Shiftbase

Software voor personeelsbeheer

Totaalscore

4,4 /5
(194)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,4/5
Functies
4,2/5
Gebruiksgemak
4,3/5
Klantenondersteuning
4,6/5

95%
heeft deze app aanbevolen
Sorteren op

194 reviews

Ilona
Totaalscore
  • Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Zeer tevreden met Shiftbase

Beoordeeld op 31-10-2022

Goed

Pluspunten

Programma is makkelijk in gebruik. Overzichtelijk en goed in te delen voor verschillende locaties en of teams. Uren registratie en accorderen van gewerkte uren gaat makkelijk en is overzichtelijk. Afwezigheid en verzuim kan makkelijk worden geregistreerd. Een goed programma voor een organisatie waar er veel veranderingen zijn op korte termijn.

Minpunten

Het is jammer dat je geen locaties en of diensten kan opslaan in een soort geschiedenis zonder deze er totaal uit te halen. Het kan handig zijn om iets uit het verleden op te zoeken. Het is jammer dat je aantekeningen die je maakt in een personeelsdossier niet in het systeem kan doorzetten naar leidinggevende andere coördinatoren.

Antwoord van DifferentLab

Thank you so much for your review and kind words. We really appreciate this. Thank you also for the feedback you gave us. This will always be looked at. Often, more is possible than you think. Please feel free to contact us. Our customer service will be happy to look at the possibilities with you and whether some options are already possible.

Roland
Totaalscore
  • Sector: Kleding en mode
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Aandachtspunten

Beoordeeld op 9-7-2020

Het snel schakelen tussen de filiaalplanningen en het onder elkaar zetten van deze filiaalplanningen werkt handig en efficiënt.
Daarnaast de bovengenoemde punten verbeteren zou het gebruiksgemak nog meer vergroten.

Pluspunten

Gebruiksgemak: snel inzicht in filiaalplanningen en goed-/ afkeuren van verlof.
Efficiënt overzicht beschikbaar van vakantiesaldo.

Minpunten

-Bij het bekijken van de filiaalplanningen, is aan de rechterkant de onderste filialen niet zichtbaar. Deze filialen moet je zelf opzoeken via de zoekbalk erboven; doorscrollen naar beneden werkt dus niet.
- Overzicht vakantieuren medewerker: zou handig zijn als er een overzicht toegevoegd wordt waarbij het eindsaldo vakantieuren actueel wordt bijgehouden. Stel: medewerker start met 20 vakantieuren uit 2019. Heeft tot heden hiervan 15 uur opgemaakt. Dan zou het overzichtelijk zijn als hier een extra kolom wordt toegevoegd waarop de resterende 5 uren wordt weergegeven.

Antwoord van DifferentLab

Hi Roland,

Bedankt voor je uitgebreide feedback.

Zeer binnenkort komen we met een update met betrekking tot de vakantie-uren, waarbij duidelijk te zien is hoeveel uur er meegenomen wordt van voorgaande jaren.

Mocht je hier vragen over hebben, dan helpen we je graag.

Team Shiftbase

Dave
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Spijkers

Beoordeeld op 31-10-2022

Snel en super vriendelijk bij vragen

Pluspunten

Dat je alles in 1 klik kan inzien. Helder en duidelijk. Het scheelt heel veel tijd dan vroeger opzoeken in mappen

Minpunten

Het uitklokken zou misschien verbeterd kunnen worden. Misschien een notificatie sturen naar de ingeklokte personen

Antwoord van DifferentLab

Thank you very much for your review. Great to read that you are so satisfied with using Shiftbase. Thanks also for the feedback given. This will always be looked at to see where there is room for improvement.

Marc
Totaalscore
  • Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Eenvoudig in gebruik

Beoordeeld op 16-6-2020

Shiftbase wordt door ons gebruikt om de basis planning van taken uit te voeren. Dit is onderverdeeld in meerdere teams. Uitzonderingen worden wekelijks en dagelijks bijgewerkt. Dit zijn kleinere aanpassingen waardoor een groot deel van de planning reeds vroegtijdig inzichtelijk is door het herhalende karakter van diensten.

Pluspunten

Shiftbase is zeer eenvoudig voor het plannen van taken, met name herhalende taken. In verschillende dashboards houdt je eenvoudig overzicht over de plannen en tijdsbesteding.
Ook via de App voor Android of iOS is shiftbase eenvoudig te raadplegen en aan te passen

Minpunten

De cloudbases oplossing die je overal toegang geeft tot de shiftbase omgeving is helaas niet te integreren met een lokale Exchange omgeving. Gebruik je O365, dan is dit wel mogelijk.

Antwoord van DifferentLab

Beste Marc,

Bedankt voor je review!

Wij vinden het leuk om te lezen dat de eenvoud van Shiftbase jullie aanspreekt!
Dit is iets waar wij veel tijd in steken.

Binnenkort gaan we kijken naar de mogelijkheden om een koppeling op te zetten met Exchange omgevingen.

Groeten Bart

Mariska
Totaalscore
  • Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Overzichtelijk, klantvriendelijk en multifunctioneel

Beoordeeld op 30-6-2020

Vanaf het begin tijdens de pilot kon je zelf kijken en ervaren hoe het systeem werkt. Hierdoor kan je goed inschatten of het systeem past bij de organisatie en het beleid. Eventuele vragen en/of onduidelijkheden worden per mail/telefonisch goed ondersteund.

Pluspunten

Duidelijk overzicht voor medewerkers/gebruikers wat betreft roostering, overzicht gewerkte uren, verlof. En voor beheerders overzichtelijk en prettig dat je rechten goed kunt verdelen. Prettige, kundige en snelle klantenservice. We zijn nog in de ontdekkende fase en zien steeds meer mogelijkheden.

Minpunten

De rapportage mogelijkheden mogen meer ontwikkelt worden, missen van betaaloverzicht per medewerker per maand. Als ook uitbreiding van de HR mogelijkheden als documenten overzichtelijk toe kunnen voegen waaronder salarisstroken, contracten ed.

Antwoord van DifferentLab

Hoi Mariska,

Bedankt voor je super review!

Het uploaden van medewerker bestanden is al mogelijk! Wij blijven onze software steeds uitbreiden met extra (HR) functionaliteiten.

Groeten Bart

Sanne
Totaalscore
  • Sector: Evenementenbureaus
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

Shiftbase goed bezig

Beoordeeld op 1-7-2020

Voorheen waren we planningen aan het maken via Excel en de beschikbaarheid per personeelslid aan het opvragen, dit gaat nu veel gemakkelijker. Daarnaast het overzicht van plus- en min-uren van vaste werknemers is erg duidelijk.

Pluspunten

Het programma is overzichtelijk in de planning en het overzicht van de plus- en min uren.

Minpunten

Wij zijn een evenementenlocatie, waarbij we niet dagelijks het programma nodig hebben voor onze evenementenplanning. Daar is het programma niet helemaal op ingericht.

Antwoord van DifferentLab

Hallo Sanne,

Bedankt voor je review.

Team Shiftbase

Carin
Totaalscore
  • Sector: Geestelijke gezondheidszorg
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

Review gebruik shiftbase

Beoordeeld op 31-10-2022

Over het algemeen goed.

Pluspunten

Het klokken gaat gemakkelijkHet inplannen gaat makkelijkDe urenregistratie gaat gemakkelijk

Minpunten

Ziekmeldingen, afwezigheid enz worden niet op de gedetailleerde rapportage aangegeven. Dit zou makkelijk in de kolommen toegevoegd moeten kunnen worden als optie. De aanmeldingen van nieuwe medewerkers loopt sinds de update niet altijd even goed. Er moet vaak gebeld worden omdat ze uit het systeem gegooid worden en heel vaak nieuwe inlog gegevens moeten krijgen voordat ze er daadwerkelijk in staan. Dit komt wat onprofessioneel over naar de nieuwe medewerkers toe.

Antwoord van DifferentLab

Thank you so much for your review and feedback on Shiftbase. Great to read that rostering and clocking are going as they should. Regarding your given feedback, we are happy to look into it with you. Our customer service team is always on hand to see what challenges you're up against right now.

Kajan
Totaalscore
  • Sector: Vervoer/over de weg/per spoor
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Goed product dat telkens wordt doorontwikkeld

Beoordeeld op 31-10-2022

Top service, eerlijke prijs, personeel dat meedenkt en snel oplossingen kunnen brengen, ook bij urgentere kwesties.

Pluspunten

Het gebruikersgemak in het maken van het rooster en het goed bijhouden van de gewerkte uren. Het kunnen keuren en afkeuren van uren en dagen sluiten als deze eenmaal gekeurd zijn.

Minpunten

Kan voor een beginner erg overweldigend zijn en een medium learning curve. Maar dat is het dan ook wel.

Antwoord van DifferentLab

Thank you so much for your review and kind words. Good to read that you like using Shiftbase and our customer service so much, despite its slightly overwhelming nature for beginners. If you do run into anything, our customer service team is here to help.

Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Schoolleiding
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Al bijna 10 jaar een tevreden gebruiker

Beoordeeld op 4-7-2020

Prima prijskwaliteit verhouding en voor ons met gemiddeld 25 collgega's functioneert het prima 👍

Pluspunten

+ Rooster delen
+ Dat medewerkers hun eigen rooster via de app kunnen inzien
+ Rapportages

Minpunten

Geen herhaalfunctie wanneer je een agenda item toevoegt.

Antwoord van DifferentLab

Hallo,

Bedankt voor je review!

Leuk om te horen dat jullie al zo lang tevreden zijn.
We zullen je wens opnieuw bespreken om te kijken of we dit kunnen toevoegen.

Team Shiftbase

Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Facilitaire diensten
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Duidelijk en overzichtelijk programma, ideaal voor online urenregistratie

Beoordeeld op 25-8-2020

Gebruikersvriendelijk en een goed en snel service team.

Pluspunten

Makkelijk het online rooster, urenregistratie en vrijaanvragen regelen en beheren.
Werkbaar via mobiel en computer.

Minpunten

Tijdens het uitklokken de dienst niet makkelijk op kunnen zoeken. Soms trage verbinding.

Antwoord van DifferentLab

Hi Planner,

Dankjewel voor je positieve review, dit waarderen wij enorm! Ik zal je verbeterpunten doorspelen om te kijken of we hier wat mee kunnen.

Voor nu, veel planplezier!

^ Bart

Nicole
Totaalscore
  • Sector: Vrije tijd, reizen en toerisme
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Fijn systeem om mee in te plannen

Beoordeeld op 15-6-2020

Het is voor het personeel een erg overzichtelijk plansysteem. Je brengt het personeel eenvoudig op de hoogte van de laatste wijzigingen en kunt het rooster per week (of eigen tijdsbestek) eenvoudig versturen. Ook als eigenaar heb ik tot nu toe nog geen problemen ervaren, het systeem is nog nooit uitgevallen of niet toegankelijk geweest. De website in combinatie met de app is naar mijn mening een juiste keuze.

Pluspunten

Het is eenvoudig en overzichtelijk om jouw personeel in te plannen. Aan het einde van de maand heb je een duidelijk overzicht van de gewerkte uren. De app is erg handig voor het personeel om te kijken wanneer zij moeten werken. Ook het invullen van de beschikbaarheid werkt prettig.

Minpunten

Ik vind het persoonlijk niet fijn om het personeel via de app in te plannen, in de app heb je geen duidelijk overzicht van wie er beschikbaar is. Ik plan het personeel altijd in via de website.

Antwoord van DifferentLab

Beste Nicole,

Bedankt voor je review!

Wij vinden het superleuk om te horen dat je zo enthousiast bent!

De mobiele app is inderdaad als ondersteuning voor de computer bedoeld.

Hopelijk kunnen we je nog vele jaren van dienst zijn.

Groeten Bart

Maud
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

Shiftbase review

Beoordeeld op 15-6-2020

Pluspunten

Je kunt op een overzichtelijke manier roosters maken en makkelijk dingen schuiven.

Minpunten

De app voor mobiele telefoon vind ik niet overzichtelijk. Daarnaast kan ik als beheerder in de app weinig doen, zoals diensten aanpassen, dit moet op de computer.

Er staan allerlei getallen bij min- en plus uren maar dit is helemaal niet synchroon met onze administratie. Ik heb dit al eens proberen aan te passen maar dat lukte niet.

Met in- en uitklokken worden uren vaak afgerond, of als iemand inklokt voordat zijn shift begint, wordt alsnog de begintijd van het rooster aangehouden. Terwijl mensen soms eerder moeten beginnen als het druk is. Dit is onoverzichtelijk en zorgt soms voor extra werk

Antwoord van DifferentLab

Beste Maud,

Bedankt voor je review.

De mobiele app beschikt over alle functionaliteiten die nodig zijn bij het dagelijkse gebruik, zoals het inplannen en wijzigen van diensten. Dat jij dit niet kan, komt wellicht doordat je niet voldoende toegangsrechten hebt.

De accountbeheerder kan deze instelling aanpassen. Mocht je er niet uitkomen, dan helpen we je hier graag bij.

Groeten Bart

Ernst
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Prima systeem voor een klein horeca bedrijf

Beoordeeld op 30-6-2020

Alles is overzichtelijk, gewerkte uren kunnen direct door naar de boekhouder.

Pluspunten

Overzichtelijk, makkelijk nieuwe werknemers aanmelden, urenregistratie is top

Minpunten

In het begin oogt het een tikkeltje veel, maar het valt reuze mee. Enige nadeel is dat het soms voorkomt dat personeel automatisch wordt uit geklokt.

Antwoord van DifferentLab

Hoi Ernst,

Bedankt voor je positieve review :)

Dat medewerkers automatisch worden uitgeklokt, is een instelling.
Mocht je dit willen aanpassen, dan helpt onze servicedesk hier graag bij.

Team Shiftbase

Simon
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Mooi programma

Beoordeeld op 30-6-2020

Heb 5 jaar met het systeem gewerkt. Duidelijke hulplijnen. 1 telefoontje en je werd goed geholpen. Na 16 jaar heb ik het bedrijf verlaten, en de andere organisatie werkt met een heel andere software. Anders had ik er zeker mee doorgegaan.

Pluspunten

Makkelijk mee te werken. Niet te ingewikkeld. Voor iedereen gangbaar.

Minpunten

Eigenlijk niks. Had ook een kleine organisatie.

Antwoord van DifferentLab

Hoi Simon,

Bedankt voor je review!

Jammer om te horen dat jij geen gebruik meer gaat maken van Shiftbase :)

Mocht je nieuwe werkgever niet 100% tevreden zijn met het gebruikte planningpakket, dan helpen wij graag met het opzetten van een Shiftbase proefaccount!

Groeten Bart

Jard
Totaalscore
  • Sector: Logistiek en toeleveringsketen
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Tijd-en verlofregistratie zelf op maat te maken

Beoordeeld op 16-6-2020

Shiftbase waarborgt de structuur binnen het bedrijf. De directe terugkoppeling bij een verlofaanvraag is prettig, en er zijn geen mails of briefjes die kwijt kunnen raken.

Pluspunten

Je kunt in Shiftbase je eigen structuur bouwen. Je kunt diverse afdelingen, hiërarchische lagen, en rollen creëren, precies zoals het in jouw onderneming geregeld is.
De reeds bestaande koppeling met het payroll systeem en de lage implementatiekosten gaven voor ons de doorslag om aan de slag te gaan met Shiftbase.

Minpunten

Ik zou graag zien dat de koppeling tussen Shiftbase en ons payrollsysteem wordt uitgebreid zodat naast overwerk ook verlof, ATV en tijd-voor-tijd automatisch wordt overgezet naar de loonstrook.

Antwoord van DifferentLab

Hallo Jard,

Bedankt voor je mooie review.

We nemen je feedback mee en gaan deze bespreken.

Team Shiftbase

Wendy
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Shiftbase

Beoordeeld op 30-6-2020

Fijn en gebruikersvriendelijk systeem

Pluspunten

Dat de vakantie dagen niet meer bijgehouden hoeven te worden in Excel. Overuren worden automatisch geregistreerd.

Minpunten

Het nadeel is als je bij een filiaal maar 1 klok hebt hangen en wel meerdere afdelingen dan pakt hij dus alle kloktijden op de "hoofd afdeling" waar de klok aanhangt. Dat is wel jammer want dan moet je elke keer die persoon zijn/haar kloktijden verplaatsen naar de juiste afdeling.

Antwoord van DifferentLab

Hoi Wendy,

Leuk dat je een review hebt geschreven!

Je kan er ook voor kiezen dat de geklokte tijden op de afdeling wordt geplaatst waarop de medewerker is ingeroosterd.

Dit doe je door de tijdklok niet te koppelen aan een afdeling.

Onze support afdeling zal contact opnemen om te helpen bij het instellen.

Groeten Bart

Clayd
Totaalscore
  • Sector: Sport
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Grote hulp in overzicht

Beoordeeld op 15-6-2020

Fijn product, geduldige helpdesk

Pluspunten

planning, financieel overzicht, oploaden bestanden medewerkers, app, helpdesk, gedetailleerd, functie/restrictie toewijzen gebruikers, telefonisch contact helpdesk geen chatbot of alleen maar email

Minpunten

ander jargon in sommige gevallen, veel mogelijkheden dus soms ingewikkeld, lastig vinden van juiste methode/functie gedetailleerd, aanleren omgaan met systeem, rooster gegevenswijzigingen de zelfde dag verwerken voor actueel overzicht anders wordt t niet meegenomen in het overzicht

Antwoord van DifferentLab

Beste Clayd,

Bedankt voor je review!

Mocht je de punten die je noemt een keer willen bespreken, bel ons dan gerust.
We denken graag met je mee.

Groeten Bart

Elina
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Wekelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

Handig en overzichtelijk

Beoordeeld op 29-6-2020

Pluspunten

Het product is eenvoudig en redelijk overzichtelijk in gebruik. Je kunt eenvoudig roosters maken en je hebt een duidelijk overzicht van vrij aanvragen. Handig is dat je verschillende werktijden bepaalde kleuren kunt geven. Het verslepen van diensten is ook erg handig.

Minpunten

De grootste nadelen zijn dat er nog steeds veel bugs zijn. Vooral als iemand uit dienst gaat en je dan per ongeluk verkeerd klikt ga je telkens naar een website die niet bestaat. Wat ook onhandig is als je vrij vraagt en dan er omheen nog wat dagen vrij wilt, dit niet kan en je dan de dagen om die ene vrije dag die er al stond moet invullen. Ik mis nog de functie om bij een week vakantie de uren die je wilt opnemen evenredig over alle dagen te kunnen verdelen.

Antwoord van DifferentLab

Hi Elina

Bedankt voor je review!

Leuk om te horen dat het rooster goed bevalt.

Wat betreft je minpunten, deze herkennen wij helaas niet. We zullen contact opnemen om je problemen te bespreken en natuurlijk op te lossen

Groeten Bart

Janice
Totaalscore
  • Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 6.0 /10

Shiftbase is een makkelijk te gebruiken planningssysteem

Beoordeeld op 11-1-2021

Het is een goed en gebruikersvriendelijk planningsprogramma's. Voor zowel de mensen die in moeten plannen, als de medewerkers die ingepland worden.

Pluspunten

Makkelijk in gebruik
Handige klantenservice-chat
Snel antwoord op vragen
Verschillende teams + diensten mogelijk
Verslepen van diensten gaat makkelijk
Goed één overzicht
App

Minpunten

Ik kan niet in één oogopslag zien of collega's maandelijks aan hun contracturen komen.
Ik kan mensen op de groep makkelijk inplannen. Maar voor de individuele begeleiding kan medewerkers niet aan een cliënt koppelen.
Je moet een snelle computer hebben om te zorgen dat het programma het goed doet. Anders reageert de website erg traag.

Antwoord van DifferentLab

Hi Janice,

Dankjewel voor jouw review!

Het is goed om te weten dat wij er constant aan werken om Shiftbase zo goed mogelijk te laten werken op ieder device, traag of snel. ;)

Voor je andere vragen kan je gerust contact met ons opnemen, dan helpen wij je graag verder!

^ Bart

Elles
Totaalscore
  • Sector: Diergeneeskunde
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Gebruikersvriendelijk systeem dat direct inzicht biedt in uren- en vakantieregistratie!

Beoordeeld op 16-6-2020

Zeer goed bereikbaar voor het oplossen van ad hoc 'problemen'. Er wordt heel actief meegedacht in het zoeken naar oplossingen op maat.

Pluspunten

Wij zijn heel blij met de automatisering van de urenregistratie. Collega's op de werkvloer zijn zeer te spreken over het inzicht dat zij hebben in overuren en vakantie uren. Met veel uitleg van jullie is het systeem ook gebruikersvriendelijk :).

Minpunten

Er zijn enorm veel functionaliteiten die ik nu, denk ik, niet/ niet voldoende gebruik. Ondanks dat ik, met mijn collega die roosters maakt, een dagdeel bij jullie op 'cursus' ben geweest, vraag ik me in het gebruik van de functionaliteit nog regelmatig af; zal dit de makkelijkste manier zijn om, bijvoorbeeld, deze gegevens uit het systeem te halen?

Antwoord van DifferentLab

Beste Elles,

Bedankt voor je goede review!

Mocht je ergens tegen aan lopen, chat of bel ons dan gerust. We helpen je graag verder.

Groeten Bart

Rianne
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Shiftbase bespaart je tijd

Beoordeeld op 13-10-2020

Het bespaart een hoop tijd en hierdoor ook geld. Daarnaast is het erg gebruiksvriendelijk en is het zo uit te leggen aan (nieuwe) collega's. Tevens heb je alle personeelsdocumenten gelijk onder 1 dak.

Pluspunten

Door Shiftbase te gebruiken hou je meer tijd over voor andere dingen in de onderneming. Een hoop taken worden uit handen genomen en met de juiste koppelingen bespaart het ook nog een hoop salaris/administratiekosten.

Minpunten

Tot op heden geen pluspunten aan Shiftbase ontdekt

Antwoord van DifferentLab

Hi Rianne,

Dankjewel voor je mooie review! We zijn blij dat je zo tevreden bent. Al hoop ik wel dat je bedoelde dat je nog geen MINpunten hebt ontdekt... ;)

^ Bart

Willem
Totaalscore
  • Sector: Computersoftware
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Overzichtelijk en gemakkelijk

Beoordeeld op 21-6-2022

Het was redelijk eenvoudig over te stappen naar de Shiftbase software vanuit ons voormalige eigen interne planningsysteem. De automations zijn erg handig zoals het automatisch overnemen van uren uit je rooster in je urenregistratie. Ook kun je automatisch uitklokken na een ingestelde tijd, hierdoor hoef je niet iedere dag eraan te denken en loop je niet achter op je urenregistratie.

Pluspunten

Urenregistratie na een werkdag gaat erg gemakkelijk en automatisch via de app of desktop versie dankzij de integratie met het werkrooster. Super handig!

Minpunten

Niet per se een nadeel of minpunt bij het gebruik van de software.

Hanneke
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Makkelijk in Gebruik!

Beoordeeld op 30-6-2020

Pluspunten

Shiftbase is makkelijk in gebruik en erg overzichtelijk.

Minpunten

In de app zou ik graag een week overzicht willen zien van het hele team; niet alleen van mijn eigen rooster.

Antwoord van DifferentLab

Hoi Hanneke,

Bedankt voor je goede review!

Helaas zijn we beperkt in wat we kunnen tonen aan informatie in de mobiele app.
Vandaar dat we er voor gekozen hebben om het totaal rooster per dag weer te geven.

Mocht je een idee hebben over hoe de dit overzichtelijk kunnen tonen, dan horen we het graag :)

Groeten Bart

Jasmijn
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Erg tevreden over Shiftbase

Beoordeeld op 4-11-2022

Over het algemeen ben ik erg tevreden over de app!

Pluspunten

Roosters zijn ontzettend makkelijk in te plannen en het is fijn dat je zoveel verschillende diensten en shifts kan maken

Minpunten

Ik vind het jammer dat de app redelijk vaak vastloopt en het soms even zoeken naar de functies

Antwoord van DifferentLab

Thank you for the kind words! We are very happy to meet all your expectations. Though there will always be room for improvement, Service is our top priority. :)

Eva
Totaalscore
  • Sector: Financiële dienstverlening
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 3.0 /10

Gemiste kans

Beoordeeld op 1-7-2020

Het vertrouwen dat je wilt hebben in een programma dat de diensten en betaling van het salaris van je eigen medewerkers mede bepaalt, ontbreekt.

Pluspunten

Het gemak van het invoeren van een nieuwe medewerker.

Minpunten

De functies die zorgen voor efficiëntie en overzichtelijkheid ontbreken. Er is geen mogelijkheid om een vakantie (buiten de ingevoerde vakantie door de werknemer) in te voeren in het roosteroverzicht. Er is geen mogelijkheid om vrije dagen aan te geven bij medewerkers in het rooster zelf (behalve dmv afwezigheid waardoor geen dienst kan worden ingevoerd). Het is niet mogelijk om duidelijk aan te geven waarom iemand die dag toch afwezig is, bv bij ziekte/onverwachte afmelding. Dus moet er een 0-uren dienst worden toegevoegd met notitie (die wel weer wordt weergegeven in de urenregistratie). Daarnaast blijft er constant een verschil tussen de urenregistratie-uren en de rooster-uren, die wederom weer zorgen voor verwarring. Diensten kunnen alleen via een + knop worden toegevoegd (ipv bv dmv dropdownmenu) en daardoor kost het bij een gemiddelde van 20 diensten per dag veel te veel tijd om efficiënt een rooster in te delen. Er kan geen onderscheid worden gemaakt tussen vaste en parttime medewerkers. En waarom kan er op individueel niveau niet worden gesleept met diensten maar moet er heel omslachtig een datum worden aangevinkt voordat er op die dag een dienst kan worden ingepland? Er bestaat geen printversie die het rooster op een overzichtelijke manier kan afdrukken en dus moet er met de zoominstellingen van de printer worden gespeeld om het passend te maken. Al met al is het een vrij ouderwetse manier van werken die zeker niet gebruiksvriendelijk is.

Antwoord van DifferentLab

Hi Eva,

Wij vinden het erg jammer dat je deze ervaring hebt met onze software. Wij streven naar de beste software, en willen dan ook van jou als gebruiker leren!

Een aantal punten die je benoemd zijn echter wel te realiseren, dus neem gerust contact met ons op zodat we het eens samen door kunnen nemen!

Je kunt ons bellen, mailen of chatten. :)

^ Bart