
Over Spendesk
De software en service is opgezet voor de manier waarop bedrijven vandaag de dag te werk gaan, met het doel om het leven en werk van financiële professionals gemakkelijker en beter te maken.
Spendesk is een alles-in-één uitgavenplatform dat de manier waarop financiële teams de uitgaven van werknemers bijhouden, radicaal verandert. Met smartcards, onkostendeclaraties en realtime inzichten kunnen werknemers eenvoudig betalen voor wat ze nodig hebben, terwijl het financiële team de controle behoudt.
Wat dit platform onderscheidt van andere oplossingen, is het feit dat financiële teams hun werk kunnen decentraliseren, waardoor ze tijd besparen en hun teams sneller kunnen werken. Wanneer bedrijven op hun team vertrouwen kunnen ze een betere werkplek creëren en boeken ze uiteindelijk meer succes.
“Ik kan in realtime zien waar het geld wordt uitgegeven en ik hoef de creditcard van het bedrijf niet meer uit te lenen. Wat een opluchting!" – Xavier Haffreingue (COO @Tinyclues)
Bedrijven kunnen kiezen voor verschillende oplossingen om werknemers te helpen hun uitgaven te beheren en te betalen voor wat ze nodig hebben op het werk. Dit platform concurreert met twee opties: bedrijfskaarten en onkostenbeheersoftware. Meestal moeten bedrijven beide opties gebruiken en daarnaast alles bijhouden in Excel, omdat hun oplossingen slechts een deel van de moeilijkheden aanpakken rondom het beheer van personeelsuitgaven op het werk.
Als alle personeelsuitgaven op één plek worden gecentraliseerd, betekent dit meer zichtbaarheid, meer automatisering en minder tijd besteed aan de vervelende beheertaken.
Deze oplossing is gericht op het creëren van een geweldige ervaring, niet alleen voor de beheerder, maar voor het hele bedrijf. Spendesk gelooft in:
- Betalingsbeheer, de kern van elk bedrijf: geld is emotioneel en ingewikkeld en heeft gevolgen voor elk onderdeel van het bedrijf.
- Autonomie en empowerment: dit zijn kernwaarden om werknemers in staat te stellen hun beste werk te leveren.
- Technologie en ontwerp kunnen je bevrijden van tijdrovend en frustrerend werk.
- Vertrouwen, maar vertrouwen sluit controle niet uit.
Prijzen vanaf:
Niet door leverancier verstrekt
- Gratis versie
- Gratis proef
- Abonnement
Top 5 alternatieven voor Spendesk
Klanten
- Freelancers
- Kleine bedrijven (2-50)
- Middelgrote bedrijven (51-500)
- Grote ondernemingen (500 en meer)
Implementatie
- Cloudgebaseerd
- On-premise
Markten
Oostenrijk, België, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk , Ierland, Liechtenstein, Luxemburg, Verenigde Staten en nog 4 andere
Ondersteunde talen
Duits, Engels, Frans, Spaans
Prijzen vanaf:
Niet door leverancier verstrekt
- Gratis versie
- Gratis proef
- Abonnement
Top 5 alternatieven voor Spendesk
Afbeeldingen









Functies
Totaal aantal functies van Spendesk: 68
Alternatieven
Expensify

Jitsi

Dropbox Business

CANDIS

Reviews
Heb je Spendesk al?
Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.
- Sector: Informatietechnologie en -diensten
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Great accounting automation for distributed teams
Beoordeeld op 28-8-2019
We're a small team scattered around Europa and Asia & thanks to Spendesk, much of our accounting,...
We're a small team scattered around Europa and Asia & thanks to Spendesk, much of our accounting, requesting payments & doing personal expenses has been automated - giving us more time to focus on developing our business rather than filing manual reports & chasing receipts across departments.
Pluspunten
- Spendesk allows to automate payments & approvals for business expenses and provides great overview over who owns which transactions, establishing great accountability
- The accounting integration (in Germany) was easy and straightforward
- Great approval flows
- It's possible to set up multiple teams & entities, modeling complex organizational structures
Minpunten
- Due to a change in Spendesk's internal processes in preparation for Brexit the onboarding process took 3-4 weeks, which wasn't well communicated in advance
- Each credit card's limit must be backed by money pre-loaded onto the bank account - and each card's limit needs to be 100% backed, effectively tying up an entire month of "worst case scenario" working capital
- Currency conversion charges are quite high
Antwoord van Spendesk
Hello Lukas, and thank you very much for your very detailed review. We are sorry that you faced some issues while using Spendesk. Don't hesitate to contact our support team anytime you need, we are available for you. Have a nice day!
- Sector: Computersoftware
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Very nearly perfection, but I have a use case not handled well
Beoordeeld op 13-3-2019
Pluspunten
This is cliche, but the software just works. I really appreciate how fast it is to do all the tasks I need to do, and it really helps get my colleagues on board when it doesn't take up much of their time to upload receipts.
Minpunten
It is not very obvious how to have a card that can be charged multiple times, but only as a single overall process. An example is any service which takes a deposit, then final charge once manufacture is complete. This would be one purchase request and therefore one spendesk card, but needs to allow multiple individual charges to occur.
The "solution" is a subscription, but then you have to remember to cancel it or the money is reserved on the card forever.
Antwoord van Spendesk
Thank you Matthew for your interesting review. If you need any help with Spendesk, don't hesitate to contact our support or customer success teams!
- Sector: Marketing en reclame
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Wekelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Managing marketing spend for different clients in a matter of seconds
Beoordeeld op 6-10-2021
Finally a tool to manage marketing spends from one single place. Creating virtual cards is easy and...
Finally a tool to manage marketing spends from one single place. Creating virtual cards is easy and fast. Attach them to the desired 3rd party tool and you can start tracking the spendings.
Pluspunten
Before Spendesk all of our client's marketing spend was with our own corporate card. Making it hard to track and match each transaction to the according client. With Spendesk this is being done automatically so we can easily print the transaction history per client. All those costs can be calculated to the client so this is fault-prove.
Minpunten
Spendesk doens't work with credit, so you have to be sure to add enough funds to the account. This isn't a big problem, but with lots of marketing spend this has to be done frequently.
- Sector: Informatietechnologie en -diensten
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Absolutely amazing tool to manage you team spendings
Beoordeeld op 15-7-2016
We implemented Spendesk as soon as we heard from them for my compan Hivy.
Hivy is a Saas helping...
We implemented Spendesk as soon as we heard from them for my compan Hivy.
Hivy is a Saas helping Office Managers to answer every employee needs.
What was the problem I was facing at Hivy? Well few corporate cards, not enough agility in the team when we needed to buy stuff online.
Spendesk was the perfect tool to make my team move faster.
I used Spendesk's product since the beginning - I love the fact that each time I have a question on the product, they quickly get back to me and do whatever is needed to solve my problem.
That's what I call customer support :)
Pluspunten
Best customer support <3
Very smooth and user-friendly design
Custom Approval flow which is great when you go on vacations - you can really delegate the payment validation.
Minpunten
Cannot be used with existing corporate cards.
Antwoord van Spendesk
Merci Pauline :)
- Sector: E-learning
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
I have been one of the first customer of Spendesk, saved me a lot of time and mistakes
Beoordeeld op 15-5-2018
Time saving, seamless approval workflow, team management, Xero integration
Time saving, seamless approval workflow, team management, Xero integration
Pluspunten
Superb UX, Analytical coding, greatest Xero integration ever, no more corporate credit card, no more credit card reconciliation + I can empower my teammates and make them responsible for their budget + I am in control of my expenses without spending too much time in painfull approval workflow.
Minpunten
I want to use it for all my subsidiaries
OCR please ?
A dedicated email than I can use to forward my receipts directly to the solution would be great too
Antwoord van Spendesk
Thank you Nicolas for this review! We will get in touch with you to make sure that all your subsidiaries can use Spendesk.
Spendesk - Veelgestelde vragen
Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Spendesk.V. Welke prijsmodellen heeft Spendesk te bieden?
Spendesk kent de volgende prijsmodellen:
- Prijsmodel: Abonnement
- Gratis proef: Beschikbaar
V. Wat zijn de typische gebruikers van Spendesk?
Spendesk heeft de volgende typische klanten:
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
V. Welke talen worden door Spendesk ondersteund?
Spendesk ondersteunt de volgende talen:
Duits, Engels, Frans, Spaans
V. Biedt Spendesk ondersteuning voor mobiele apparaten?
Spendesk ondersteunt de volgende apparaten:
Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)
V. Met welke andere apps kan Spendesk worden geïntegreerd?
Spendesk kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:
DATEV Audit, DATEV Report, NetSuite, QuickBooks, Slack, Xero
V. Welke mate van ondersteuning heeft Spendesk te bieden?
Spendesk biedt de volgende ondersteuningsopties:
E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten
Gerelateerde categorieën
Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Spendesk.