ManageEngine Desktop Central

Software voor het beheer van desktop- en mobiele apparaten en patches

Over ManageEngine Desktop Central

Desktop Central van ManageEngine is een geïntegreerde applicatie voor het beheer van desktop- en mobiele apparaten die het gecentraliseerd beheer van desktops, servers, laptops, tablets en smartphones mogelijk maakt.

Met Desktop Central kunnen technici hun regelmatige routines voor desktopbeheer automatiseren. Desktop Central kan de automatisering regelen van patchinstallatie, softwaredistributie, IT-middelenbeheer, softwarelicentiebeheer, controle van softwaregebruiksstatistieken, beheer van USB-apparaatgebruik, bediening op afstand via desktops en nog veel meer. De software ondersteunt het beheer van zowel Mac-, Windows- als Linux-besturingssystemen.

Gebruikers kunnen hun mobiele apparaten beheren om: beleid en profielen te implementeren; apparaten te configureren voor wifi, e-mailaccounts en VPN, enz.; beperkingen toe te passen op het gebruik van camera en browser; mobiele apparaten te beveiligen via toegangscodes, externe vergrendeling en wissen op afstand mogelijk te maken, enz.

Alle iOS-, Windows- en Android-tablets of smartphones kunnen worden beheerd met Desktop Central.

Prijzen vanaf:

US$ 795,00/jaar

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor ManageEngine Desktop Central

Apparaten

Bedrijfsgrootte

K M G

Markten

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 16 andere, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Indonesië, India, Italië, Japan, Mexico, Nederland, Noorwegen, Filipijnen, Polen, Zweden, Turkije, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Chinees, Deens, Duits, Engels, Fins en nog 11 andere, Frans, Italiaans, Japans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Turks, Zweeds

Prijzen vanaf:

US$ 795,00/jaar

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor ManageEngine Desktop Central

Afbeeldingen

ManageEngine Desktop Central Software - 1
ManageEngine Desktop Central Software - 2
ManageEngine Desktop Central Software - 3
Nog 4 andere bekijken
ManageEngine Desktop Central-video
ManageEngine Desktop Central-video
ManageEngine Desktop Central-video
ManageEngine Desktop Central Software - 1 ManageEngine Desktop Central Software - 2 ManageEngine Desktop Central Software - 3

Functies

Totaal aantal functies van ManageEngine Desktop Central: 63

  • API
  • Activiteiten volgen
  • Apparaatbeheer
  • Applicatiebeheer
  • Auditbeheer
  • Auditing van problemen
  • Authenticatie in twee stappen
  • Automatische back-up
  • Automatische patchcommando's
  • Automatische scans
  • Beheer van mobiele apparaten
  • Beheer van webdreigingen
  • Beveiligd aanmelden
  • Beveiligingsaudit
  • Capaciteitsbeheer
  • Chatten/messaging
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contentbeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Dashboard
  • Eenmalige aanmelding
  • Eindpuntbeheer
  • Encryptie
  • Endpoint protection
  • Gebeurtenislogboeken
  • Gebeurtenissen volgen
  • Gebruikersbeheer
  • Geolocatie
  • Helpdeskbeheer
  • IT-assets bijhouden
  • Implementatiebeheer
  • Inschrijving/onboarding
  • Integraties van derden
  • Kennisbankbeheer
  • Levensduurbeheer van assets
  • Licentie voor draagbaar apparaat
  • Licentiebeheer
  • Licenties bijhouden
  • Licentievoorraad
  • Locatie bijhouden
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Onderhoudsplanning
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Patch testen
  • Patch-prioriteitsstelling
  • Patchbeheer
  • Productactivering
  • Proeflicentie
  • Rapportage en analyse
  • SSL-beveiliging
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toepassingsbeveiliging
  • Verificatie/authenticatie
  • Verpakkingen
  • Volgen en analyseren van gebruik
  • Volgen van gedrag
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Witte lijst/zwarte lijst
  • Zelfserviceportal

Alternatieven

Syxsense

4,6
#1 alternatief voor ManageEngine Desktop Central
Cloud Management Suite is een cloudgebaseerde oplossing voor softwarebeheer die managed service providers en bedrijven...

Pulseway

4,7
#2 alternatief voor ManageEngine Desktop Central
Pulseway is rechtstreeks ontworpen voor MSP's en interne IT-teams en biedt een krachtige monitoring- en beheertool die...

NinjaRMM

4,9
#3 alternatief voor ManageEngine Desktop Central
NinjaRMM is een zeer gebruiksvriendelijk, uniform platform voor eindpuntbeheer. Het platform biedt tot op de minuut...

Addigy

4,6
#4 alternatief voor ManageEngine Desktop Central
Addigy is een cloudgebaseerd platform dat is ontworpen om IT-teams van organisaties van elke omvang te helpen bij het...

Reviews

Totaalscore

4,4 /5
(294)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,3/5
Functies
4,4/5
Gebruiksgemak
4,3/5
Klantenondersteuning
4,2/5

Heb je ManageEngine Desktop Central al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 294 worden weergegeven
Rob B.
Totaalscore
  • Sector: Financiële dienstverlening
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Great all-in-one management platform

Beoordeeld op 26-2-2021

We initially replaced our WSUS system with DC, then expanded it out to cover MDM (replacing Meraki)...

We initially replaced our WSUS system with DC, then expanded it out to cover MDM (replacing Meraki) and vulnerability scanning.

Pluspunten

- Centralised patch management
- Vulnerability and threat management works pretty well
- Excellent, responsive support team
- Once you get used to how it works, it's pretty robust and nice to use
- Nice MDM, desktop, laptop and mobile management all in one place

Minpunten

- It takes a while to get your head around how updates are applied - it is quite 'batchy'
- The MDM UI is sometimes a bit confusing

Eugene L.
Totaalscore
  • Sector: Computersoftware
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Absolutely the must in any Environment (and a great pricing as well)

Beoordeeld op 3-6-2021

I've been using DesktopCentral since version 9 and I can see how this product evolves into a great,...

I've been using DesktopCentral since version 9 and I can see how this product evolves into a great, a "must have" tool for any organization.
There is quite a competition exists, especially with Microsoft Intune (even though Intune does not provide all the functionality that DesktopCentral has) - it's free for E5 customers.

We rely on DesktopCentral in our day to day work and it's our primary tool for endpoint + server management. Absolutely helpful tool.
I must also mention Support - to have support options via chat - is a great idea, always available and always helpful.

Pluspunten

All-in-One tool, Inventory, Security, Encryption, Patch management, MDM, Modern Management, Remote Access, Software Deployment - it's a "swiss knife" for any IT department.
What makes Desktop Central great is that you have everything to manage your servers, endpoints, in all aspects of it just from a single tool. No need for a multi-server deployment, very easy to deploy and manage.
It just works! Logically, easy and very user/admin friendly

Minpunten

Sometimes it takes a while to get a new functionality implemented or some existing functionality to be improved.
MacOS support sometimes takes a while to "catch up" with new OS releases (even though Apple does provide access to "betas" to pretty much anybody).
It would be great to have an edition were all the modules and addons (including Security one) would be already included (we would definitely go for it).
Virtualization Modules, VDI management would be a great addition as well

Overwogen alternatieven

PDQ Deploy

Redenen om over te stappen op ManageEngine Desktop Central

Previous experience, feature-rich product, affordable, in active development (new features are being added frequently)
Charles N.
Totaalscore
  • Sector: Telecommunicatie
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Makes Asset management from the cloud easy!

Beoordeeld op 24-8-2021

Overall, Desktop Central allows me to more easily manage patching, software deployment and asset...

Overall, Desktop Central allows me to more easily manage patching, software deployment and asset management via the cloud. Desktop Central is a huge improvement over our previous asset management system.

Pluspunten

I like how easy it is to use as this helps with implementing access to our help desk as well. They can easily access machines with remote control access and software deployment.

Minpunten

I would like to be able to fully customize reboot settings.

Overwogen alternatieven

Automox en Tanium Endpoint Platform

Redenen om voor ManageEngine Desktop Central te kiezen

Cost and ease of user were huge factors. Patching machines with windows updates are far more successful.

Redenen om over te stappen op ManageEngine Desktop Central

Cost and ease of use mage are choice easy.
Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Financiële dienstverlening
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Tries to do too many things

Beoordeeld op 7-12-2018

This product advertises a lot of features and functionalities that try to make the solution a...

This product advertises a lot of features and functionalities that try to make the solution a one-stop shop for IT departments. Unfortunately none of the features work well or work at all. When compared with other patching solutions, software deployment solutions and help desk toolsets, it falls flat on its face and does not meet the demands of an enterprise sized organization. Support staff is foreign based and can be very difficult working against the language barriers or trying to explain the problem even though they appear to be trying to help.

Pluspunten

Useful dashboard for inventory of hardware and software.

Minpunten

Patching is extremely complicated compared to competitors.
Agents deployed to endpoints consume large amount of CPU and RAM.
Customer support is a small team with most tickets taking 3 days minimum. Every case starts with uploading logs.
Product patches are being released constantly to fix the large number of bugs in software.
Bandwidth management for remote offices does not function well and will easily consume an entire circuit. If this happens it is difficult to stop the traffic until the action has completed. Small mistakes can have big consequences when configuring deployments.

Antwoord van ManageEngine

Hello,

Greetings from ManageEngine!

We're glad you like our intuitive dashboard for hardware and software inventory.

We're sorry about your unpleasant experience with the product. Our patching today has transcended and become a lot more seamless with the introduction of automated patch deployment tasks, wherein every stage of the patch cycle is automated. We've grown as a team, and currently we have quite a lot of support technicians who can resolve your issues in a jiffy. Our product upgrades are no longer about issue fixes, rather we're releasing top-notch features - requested by our customers, and the ones that meet market standards.

If you require further assistance with the product features, do write to us at [email protected]

Should you need any further information, please do not hesitate to write to us at [email protected]

Dylan M.
Totaalscore
  • Sector: Gezondheid, wellness en fitness
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks Gratis proef lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

One of the easiest to use management systems yet powerful as well

Beoordeeld op 12-7-2021

We went from having a few devices in a few close locations to 100's of devices located across...

We went from having a few devices in a few close locations to 100's of devices located across multiple states. Having a reliable and simple way to manage these devices has made my job 1000 times easier.

Pluspunten

I had started with Maas360 and every part of that seemed to be confusing and poorly laid out. With DesktopCentral that wasn't the case. It was easy to find what I needed after a very short time of poking around and trying things out.

Minpunten

About the only thing I can think of at the moment would be that that the mobile devices are separate from the inventory. It made the integration of the 2 products seem less integrated. But this was, to be honest a minor issue to me.

Overwogen alternatieven

Atera en Hexnode UEM

Redenen om voor ManageEngine Desktop Central te kiezen

Was not satisfied with Maas360

Overgestapt van

MaaS360

Redenen om over te stappen op ManageEngine Desktop Central

Ease of use. Mobile and desktop management. and Cost
5 van 294 worden weergegeven Lees alle reviews

ManageEngine Desktop Central - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over ManageEngine Desktop Central.

ManageEngine Desktop Central kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 795,00/jaar
  • Prijsmodel: Gratis versie, Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

ManageEngine Desktop Central heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

ManageEngine Desktop Central ondersteunt de volgende talen:

Chinees, Deens, Duits, Engels, Fins, Frans, Italiaans, Japans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Turks, Zweeds

ManageEngine Desktop Central ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel)

ManageEngine Desktop Central kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

ManageEngine ServiceDesk Plus, ServiceNow, Spiceworks, Zendesk

ManageEngine Desktop Central biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor ManageEngine Desktop Central.