osTicket

Over osTicket
osTicket biedt een gratis open source-oplossing voor ticketbeheer en klantenondersteuning voor bedrijven van elke omvang, met name kleine en middelgrote bedrijven. De software kan worden gebruikt om tickets te verzamelen en aangepaste velden aan elk ticket toe te wijzen, waardoor een lijst met gegevens wordt gemaakt die aan elk ticket zijn gekoppeld en die op de kennisbank voor klanten kunnen worden gedeeld. Je kunt sjablonen voor automatische respons voor inkomende e-mailtickets maken, en HTML met rich text stelt je in staat om je logo, afbeeldingen en video's aan tickets toe te voegen.
Met de ticketfiltertool van osTicket kun je routeringsregels voor tickets definiëren, zodat tickets naar de juiste persoon of afdeling worden verzonden. Tickets kunnen ook opnieuw worden toegewezen als ze niet door de juiste persoon zijn ontvangen, en notities van alle acties worden vastgelegd in de ticketthread. Je kunt ook voor elk ticket automatische acties definiëren, zoals een standaardantwoord. De ticketingsoftware helpt de activiteiten verder te stroomlijnen door met behulp van de tool voor ticketvergrendeling overlappingen met medewerkers te voorkomen. Andere functies omvatten een automatische reactiefunctie, klantenportal en dashboardrapporten.
Afbeeldingen






Twijfels over osTicket?
Vergelijk met een populair alternatief
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
Alternatieven
Jira

Zoho Desk

Freshdesk

ManageEngine ServiceDesk Plus

Reviews
Heb je osTicket al?
Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

- Sector: Levensmiddelen- en drankenindustrie
- Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Great helpdesk system | Opensource and Paid version
Beoordeeld op 25-4-2023
I've worked with several OSTicket versions for more than five years, from 1.5 to 1.17. further, i...
I've worked with several OSTicket versions for more than five years, from 1.5 to 1.17. further, i have implemented both the self-hosted and cloud versions for a number of organizations. this can be very useful especially if you are the first time using ITSM and ticketing management.
Pluspunten
OS Ticket has been used as an IT Help Desk system and incident management systemEmail integration (O365 /Google workspace)Department-wise ticket number generation Help topic-wise SLAVery easy version upgrade for on-prem
Minpunten
Version 1.17 has an issue with the auto auth token access issuePHP version is compatible with Version 1.17 (So we cannot run multiple systems with OSticket)Email fetch time issue - it takes more time to fetch the mail than what we configured in the systemVersion 1.17 has an issue with one DB view - department-wise ticket countAuto escalation not available
Redenen om over te stappen op osTicket
OS Ticket has been used as an IT Help Desk system and incident management system for our company. Also, Users can easily send in a help request via email, for ticket generation and alerts to our help desk. Open Source edition with maximum features available. Very easy configuration as admin.- Sector: Bouw
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Dagelijks Gratis proef lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 6.0 /10
Basic solution
Beoordeeld op 19-12-2024
I try this one and it's realy basic ticket solution we decid to switch to GLPI
I try this one and it's realy basic ticket solution we decid to switch to GLPI
Pluspunten
-open source
- easy to us
- low cost
- easy to setup
Minpunten
- Limited customizable
- security vulnerabilities
- Sector: Informatietechnologie en -diensten
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
If Issue tracking and Ticket management is your requirement, osTicket is your choice.
Beoordeeld op 14-11-2021
As a free opensource tool, osTicket is great. We used it in our startup and my current company...
As a free opensource tool, osTicket is great. We used it in our startup and my current company which is really good. It does ticket management really well. There are loads of customization, it's easy to use and can even work in a small hosting environment.
Pluspunten
Fast, quick and easy to setup. OpenSource so can be self-hosted.
Minpunten
Some file types are not supported as attachments. A bit obsolete in terms of technology but does the job.
Overwogen alternatieven
FreshdeskRedenen om over te stappen op osTicket
Open Source community and well tested by the community.- Sector: Medische praktijk
- Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
- Wekelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Overall Good Company
Beoordeeld op 10-1-2025
Overall I feel the experience with OsTicket is positive. we used the site to submit tickets for...
Overall I feel the experience with OsTicket is positive. we used the site to submit tickets for work orders and the quality of use with the system is top notch. i would recommend this company to anyone in need of a great support system.
Pluspunten
OsTicket is an Easy to get support through our systems. the ease of use with simple design is what i like most about this company.
Minpunten
i think the response time could use an improvement but overall i enjoy this product for the company use.
- Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
- Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
OsTicket can provide what we need
Beoordeeld op 6-9-2021
my experience use this osticket is satisfy. this can very useful especialy if you are the first...
my experience use this osticket is satisfy. this can very useful especialy if you are the first time use ITSM and ticketing management.
Pluspunten
this ticketing system can have many categorized and element. so it is more easier to you while make your own form.
Minpunten
i think os ticket must build some business intelegent dashboard or make a decision report for management.
Overwogen alternatieven
ManageEngine ServiceDesk PlusRedenen om over te stappen op osTicket
osticket is usefull if you compare with the price. the price is lower than manage engine. but in the feature, osticket is not bad at all.osTicket - Veelgestelde vragen
Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over osTicket.V. Welke prijsmodellen heeft osTicket te bieden?
osTicket kent de volgende prijsmodellen:
- Vanaf: US$ 9,00/maand
- Prijsmodel: Gratis versie, Abonnement
- Gratis proef: Niet beschikbaar
V. Wat zijn de typische gebruikers van osTicket?
osTicket heeft de volgende typische klanten:
Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500
V. Welke talen worden door osTicket ondersteund?
osTicket ondersteunt de volgende talen:
Duits, Engels
V. Biedt osTicket ondersteuning voor mobiele apparaten?
osTicket ondersteunt de volgende apparaten:
V. Met welke andere apps kan osTicket worden geïntegreerd?
We hebben geen informatie over welke integraties osTicket kent
V. Welke mate van ondersteuning heeft osTicket te bieden?
osTicket biedt de volgende ondersteuningsopties:
E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning
Gerelateerde categorieën
Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor osTicket.