Met abonnementenbeheer software kunnen bedrijven terugkerende betalingen voor hun producten of diensten uitvoeren, betalingen kunnen verwerken en inkomsten herkennen. De software heeft vaak tools die flexibele factureringsopties mogelijk maken, automatisering bevorderen en de workflows voor abonnementen stroomlijnen. Een abonnementenbeheer systeem kan worden gebruikt door zowel business-to-business (B2B) als business-to-consumer (B2C) bedrijven. Dat heeft als doel om klanteninformatie op te slaan, abonnementsprijzen aan hun aanbiedingen toe te voegen en transacties te vereenvoudigen via geïntegreerde betalingsgateways. Met deze oplossingen kunnen gebruikers ook productbundels maken, artikelen catalogiseren of in een lijst opnemen, en promotiecampagnes lanceren met kortingen, vouchers, coupons en gratis proefversies. Bovendien kunnen sommige systemen voor abonnementen worden geïntegreerd met e-commerce platforms om multi-channel verkoop mogelijk te maken. Zo kunnen gebruikers hun voorraad op deze platforms beheren. Deze software kan bedrijven helpen om over te stappen van een eenmalig aankoopmodel naar een consumptiemodel. Aangezien deze software helpt om modellen voor abonnementen op te stellen, biedt dat een grotere voorspelbaarheid van inkomsten en kosten, een nauwkeuriger voorspelling van middelen of arbeid, een betere fraudecontrole en meer mogelijkheden voor upselling en cross-selling. Deze oplossingen bieden functies zoals zelfbedieningsportalen, gebruikstracering, facturering en afrekening, beheer van abonnementen en integraties met andere software. Abonnementenbeheer tools zijn vaak geïntegreerd met webshop software om de online verkoop te vereenvoudigen, maar zijn gebaseerd op hun primaire functies. Deze tools hebben het meeste gemeen met periodieke facturatie software en betalingsverwerkingssoftware. Vergelijk verschillende producten op GetApp om de juiste abonnementenbeheer software voor jouw organisatie in Nederland te vinden.
Filteren op
Prijsmodel
Ondersteunde apparaten
Bedrijfsgrootte
Beschikbaar in deze landen
Landen waarin het product beschikbaar is. Opmerking: er is mogelijk geen klantenondersteuning beschikbaar in dat land.
Talen
Talen waarin het product beschikbaar is.
Sorteren op