Sendcloud

Software voor verzending en logistiek voor e-commercebedrijven

Totaalscore

4,4 /5
(79)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,2/5
Functies
4,4/5
Gebruiksgemak
4,6/5
Klantenondersteuning
4,3/5

86%
heeft deze app aanbevolen
Sorteren op

79 reviews

Jordi
Totaalscore
  • Sector: Consumentengoederen
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Zeer slechte klantenservice

Beoordeeld op 17-9-2022

Probeer al 3 maanden een case opgelost te krijgen m.b.t instabox pickup kosten die worden berekend terwijl we hier niet om hebben gevraagd. Klantenservice is heel slecht wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Pluspunten

Probeer al 3 maanden een case opgelost te krijgen m.b.t instabox pickup kosten die worden berekend terwijl we hier niet om hebben gevraagd. Klantenservice is heel slecht wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Minpunten

Probeer al 3 maanden een case opgelost te krijgen m.b.t instabox pickup kosten die worden berekend terwijl we hier niet om hebben gevraagd. Klantenservice is heel slecht wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Ben
Totaalscore
  • Sector: Groothandel
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 1.0 /10

Slecht

Beoordeeld op 31-3-2022

Ruim 2 jaar ervaring met SendCloud, mijn ervaring was in het begin goed: de service was goed en problemen werden goed verwerkt. Sinds eind 2021 en 2022 werd het slechter en slechter.

Pluspunten

Goed werkend portaal: het portaal werkt handig en je kunt er eenvoudig met meerdere pakketdiensten verzenden.

Minpunten

Zeer slechte service: wanneer bijvoorbeeld melding wordt gemaakt van een pakket wat niet is aangeboden wordt een ticket aangemaakt, vervolgens neemt afhandeling van dit ticket vaak ruim 10 dagen in beslag en is terugkoppeling erg slecht. Begin 2022 werd zelfs een teamevenement binnen SendCloud gehouden, waarbij de klantenservice niet telefonisch of per mail bereikbaar was voor de hele dag.

Zeer slechte retouren: pakketten die retour komen, worden door SendCloud afgehandeld, deze blijven vaak meer dan 10 dagen op een depot hangen.
Zeer slechte facturatie: pakketten die niet aangeboden worden door de pakketdiensten worden, na melding hiervan, nog steeds gefactureerd en zelfs de onterechte retouren worden nog afgerekend.

Antwoord van Sendcloud

Hi Ben, wat vervelend om te horen dat de service niet zoals verwacht was. Wij kunnen ons voorstellen dat het frustrerend is om tegen meerdere punten aan te lopen.

'Het verwerken van een ticket duurt te lang'- Wij streven altijd naar een reactietijd van 1 a 2 werkdagen. Bij het onderzoeken van een pakket varieert het per vervoerder hoe snel wij een antwoord krijgen. Zo kan het inderdaad zijn dat het langer kan duurt dan je van ons gewend bent.

'Retours blijven 10 dagen op een depot' Kun je een e-mail sturen naar [email protected], zodat we dit kunnen oppakken?

'Ontevreden over facturatie' - Met het annuleringstermijn van 42 dagen krijg je je geld terug. Voor onterechte retouren kun je ook een credit ontvangen, moet je alleen nog even een melding maken!

'Niemand was aanwezig door het teamevent' - Teamevents melden wij van tevoren. Als het dagelijkse support team afwezig is, is er altijd iemand aanwezig voor urgente berichten.

Met vriendelijke groet,
Het Sendcloud team

Pierre
Totaalscore
  • Sector: Automotive
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Support is ver te zoeken, problemen oplossen ook!

Beoordeeld op 24-11-2020

Telefonisch totaal niet bereikbaar.
Wij vinden het te belachelijk voor woorden dat alles over mail moet worden besproken.
De support is een afschuifsysteem voor problemen die niet opgelost willen worden!
Als er bijkomende kosten voor de klant worden gemaakt, wil Sendcloud daar niet in tegemoet komen.
Alles wordt afgeschoven op de vervoerders. Zelf wordt geen verantwoordelijkheid genomen!
Onze samenwerking eindigt per direct!

Pluspunten

Als alles naar behoren werkt, is de keuze van vervoerders makkelijk.

Minpunten

Moeilijk te bereiken en telefonisch al helemaal niet bereikbaar! Support niet naar behoren.

Antwoord van Sendcloud

Goedemiddag Pierre,

Wat vervelend om te horen dat je de samenwerking stop wilt zetten. Dat vinden we uiteraard erg jammer! We zijn direct even gaan kijken naar de betreffende case. Voor zover wij kunnen zien is alles netjes afgehandeld; alle via Sendcloud gemaakte kosten worden namelijk gecrediteerd.

Onze collega van Customer Service is verder in jullie case gedoken en heeft afgelopen dinsdag contact opgenomen met je collega. Hieruit bleek dat de communicatie over de mail helaas niet volledig duidelijk was voor jullie. We hebben de case opnieuw toegelicht en samen gezocht naar een oplossing. Hopelijk kunnen we in het vervolg alsnog de samenwerking naar tevredenheid voortzetten! Namens ons excuses voor de ontstane verwarring.

- Senna

Celine
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Dagelijks Gratis proef lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Snel en efficiënt verzenden met Sendcloud

Beoordeeld op 28-8-2020

Pluspunten

Voor de opstart van mijn webshop was ik op zoek naar een app om verzendingen zo makkelijk mogelijk te maken. En Sendcloud was zeker en vast de beste optie. Het verzendplatform was in no-time gelinkt aan mijn webshop, verzendlabels kunnen zeer snel worden aangemaakt en ik kan alle zendingen heel makkelijk opvolgen. Een echte aanrader voor elke webshopeigenaar.

Minpunten

Het aanbod van alle verschillende verzendopties is zeer goed, maar als je start is het soms wat zoeken naar wat best bij je bedrijf past. Gelukkig kon ik met mijn vragen terecht bij het Customer Support team die mij telkens heel goed (en snel) konden helpen.

Antwoord van Sendcloud

Hi Celine,

Thanks for the review, we're happy to hear you like our shipping platform and customer support!

--

Kris

Jeannnine
Totaalscore
  • Sector: Sport
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 5.0 /10

Geen support en addertjes onder het gras

Beoordeeld op 18-5-2022

Pluspunten

Meer of min gemakkelijk te integreren maar is maar begin van de (lijdens?)weg

Minpunten

Voor het afstellen naar persoonlijke instellingen is de support 0,0. Je wordt telkens doorverwezen naar een handleiding.
Waar ik nog op het minst over te spreken ben is mijn ervaring met de eilandtoeslag. Het systeem weet maar al te goed naar waar het pakje moet. Sendcloud houdt rekening met het land maar niet met de uiteindelijke bestemming waardoor je nog een toeslag krijgt of zure appel. Een van de redenen waarvoor je overstapt, is een automatisering naar informatie over de zending voor je klant alsook het sneller verwerken van orders. Uiteindelijk kan je niet sneller werken daar je iedere keer moet nakijken of je pakje niet onder de vele uitzonderingen valt.

Antwoord van Sendcloud

Hi,

Wat vervelend om te horen dat je een toeslag hebt ontvangen voor je zending naar een afgelegen gebied.

Afhankelijk per vervoerder kan het wel eens voorkomen dat je een toeslag afgelegen gebied ontvangt. De vervoerder bepaalt wanneer zij een postcode classificeren als afgelegen gebied. Aangezien deze gebieden variabel zijn, kunnen we dit niet direct in het panel op voorhand tonen. Mocht er echter twijfel zijn of een postcode een afgelegen gebied is, kun je dit op ons helpcenter terugvinden. De documentatie die hier te vinden is wordt altijd up to date gehouden door de betreffende vervoerder.

Wij begrijpen deze frustratie, vandaar dat wij alle voorwaarden voor transport en toeslagen zo transparant mogelijk omschreven hebben in ons helpcenter. Omdat wij begrijpen dat toeslagen ontzettend vervelend zijn, zijn wij intern aan het uitzoeken hoe we dit nog beter in het panel kunnen ondersteunen zodat je altijd verzekerd bent van de voordeligste verzendoptie.

- Senna

Onno
Totaalscore
  • Sector: Kleding en mode
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

De juiste keuze

Beoordeeld op 4-2-2021

Voooral het gemak en de dagelijkse tijdswinst.

Pluspunten

Simpele implementatie en binnen een uur live en draaiend.

Minpunten

Automatische selectie van verzender vanuit applicatie,.

Overwogen alternatieven

Shops United

Redenen om over te stappen op Sendcloud

Gemak van keuzes en prijzen vervoerders.
Chris
Totaalscore
  • Sector: Computersoftware
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Wekelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Eenvoudig en efficiënt verzendplatform

Beoordeeld op 19-12-2020

Verzendsysteem dat het standaard verzendproces van de WooCommerce webshop op een eenvoudige manier veel meer mogelijkheden geeft. Ook het kunnen kiezen van de gewenste vervoerspartner vanuit SendCloud zelf en het overzichtelijk en gestructureerd beheer van het verzendproces, maken dat de beheerder van de webshop zich veel tijd kan besparen.

Pluspunten

Eenvoudig te gebruiken, zeer overzichtelijk en gestructureerd. Ook zeer handig om zelf je vervoerder vanuit SendCloud te kiezen. Integreert perfect met WooCommerce.

Minpunten

Momenteel niets op aan te merken, werkt perfect zoals het hoort.

Paul
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Dagelijks Gratis proef lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Perfecte service en product

Beoordeeld op 1-5-2021

super!

Pluspunten

De service die mij geboden werd om klant te worden wat geweldig!
Ik werd lekker door het hele platform rondgeleid en alle opties heb ik al gezien

Minpunten

Ik heb nog geen slecht ding gevonden tijdens het gebruik

Anneke
Totaalscore
  • Sector: Kleding en mode
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Great service and support

Beoordeeld op 19-11-2020

Het scheelt me enorm veel tijd, waardoor ik gewoon meer tijd aan mijn business kan besteden!

Pluspunten

Het is ontzettend gebruiksvriendelijk, makkelijk in gebruik, het werkt snel, en de persoonlijke hulp is supergoed!

Minpunten

Ik heb nog niks kunnen ontdekken waar ik niet tevreden over ben

Pieter
Totaalscore
  • Sector: Consumentenelektronica
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Eenvoudig te gebruiken en betrouwbaar

Beoordeeld op 25-9-2021

Pluspunten

Het eenvoud van SendCloud te integreren met woocommerce, het duidelijk overzicht en de betrouwbaarheid zorgen voor een schitterende ervaring.

Minpunten

Ik heb nog geen negatieve punten ontdekt.

Diedrich
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

werkt enkel als je alles bij hun neemt als je contract hebt met vervoersmaatschappij werkt het...

Beoordeeld op 7-9-2022

Dit product werkt niet, er is overeengekomen stopzetting contract en ik kreeg 11 van de 12 maanden gecrediteerd voor 31 augustus 2022. Tot op heden nog steeds niets mogen ontvangen en dit voor 2 bedrijven, dus het gaat toch over een 800 euro!!!

een schande

Pluspunten

alls zou makkelijker moeten worden kan ik aannnemen dat dit een meerwaarde heeft, voor mij heeft het enkel geld en tijd gekost

Minpunten

dit werkt totaal niet als je zelf een contract hebt met een transportfirma! dit kan mss werken als je alles bij hun neemt. Klantenservice is een hel, terugbetalingen en loze beloftes ook een hel

Pascal
Totaalscore
  • Sector: Kleding en mode
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Wekelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Super fijne software en zeer geschikt voor webshops van iedere formaat

Beoordeeld op 14-2-2021

Fijne software, doet wat het beloofd en de prijzen zijn goed!

Pluspunten

Sendcloud heeft geen hoge instapkosten waardoor het voor iedereen te gebruiken is. Het feit dat je snel kunt opschalen is ook erg waardevol.

Minpunten

Het enige 'probleem' dat ik ben tegengekomen is dat je niet handmatig verzendlabels kunt verwijderen. Dit is iets waar ze voor zover ik weet wel mee bezig zijn om op te lossen. Het is geen groot probleem, maar puur praktisch.

Heidi
Totaalscore
  • Sector: Kunst en nijverheid
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Anders 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Review pluk’n roos webshop

Beoordeeld op 13-2-2021

Een fijne ervaring, zeker als starter zonder ervaring met verzenden.

Pluspunten

Het is simpel te installeren en duidelijke tips

Minpunten

Nog geen nadelen ondervinden met het gebruik

Jessie
Totaalscore
  • Sector: Internet
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Wekelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Super progamma!

Beoordeeld op 11-1-2021

Super!

Pluspunten

Het werkt goed, bespaart je een hoop tijd en gedoe.

Minpunten

voor nu niks. Het werkt goed en makkelijk.

Irakli
Totaalscore
  • Sector: Levensmiddelen- en drankenindustrie
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

8millennium B.V

Beoordeeld op 30-8-2020

Simple and practical, meets all of my needs and great support

Pluspunten

Its is pragmatic and easy to use, also perfect option for e-commerce platform with well integrated systems ad possibilities (broad choices of shipping services)

Minpunten

It's hard to say, so far I like it very much

Ferdek
Totaalscore
  • Sector: Consumentengoederen
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Sencloud for webshops

Beoordeeld op 25-11-2020

I really think that SendCloud is the best multi shipping platform in Europe - I've tried several other and the competition far away behind SendCloud.
I use it every day and it helped my business a lot. When I started my first webshop I didn't have enough orders to negotiate good shipping rates with courier companies - SendCloud was a solution at that time to offer to my client's affordable shipping costs. 2 years ago we were having maybe 3-5 orders a week, now it is around 5-10 orders a day. SendCloud played a major role in this business growth.

Pluspunten

Amazingly simple setup process. API connection with major marketplaces and with our webshop was very easy. The process of addressing and creating labels for packages became super quick. Exactly what we needed. Issues are solved quickly - customer service is excellent.

Minpunten

We use SoundCloud now only for EU shipments because SoundCloud at this moment is missing integration with FedEx courier company. I hope it will be added soon that I can use SendCloud for all my packages.

We tried a few times to send packages outside EU with DHL but we never succeed with it - somehow there was always some issue with it so we gave up and concentrate on using SendCloud only for EU.

However, if integration with FedEx will be possible we will need to look into it again because 40% of all our packages go outside the EU.

I am also missing integration with the selling platform Reverb.

Overwogen alternatieven

Easyship, ShipStation en Shippo

Redenen om over te stappen op Sendcloud

Soundcloud offers its own shipping tariffs with couriers where many other platforms don't have that option. Send cloud was offering also an attractive free plan with integrations to sales platforms - that will be removed from 2021. I think it is a mistake to do that, I am sure that it will be a reason for many new webshop owners to move to platforms that offer that option because for starters it will be too expensive to pay 40-50 euro every month. Anyway we will still work with SoundCloud because we are now in place when we can afford that.
Danie
Totaalscore
  • Sector: Cosmetica
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

My daily dose of labeling

Beoordeeld op 17-8-2022

It labels and tracks our shipments.

Pluspunten

It is all what we need. Easy to use and integrate. This is my main point for the shipment.

Minpunten

Simplicity and integration. It is not necessary to be a developer and everybody can use it daily.

Nina
Totaalscore
  • Sector: Consumentengoederen
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Wekelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Sendcloud is so easy to use

Beoordeeld op 24-3-2021

We really enjoyed the meeting we had before switching to SendCloud. We had a personal Zoom meeting where we discussed our wishes, they showed us how to use the system and they gave us some recommendations.

Pluspunten

The integration with Woocommerce was so easy and took only a minute. The Sendcloud system is accessible and easy to use, the integration with our webshop makes sure the customer info is already filled in and we only need to print the labels.

Minpunten

It's annoying that they charge for printed labels, instead of scanned labels.

Kayzar
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Totally Useless, Only Sign Up If You Want to Destroy Your Business

Beoordeeld op 10-6-2022

My experience of SendCloud was that they are a bunch of liars that will tell you anything to make you sign up but then deliver absolutely nothing they promised. They negotiated rates with me then after I paid 2 invoices which was what we had agreed the next invoices had a bunch of hidden charges. They were unprofessional, I didn’t speak to the account manager for several weeks due to “partying too much”. The main reason I signed up was a promise about customer support handling customs issues which I asked about 4-5 times and was told not to worry but the first thing that happened was a customs issue exactly what I had described and I was given the number of French customs as customer support. A total disgrace of a company, I would advise to only use them if you want to pay double your negotiated rate, be hounded by debt collectors and have your Amazon business suspend repeatedly.

Pluspunten

I found no pros, they were more expensive and charged for the account as well where the competition don’t charge for basic customer care. Software was no different than other similar companies just hyped up by the sales reps who are complete liars.

Minpunten

I found a lot of time wasting when trying to get things done, was told that they had integrated software with Amazon but this only worked satisfactorily with U.K. orders but I export to Europe mainly

Antwoord van Sendcloud Vertalen naar het Nederlands

Dear Kayzar,

We're very sorry to hear that your experience with Sendcloud has been negative, and we thank you for taking the time to share your thoughts.

We actively try our best to communicate all relevant information. The shipping conditions of every carrier within Sendcloud are available to read in our helpcenter. Unfortunately, surcharges are implemented by the carriers when a package does not meet these conditions, and are then automatically applied and added to your invoice after dispatch.

As I'm aware, my colleagues have been in direct contact with you for several months now and an agreement was made to resolve the situation. We will continue to proactively reach out to you to ensure commitment to finding a resolution.

We hope to speak with you soon on the matter, and once again, we apologise for any inconvenience.

Kind Regards,
Steph

Jana
Totaalscore
  • Sector: Levensmiddelen- en drankenindustrie
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Maandelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Essential tools for every organization who wants to ship goods!

Beoordeeld op 24-7-2021

I am very happy we can handle all our shipments in one central system without having to switch from one shipment provider to another one.

Pluspunten

The tool provides a very reliable interface between your sales database/crm and a wide range of shipment providers.

Minpunten

The UX experience is already quite good, but there is some room for improvement concerning intuïtivity.

Overwogen alternatieven

Stamps.com

Redenen om over te stappen op Sendcloud

It was recommended by some friends and it is very easy to use in the Belgian market (Belgian providers and Belgian rules taken into account).
bart
Totaalscore
  • Sector: Machine- en installatiebouw
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Wekelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

sendcloud i'm loving it

Beoordeeld op 23-6-2021

i recommend it to all my friends, starting webshops, small and big businesses it's just soooo much better to have everything in one place

Pluspunten

Massive time saver, where i used to have multiple accounts at different shipping services i have almost all of them at one place, can combine labels (saves a lot of paper!) overview of all shipment statuses, automatic C23 paperwork, it works like a charm and if it doesn't the team is there to help you asap even with the free account

Minpunten

I wish that small businesses could use the benefits of the larger ones as well that's a bit of a downside for me but hey let's stay realistic, it's already a winner compared to what i used to have to do when making labels, better pricing and most of all speeeeed

another small thing is the hidden costs that sometimes might arise (i blame you Bpost!) they charge 70 cents if you bring a package to a pickup point instead of paying them for the pickup service or bringing everything to a sorting centre yourself, this does not show up when calculating the cost and leaves you with a surprise of 70 cents, if you do 50 packages before you notice that and switch to DPD you already lost.

And the whole Brexit thing could go a bit smoother when making shipping labels I guess, but I'm sure that will be sorted with time (DPD NP and DP stuff, a bit confusing)

Ingrid
Totaalscore
  • Sector: Levensmiddelen- en drankenindustrie
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Maandelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Sendcloud will save you time & money while keeping it personal

Beoordeeld op 21-6-2021

-We saved time efficiency.
- we have the best shipping rates.
- Finally we can have an organized administration.
- integrated to our webshop and can be integrated to other platforms.
- sends personalized and detail information to my customers.
- gives me peace of mind

Pluspunten

The biggest issue I was having with my business is that we did everything manually. We used an excell sheet to keep track of addresses, names, shipping companies -pricing and we even created a formula to sort them per country.

This was time consuming, because after costumers would place an order, we would have to, AGAIN, send a manual email with all the info. Once we had shipped orders, again our minds would have to remember to send the shipment information to each customer.

Because of this super antique method, we spent hours and wasted mornings and nights trying to send the purchase and shipping details to our customers. We were exhausted 😞

With sendcloud, not only did we get the most competitive price out there, I also got praise from my customers across Europe since now they have better prices and more "weight freedom" with their shipment (up to 20 kilos keeping the same price).

Also, all customers receive a notification once the labels are created. Yes, labels that are made by sendcloud (included in my webshop) I don't have to send manual emails anymore 👏🏻 .

And wait, there's more: sendcloud will tell you if our customers have written a wrong address, by typo or just forgottent any detail. It will let you know immediately so we can fix it before shipping.

Sendcloud also allows us to print all labels at once, even if they're not from the same provider (e.g PostNL or DHL).

My customers are happy, I am happy! I’m spreading the word now! 😃

Minpunten

I’d like to have an app to use on my phone so I can track all orders with more ease. Once I have shipped all orders, I take a rest and use my phone only, so an APP would be nice.

Juan Carlos
Totaalscore
  • Sector: Gezondheid, wellness en fitness
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Fantastic solution

Beoordeeld op 28-8-2020

Everything ok. Great customer service who is helping you always.

Pluspunten

We are using Sendcloud as our platform integrated with our ecommerces in Prestashop and Shopify and everything is fine.

Minpunten

Integrations with more shipping companies in automatic. We are working with Correos Express and we would like to use Sendcloud also for international shippings with another companies.

David
Totaalscore
  • Sector: Computerhardware
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 2.0 /10

Good software, Awful delivery of the service they market.

Beoordeeld op 17-3-2021

Been using Sendcloud for 3 years
Been using Sendcloud for 3 years, have been putting recently over 12,000 EUR of shipping fees per month to their company, the service for such customer size is a joke. This service was clearly meant for smaller fish in the sea.

I have had issues with pick up reliability since 1.5 years, we have had daily pick ups planned via contract on Monday, Tuesday, Thursday and Friday. We have had to contact them nearly every week, about the fact that DPD is not picking up, and everytime they do their awful process of asking how many packages there are, and they would even sometimes ask if we have a regular pick-up (which used to work for 1.5 years before) where we explain we do Monday to Friday even though we have been contacting them every week. Absolutely crazy. The next best part is that everytime we contact them it is some random in chat that always just does the same thing, ask us the same questions, and then call DPD and then nothing happens anyways. I am sure we have cycled through each live-chat customer supporter that is available at Sendcloud.

The more worrying part is that only at a higher monthly fee does one get a personal advisor which makes 0 sense if we are putting such high monthly sums of shipments into the company, for 30 EUR more a month we get a personal contact person but at 10k-ish a month we do not?

Pluspunten

Software worked well and there were no IT problems

Minpunten

Disconnection from the courier, denying responsibility for all cases possible.

Luuk
Totaalscore
  • Sector: Consumentengoederen
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Great way of sending goods!

Beoordeeld op 7-1-2021

We have not experienced any problems yet, I work with it every day! I am very satisfied.

Pluspunten

The easiest way to ship. It works in sync with the API (Bol, Amazon, Real etc)

Minpunten

Everything works fine!! smooth and easy