Alpega TMS
Alpega TMS
Over Alpega TMS
Alpega, voorheen Transwide, is een cloudgebaseerde oplossing voor transportbeheer die tegemoetkomt aan de behoeften van bedrijven van elke omvang en logistieke complexiteit. Deze SaaS-oplossingen optimaliseren en stroomlijnen processen gedurende de complete transportcyclus voor meer dan 200 klanten in 80 landen. Alpega-oplossingen zijn modulair en kunnen afzonderlijk worden geïmplementeerd en geïntegreerd in een bestaande logistieke IT-omgeving en kunnen worden geschaald naar de behoeften van het bedrijf. Het platform maakt gebruik van transactie- en abonnementsgebaseerde tariefmodellen, waardoor gebruikers alleen betalen voor wat ze gebruiken en daardoor een snelle terugverdientijd en een snelle ROI (return on investment, rendement op investering) kunnen realiseren.
Alpega ondersteunt samenwerking met alle handelspartners in de supply chain. Door verladers te verbinden met vervoerders, klanten en leveranciers wordt er een beter overzicht bereikt, evenals gedeelde, realtime informatie voor betere besluitvorming, naleving en transparantie.
Alpega-oplossingen bieden de mogelijkheid om de totale vrachtuitgaven en CO2-voetafdruk te verminderen door verbeterde inkoop, planning en optimalisatie van goederen, uitvoering van verzending, vrachtafrekening en analyse en rapportage. Aanvullende oplossingen zoals een live voertuigvolgsysteem, planning van dokafspraken, herbruikbaar/retourneerbaar verpakkingsbeheer en mobiele oplossingen verbeteren de zichtbaarheid over de complete cyclus, de efficiëntie van transportworkflows en de automatisering van handmatige taken via het gebruik van logistieke IT.
Afbeeldingen
Twijfels over Alpega TMS?
Vergelijk met een populair alternatief
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
Alternatieven
Neurored TMS & SCM Software
Shipox DMS
UROUTE
Shipwell
Reviews
Heb je Alpega TMS al?
Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.
- Sector: Kleding en mode
- Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
- Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Translot
Beoordeeld op 24-6-2019
The overall experience has been great. Executives have been of great support during the implementati...
The overall experience has been great. Executives have been of great support during the implementation phase of the software. It has allowed us for smoothly transitioning all the parts of the delivery process over this tool.
Pluspunten
ITs easy to use and provides visibility to all stakeholders. Furthermore, it reduces our work as it links the company make the delivery and the team internally who receives it.
Minpunten
That it is not capable to report multiple shipments under one delivery
Antwoord van Alpega
Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback.
- Sector: Voedselproductie
- Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Roquette-1st in the U.S. to use Transwide
Beoordeeld op 28-6-2019
We use just the Call-Off product now, but looking at the TMS product also.
Excellent Support in the...
We use just the Call-Off product now, but looking at the TMS product also.
Excellent Support in the U.S.
Pluspunten
ease of use for shippers and carriers
information organized in a logical format
great visibility
filter function helps manage shipments
Minpunten
system goes down and that creates major issues, all visibility is lost, don't know what tenders went through and what didn't.
Every day there are Error messages meaning a problem with someone's call-off, I receive all errors (Roquette sites all over the world). Would be great if we could see only U.S. call-off errors.
Antwoord van Alpega
Hi Dave,
Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback.
Our support team will reach out directly regarding the email notifications.
We acknowledge the inconvenience of our recent system downtime, resulting from our transition to Amazon Web Services (AWS Cloud). This upgrade will improve our users' experience moving forward and help us maintain our 99.5%+ up-time standards.
- Sector: Magazijnen/opslag
- Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 6.0 /10
Review Software
Beoordeeld op 25-6-2019
Controlling daily trucks is greatly organized, just needs to be updated.
Controlling daily trucks is greatly organized, just needs to be updated.
Pluspunten
Organized, informational, Changeable, Very User friendly.
Minpunten
Slow, Too many steps, Have to click too many pages to get what information is needed.
Needs to have quick access to Daily Schedule upon logging in.
Needs to be faster at loading up pages.
It would be nice to have an App on phones for easy logging on delivery times and or changes.
Antwoord van Alpega
Hi Peter, Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your feedback.
You are able to set Current Schedules as your homepage. I will contact you directly to explain.
- Sector: Consumentengoederen
- Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Excellent Communication Tool
Beoordeeld op 15-7-2016
We were the first U.S. company to start using Transwide. We utilize the tendering product to get...
We were the first U.S. company to start using Transwide. We utilize the tendering product to get our orders to truckload carriers. It saves us a lot of time and errors in the tendering process. Our carriers like it a lot with the 24/7/365 system availability.
Pluspunten
Simplicity of use and clear organized transport order information for the users.
Login is fast, easy to add users, TW Support is very reactive and helpful for both Shipper and Carriers. Don't have to keep changing password like a lot of systems.
System updates are always done on weekends.
Minpunten
Screen changes are a bit slow (about 15-30 seconds per screen).
Scheduled down time is always planned for best time in Europe so is always during U.S. business hours.
Antwoord van Alpega
Thanks for the great review and feedback. WE appreciate our lengthy relationship with Roquette. You never forget your "first" ;-)
- Sector: Logistiek en toeleveringsketen
- Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Alpega (Transwide)
Beoordeeld op 25-6-2019
Alpega(Transwide) has given me a good experience. It is user friendly and allows my company to...
Alpega(Transwide) has given me a good experience. It is user friendly and allows my company to conduct business in the manner it needs to, to best serve our customers. The customer service team in Pittsburgh is always willing to help, and make it a priority to help find ways to make the system work more for our needs. CSR is always on top of finding solutions, and if she doesn't know the answer she makes sure to search one and get back to us.
Pluspunten
This software makes it easier for my department to conduct business. It gives a line of communication between our customer service department and truckers in order to ensure the customer is getting their shipments. It is eye appealing and user friendly.
Minpunten
The notifications are sometimes delayed, on when they are going to have outages.
Antwoord van Alpega
Hi Aimie, Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback and we're happy to hear our support team has been helpful.
We are currently working on improving our communications around system access.
Alpega TMS - Veelgestelde vragen
Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Alpega TMS.V. Welke prijsmodellen heeft Alpega TMS te bieden?
Alpega TMS kent de volgende prijsmodellen:
- Prijsmodel: Abonnement
- Gratis proef: Niet beschikbaar
V. Wat zijn de typische gebruikers van Alpega TMS?
Alpega TMS heeft de volgende typische klanten:
51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
V. Welke talen worden door Alpega TMS ondersteund?
Alpega TMS ondersteunt de volgende talen:
Chinees, Duits, Engels, Frans, Hongaars, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Zweeds
V. Biedt Alpega TMS ondersteuning voor mobiele apparaten?
Alpega TMS ondersteunt de volgende apparaten:
V. Met welke andere apps kan Alpega TMS worden geïntegreerd?
We hebben geen informatie over welke integraties Alpega TMS kent
V. Welke mate van ondersteuning heeft Alpega TMS te bieden?
Alpega TMS biedt de volgende ondersteuningsopties:
E-mail/helpdesk, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker)
Gerelateerde categorieën
Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Alpega TMS.