
Preno Software - 6
Preno Software - 7
Preno Software - 8
Preno Software - 9
Preno Software - 10
Preno Software - 11
Preno Software - 12
Preno Software - 13
Preno Software - 14
Nog 15 andere bekijken
Preno-video
Preno Software - 1 Preno Software - 2 Preno Software - 3 Preno Software - 4 Preno Software - 5 Preno Software - 6 Preno Software - 7 Preno Software - 8 Preno Software - 9 Preno Software - 10 Preno Software - 11 Preno Software - 12 Preno Software - 13 Preno Software - 14

Functies

Totaal aantal functies van Preno: 54

  • Beheer van factuurtarieven
  • Beheer van gastervaringen
  • Beheer van klantervaringen
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Betalingen verwerken
  • Bewaking
  • CRM
  • Cashbeheer
  • Contactenbeheer
  • Distributie via meerdere kanalen
  • Elektronische betalingen
  • Enkelvoudig vastgoed
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Frontdeskbeheer
  • GDS/OTA-integratie
  • Geïntegreerde boekhouding
  • Groepsreserveringen
  • Historische verslaglegging
  • Huishoudbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kamers reserveren
  • Kanaalbeheer
  • Klantenondersteuning
  • Klantgeschiedenis
  • Meerdere panden
  • Notities bij reserveringen
  • Onderhoudsbeheer
  • Online reserveren
  • Personeelsbeheer
  • Prijs- en margebeheer
  • Prijsoptimalisatie
  • Privéruimten
  • Provisiebeheer
  • Provisieberekeningen
  • Rapportage en analyse
  • Reputatiebeheer
  • Reserveren van activiteiten
  • Reservering door derden
  • Reserveringenbeheer
  • Reserveringsbeheer
  • Slaapzalen
  • Status bijhouden
  • Tariefbeheer
  • Toetsing van bankgegevens
  • Verkooppunt
  • Verlengd verblijf
  • Verwerking van creditcards
  • Voor vakantieverhuur
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer

Alternatieven

Lobby PMS

5
#1 alternatief voor Preno
LobbyPMS is the perfect software for different types of accommodations as Hotels, hostels, apartments, glamping,...

NewBook

4,8
#2 alternatief voor Preno
NewBook is bekroonde software voor vastgoedbeheer die speciaal is gebouwd voor de toerisme- en horecasector en die alle...

Resly

5
#3 alternatief voor Preno
Resly is a property management system designed to help Australian hotels and resorts handle compliance, task scheduling,...

Beds24

4,8
#4 alternatief voor Preno
Beds24 is een cloudgebaseerde oplossing voor vastgoedbeheer die een kanaalbeheerder en boekingsmodule biedt voor...

Reviews

Totaalscore

4,6 /5
(29)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,6/5
Functies
4,4/5
Gebruiksgemak
4,8/5
Klantenondersteuning
4,8/5

Heb je Preno al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 29 worden weergegeven
Michael W.
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Preno again!

Beoordeeld op 4-2-2020

Customized service and personal contact with no time wasting. Quick and efficient problem solving...

Customized service and personal contact with no time wasting. Quick and efficient problem solving management>

Pluspunten

Our company is using Preno for over 3 years. What can I say. If I would not love it I would have changed :)

Minpunten

There is nothing I do not like. They constantly improving.

Jacqui A.
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

LOVE IT. I went from a paper based hard copy booking system to preno. It was an easy...

Beoordeeld op 10-5-2018

Easy to use so frees up my time

Easy to use so frees up my time

Pluspunten

Ease of use. You could teach this system to almost any front end staff in a minimal amount of time. The team at Preno helped me to set up and guided me whenever i didn't understand something. I have been using this system for over 18 months and have not looked back. The Preno Team are always on hand if I have an issue (which is rarely as it functions at it is supposed to). They are very proactive about making changes and improvements but not so much that there are any interruptions to the flow or usage. They are open when you have a suggestion to improve on something. Billing can be done monthly or annually (you get to decide). As a small business this is important as is good reliable support.
I have no complaints at all. I HIGHLY RECOMMEND this product and the team.

Minpunten

The only thing that doesn't really suit my business is the housekeeping page. I would like that to be a little more customisable so I currently don't use it and hand write my housekeeping instructions still.

Antwoord van Preno

Hi Jacqui,

Thank you for your review. Thank you for your feedback, the team is working hard on new updates to housekeeping.

We are always around to assist. The team appreciates all your support.

- Amelia Gain

Amy O.
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 5.0 /10

Easy to use but lacks simple functions

Beoordeeld op 22-3-2018

It lacks simple functions. Whilst it is an easy program to use, it still needs some work to make it...

It lacks simple functions. Whilst it is an easy program to use, it still needs some work to make it a successful program across the board.

Pluspunten

The program is easy to use especially for training new staff. We love the credit card feature and how easy it is to pop the credit card in and charge the card the card without manually using an eftpos machine. Entering rates has never been more easier, we love the the tabs along the bottom to show for outstanding balances etc. Visually the program is easy on the eyes. Simple program good for very small properties. Not sure how it would go on a large hotel. I like the idea of the revenue reports, however this would only be functional if accounted for is accurate entered through.

Minpunten

The program lacks a few simple features and functions. We don't like the check out process for a guest departure. When you click the checkout button (even when no money is owing on the profile) it takes you into the guest folio, you then have to go to the home tab and go through the pointless screen slide. A bit time consuming.
2. There is no where to set up a group master to add a payment too. There is way to much room for error for direct deposits to not be accounted for correctly or invoicing the incorrect people. The reconcile report can not show you if money has not been accounted for some where. It just shows that a button has been clicked and its shown up on a report. It is all to easy to clear a profile and void a profile for money to become easily untraceable. Simple functions for setting up groups (e.g. school groups, travel agents) can apparently only be done through Xero to apply payments and then to cash a guest profile off in preno you select relevant sub heading... If not set up correctly money is accounted for incorrectly and in our case untraceable from previous employees misuse. You need to stay on top of all transactions daily going back and forth between too many avenues. This is not a one stop shop program. A bed selection tab on the guests profile would be so handy the current way is harder to use, especially when converting to the housekeeping report. Overlapping bookings is easy to do if moving rooms. 1 month blocks would be nice to view.

Antwoord van Preno

Hi Amy,

I think there were some unique issues in your handover from your previous management that proved challenging at the start. I think we did not give you enough training during this hand over too, but we know what it's like, it's a busy time.

We are different in how we leverage specialised apps like Xero and channel managers. This is what provides the time savings to so many of our users.

It sounds like you have a good handle of Preno now.

We appreciate your ongoing support and feedback!

Joyce M.
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Great on-line Hotel management software program

Beoordeeld op 8-6-2021

Have found Preno has been very useful and important tool in my business, once I set up Preno it...

Have found Preno has been very useful and important tool in my business, once I set up Preno it meant my book keeping and diary work was at more than halved and the risk of overbooking minimized. Took so much stress out of the Hotel management side of my business.

Pluspunten

Very easier to load guest information. One shop stop for bookings, payments, covers across booking channels so avoids overbookings, very easier to retrieve any data needs for accounting purposes.

Minpunten

Nothing. I found it very useful. Even when using it with my phone to check for booking it was useful.

Wendy H.
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Don't hesitate - it's brilliant!

Beoordeeld op 28-9-2016

We we lucky enough to begin trialling Preno late 2015 alongside our existing system. We made the...

We we lucky enough to begin trialling Preno late 2015 alongside our existing system. We made the full switch in March 2016 as the season started to wane. No regrets, no issues - seamless transition and 100% happy with our decision. The Preno team are brilliant to work with - so responsive when very rare issues arise. Always listen, and try and find a resolution as quickly as possible. Full integration with both Xero and Staah for accounts and channel management has made our lives so much easier. Best decision we have made in a long time by far.

Pluspunten

Everything - quick, responsive, intuitive - so easy to use. Integration with Staah & Xero just fabulous.

Minpunten

Closing rooms off - but I know you are working on this. Needs to be easier from Preno side.

Antwoord van Preno

Hi Wendy, awesome to hear such kind words from you! We're always working hard to make Preno better, and we'll have that update to make closing off rooms very soon! I'll make sure to update you when it's ready.

- Nick

5 van 29 worden weergegeven Lees alle reviews

Preno - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Preno.

Preno kent de volgende prijsmodellen:

Preno heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Preno ondersteunt de volgende talen:

Engels

Preno ondersteunt de volgende apparaten:

Preno kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Braintree, Lightspeed POS, SiteMinder, Stripe, Xero

Preno biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Preno.