EZOfficeInventory

Over EZOfficeInventory

Met EZOfficeInventory kun je met gemak goederen en voorraden beheren. De oplossing houdt de volledige levenscyclus van goederen in de gaten, zodat jij inkooporders kunt aanmaken, servicetickets kunt opstellen en leveranciers effectief kunt beheren. Creëer aangepaste labels en gebruik de mobiele app om moeiteloos streepjescodes en QR-codes te scannen. Er is zelfs RFID-integratie mogelijk om de verwerkingstijden nog meer te verkorten.

Deze software voor het volgen van goederen biedt eenvoudig afschrijvingsbeheer, scangebaseerde audits en bruikbare rapporten om je te helpen goed geïnformeerde zakelijke beslissingen te nemen. De locatie- en eigendomsgeschiedenis maken het eenvoudig om grote hoeveelheden goederen bij te houden. De integratie- en werkorderbeheermodules van Zendesk helpen om alle activiteiten met betrekking tot je goederen te centraliseren. Je kunt zelfs aangepaste velden en meldingen instellen voor een ervaring die precies op jouw wensen is afgestemd!

Prijzen vanaf:

US$ 40,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Albanië, Algerije, Amerikaans-Samoa, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra en nog 220 andere

Ondersteunde talen

Engels

Prijzen vanaf:

US$ 40,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

EZOfficeInventory Software - 1
EZOfficeInventory Software - 2
EZOfficeInventory Software - 3
EZOfficeInventory Software - 4
EZOfficeInventory Software - 5
Nog 7 andere bekijken
EZOfficeInventory-video
EZOfficeInventory-video
EZOfficeInventory Software - 1
EZOfficeInventory Software - 2
EZOfficeInventory Software - 3
EZOfficeInventory Software - 4
EZOfficeInventory Software - 5

Functies

Totaal aantal functies van EZOfficeInventory: 159

  • API
  • Aandelenbeheer
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Afbeeldingen van assets
  • Afschrijvingsbeheer
  • Apparatuur bijhouden
  • Apparatuurbeheer
  • Apparatuuronderhoud
  • Assetbibliotheek
  • Assetplanning
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Barcode genereren
  • Barcode-/labelbeheer
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van afvalverwijdering
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van onderaannemers
  • Beheer van onderdelen
  • Beheer van productievoorraad
  • Beheer van softwarelicenties
  • Beheer van supporttickets
  • Beheer van technici
  • Beheer van vaste activa
  • Beheer van vervaldatums
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Bewaking
  • Boekhouding voor activa
  • Bruiloften en partijen
  • Budget bijhouden
  • Capaciteitsbeheer
  • Categoriseren/Groeperen
  • Commercieel vastgoed
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Conferenties/congressen
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Dashboard
  • Dashboards maken
  • Digitale handtekening
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Drukken van streepjescodes
  • E-mailbeheer
  • Eenmalige aanmelding
  • Elektronische handtekening
  • Etiketsjablonen
  • Etikettering
  • Expositie- en leveranciersbeheer
  • Faciliteitenbeheer
  • Facility asset management
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • GPS
  • Garanties bijhouden
  • Gebeurtenislogboeken
  • Gebruikersbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Helpdeskbeheer
  • Herinneringen
  • Historische verslaglegging
  • IT-assets bijhouden
  • In- en uitchecken
  • Incidentenbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkoopbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Inventarisatie
  • Itembeheer
  • Kalenderbeheer
  • Kalibratiebeheer
  • Kennisbankbeheer
  • Kitting
  • Klantendatabase
  • Kosten bijhouden
  • Levensduurbeheer van assets
  • Leveranciersbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Licentiebeheer
  • Licenties bijhouden
  • Licentievoorraad
  • Locatie bijhouden
  • Maatwerk
  • Magazijnbeheer
  • Markeren
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Nabestellingbeheer
  • Offertes
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Orderbeheer
  • Plannen
  • Preventief onderhoud
  • Priorisering
  • Productidentificatie
  • Proeflicentie
  • QR-codes
  • RFID-scannen
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van incidenten
  • Realtime bewaking
  • Realtime gegevens
  • Realtime meldingen
  • Reserveringenbeheer
  • Ruimteanalyse
  • SSL-beveiliging
  • Serienummers volgen
  • Servicecatalogus
  • Servicegeschiedenis
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Status bijhouden
  • Streepjescodeherkenning
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Taakbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Volgen en analyseren van gebruik
  • Voor de AEC-sector
  • Voor kleine bedrijven
  • Voor mechanische apparatuur
  • Voor medische doeleinden
  • Voor scholen
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadauditing
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Vorderingenbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Werkorderbeheer
  • Werkorders maken
  • Woningen
  • Workflowbeheer
  • Zoeken/filteren

Alternatieven

JIRA Service Management

4,5
#1 alternatief voor EZOfficeInventory
Jira Service Desk is software voor servicebeheer die IT en bedrijven verbindt via een snelle, verantwoordelijke...

ServiceNow

4,5
#2 alternatief voor EZOfficeInventory
ServiceNow is een platform-as-a-service aanbieder van IT-servicetoepassingen. Het bedrijf biedt een reeks vooraf...

LOCATE

4,8
#3 alternatief voor EZOfficeInventory
LOCATE Inventory is een cloudgebaseerd systeem voor voorraad- en workflowbeheer op bedrijfsniveau voor het MKB, met...

monday.com

4,6
#4 alternatief voor EZOfficeInventory
monday.com is een cloudgebaseerd Work OS, waar teams workflow-apps maken in enkele minuten om hun processen, projecten...

Reviews

Totaalscore

4,6 /5
(1.484)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,6/5
Functies
4,5/5
Gebruiksgemak
4,5/5
Klantenondersteuning
4,6/5

Heb je EZOfficeInventory al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 1.484 reviews worden weergegeven
Blake
Blake
Totaalscore
  • Sector: Hoger onderwijs
  • Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
  • Wekelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Great software for assett management

Beoordeeld op 3-3-2021

If you have a large inventory of items and aren't yet using an asset management program, I would...

If you have a large inventory of items and aren't yet using an asset management program, I would highly recommend EZOfficeInventory. You will be surprised at how much easier it is to find things and keep track of information about each item.

Pluspunten

The program does most everything I think an inventory/asset program should. The web-based access makes it very convenient to use. Assets can be entered in the system and checked out by users, reserved for future use, and checked in. The program allows items to be categorized and grouped for ease of searching, so even with a large inventory the program is very useable. For each item an owner can be assigned, its location can be entered, and documents and repair information can be uploaded. This is by no means a comprehensive list of features, though. I found the email alerts for returning checked out items when they are due to be very helpful.

Minpunten

I found the program was a bit difficult to use at first. For example, it took me a while to find how I could get a list of the items I had checked out, but once I had used the program more it is actually very easy to find things. I have noticed that sometimes the statistics on the main dashboard seem off; for example, it might say I have 0 assets checked out, when I actually have several checked out. Other than that, I haven't encountered any major software issues.

Antwoord van EZO

Hi Blake, thank you for that amazing review. We are continuously working to improve ourselves and make the software easier to use. We have designated solution consultants available to help you with the onboarding process. There are multiple widgets available on our customizable dashboard that you can change based on your needs. For examples the Assets Checked Out widget shows the total number of assets check out during the selected period and not how many total assets are checked out. If you need more clarity on our widgets and their functionality you can reach out to us at [email protected]. We'd love to help you out and make your experience even better

John
Totaalscore
  • Sector: Informatiediensten
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Why should we use EZ-Inventory and Why not

Beoordeeld op 8-11-2023

It overall good, As we are using it from last 3-4 years and we are very well satisfied with EZ...

It overall good, As we are using it from last 3-4 years and we are very well satisfied with EZ services, afterall it helps us to manage our overall org inventory system.

Pluspunten

Pros as per me :-
1. Easy to manage all the assets inventory.
2. Option to upload bulk assets inventory from excel sheet, It save hell lot of time.
3. You are many option of pulling out reports and thier custom report pulling feature is option , it has multiple options to cover in your excel sheet which you want to export.
4. User friendly UI

Minpunten

There are 2 cons :-
1. There is no option to create a parent state, I don;t know I have to create a parent substate as "decommisioned"but I was not able to do so, Then I have to create a custom substate under "Retired" section.
2. Reports dashboard should is not easy to understand, I took session from the ez team but they also not able to create that such type of report dashboard.

Overwogen alternatieven

ManageEngine ServiceDesk Plus

Redenen om over te stappen op EZOfficeInventory

so manage engine has some limitations, It only store the data of laptops which has their agents installed on the devices. We used to buy bulk devices and we cann't install manage engine agents on all the devices in a go, It very painful task, so we decided to go for a solution on which we can upload all the assets inventory by excel sheet.. That's the big reason to switch on EZ-inventory.
Andrew
Totaalscore
  • Sector: Omroepen
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

EZ Office is terrible

Beoordeeld op 29-1-2017

It's so, so, so bad. You can't see what's checked out until you actually click on it, meaning that...

It's so, so, so bad. You can't see what's checked out until you actually click on it, meaning that when I search for an item, I see a list of thirty of the same item. Probably 25 of them are checked out at any given time. The only way to figure out which one is checked out is to click on each of them individually. Meaning I have to click on a couple dozen items before I can find the one that's checked out. It causes an unnecessary waste of time on a huge scale since every one of us using the system has to do this. And that's just the tip of the iceberg of issues with EZOffice... I can't even begin to imagine the amount of man-hours lost because we're forced to use this stupid system, and I suspect corruption in the purchasing process because someone getting kickbacks is the only logical explanation for the decision to buy this worthless product.

Pluspunten

I didn't personally pay for it. But then again my tuition went towards it, so I guess that's not much of a pro.

Minpunten

Everything. It's terrible.

Antwoord van EZO

Hi Andrew, we appreciate you taking the time to review EZOfficeInventory.

It is possible to view checked out or available items by applying relevant filters from top right hand side of the page. You can also customize the view to display status of your assets on the listings page.

Please schedule a call with one our product specialist and they will ensure that all your issues are resolved. Thanks!

Houa
Totaalscore
  • Sector: Schoolleiding
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

EZ-Office Inventory

Beoordeeld op 7-2-2024

Pluspunten

EZOffice is simple and self-explanatory once you get the hang of using it daily. It is more simple than it looks.

Minpunten

The thing I like least about EZOffice is that there are too many terms that mean almost the same thing which confuses me sometimes.

Antwoord van EZO

Thank you, for sharing your review! We are thrilled to hear you are having such a positive experience with us. It makes us really happy to hear how easy and user friendly the platform is for you.

We appreciate your partnership and look forward to keep providing you top notch service in the future as well!

Shannon
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

EZO in IT at SIU

Beoordeeld op 21-7-2023

We had difficulty maintaining an accurate inventory of IT assets so annual inventory processes were...

We had difficulty maintaining an accurate inventory of IT assets so annual inventory processes were very manual and difficult to find items, especially with the increase of remote workers after COVID. Now everyone can respond to an inventory audit from wherever they are located on their own to acknowledge possession of the assets they have.

Pluspunten

I like the ability to assign assets to individual users to give them a sense of accountability. They perform their own audit responses and maintain their own location changes making it easier on back office functions. I also like the reporting functions both in the built-in reports as well as the custom reports that cater to the organization's needs.

Minpunten

One problem we have had consistently over the years is that we have some 3000+ assets in the system but when we do the annual inventory, we cannot request the audit for our entire list of inventory at one time. We can only request the audit 25 lines at a time so that is time consuming.

Overwogen alternatieven

Asset Panda

Redenen om over te stappen op EZOfficeInventory

It has the the desired functionality for a lower cost compared to others evaluated. We pay for a given number of users and a max number of active assets. The ability to attach equipment loan forms, images of assets, and user accountability make this a great tool.
5 van 1.484 worden weergegeven Lees alle reviews

EZOfficeInventory - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over EZOfficeInventory.

EZOfficeInventory kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 40,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

EZOfficeInventory heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

EZOfficeInventory ondersteunt de volgende talen:

Engels

EZOfficeInventory ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

EZOfficeInventory kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Dropbox Business, JIRA Service Management, Okta, OneDrive, OneLogin, Zendesk Suite

EZOfficeInventory biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor EZOfficeInventory.