ManageEngine Endpoint Central

ManageEngine Endpoint Central
Over ManageEngine Endpoint Central
Desktop Central van ManageEngine is een geïntegreerde applicatie voor het beheer van desktop- en mobiele apparaten die het gecentraliseerd beheer van desktops, servers, laptops, tablets en smartphones mogelijk maakt.
Met Desktop Central kunnen technici hun regelmatige routines voor desktopbeheer automatiseren. Desktop Central kan de automatisering regelen van patchinstallatie, softwaredistributie, IT-middelenbeheer, softwarelicentiebeheer, controle van softwaregebruiksstatistieken, beheer van USB-apparaatgebruik, bediening op afstand via desktops en nog veel meer. De software ondersteunt het beheer van zowel Mac-, Windows- als Linux-besturingssystemen.
Gebruikers kunnen hun mobiele apparaten beheren om: beleid en profielen te implementeren; apparaten te configureren voor wifi, e-mailaccounts en VPN, enz.; beperkingen toe te passen op het gebruik van camera en browser; mobiele apparaten te beveiligen via toegangscodes, externe vergrendeling en wissen op afstand mogelijk te maken, enz.
Alle iOS-, Windows- en Android-tablets of smartphones kunnen worden beheerd met Desktop Central.
Voornaamste voordelen van ManageEngine Endpoint Central
Voor het desktopbeheer van Windows-, Mac- en Linux-systemen maakt Desktop Central de automatisering van patch-implementatie, software-implementatie, beheer op afstand, activabeheer, installatie van servicepacks, Active Directory-rapporten en meer mogelijk.
Voor MDM - mobiel apparaatbeheer - van iOS-, Android- en Windows-apparaten maakt Desktop Central apparaatregistratie, app-beheer, profielbeheer, activabeheer, beveiligingsbeheer, audits en rapporten mogelijk, allemaal centraal.
Technici kunnen problemen met externe desktops oplossen met video-opname, bestandsoverdracht en samenwerking met meerdere gebruikers.
Desktop Central heeft meer dan 25 vooraf gedefinieerde configuraties, waaronder beveiligingsbeleid, energiebeheer en beheer van USB-apparaten.
Afbeeldingen





Twijfels over ManageEngine Endpoint Central?
Vergelijk met een populair alternatief
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
Alternatieven
LogMeIn Miradore

Jamf Pro

Automox

Spiceworks Cloud Help Desk

Reviews
Heb je ManageEngine Endpoint Central al?
Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

- Sector: Duurzaamheid en milieu
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
The go-to for Google Workspace organizations
Beoordeeld op 7-8-2023
Overall, ManageEngine Endpoint Central enables me to schedule automated patching of systems, deploy...
Overall, ManageEngine Endpoint Central enables me to schedule automated patching of systems, deploy software and software updates, execute scripts, remotely assist users, and manage assets -- on both Windows and macOS. This is all without needing Azure AD or on-premises Active Directory.
Pluspunten
In my comparison of endpoint management products -- both in 2020 and again in 2023 -- ManageEngine Endpoint Central (Enterprise or UEM) was the only one to check all of the must-have boxes for organizations that aren't entrenched in Microsoft 365. It also does so at one of the most competitive prices.
Minpunten
It doesn't provide automated/audited privilege management/elevation for providing users with local administrator access on their system when needed. Instead, you must deploy a configuration change to add them to the local administrators group, or to create a second account with administrator privileges.
Overgestapt van
Kaseya VSARedenen om over te stappen op ManageEngine Endpoint Central
Provided the most features for the money without requiring Active Directory.- Sector: Management non-profit organisaties
- Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
- Wekelijks Gratis proef lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10
Endpoint Central patch management
Beoordeeld op 26-2-2025
It was a good software to experiment with for the purpose of trying to lessen the time needed to...
It was a good software to experiment with for the purpose of trying to lessen the time needed to update servers.
Pluspunten
It had a pretty straightforward interface for patch management once we got the computers we needed added to the inventory
Minpunten
Sometimes updates didn't successfully apply but there was no error message indicating that.
- Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
- Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
- Wekelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10
Changed licensing after giving a quote and us sending a purchase order
Beoordeeld op 8-7-2024
Support is poor. They call back late at night when you have a ticket. Major problems understanding...
Support is poor. They call back late at night when you have a ticket. Major problems understanding them and they raise prices after they give you a quote and you send a PO.
Pluspunten
It is fair. Also a requirement. If you have other products, they work together.
Minpunten
They changed licensing after giving a quote and us sending a purchase order. They then turned it off even though we sent the PO two weeks prior. All they will say is we have to call them. We have major problems understanding them so the call is no good.
- Sector: Maatschappelijk werk
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Best Patch Managment Software
Beoordeeld op 27-11-2024
great patch managment and os deployment.
great patch managment and os deployment.
Pluspunten
easy to use, many features, very good pricing model
Minpunten
no cons for me, i like every thing in this software
Overwogen alternatieven
AteraRedenen om over te stappen op ManageEngine Endpoint Central
easy to use, price, fast deployment, more options- Sector: Consumentengoederen
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
The best all-inclusive systems management tool
Beoordeeld op 24-2-2025
We have been using Endpoint Central to manage 100+ Windows based computers at multiple locations...
We have been using Endpoint Central to manage 100+ Windows based computers at multiple locations around our business for over 10 years now.
It makes IT support and system management a breeze. Everything from ensuring BitLocker encryption is on, installing critical patches, deploying new software, image capture and OS deployment for new computers - it's a no brainer for computer management.
On the few rare occasions that we've needed help OR just had a few questions, the support team has always been fast to respond and provide us with the information that we need.
As a sysadmin providing level 1/2/3 support I highly recommend this product.
Pluspunten
Endpoint Central's remote control tools enable us to provide reliable IT support to our staff from anywhere with an Internet connection. We can easily deploy custom scripts, software, and other configurations to all of our devices at once, AND the Threats & Patches functionality keeps our computers up to date with minimal effort.
Minpunten
Lockdown / kiosk mode for Android devices did not provide us with the same functionality as some other platforms, but we primarily manage Windows based systems so this was a very small trade off. Windows management is fantastic.
ManageEngine Endpoint Central - Veelgestelde vragen
Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over ManageEngine Endpoint Central.V. Welke prijsmodellen heeft ManageEngine Endpoint Central te bieden?
ManageEngine Endpoint Central kent de volgende prijsmodellen:
- Vanaf: US$ 795,00/jaar
- Prijsmodel: Gratis versie, Abonnement
- Gratis proef: Beschikbaar
V. Wat zijn de typische gebruikers van ManageEngine Endpoint Central?
ManageEngine Endpoint Central heeft de volgende typische klanten:
Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
V. Welke talen worden door ManageEngine Endpoint Central ondersteund?
ManageEngine Endpoint Central ondersteunt de volgende talen:
Chinees, Deens, Duits, Engels, Fins, Frans, Italiaans, Japans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Turks, Zweeds
V. Biedt ManageEngine Endpoint Central ondersteuning voor mobiele apparaten?
ManageEngine Endpoint Central ondersteunt de volgende apparaten:
Android (mobiel), iPhone (mobiel)
V. Met welke andere apps kan ManageEngine Endpoint Central worden geïntegreerd?
ManageEngine Endpoint Central kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:
ManageEngine ServiceDesk Plus, ServiceNow, Spiceworks Cloud Help Desk, Zendesk Suite
V. Welke mate van ondersteuning heeft ManageEngine Endpoint Central te bieden?
ManageEngine Endpoint Central biedt de volgende ondersteuningsopties:
E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten
Gerelateerde categorieën
Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor ManageEngine Endpoint Central.