Over Atera

Atera is specifiek ontworpen voor MSP's en IT-ondersteuningsbedrijven van elke omvang. De software is het enige alles-in-één platform dat bewaking en beheer op afstand (RMM), professional services automation (PSA), cloudgebaseerde externe toegang en geïntegreerde clouddiensten combineert in één eenvoudig te gebruiken platform.

Atera is een modern SaaS-platform, ontstaan in de cloud en ontworpen voor snelle onboarding met een eenvoudige, intuïtieve gebruikerservaring.

Dit product heeft een uniek, transparant en eenvoudig op technici gebaseerd prijsmodel, zonder verborgen kosten en met een onbeperkt aantal bewaakte servers en werkstations.

Het platform levert:
• Krachtige proactieve IT-beheermogelijkheden
• Geïntegreerde CRM- en servicedesk
• Geïntegreerd portfolio van externe clouddiensten
• Krachtige analytische mogelijkheden
• Een uniek, puur SaaS-model met eenvoudige self-service onboarding
• Een simpele en eenvoudig te leren gebruikerservaring
• Betaalbaar en transparant prijsmodel
• Mobiele mogelijkheden

Prijzen vanaf:

US$ 79,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Apparaten

Bedrijfsgrootte

K M G

Markten

Argentinië, Oostenrijk, Australië, België, Brazilië en nog 23 andere, Canada, China, Duitsland, Denemarken, Estland, Spanje, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Hongkong SAR van China, Ierland, Israël, India, Italië, Japan, Litouwen, Mexico, Nederland, Noorwegen, Nieuw-Zeeland, Zweden, Singapore, Verenigde Staten, Zuid-Afrika

Ondersteunde talen

Duits, Engels, Frans

Prijzen vanaf:

US$ 79,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

Atera Software - 1
Atera Software - 2
Atera Software - 3
Atera Software - 4
Nog 5 andere bekijken
Atera-video
Atera Software - 1 Atera Software - 2 Atera Software - 3 Atera Software - 4

Functies

Totaal aantal functies van Atera: 133

  • API
  • Aanmeldingsgegevensbeheer
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Active Directory-integratie (AD)
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Antivirus
  • Applicatiebeheer
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Auditing van problemen
  • Audittrail
  • Authenticatie in twee stappen
  • Automatische back-up
  • Automatische patchcommando's
  • Automatische scans
  • Back-up en herstel
  • Bandbreedtecontrole
  • Baselinemanager
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van problemen
  • Beheer van supporttickets
  • Beleidbeheer
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Bestanden delen
  • Bestandsoverdracht
  • Bewaking
  • CMDB
  • CPU-controle
  • CRM
  • Callcenterbeheer
  • Capaciteitsbeheer
  • Chatten/messaging
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle en beheer op afstand
  • Controle op internetgebruik
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Controle van virtuele machines
  • Dashboard
  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Drempelwaarschuwingen
  • E-mailbeheer
  • E-mailcontrole
  • Eenmalige aanmelding
  • Enquêtes en feedback
  • Factureerbare items bijhouden
  • Factureren
  • Geautomatiseerde routing
  • Gebeurtenislogboeken
  • Gebruikersbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Helpdeskbeheer
  • IP-adressen controleren
  • IT-assets bijhouden
  • IT-reporting
  • Implementatiebeheer
  • Incidentenbeheer
  • Integraties van derden
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Klantenportal
  • Kosten bijhouden
  • Levensduurbeheer van assets
  • Leveranciersbeheer
  • Licentiebeheer
  • Live chatten
  • Maatwerk
  • Meerdere gebruikersaccounts
  • Mobiele toegang
  • Netwerkanalyse
  • Netwerkbreed beheer
  • Netwerkcontrole
  • Netwerklocatiebeheer
  • Offertes
  • Onbeheerde toegang
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Overzichtsrapporten
  • Patch testen
  • Patch-prioriteitsstelling
  • Patchbeheer
  • Plannen
  • Prestatiemeetwaarden
  • Probleembeheer
  • Projectbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime chatten
  • Realtime controle
  • Realtime gegevens
  • Realtime meldingen
  • Realtime meldingen
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Releasebeheer
  • SSL-beveiliging
  • Saneringsbeheer
  • Scannen op kwetsbaarheden
  • Scherm delen
  • Servercontrole
  • Servicecatalogus
  • Servicerapportage
  • Sessieoverdracht
  • Sessies opnemen
  • Simple Network Management Protocol (SNMP)
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Ticketbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Update en installatie op afstand
  • Uptimerapportage
  • Volgen en analyseren van gebruik
  • Voor MSP's
  • Voorraadbeheer
  • Voorstellen genereren
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Alternatieven

Pulseway

4,7
#1 alternatief voor Atera
Pulseway is rechtstreeks ontworpen voor MSP's en interne IT-teams en biedt een krachtige monitoring- en beheertool die...

NinjaRMM

4,9
#2 alternatief voor Atera
NinjaRMM is een zeer gebruiksvriendelijk, uniform platform voor eindpuntbeheer. Het platform biedt tot op de minuut...

Kaseya VSA

4,0
#3 alternatief voor Atera
Kaseya VSA is je uitgebreide oplossing voor het leveren van IT-diensten op schaal, of het nu gaat om een interne...

Naverisk

4,7
#4 alternatief voor Atera
Naverisk is een robuuste alles-in-één-oplossing voor controle en beheer op afstand (Remote Monitoring and Management,...

Reviews

Totaalscore

4,6 /5
(216)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,7/5
Functies
4,2/5
Gebruiksgemak
4,6/5
Klantenondersteuning
4,6/5

Heb je Atera al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 216 worden weergegeven
Frank G.
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Great RMM product

Beoordeeld op 10-9-2020

always friendly and supportive.

always friendly and supportive.

Pluspunten

ATERA is easy to use, fast and very reliable platform for remote management and

Minpunten

There is nothing I dont like with ATERA, it supports antivirus and backup (via webroot and acronis)

Overwogen alternatieven

ConnectWise Manage en Kaseya VSA

Redenen om voor Atera te kiezen

ATERA is faster, more integrations and cheaper to run

Overgestapt van

LogMeIn Central

Redenen om over te stappen op Atera

ATERA is faster, more integrations and cheaper to run

Antwoord van Atera

Thank you for the kind words, Frank!
Happy to be a long-term vendor and partner of yours!

Sean M.
Totaalscore
  • Sector: Nutsbedrijven
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Saved us 100,000 a year and revitalized our IT Dept

Beoordeeld op 17-12-2020

It has been a huge time-saving, money saving, frustration saving, extravaganza of awsomeness.

It has been a huge time-saving, money saving, frustration saving, extravaganza of awsomeness.

Pluspunten

The connection to the computers in the field regardless of network (LTE,WIFI,Internal Lan, Guest) so long as you can get internet on the device it will work. (Sometimes when internet is not even available, specific circumstances). The product was found when our company was looking at Connectwise which quoted out 180,000 a year for all of our devices. Atera came in at 1 - 2 a month because of the shift away from how licensing typically destroys your budget. It allowed us to hire a helpdesk person with the savings. Not only that i got rid of my WSUS server and have been using Atera to give realistic reports about the current state of our systems without needing to spend hours going through data. This freed me up to do more of the security work that i have on a day to day basis.

Minpunten

Some features that could be improved would be the training for how to use it. ITs such an easy product to use you accidentally forget about a lot of the things you can do in mass. I caught our Helpdesk person installing a Symantec update device by device when he should have just rolled it out through MSI deployment to the group. Since it is so easy to connect, push a file, remote in and install, then report on the software/state of the machine after he figured it would be quick.

Overwogen alternatieven

ConnectWise Control

Redenen om voor Atera te kiezen

Reporting, WSUS Push, Established Connections, RMM, we were evaluating connectwise which quoted out to a steep price "but it was worth it because it would save us 2 - 3 hires" according to the salesperson. Atera did the same thing but we were able to hire someone with the direct savings.

Redenen om over te stappen op Atera

Price, same functionality, ease of use, deployment options.

Antwoord van Atera

Hey Sean, we are so greatful for in-depth the review, and so happy to see the levels of success that Atera helped you reach!
The reporting is something that we put plenty of work into, and luckily, this pays off, for both you as well as your clients.
In regards to the trainings, we did release our Atera Academy program, which has plenty of materials, including text, videos, quizzes, and many more, in order to help you better understand our program and, why not, have a bit of fun with the gamification element. :)
Here's to many more years of successful cooperation!

Al S.
Totaalscore
  • Sector: Computernetwerken
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Atera - Does everything we need at the right price

Beoordeeld op 16-9-2021

Pluspunten

Easy to use. Easy to deploy. Works Well and priced right!
We us it for both PC's and Macs.

Minpunten

Network Discovery needs to be improved in addition to the mobile App.

James D.
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Quality has gone downhill

Beoordeeld op 17-3-2019

We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the...

We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the start of 2019 everything has gone down hill. The site is slow, remote support (Splashtop) frequently goes down, and the lack of true support. What I mean by lack of true support is that they know they have a problem on their end, yet you get a canned response from them to flush your cookies and history. We are a IT company! We know a problem when we see one, and flushing our browsers is not going to fix the issues they are having. It is quite embarrassing when a customer calls you and you are unable to help them remotely because your systems don't work. Time to move to another RMM!

Pluspunten

The price point for this product is excellent, if it worked properly.

Minpunten

Constant issues in the past few months. Cannot use remote frequently, it fails consistently since January 2019. Customer support is responsive in a canned response kind of way.

Antwoord van Atera

Hey James, thank you for the honest feedback.
As we continued on growing, and expanding our customers list, our old infrastructure was seriously tested, which could have caused performance issues, especially during peak hours.
However, since 2019, we have added a new method of pinging agents, a back-up method as well, we have revamped the splashtop reliability and integrations, and we added many more features.
In regards to the support experience, since Atera is a browser-based app, browser resets/cleaning the cache can help in several situations. This will obviously not fix performance issues, but it is a common troubleshooting procedure.
We invite you to test Atera out again, and see the improvements made since 2019 for yourself, both in reliability, as well as in features.

Sean K.
Totaalscore
  • Sector: Financiële dienstverlening
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Quick Deployment, Easy To Use, Missing Some Reporting Features

Beoordeeld op 29-9-2021

Overall it is a massive improvement over Manage Engine products we were using although we miss the...

Overall it is a massive improvement over Manage Engine products we were using although we miss the deeper customization features we had.

Pluspunten

Its simple to use, remote management and software deployement works most of the time and

Minpunten

It is less customizable than other software. I'd like to be able to customize my device dashboard for example, run reports based on who is using what features (such as Work From Home) and be able to turn off the features that are clearly for resellers rather than people managing one company.

5 van 216 worden weergegeven Lees alle reviews

Atera - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Atera.

Atera kent de volgende prijsmodellen:

Atera heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Atera ondersteunt de volgende talen:

Duits, Engels, Frans

Atera ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Atera kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Acronis Cyber Backup, AnyDesk, Bitdefender GravityZone, Chocolatey, GoToAssist, IT Glue, Ninite Pro, Quickbooks Online, ScalePad, Splashtop Remote Support, TeamViewer, Webroot DNS Protection, Xero, Zapier

Atera biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Atera.