
Quip
Over Quip
Quip is een samenwerkingsoplossing voor teams die het creëren en bewerken van documenten en spreadsheets combineert met chat- en commentaarmogelijkheden, zodat teams rechtstreeks kunnen communiceren over taken en projecten terwijl ze eraan werken.
Met Quip kunnen gebruikers in realtime samenwerken aan documenten, spreadsheets en checklists en deze bewerken, via de interface 'Smart Inbox', met de mogelijkheid om documenten te filteren en van sterren te voorzien om het zoeken te versnellen. Documentrevisies worden opgeslagen zodat gebruikers wijzigingen kunnen volgen en er kunnen annotaties worden toegevoegd aan spreadsheets en documenten. Afgewerkte taken kunnen worden afgevinkt op de checklist, zodat alle teamleden op de hoogte blijven van welke taken zijn voltooid.
In plaats van via e-mail te communiceren, kunnen gebruikers rechtstreeks binnen een document chatten, met ingebouwde persoonlijke één-op-één berichten en de mogelijkheid om commentaar te leveren op elke content. Met @-vermeldingen kunnen gebruikers hun teamgenoten ook naar afzonderlijke spreadsheetcellen leiden of items zoals afbeeldingen en code invoegen in documenten. Door de gebruiker beheerde meldingen houden teamleden op de hoogte van berichten of @-vermeldingen.
Quip werkt zowel op desktop als mobiel, met systeemeigen iOS- en Android-apps, en met de offline functionaliteit kunnen gebruikers onderweg aan documenten werken, waarbij wijzigingen worden bijgewerkt zodra er een internetverbinding is.
Prijzen vanaf:
US$ 10,00/maand
- Gratis versie
- Gratis proef
- Abonnement
Top 5 alternatieven voor Quip
Klanten
- Freelancers
- Kleine bedrijven (2-50)
- Middelgrote bedrijven (51-500)
- Grote ondernemingen (500 en meer)
Implementatie
- Cloudgebaseerd
- On-premise
Prijzen vanaf:
US$ 10,00/maand
- Gratis versie
- Gratis proef
- Abonnement
Top 5 alternatieven voor Quip
Afbeeldingen








Functies
Totaal aantal functies van Quip: 71
Alternatieven
Confluence

monday.com

GatherContent

Evernote Teams

Reviews
Heb je Quip al?
Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

- Sector: Informatietechnologie en -diensten
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Wekelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Quip Review
Beoordeeld op 13-12-2019
It's a great tool to keep all the documents organized, structured and collaborate on any of the...
It's a great tool to keep all the documents organized, structured and collaborate on any of the docs with the team. I think our team became so much more productive after we started using it.
Pluspunten
I love seeing how organized and most importantly easy to maintain all the docs in the company and departments. I think this is what makes Quip different: it's often easy to start using some service that meets the same purpose but it becomes a mess in a few months. Absolutely happy how it worked for our company with Quip. It was also a big help to find everything I needed when I joined the company.
Minpunten
I would love Spreadsheets which you can create in Quip to have more functionality, sometimes I need to use other tools and just link to them since I can't achieve the same with the Spreadsheets in Quip.
- Sector: Detailhandel
- Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
- Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Quip as a great collaboration and organizing tool
Beoordeeld op 27-11-2020
I enjoy working with Quip as it is very easy to use and it has a lot of features and tools not only...
I enjoy working with Quip as it is very easy to use and it has a lot of features and tools not only for time management, project planning it is also very helpful for online collaboration.
Pluspunten
Quip is very easy to use and navigate within the software. Basically, it offers you a never-ending list for your notes (very similar to OneNote for example). You can style these notes with basic formatting similar to MS Word: underline and strikethrough words, make them bold, or change them into italics. You can also choose the size of the words but this is a bit limited.
The best thing about Quip is the collaboration in real-time so you and all your coworkers can be always on the same page and they can edit the list by themselves at the same time.
Another nice feature of this tool is that you can mention people in the document and assign them to some action.
Also, you can set up reminders for the actions and you will receive a reminder on your email (usually one day beforehand).
Besides writing pure text, you can create sheets similar to MS Excel and formate the cells as needed. You can also insert a calendar, a todo-list, and other features.
Minpunten
The text you are writing is always centered way too much on the page meaning there will be a lot of unused space around your text.
- Sector: Wetshandhaving
- Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
- Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 2.0 /10
Why, Why and Why?
Beoordeeld op 8-5-2019
I am continuously asking 'why does it do that'? The UI does not behave as expected, it is inconsiste...
I am continuously asking 'why does it do that'? The UI does not behave as expected, it is inconsistent and much of what I produce is achieved through trial-and-error (admittedly, I have not had training in Quip, maybe a training course might help to explain some of my Whys).
Examples:
Selecting text bottom up produces a different result to selecting text from the top down.
Only 1 comment per sentence, even though I can select parts of the sentence.
Impossible to figure out what is going on with columns on a page. (Why is there a blue line that extends for 50% of the column?)
Why is the folder name listed AFTER the page name? All other applications list a folder structure as Parent folder followed by Child content.
And finally, why are the predefined formats so inappropriate and not customizable. Their website states "Quip's emphasis on simplicity and on enabling you to create documents that look beautiful and consistent on any device" Sorry to say that it fails. Bullet points and numbered lists that fill 25% of my column with (yet more) white-space are not beautiful.
"
Pluspunten
Short learning curve.
Easy to enter text and pictures.
Keeps a history of changes.
Organize content by folders.
You can chat!
Minpunten
Very few features.
UI is missing standard functionality.
So much wasted white-space.
Difficult to navigate and organize because there is no folder structure view.
Chat feature does not appear to be related to Quip. (If I want to chat in Quip, I want it to be about specific content, not about the weather or some other totally unrelated topic.)

- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
Quip is my one app to create, organize, and collaborate in almost all kinds of documents.
Beoordeeld op 25-5-2018
Pluspunten
It's very easy to collaborate on a document. You just add people to it. All the changes are logged so you can see all the things that happen to your document. You can also create all kinds of documents on Quip, from the everyday text document and spreadsheet to the specific kanban board and project tracker (with a little help from Live apps).
Minpunten
The app lacks the ability to add tags - which will be very helpful to further organize the documents. It also doesn't hurt to add the font-customization feature so that users can set the look and feel of the working environment to their liking.

- Sector: Human Resources
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
All in one platform to manage the entire documents and other tools in a single platform
Beoordeeld op 4-4-2019
We have increased the productivity of our employees and thus our core goal of high productivity is...
We have increased the productivity of our employees and thus our core goal of high productivity is achieved.
Pluspunten
We really like Quip the way it is built as the platform itself acts as a source to maintiain all the tools like docs, chat etc. in this single app itself. Quip is the best way to manage all the different tabs under one window. The major hike is with the single window system where all the needed plugins are added and can be managed. Quip is the one and only platform to simplify the user burden of maintaining multiple apps and multiple windows.
Minpunten
The UI is very hard to understand at the first time and for newcomers.
Quip - Veelgestelde vragen
Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Quip.V. Welke prijsmodellen heeft Quip te bieden?
Quip kent de volgende prijsmodellen:
- Vanaf: US$ 10,00/maand
- Prijsmodel: Gratis versie, Abonnement
- Gratis proef: Beschikbaar
V. Wat zijn de typische gebruikers van Quip?
Quip heeft de volgende typische klanten:
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
V. Welke talen worden door Quip ondersteund?
Quip ondersteunt de volgende talen:
Chinees, Duits, Engels, Frans, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Portugees, Russisch, Spaans, Turks
V. Biedt Quip ondersteuning voor mobiele apparaten?
Quip ondersteunt de volgende apparaten:
Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)
V. Met welke andere apps kan Quip worden geïntegreerd?
Quip kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:
Dropbox Business, GitHub, Google Docs, IFTTT, Jira, Salesforce Sales Cloud, Slack, Twitter, Zapier, Zendesk Suite
V. Welke mate van ondersteuning heeft Quip te bieden?
Quip biedt de volgende ondersteuningsopties:
E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Chatten
Gerelateerde categorieën
Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Quip.
- Knowledge management tools
- CMS-systemen
- DMS-systemen
- PLM-software (Product Lifecycle Management)
- Productiviteit software
- Collaboration software
- Portal software
- Taakmanagement software
- Community software
- Sales enablement software
- Requirements management tools
- Product management software
- Project management software voor de non-profitsector