Namely

HR, salarisadministratie en secundaire arbeidsvoorwaarden

4,1 /5 (382 review) Schrijf een review!

Namely - Overzicht

Wat is Namely?

Namely is een HRIS (personeelsinformatiesysteem) dat alle HR- en werknemersbehoeften consolideert op één platform.

Het zeer configureerbare HR-platform van Namely is uitermate geschikt voor middelgrote en groeiende organisaties en kan worden aangepast naarmate de behoeften van je organisatie veranderen en zich ontwikkelen. Het schaalbare platform van Namely ondersteunt alles, van lokale organisaties tot ondernemingen op wereldwijde schaal. Namely bevat een werknemersdatabase, levering van secundaire arbeidsvoorwaarden, full-service salarisadministratie en een talentbeheersysteem.

Namely organiseert en levert je bedrijfsaanbod door volledige zorg te dragen voor de zorgverlening en verzekeringen voor werknemers. Beheer de onboarding, controleer bestaande medewerkers en stem doelen af. De functie voor sociale nieuwsfeed fungeert als een motiverende en collaboratieve communicatietool voor je team.

Naast een volledig salarisadministratiesysteem, beheer van secundaire arbeidsvoorwaarden en functies voor talentbeheer, biedt Namely een HR-kernsysteem dat bestaat uit werknemersprofielen, organogrammen, registratie en goedkeuringen voor verlofdagen, taak- en documentbeheer, alsook aangepaste rapportagecapaciteiten.

Een sterk ondersteuningsnetwerk dat 24/7 toegankelijk is wordt versterkt door een uitgebreid leercentrum. Namely biedt een eenvoudige implementatie en een gebruikersvriendelijke interface. Naast het behalen van de standaard Grey Box beveiligingsbeoordeling, voldoet Namely ook aan de voorschriften van het VS-EU Safe Harbor Framework van TRUSTe en het Amerikaans-Zwitserse Safe Harbor Framework voor het opslaan en beschermen van je bedrijfsgegevens.

Namely ondersteunt momenteel klanten van verschillende omvang in de professionele dienstverlening, technologie en handel. Door het aanpassingsvermogen van het Namely-platform is het echter een geschikte keuze voor elke groeiende organisatie.

Namely - Overzicht

Prijzen

Vanaf
N/A

Prijsopties

Gratis proef
Abonnement
Prijs-kwaliteitverhouding

Namely - Functies

Apparaten
Bedrijfsgrootte
K M G
Markten
Verenigde Staten van Amerika, Canada, Verenigd Koninkrijk
Ondersteunde talen
Engels

Media

Company Overview
Employee News Feed
Performance Management
Salary History
Time Tracking
Namely-video Schermopname van Namely: Company Overview Schermopname van Namely: Employee News Feed Schermopname van Namely: Performance Management Schermopname van Namely: Salary History Schermopname van Namely: Time Tracking

Namely reviews

Namely reviews

Totaalscore
4,1
/
5
Uitstekend
189

Zeer goed
116

Gemiddeld
37

Slecht
24

Erg slecht
16

Prijs-kwaliteitverhouding
4
Functies
4
Gebruiksgemak
4,2
Klantenondersteuning
4
80% heeft deze app aanbevolen
Santiago C.

As an HRIS Namely is as good as it gets. Works out of the box but it does adapt to your...


Vertalen met Google
Geverifieerde reviewer

Great HRIS and Payroll system with many customizable features

I and a Namely advocate, I was instrumental in recommending and seeting them up for my business. I just think their customer service format changes frequently and it is confusing sometimes to keep up with their preferred communication etiquette.


Vertalen met Google
Geverifieerde reviewer

Avoid at all costs

Terrible - service reps do not know the system, standard payroll practice, let alone any questions. Service tickets get lost, takes months for resolution of more complex tasks and extreme micromanagement


Vertalen met Google
Melissa L.

Happy with HRIS

Namely is a good system. It has helped us to make our candidate and employee experience easier and more efficient. We are looking forward to adding the benefits system to replace our current system to really give our employees a central place to go for all of their needs.


Vertalen met Google
Patricia M.

Great Service

In the beginning, there were a few bumps in the road. But once we were assigned a team like [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] we were all set. These three are the dream team as I call them. They have the answers and if not they will ensure they get you the answers. We have been extremely pleased with how they continue to provide us with the best customer service a client can ask for. They have enabled us to utilize the system to the fullest.


Vertalen met Google
Santiago C.
Sector: Schoolleiding
Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
Vertalen naar het Nederlands
Vertalen naar het Nederlands

As an HRIS Namely is as good as it gets. Works out of the box but it does adapt to your workflows

Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 13-4-2018
Bron van de reviewer: Capterra

Pluspunten

As an HRIS Namely is as good as it gets. After using many other platforms in the past, I can say that Namely provides an easy to use platform that works out of the box but offers a great deal of customization to fit your workflows. They are constantly releasing new features and improvements that are visible and useful with a support staff that is always ready to help.

Having HRIS, Payroll and Benefits in one place and dedicated client rep and dedicated benefits rep is definetely hard to beat.

Minpunten

Integration between payroll and HRIS is a work in progress that still needs work. I am confident they will continue to improve it moving forward.

Scoreverdeling

Prijs-kwaliteitverhouding
Gebruiksgemak
Klantenondersteuning

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 10.0/10

Geverifieerde reviewer
Sector: Human Resources
Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
Vertalen naar het Nederlands
Vertalen naar het Nederlands

Great HRIS and Payroll system with many customizable features

Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 7-8-2020
Bron van de reviewer: Capterra

I and a Namely advocate, I was instrumental in recommending and seeting them up for my business. I just think their customer service format changes frequently and it is confusing sometimes to keep up with their preferred communication etiquette.

Pluspunten

We have a ver detailed and multi step performance review process, Namely allowe dus to build the ratings and concepts for our processes. The abilit ti assign multiplie review writers, the steps of approval and the reminders are all key in our operations.

Minpunten

Our account contacts and the way we communicate has changed at least 3 times in the past year. Sometimes i feel like there is a push to work with customer service only in their prefered way, if you send an e-mail instead of a case or if you mark something urgent that they don't think is urgent.

Scoreverdeling

Prijs-kwaliteitverhouding
Gebruiksgemak
Klantenondersteuning

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 8.0/10

Geverifieerde reviewer
Sector: Internet
Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
Vertalen naar het Nederlands
Vertalen naar het Nederlands

Avoid at all costs

Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 4-12-2018
Bron van de reviewer: Capterra

Terrible - service reps do not know the system, standard payroll practice, let alone any questions. Service tickets get lost, takes months for resolution of more complex tasks and extreme micromanagement

Pluspunten

It's pretty. There is really no other pro.

Minpunten

HRIS:
No proper Leave tracking for maternity/paternity, jury duty, bereavement leave ETC
There's no way to see a PTO accrual history
Employees are not alerted when their address format is invalid
Only one set of holidays - UK sees all US Holidays
When reporting structure changes you have to make MANUAL changes in Namely Payroll IN ADDITION to doing a mass upload in the HRIS
Doesn't auto track history of Job titles
Need to manually assign PTO to employees not automatic
Leave approval amends, not sent
Lack of point in time reporting
Does not auto assign pay group based on the type of pay entered

Payroll:
You can't retract partial payments
Had to print W2s and sort through employees that electronically consented and send out those that did not
"We have to do all of the calculations manually when there is a comp change in the middle of a pay period "
Invalid addresses prevent us from proceeding with payroll
We are unable to easily add "time and a half" for employees who work on holidays
Takes weeks to add a new department code
Tax withholdings do not flow seamlessly from HRIS to Payroll
If we need to Mark an employee as FICA tax exempt we need have to reach out to Namely as only they can do this
Employee ID do not flow over to HRIS
Manually have to add holiday pay for employees does not flow into payroll
You have to manually exclude employees from payroll once terminated

Time and attendance:
Time card entry is tedious
PTO doesn't communicate to Payroll
You have to man

Scoreverdeling

Prijs-kwaliteitverhouding
Gebruiksgemak
Klantenondersteuning

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 0.0/10

Melissa L.
Sector: Informatietechnologie en -diensten
Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
Vertalen naar het Nederlands
Vertalen naar het Nederlands

Happy with HRIS

Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 24-8-2020
Bron van de reviewer: SoftwareAdvice

Namely is a good system. It has helped us to make our candidate and employee experience easier and more efficient. We are looking forward to adding the benefits system to replace our current system to really give our employees a central place to go for all of their needs.

Pluspunten

We really like the onboarding tool for our new hires. There are definitely benefits to this system to streamline your process. For the most part, Namely provides an easy to use platform for our new hires to upload and provide their information. I really like the option of the e-signature which allows us to send out documents to individuals or company wide to be signed. Those documents are then available on the employees profile. We like the analytics which allow us to look at a variety of data points about our employees. We are preparing to add Namely benefits to our package and are hopeful that this will allow us to increase our employee experience satisfaction.

Minpunten

We did not have a great experience with implementation and felt that we were not prepared for our go live. Our original Customer Support person struggled with many of our questions and concerns and we were left to figure a good number of work arounds on our own. We are hopeful that the new system for getting help support will be better for us. We are frequently looking for ways to work around the limitations of the Namely software. The Namely community of users has been helpful to our company.

Scoreverdeling

Gebruiksgemak
Klantenondersteuning

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 8.0/10

Patricia M.
Sector: Detailhandel
Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
Vertalen naar het Nederlands
Vertalen naar het Nederlands

Great Service

Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 23-4-2020
Bron van de reviewer: SoftwareAdvice

In the beginning, there were a few bumps in the road. But once we were assigned a team like [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] we were all set. These three are the dream team as I call them. They have the answers and if not they will ensure they get you the answers. We have been extremely pleased with how they continue to provide us with the best customer service a client can ask for. They have enabled us to utilize the system to the fullest.

Pluspunten

I find the Help Community to be a great asset and feature when you are looking for. quick response. I have to say with all that is happening with COVID-19 Namely has been on top of every new law.

Minpunten

The ability to run reports and headcount.

Vertalen naar het Nederlands

Antwoord van Namely

Thank you for your review! We really appreciate your feedback and are happy to hear that you have found your service team and the Namely Help Community to be helpful - especially during this difficult time.

Scoreverdeling

Prijs-kwaliteitverhouding
Gebruiksgemak
Klantenondersteuning

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 9.0/10

Gebruikersaanbeveling
7,9/10
Gebaseerd op 382 gebruikersscores
Vergelijk gebruikersaanbevelingen met alternatieven
Vergelijk met alternatieven

Prijzen van Namely

Prijzen van Namely

Vanaf
N/A
Gratis proef
Abonnement
Prijs-kwaliteitverhouding
Prijs-kwaliteitverhouding
4/5
Gebaseerd op 382 gebruikersscores
Vergelijk scores voor prijs-kwaliteitverhouding met alternatieven
Vergelijk met alternatieven

Namely - Functies

Namely - Functies

API
Aannemen van personeel
Aanpasbare branding
Aanpasbare rapportage
Activiteiten volgen
Activiteitendashboard
Automatische meldingen
Gegevens importeren en exporteren
Herinneringen
Integratie van derden
Personeelsbeheer
Personeelsportal
Prestatiebeheer
Rapportage en statistieken
Realtime rapportage
Volgen van sollicitanten
Werknemersdatabase
Wervingsbeheer
Zelfservice voor werknemers
Zelfserviceportal
Functies
4/5
Gebaseerd op 382 gebruikersscores
Vergelijk functiescores met alternatieven
Vergelijk met alternatieven

Categorieën

Namely - Veelgestelde vragen

Namely - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Namely.

V. Welke prijsmodellen heeft Namely te bieden?

Namely kent de volgende prijsmodellen:

Prijsmodel: Abonnement

Gratis proef: Niet beschikbaar

V. Wat zijn de voornaamste functies van Namely?

We hebben geen informatie over functies van Namely

V. Wat zijn de typische gebruikers van Namely?

Namely heeft de volgende typische klanten:

Klein bedrijf, Middelgroot bedrijf

V. Welke talen worden door Namely ondersteund?

Namely ondersteunt de volgende talen:

Engels

V. Welke prijsmodellen heeft Namely te bieden?

Namely kent de volgende prijsmodellen:

Abonnement

V. Biedt Namely ondersteuning voor mobiele apparaten?

Namely ondersteunt de volgende apparaten:

Android, iPhone

V. Met welke andere apps kan Namely worden geïntegreerd?

Namely kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Breezy HR, Greenhouse, JazzHR, Jobvite, Lever, Recruiterbox, SAP Litmos, The Applicant Manager, Workable, Workato

V. Welke mate van ondersteuning heeft Namely te bieden?

Namely biedt de volgende ondersteuningsopties:

Online ondersteuning, Video-instructies, Kennisbank, Telefonische ondersteuning