deskbird reviews

Totaalscore
Filteren op
Bedrijfsgrootte
Gebruikte tijd
65 reviews
- Sector: Burgerlijke en maatschappelijke organisatie
- Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
- Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Ervaring met deskbird
Beoordeeld op 7-5-2024
Overzichtelijk, duidelijk,netjes ingericht
Overzichtelijk, duidelijk,netjes ingericht
Pluspunten
Overzichtelijk en duidelijk, makkelijk te vinden op datum
Minpunten
Dat ik zelf niet verder kan plannen dan een aantal maanden

- Sector: Research
- Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
- Wekelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Such a lovely companion
Beoordeeld op 22-1-2025
I find it very and actually enjoyable to schedule meetings with different teams and finding...
I find it very and actually enjoyable to schedule meetings with different teams and finding conference rooms for in-person meetings using deskbird. It is user friendly, very easy to work with and makes team management really smooth.
Pluspunten
It is very user friendly and makes it easy to schedule team meetings and booking conference rooms. Especially for those of us working remotely, it is a convenient way to manage schedules and meetings.
Minpunten
I think the logo could be better. It is funny and cute but I am sure, it could use some work to become even nicer.
- Sector: Financiële dienstverlening
- Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
- Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Deskbird is great!
Beoordeeld op 21-2-2024
Cannot fault my experience with deskbird, very friendly, helpful and on hand.
Cannot fault my experience with deskbird, very friendly, helpful and on hand.
Pluspunten
Easy to use, modern looking and has an app and in Teams usage. My team love it!
Minpunten
Would have liked it to include a simple in house floor design tool when designing our floor.
Overwogen alternatieven
RobinRedenen om over te stappen op deskbird
Easier to use, nicer look, doesn't overcomplicate and more cost effective.Antwoord van deskbird
Thanks for sharing your positive experience!
- Sector: Vastgoed
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks Gratis proef lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 6.0 /10
Your team will fly when you use deskbird
Beoordeeld op 26-1-2025
Deskbird is good for a small/medium team. Having desk availability at my fingertips with the neat...
Deskbird is good for a small/medium team. Having desk availability at my fingertips with the neat filters worked very well.
Pluspunten
What I liked about deskbird is the ease of use to integrate with our team calendar.
Minpunten
What I liked least about deskbird is that if our team was much bigger there might be limitations for use. We also have multiple locations that I think might be a challenge to integrate as well.
- Sector: Horeca
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Amazing software to organize workplace, I recommend it!
Beoordeeld op 31-1-2025
In the office I work there are many activities happening at the same time, we are divided by teams...
In the office I work there are many activities happening at the same time, we are divided by teams and the teams need to use the same space. There was a problematic of scheduling the workplace spaces before and now it is easier to organize the offices by schedule and booking with anticipation. I really like it!
Pluspunten
It is a software which really helps to organize the space-use in the office. After starting using our schedule of workplace management in the office became very efficient and organized.
Minpunten
So far it does not present any problem, i appreciate how it is.
- Sector: Financiële dienstverlening
- Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
- Maandelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Organization of work desks
Beoordeeld op 29-1-2025
A fabulous work design that allows for more order and the certainty that the reserved work space is...
A fabulous work design that allows for more order and the certainty that the reserved work space is waiting for me and I will not be left out.
Pluspunten
Reserving desks and meeting rooms from the app is very simple and visually very modern and attractive. It is very well structured as I can choose the desk I want on the map and know if there is availability so I don't waste my time attending and then not have anywhere to work. It is a good way to keep an entire work team more organized by reserving the desk in advance before attending.
Minpunten
The registration with the QR code does not always connect the first time. Sometimes I have had to try up to three times.
- Sector: Programmaontwikkeling
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Flexible Workspace Management
Beoordeeld op 14-12-2024
Simplifies desk bookings and keeps the team connected in hybrid workplaces.
Simplifies desk bookings and keeps the team connected in hybrid workplaces.
Pluspunten
Booking desks for our hybrid work setup was quick and easy, and the app helped everyone know who’s in the office each day.
Minpunten
It would be great if the app showed more analytics on desk usage, but the core functionality works well.
- Sector: Overheidsadministratie
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Wekelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Office Booking with Ease
Beoordeeld op 24-10-2024
very efficient and organised way of booking and seeing who is in the office.
very efficient and organised way of booking and seeing who is in the office.
Pluspunten
Easy use. Clear and concise. Not too many clicks needed to record and book what you want.
Minpunten
Email confirmations of bookings. It can be annoying to have to bin them and clogs up email feeds. I assume there is a setting option I can change to do this but have not yet had the time to explore.
- Sector: Vastgoed
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Wekelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Great tool to get IT done!
Beoordeeld op 9-2-2025
It’s has facilitated my day to day and also my employees.
It’s has facilitated my day to day and also my employees.
Pluspunten
The amount of option you get with me producto to customize and optimize your day to day activities.
Minpunten
Customer support could be quicker when needed. Not bad tho.
- Sector: Gezondheid, wellness en fitness
- Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
- Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Satisfaction
Beoordeeld op 11-1-2025
Overall satisfied with the product and experience.
Overall satisfied with the product and experience.
Pluspunten
Excellent accessibility and organization.
Minpunten
The setup process is pretty long. Could remove some steps in my opinion.
- Sector: Managementconsulting
- Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
- Wekelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
My experience with deskbird
Beoordeeld op 17-2-2025
Pluspunten
I love how user friendly the interface is, makes it really easy for first time users.
Minpunten
The mobile app experience could be slightly improved.
- Sector: Muziek
- Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
- Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10
Solid Product!
Beoordeeld op 4-3-2024
We were looking for a desk booking software as out company returned to office. We had a few key...
We were looking for a desk booking software as out company returned to office. We had a few key issues when considering what product to go with - a tight budget, employees on several (5+!) Google acccount instances as well as a part of the company on Microsoft. Getting employees onboarded via QR for the most part was very smooth, although manually uploading employees was a bit of a pain as it was through .csv file only. Employees adapted to the app pretty quickly and required very little reminding on how to use it.
Pluspunten
Intuitive interface, great customer support, easy install/onboarding, great price compared to competitors.
Minpunten
Some tasks like deleting bookings takes a long time, only being able to upload users via .csv is a little bit of a pain, some data is difficult to access (specifically bookings that auto-cancel due to not checking in)
Antwoord van deskbird
Thanks for your feedback. With the latest release, now you can choose between the automatic provision of users through SCIM or CSV1, making it easier to edit, delete, or add multiple users at once!
- Sector: Management non-profit organisaties
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Great experience!
Beoordeeld op 14-2-2024
Very pleased with how quick and easy it has made the whole process of working a hybrid model and...
Very pleased with how quick and easy it has made the whole process of working a hybrid model and accessing spaces in the office!
Pluspunten
How it looks, how easy it is to navigate and use, how simple the process of booking and cancelling was!
Minpunten
I would love to be able to tag staff to show which staff have key responsibilities in the office e.g Suzanne, First Aider
Antwoord van deskbird
Thank you for your positive review! User-friendliness is our priority, and we're glad it made your hybrid work model easier. We will pass your suggestions to the team.
- Sector: Schoolleiding
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Nützliches und anwendungsfreundliches Tool
Beoordeeld op 4-6-2024
Pluspunten
Deskbird eignet sich besonders gut, um den eigenen Arbeitsplatz zu reservieren und um Räume zu buchen (für Büro-Gebäude/-Flächen). Man kann auch seine Arbeitszeiten im Überblick behalten. Führungskräfte können außerdem nachvollziehen, wie hoch die Auslastung von Räumen oder Gebäuden ist, wenn sich Mitarbeitende in Büros (Präsenz) einbuchen.
So erkennen auch andere Mitarbeiter: innen wer am Standort ist und wo diese sitzen.
Minpunten
Ich bin zufrieden mit Deskbird. Man könnte eventuell einige Funktionen in andere Programme integrieren. Über MS Outlook ist es aber zum Beispiel bereits verknüpft.
- Sector: Detailhandel
- Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Great desk and schedule booking app
Beoordeeld op 24-7-2024
Great desk booking and schedule managing app, very clear overview of staff working remote or at...
Great desk booking and schedule managing app, very clear overview of staff working remote or at office. Also a great app for booking meeting rooms since it synchronizes with Outlook Calender.
Pluspunten
The ease of use and overall clear UX and UI
Minpunten
Some additions needed to be added by customer support in order to view our employees the presence of safety staff when booking (i.e. fire evacuators, emergency staff etc.) This set up took a bit of long time, but when done it was fully operational.
- Sector: Schoolleiding
- Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
- Wekelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Gutes Raum- und Tischbuchungstool
Beoordeeld op 4-6-2024
Pluspunten
Vor allem die Möglichkeit, meine favorisierten Schreibtische zu hinterlegen und über die Schnellbuchung zu buchen, ist toll. Außerdem kann ich immer nachschauen, wer noch alles am Standort ist, und wo die Person gerade sitzt, sollte ich etwas mit ihr auf dem kurzen Dienstweg besprechen wollen.
Minpunten
Ich bin an vielen verschiedenen Standorten unterwegs und die größte Challenge ist dabei nicht, die Tische und Räume zu buchen, sondern diese dann auch vor Ort zu finden. Sehr oft scheitert man schon daran, dass der Eingang zum Gebäude nicht auffindbar ist, und selbst wenn, die Eingänge bzw. Bürotüren nicht offen sind. Dies ist mit Sicherheit kein Software-Problem, aber durchaus ein Problem in der Realität, das nachträglich die Experience kaputt macht, weil man die gebuchten Räume und Tische nicht nutzen kann. Hier vielleicht die Verantwortlichen mehr schulen, wie sie Möglichkeiten schaffen und kommunizieren, dass wirklich alle MAs die Tische, die sie buchen, auch nutzen können.
- Sector: Financiële dienstverlening
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Deskbird Fan fast der ersten Stunde
Beoordeeld op 14-2-2024
Insgesamt sind wir mit deskbird super zufrieden und möchten es nicht mehr missen
Insgesamt sind wir mit deskbird super zufrieden und möchten es nicht mehr missen
Pluspunten
Deskbird bietet uns einen unglaublichen Mehrwert bei der Organisation unseres Büros nach "clean desk Prinzip". Bereits seit 2018 haben wir ein komplett flexibles Büro ohne feste Arbeitsplätze. Da ist Deskbird ein unerlässliches Tool, um die Arbeitsplätze zu organisieren und einen Überblick zu geben
Minpunten
Verfügbare Plätze/Räume könnten übersichtlicher , auf einen Blick, angezeigt werden
Antwoord van deskbird
Thanks for sharing your review. We are glad to know deskbird is helping your manage your hybrid workplace with ease!
- Sector: Overheidsadministratie
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Does what is says and is easy to use
Beoordeeld op 7-5-2024
Straightforward app that works really well.
Straightforward app that works really well.
Pluspunten
This platform is easy to use and is mobile friendly. The app makes the process of booking desks and rooms a breeze.
Minpunten
Sometimes it can be hard to see who's where after you have booked your desk or room. You can see who's booked to be in the office but you cannot see where they are. Sometimes having booked a desk and where you're at an early offsite meeting, it would be great to have other options to hold the booked desk as you were going to use it after 11am.
- Sector: Research
- Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
My daily routine
Beoordeeld op 24-7-2024
Pluspunten
The ease of booking my favourite spaces. The ease of modifying my booking calendar.
Minpunten
It should be possible to book within 30 days. Although I suppose this is an internal criterion of my company.
- Sector: Informatietechnologie en -diensten
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Wekelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
deskbird für IT Dienstleister
Beoordeeld op 13-2-2024
Pluspunten
Die Einfachheit der Bedienung ist der größte Vorteil für unsere Mitarbeitenden. Der fantastische Support unserer Key Account Managerin ist essentiell gewesen für die schnelle Einführung und anschließende Betreuung.
Minpunten
Das Set an Features ist über die Buchung von Arbeitsplätzen hinaus sehr limitiert. Uns würden konfigurierbare Rollenprofile helfen, um verschiedenen internen Stakeholdern unterschiedliche Bereiche des Admin-Centers zur Verfügung zu stellen und eine kleine Workflow Engine, um Arbeitsprozesse nach der Buchung von Besprechungsräumen auslösen zu können. Aktuell kann deskbird nicht das zentrale Tool für die interne Bewirtung/den internen Service werden.
Antwoord van deskbird
Thanks for your review! Your feedback helps us improve and will be passed onto the team.
- Sector: Biotechnologie
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
FlexOffice Desk Reservation using DeskBird
Beoordeeld op 26-1-2024
Super handy and useful addressing all our use cases and gives us peace of mind when it comes to...
Super handy and useful addressing all our use cases and gives us peace of mind when it comes to desk reservation.
Pluspunten
- Ease of use
- SSO
- Integration with Outlook
Minpunten
- Reporting not too intuitive
- Overview of bookings by people
Antwoord van deskbird
Thanks for your positive feedback! We're glad deskbird meets your needs.
- Sector: Informatietechnologie en -diensten
- Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Deskbird - der Weg zurück in die Firma
Beoordeeld op 29-2-2024
Bestes Tool zum Sitzplatzreservieren mit einer einfachen Oberfläche
Bestes Tool zum Sitzplatzreservieren mit einer einfachen Oberfläche
Pluspunten
Die einfache Nutzung im Admin Portal
Die einfache Anmeldung über das Azure Portal
Minpunten
Supportwege sind meistens etwas schwer und teilweise in Englisch
Antwoord van deskbird
Thanks for your feedback. Our support is available in multiple languages, please feel free to reach out to us at [email protected]
- Sector: Computersoftware
- Bedrijfsgrootte: 5.001-10.000 werknemers
- Wekelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Deskbird review by Veera
Beoordeeld op 5-8-2024
Overall it is good tool for the purpose.
Overall it is good tool for the purpose.
Pluspunten
Very user friendly and very efficient. The tool does what is needs to do.
Minpunten
It allows one user to book multiple desks which should not be possible for every user (if Manager can do it, it is reasonable).
I also noticed if someone cancels the desk for a day, it still appears as they are in at a glance view, but when we click on floor plan it does not appear.
- Sector: Rechtspraktijk
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Wekelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Cooles und einfaches Platzbuchungstool
Beoordeeld op 14-3-2024
Super - sehr tolles Tool und sehr nette Mitarbeiter. Support ist auch immer sehr freundlich und...
Super - sehr tolles Tool und sehr nette Mitarbeiter. Support ist auch immer sehr freundlich und schnell.
Pluspunten
Man kann seinen eigenen Platz ganz einfach und schnell buchen.
Wenn man einen freien Platz oder Parkplatz sucht, zeigt es direkt den nächst-besten Platz an. Das Design ist schlicht aber übersichtlich. Das Tool ist sehr selbsterklärend.
Minpunten
Keine Programmierung im Hintergrund möglich für Mitarbeitende, die Teilzeit arbeiten.
Ausserdem finde ich persönlich den "Speichern"-Knopf im Admin-Teil etwas schlecht platziert. So passiert es mir oft, dass ich das Speichern vergesse und wieder von Neuem beginnen muss.
Antwoord van deskbird
Thanks for the great feedback!
- Sector: Informatietechnologie en -diensten
- Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Great Experience
Beoordeeld op 25-1-2024
Pluspunten
Quick and easy desk booking and access to analytics.
Minpunten
I believe once events are integrated with google calendars everything would be on point
Antwoord van deskbird
Thanks for your feedback. We are actively working on calendar integration for events. Stay tuned!