Over Spendesk

De software en service is opgezet voor de manier waarop bedrijven vandaag de dag te werk gaan, met het doel om het leven en werk van financiële professionals gemakkelijker en beter te maken.

Spendesk is een alles-in-één uitgavenplatform dat de manier waarop financiële teams de uitgaven van werknemers bijhouden, radicaal verandert. Met smartcards, onkostendeclaraties en realtime inzichten kunnen werknemers eenvoudig betalen voor wat ze nodig hebben, terwijl het financiële team de controle behoudt.

Wat dit platform onderscheidt van andere oplossingen, is het feit dat financiële teams hun werk kunnen decentraliseren, waardoor ze tijd besparen en hun teams sneller kunnen werken. Wanneer bedrijven op hun team vertrouwen kunnen ze een betere werkplek creëren en boeken ze uiteindelijk meer succes.

“Ik kan in realtime zien waar het geld wordt uitgegeven en ik hoef de creditcard van het bedrijf niet meer uit te lenen. Wat een opluchting!" – Xavier Haffreingue (COO @Tinyclues)

Bedrijven kunnen kiezen voor verschillende oplossingen om werknemers te helpen hun uitgaven te beheren en te betalen voor wat ze nodig hebben op het werk. Dit platform concurreert met twee opties: bedrijfskaarten en onkostenbeheersoftware. Meestal moeten bedrijven beide opties gebruiken en daarnaast alles bijhouden in Excel, omdat hun oplossingen slechts een deel van de moeilijkheden aanpakken rondom het beheer van personeelsuitgaven op het werk.

Als alle personeelsuitgaven op één plek worden gecentraliseerd, betekent dit meer zichtbaarheid, meer automatisering en minder tijd besteed aan de vervelende beheertaken.

Deze oplossing is gericht op het creëren van een geweldige ervaring, niet alleen voor de beheerder, maar voor het hele bedrijf. Spendesk gelooft in:
- Betalingsbeheer, de kern van elk bedrijf: geld is emotioneel en ingewikkeld en heeft gevolgen voor elk onderdeel van het bedrijf.
- Autonomie en empowerment: dit zijn kernwaarden om werknemers in staat te stellen hun beste werk te leveren.
- Technologie en ontwerp kunnen je bevrijden van tijdrovend en frustrerend werk.
- Vertrouwen, maar vertrouwen sluit controle niet uit.

Prijzen vanaf:

Niet door leverancier verstrekt

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor Spendesk

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Oostenrijk, België, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk , Ierland, Liechtenstein, Luxemburg, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Duits, Engels, Frans, Spaans

Prijzen vanaf:

Niet door leverancier verstrekt

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor Spendesk

Afbeeldingen

Spendesk Software - 1
Spendesk Software - 2
Spendesk Software - 3
Spendesk Software - 4
Spendesk Software - 5
Spendesk Software - 6
Spendesk Software - 7
Spendesk Software - 8
Spendesk Software - 9
Nog 10 andere bekijken
Spendesk-video
Spendesk Software - 1
Spendesk Software - 2
Spendesk Software - 3
Spendesk Software - 4
Spendesk Software - 5
Spendesk Software - 6
Spendesk Software - 7
Spendesk Software - 8
Spendesk Software - 9

Functies

Totaal aantal functies van Spendesk: 68

  • API
  • Abonnementenbeheer
  • Activiteiten volgen
  • Administratie
  • Bedrijfscreditcard
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beleidbeheer
  • Betaal- en kredietkaarten verwerken
  • Betalingen verwerken
  • Budgetcontrole
  • Budgettering/prognoses
  • Cashbeheer
  • Configureerbare workflow
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Declaraties
  • Documenten opslaan
  • Eenmalige aanmelding
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische geldoverdracht
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële analyse
  • Financiële verslaglegging
  • Fraudedetectie
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensbeveiliging
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Grootboek
  • Herinneringen
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkoopbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kilometerstanden bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Mobiel uploaden van ontvangstbewijzen
  • Mobiele toegang
  • Onkosten bijhouden
  • Online betalingen
  • Persoonlijke betalingen
  • Prepaidkaarten
  • Prognoses
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime gegevens
  • Realtime meldingen
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Status bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toetsing van bankgegevens
  • Transactiegeschiedenis
  • Transacties controleren
  • Uitgavenanalyse
  • Uitgavencontrole
  • Vergoedingenbeheer
  • Waarschuwing bij dubbele betaling
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Zoeken/filteren

Alternatieven

Expensify

4,4
#0 alternatief voor Spendesk
Volg moeiteloos je inkomsten en beheer onkosten onderweg met Expensify. Je hoeft enkel een foto van je kwitantie te...

Jitsi

4,1
#1 alternatief voor Spendesk
Jitsi Meet is open source software voor videoconferenties die bedrijven helpt bij het creëren van virtuele vergaderruimt...

Dropbox Business

4,5
#2 alternatief voor Spendesk
Dropbox is een off-site server voor het synchroniseren, opslaan en delen van bestanden waarmee gebruikers elk bestandsfo...

CANDIS

4,9
#3 alternatief voor Spendesk
Automated invoice management for finance teams and suited for small and medium-sized businesses. Teams can upload,...

Reviews

Totaalscore

4,8 /5
(203)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,5/5
Functies
4,6/5
Gebruiksgemak
4,8/5
Klantenondersteuning
4,6/5

Heb je Spendesk al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 203 reviews worden weergegeven
Lukas
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Great accounting automation for distributed teams

Beoordeeld op 28-8-2019

We're a small team scattered around Europa and Asia & thanks to Spendesk, much of our accounting,...

We're a small team scattered around Europa and Asia & thanks to Spendesk, much of our accounting, requesting payments & doing personal expenses has been automated - giving us more time to focus on developing our business rather than filing manual reports & chasing receipts across departments.

Pluspunten

- Spendesk allows to automate payments & approvals for business expenses and provides great overview over who owns which transactions, establishing great accountability
- The accounting integration (in Germany) was easy and straightforward
- Great approval flows
- It's possible to set up multiple teams & entities, modeling complex organizational structures

Minpunten

- Due to a change in Spendesk's internal processes in preparation for Brexit the onboarding process took 3-4 weeks, which wasn't well communicated in advance
- Each credit card's limit must be backed by money pre-loaded onto the bank account - and each card's limit needs to be 100% backed, effectively tying up an entire month of "worst case scenario" working capital
- Currency conversion charges are quite high

Antwoord van Spendesk

Hello Lukas, and thank you very much for your very detailed review. We are sorry that you faced some issues while using Spendesk. Don't hesitate to contact our support team anytime you need, we are available for you. Have a nice day!

Matthew
Totaalscore
  • Sector: Computersoftware
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Very nearly perfection, but I have a use case not handled well

Beoordeeld op 13-3-2019

Pluspunten

This is cliche, but the software just works. I really appreciate how fast it is to do all the tasks I need to do, and it really helps get my colleagues on board when it doesn't take up much of their time to upload receipts.

Minpunten

It is not very obvious how to have a card that can be charged multiple times, but only as a single overall process. An example is any service which takes a deposit, then final charge once manufacture is complete. This would be one purchase request and therefore one spendesk card, but needs to allow multiple individual charges to occur.
The "solution" is a subscription, but then you have to remember to cancel it or the money is reserved on the card forever.

Antwoord van Spendesk

Thank you Matthew for your interesting review. If you need any help with Spendesk, don't hesitate to contact our support or customer success teams!

Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Wekelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Managing marketing spend for different clients in a matter of seconds

Beoordeeld op 6-10-2021

Finally a tool to manage marketing spends from one single place. Creating virtual cards is easy and...

Finally a tool to manage marketing spends from one single place. Creating virtual cards is easy and fast. Attach them to the desired 3rd party tool and you can start tracking the spendings.

Pluspunten

Before Spendesk all of our client's marketing spend was with our own corporate card. Making it hard to track and match each transaction to the according client. With Spendesk this is being done automatically so we can easily print the transaction history per client. All those costs can be calculated to the client so this is fault-prove.

Minpunten

Spendesk doens't work with credit, so you have to be sure to add enough funds to the account. This isn't a big problem, but with lots of marketing spend this has to be done frequently.

Pauline
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Absolutely amazing tool to manage you team spendings

Beoordeeld op 15-7-2016

We implemented Spendesk as soon as we heard from them for my compan Hivy.
Hivy is a Saas helping...

We implemented Spendesk as soon as we heard from them for my compan Hivy.
Hivy is a Saas helping Office Managers to answer every employee needs.

What was the problem I was facing at Hivy? Well few corporate cards, not enough agility in the team when we needed to buy stuff online.
Spendesk was the perfect tool to make my team move faster.
I used Spendesk's product since the beginning - I love the fact that each time I have a question on the product, they quickly get back to me and do whatever is needed to solve my problem.
That's what I call customer support :)

Pluspunten

Best customer support <3
Very smooth and user-friendly design
Custom Approval flow which is great when you go on vacations - you can really delegate the payment validation.

Minpunten

Cannot be used with existing corporate cards.

Antwoord van Spendesk

Merci Pauline :)

Nicolas
Totaalscore
  • Sector: E-learning
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

I have been one of the first customer of Spendesk, saved me a lot of time and mistakes

Beoordeeld op 15-5-2018

Time saving, seamless approval workflow, team management, Xero integration

Time saving, seamless approval workflow, team management, Xero integration

Pluspunten

Superb UX, Analytical coding, greatest Xero integration ever, no more corporate credit card, no more credit card reconciliation + I can empower my teammates and make them responsible for their budget + I am in control of my expenses without spending too much time in painfull approval workflow.

Minpunten

I want to use it for all my subsidiaries
OCR please ?
A dedicated email than I can use to forward my receipts directly to the solution would be great too

Antwoord van Spendesk

Thank you Nicolas for this review! We will get in touch with you to make sure that all your subsidiaries can use Spendesk.

5 van 203 worden weergegeven Lees alle reviews

Spendesk - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Spendesk.

Spendesk kent de volgende prijsmodellen:

  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

Spendesk heeft de volgende typische klanten:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Spendesk ondersteunt de volgende talen:

Duits, Engels, Frans, Spaans

Spendesk ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Spendesk kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

DATEV Audit, DATEV Report, NetSuite, QuickBooks, Slack, Xero

Spendesk biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Spendesk.